Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 498
Jeg lurer på om det går og restarte hele PC`en med bare filene lagret på pc`en. Som jeg har lastet ned. Har ikke CD.

Takker for svar.
Restarte ? - Eller formatere?
Skal du slette allt på pc'en ?

Isåfall kan du gå i Dos, eller "Command Prompt" og skrive "Format C /y"
Da vil du slette alle data på disk C.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Resintallere med bare imaget ? Nei
Boote fra imaget ? Nei

Brenne ut CD og boote fra denne ? Ja.
Han tenker på å formatere pcn og installere windows på nytt, uten å miste filene han har lasta ned...

Trur desverre svaret er nei hvis du ikke legger det på en FTP server ol.
Du kan jo også putte den på minnebrikke hvis du har?
Legge dem over til en annen harddisk/partisjon er jo også en mulighet, framfor å legge dem på FTP/minnebrikke(dessuten ville det ta jævla lang tid å laste opp/ned, samt plassproblemer...), dette gitt at han skal formatere uten å miste andre filer en OS da...

Her er en guide på hvordan instalere Windows XP (skrevet på engelsk, med engelsk XP versjon. Ingen forskjell fra norsk versjon, anet en språket.)


Jeg ser at du har formulert spørsmålet ditt noe kronglete(du bruker ikke navnene til det du vil gjøre, noe som gjør det vanskelig å vite eksakt hva du vil), så jeg vil anbefale deg å:

A. Lese på nett til du har sånn ca. peiling på det du gjør, og vet hva som er hva, hva som gjør hva og hva du må gjøre i ettertid av instalasjonen.

B. Få en mer datakyndig til å gjøre det for deg, dette fordi at XP ikke vil fungere optimalt rett ut av pakken, da du må instalere drivere/programmer/oppdateringer for at XP skal kunne utnytte resursene fullt ut.

Det er bare å spørre her på forumet og få hjelp her, hvis du IKKE finner det på GOOGLE FØRST