Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3939
Hei.

Har den siste måneden røyket flere ganger hver dag og i går, så hadde jeg rett og slett ikke tid til å røyke. Så når midnatt kom så merket jeg at jeg plutselig ble veldig dårlig.

Jeg gikk og la meg, så våknet jeg klokken 3; full av svette og varm som sola.
Resten av natten blir brukt på å stirre opp i taket, fordi jeg ikke kan sove.

I hele dag så har jeg vært svimmel, kvalm, jeg har tatt nese og jeg har vondt i hodet.

Kan dette ha noe med at jeg ikke røykte den dagen, eller er det bare en helt vanlig forkjølelse?

Syntes det er så rart at det akkuratt måtte skje den dagen jeg bestemmer meg for å IKKE røyke.
Tror det bare er tilfeldig at du er syk samme dagen som du ikke har røyka, sovinga er enn annen sak tough.
Snakker vi om vanlige sigaretter eller rocketobakk?

Å slutte med cannabis etter lang tids bruk kan fremkalle søvnmangel å svettetokter i alle fall. Men man blir ikke normalt dårlig av det.
Hva er det du ikke har røyka? Tobakk? Cannabis? Heroin?
Symptomene du beskriver ligner veldig på mine.
Ingen søvn før 7-8 om morgenen, svett, vondt i hodet, tett nese og feber.

Skal nevnes at jeg er forkjølet. Ta et par paracet, drikk litt vann og pakk deg inn i en dyne.
Sist endret av Bombasa; 21. desember 2011 kl. 22:58.
Sitat av EoT Vis innlegg
Hva er det du ikke har røyka? Tobakk? Cannabis? Heroin?
Vis hele sitatet...
Det glemte jeg jammen å skrive, men det er Cannabis jeg ikke har fått røyka!
Sitat av Trigga Happy Vis innlegg
Det glemte jeg jammen å skrive, men det er Cannabis jeg ikke har fått røyka!
Vis hele sitatet...
Vel, har hørt at man kan kaldsvette, bli irritabel og få vondt i hodet av cannabisabstinenser, så det kan jo ha en sammenheng. Personlig har jeg aldri opplevd noe av dette, men er jo mulig noen reagerer annerledes på avhengigheten. Du får prøve deg litt frem, for å finne ut hva det er. Er kjipt å kaldsvette og ha en jævlig natt hver gang man ikke har tilgang på en "nattlings".
Sitat av Trigga Happy Vis innlegg
Det glemte jeg jammen å skrive, men det er Cannabis jeg ikke har fått røyka!
Vis hele sitatet...
Da kan nattesøvnen, eller mangelen på den, i tillegg til svettetoktene være på grunn av det. Men de andre symptomene har jeg ikke vært borti i forbindelse med cannabisabstinenser. Du er nok sikkert bare litt syk, som også kan forverres av lite søvn. Men er du usikker kan du jo stikke til legen.

God bedring.

Edit: slått på målstreken av EoT der gitt.
Sist endret av murloc; 21. desember 2011 kl. 23:14.
Takk for svar, folkens.

Vi får se hvordan formen er i morgen, er jeg ennå dårlig så antar jeg at det bare er en vanlig forkjølelse.
Skal også fyre opp en liten J i morgen og se om jeg blir noe bedre. Håper på det beste!
Sitat av Trigga Happy Vis innlegg
Takk for svar, folkens.

Vi får se hvordan formen er i morgen, er jeg ennå dårlig så antar jeg at det bare er en vanlig forkjølelse.
Skal også fyre opp en liten J i morgen og se om jeg blir noe bedre. Håper på det beste!
Vis hele sitatet...
Ikke for å moralisere, men skulle det vise seg at alt var på grunn av røyken trenger du kansje en pause Kjipt å gå syk fordi man ikke får tak i/har råd til røyk.
jisees!! for og si det enkelt, du kan være sikker på at det er hasjen sin feil at du ikke får sove om du er vant til å fyre nattings, GARANTII!! (som laserturken ville sagt det). svetting og overfølsomhet for temperatur er også helt vanlig.. vondt i huet, og at du kan ha blitt syk er nok bare pga søvnmangel som igjen kan føre til dårligere immunforsvar. cannabis er ett rusmiddel og fakker deg om du ikke viser den respekt, snakker av egen erfaring =)
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Symptomene du beskriver ligner veldig på mine.
Ingen søvn før 7-8 om morgenen, svett, vondt i hodet, tett nese og feber.

Skal nevnes at jeg er forkjølet. Ta et par paracet, drikk litt vann og pakk deg inn i en dyne.
Vis hele sitatet...
Er akkurat det samme som meg.

Husk at influensa er ute å går for tiden nå.
Akkurat samme her, vi har nok bare funnet oss en vidundermedisin mot forkjølelse/influensa
Når du røyker cannabis tilfører du hjernen serotonin. "Man antar at serotonin er viktig for regulering av kroppstemperatur, humør, søvn, oppkast, seksualitet og appetitt. -Wikipedia"
Serotonin finnes i flere medisinske preparater mot depresjon.

Ved hyppig bruk vil ikke hjernen lenger trenge å produsere dette stoffet i så stor grad selv, ettersom det blir tilført gjennom cannabis.

Når du da slutter kan man oppleve problemer med nettopp: kroppstemperatur, humør, søvn, oppkast, seksualitet og appetitt. Alt forskjellig fra individ til individ vel og merke. For noen varer det bare en dag, for andre kan det være flere.

Personlig får jeg svettetokter i en dag eller to om nettene, samt problemer med kroppstemperatur om dagen (varm ene sekundet, kald neste). Hender også at jeg sliter med å få i meg nok mat disse 2 dagene.

På tredje dagen føler jeg meg helt kvikk igjen matlysten er tilbake som aldri før, sover godt og har intense drømmer samtidig som jeg er full av energi om dagen. Fungerer fortsatt fint og kan gå gjennom dagen min som vanlig selv om jeg er litt klam og kjei disse 2 dagene

Noe som funker bra for meg er å drikke mye vann, trene og ta badstu. Virkelig tømme kroppen for dritt
det er bare og komme seg ut.. i går var jeg ute i naturen og fiska, og det er lenge siden jeg har følt meg så bra uten dop
Jeg tok meg en pause på et par dager forrige uke. Fant fort ut av det var noe jeg ikke gadd. Svettetokter til klokka 7 på morran selv om det var kaldt i rommet. Ene natta endte det med spying på dass.
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Jeg tok meg en pause på et par dager forrige uke. Fant fort ut av det var noe jeg ikke gadd.
Vis hele sitatet...
Høres ut som en sunn innstilling. Hvorfor ikke møte helvette noen dager nå, istedenfor og møte ett værre helvette neste gang? du må jo uansett møte veggen før eller siden om du ikke vil leve som en innsausa hippie resten av livet.
Sist endret av DC89; 25. desember 2011 kl. 18:09.
Får akkurat samme symptomene etter en tids "hard" røyking.

D går over... D varer bare noen dager... men at det er ubehagelig er det ingen tvil om.

Når tjall kan gi slike "abstinenser".... Tørr jeg faan ikke tenke på hvordan et liv på f.eks heroin vil være...:S
Sitat av DC89 Vis innlegg
Høres ut som en sunn innstilling. Hvorfor ikke møte helvette noen dager nå, istedenfor og møte ett værre helvette neste gang? du må jo uansett møte veggen før eller siden om du ikke vil leve som en innsausa hippie resten av livet.
Vis hele sitatet...
Har vært et helvette på jord for meg i fire dager nå; kastet opp, konstant kvalme og hodepine og svetta som satan. Tror jeg sov i alt, 2 timer på de fire dagene.

Først i dag tidlig jeg merket at jeg ble frisk igjen og det uten å røyke noenting. Er ganske stolt av meg selv, for jeg har ganske elendig viljestyrke vanligvis.

Håper disse dagene var verdt det og at jeg nå kan ta pause uten å bli syk som en jævel; hvis ikke, så slutter jeg rett og slett å røyke.
Høres ut som influensa du har hatt av den verste sorten!

Kanskje kombinert med abstinensreaksjon fordi du har slutta å røyke. Godt gjort hvis du slutter.
Sitat av Trigga Happy Vis innlegg
Har vært et helvette på jord for meg i fire dager nå; kastet opp, konstant kvalme og hodepine og svetta som satan. Tror jeg sov i alt, 2 timer på de fire dagene.

Først i dag tidlig jeg merket at jeg ble frisk igjen og det uten å røyke noenting. Er ganske stolt av meg selv, for jeg har ganske elendig viljestyrke vanligvis.

Håper disse dagene var verdt det og at jeg nå kan ta pause uten å bli syk som en jævel; hvis ikke, så slutter jeg rett og slett å røyke.
Vis hele sitatet...
Alt blir bra... eneste du kan vurdere er litt oftere pauser.

En grei regel f.eks er barndommens godteri regel... Bare på lørdager...:P
Sitat av Trigga Happy Vis innlegg
Har vært et helvette på jord for meg i fire dager nå; kastet opp, konstant kvalme og hodepine og svetta som satan. Tror jeg sov i alt, 2 timer på de fire dagene.

Først i dag tidlig jeg merket at jeg ble frisk igjen og det uten å røyke noenting. Er ganske stolt av meg selv, for jeg har ganske elendig viljestyrke vanligvis.

Håper disse dagene var verdt det og at jeg nå kan ta pause uten å bli syk som en jævel; hvis ikke, så slutter jeg rett og slett å røyke.
Vis hele sitatet...
Hehe ja kjenner meg veldig igjen i 4 dagers wiben sjæl.

Gratulerer for og ha kommet over den verste kneika, nå gjelder det bare og holde seg mest mulig aktiv og få tankene over på noe annet enn røykings og ta dag for dag. ikke tenk 3 ukers pause, men heller si til deg selv at denne dagen skal jeg ikke røyke og gjenta det samme til seg selv dagen etter og prøve og holde sirkelen i gang så lenge som mulig...
Jeg også plages med å sove, sovner ikke før 8-9 tiden på morgenen hvis jeg ikke har noe å røyke.
Svetter også mye lettere, skal også veldig lite til før jeg blir depressiv hvis jeg har gått uten trekk i en dag. Er det normalt? altså, at det skal veldig lite til før jeg blir depressiv.
Før i tida kunne jeg ligge og vri meg og slite med å sove når det ikke var cannabis innen rekkevidde. Nå har jeg lært meg at dersom det ikke er noe, så er det ikke noe og da lever jeg med det. Etter jeg selv inntok den holdningen så har det aldri vært ett problem å sovne uten.
Tror mye av søvnprobelemene til dette er psykisk
Alle får søvnproblemer når man ikke har røyket (hvis man har brukt det over lengre perioder) det at du ble syk er noe annet, mange som er forkjøla for tiden.
Prøv og sov med joggebukse,det har hjulpet meg med svettinga og sikkert flere,var hvertfall her inne jeg leste om det
Sove med joggebukse, tror jeg ikke har så jævla mye å si på ubehaget han føler nå.
Ærlig talt ass.... faen
Er ikke som å ta isen fra en unge det er snakk om her.

Du vil drømme litt mer intenst.
Kjede deg veldig mye en måned eller to.
Vil også få litt mye noia i en periode.
Øynene dine kan bli veldig røde og du virker stein når du ikke er det.
Vanskeligheter med å konsentrere deg.
Vondt i hodet.

Tipper ikke du har så mye ubehag om en måned halvannen, avhengig av hvor mye du har fyrt.'
Sist endret av steinarr; 29. desember 2011 kl. 04:15.
Nå snakker jeg ikke om og ta isen fra en unge heller, jeg snakker fra egen erfaring når jeg har tatt pauser, og jeg røykte hver dag,og at det hjalp for meg betyr kanskje det hjelper for han og?

Om det så bare hjelper mot svetten om natten så vil det forsatt være en ting krysset av listen med ting han sliter med akkurat nå,ass.
Ta solarium 2 ganger, da svetter man uber mye og svettingen kommer aldri tilbake. Så lenge man ikke starter å røyke igjen.
Opplever noe av det samme selv nå. Fikk ikke sove et eneste sekund i går natt. Bare lå i sengen og vred meg i hete og kuldetokter. Ikke spesielt behagelig men viljestyrken min er heldigvis relativt sterk. Ble litt mye i julen, gitt.