Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 11978
Vet noen hvordan man kan skaffe vannpipe, med kull og frukt-tobakk. Har søkt litt rundt omkring, og jeg fant ingen utvei, enn å kjøpe det fra utlandet.

Lurer også på lover rundt vannpipen, hva som er lovlig og ulovlig.
Takker for svar
Så vidt jeg vet er det lovlig... skal være godt mulig å få kjøpt en vannpipe på svinesund (tobakksvagnen eller noe). Titta i hvertfall på en der for et par uker siden.
o shit waddup
Du bor i oslo, så da skal de vel ikke være noe problem å rusle ned på shangri-la. De har piper og kull, men ikke tobakk. Tobakken får du, med litt flaks, kjøpt i boder rundt om kring. De på shangri-la kan gjerne peke deg i riktig retning. Nevnte boder selger også høyst sannsynlig piper.
Trådstarter
17 0
Vet noen hvor den Shangri la butikken ligger?
Og er det noe aldersgrense på Vannpiper?
Sitat av lyngutt92
Vet noen hvor den Shangri la butikken ligger?
Og er det noe aldersgrense på Vannpiper?
Vis hele sitatet...
Shangri-la ligger rett bortenfor den store tigertingen utenfor Oslo S.
Du legger nok merke til butikken med en gang. Tror foresten de driver å graver rett utenfor der å nå.

Og, shangri-la har 18 års aldersgrense på det meste.
Trådstarter
17 0
Er det ordentlige?
Eller tenker de bare på å tjene penger, så de selger til en 170cm 16åring?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det er selvfølgelig 18års aldersgrense.
Mange innvandrerbutikker selger vannpiper og har utvalg i frukttobakk. Se i vinduet og hylla bak kassa. Om du bare mangler kull, si du bruker det til [ brenne hjemmelaget r;kelse eller noe og se dum ut om de sp;r om vannpiper.
de selger vannpiper på de fleste jalla butikker, og de jeg har vært innom tenker mest på penger
men jeg har ikke noe peil på dette rundt oslo men tror du skal få til å kjøpe selv ja

500 innlegg
på youngstorget står det en fyr eller to som selger piper og godt naturlig kull.
De selger det i visse butikker i Oslo o.l. Spørr etter en ekstra sterk tobakk - utrolig deilig følelse. Den er med nikotin thought.
De fleste Asia-mat foretninger har Kull,vannpiper å forskjellig tobakk med fruktsmak o.l.
Sitat av Tias
Det er selvfølgelig 18års aldersgrense.
Vis hele sitatet...
På tobakk, ja, på vannpipe, nei.
Når du går ut fra oslo S og kikker mot byen så lyser det fint og rødt med store bokstaver på en liten butikk rett over veien: Shangri-La.

De har jo også nettbutikk som noen har nevnt over her..
milo9000: Tror nok de har 18års grense på piper også. Jeg å en par tre kompiser var bortom oslo en tur, rotet oss in på shangrila og tuslet rundt, fant oss noen filter, pakker med rullepapir og ville kjøpe en vannpipe eller "bong". "Og dere er sikre dere er 18?" var spørsmålet som kom fra mannen. Vi svarte selvfølgelig, ja. Kun en av oss var for liten, og han ble jo selvfølgelig sjekket, og gikk derifra uten pipe Men jeg løp inn å kjøpte den rett etterpå
vil anbefale å kjøpe fra www.hookah-shisha.com. mye bedre piper enn på shangri la og mye billigere. der har de alt du trenger. ofte fremme under en uke etter at det er bestillt
Etter nye regler kan ikke vannpipetobakk (shisha) selges i norge fordi pakkene ikke har advarsler på. Men du kan ta med fra utlandet f.eks. Fikk moren min til å kjøpe masse da hun var i Tyrkia =)
Alkoholisert gamer
Ja, Shangri-La har 18 års aldersgrense på alt inne i butikken, men ryktene sier at det bare er EN person som jobber der som faktisk bryr seg om alderen. Så hvis du først har tatt turen til Shangri-La for å kjøpe deg en pipe eller hva du nå skal ha så finn det du vil ha og gå til kassa, du får mest sannsynlig kjøpt
Sist endret av ekoli; 22. mars 2008 kl. 12:39.
Vil anbefalle www.smoking-hookah.com
Ikke så dyrt og nå som dollarkursen er lav så er det et bra kjøp. Der får du fine piper med hundrevis av forskjellige tobakksmaker og utstyr til så å si alt.

Husker jeg riktig så hadde de gratis frakt en stund, veit ikke om det gjelder enda men sjekk det ut.
OP: Jeg tror ikke du burde bekymre deg over aldersgrenser på shangri-la

Christian og Camelia er drithyggelige mennesker
Er en sjappe i Trondheim som heter Prinsessen. Der selger dem det meste av røykerutstyr!

Alt fra bonger, rister, blunts, piper, vekt, clips poser, askebeger, oppdelings kniv. Med andre ord, alt man trenger ; )
Trådstarter
17 0
takker for svar=)
Men vet noen hva prisene ligger på , på shangri-la?
er også en som selger både piper og tobakk hvis du forstsetter videre bortover troggata fra youngstorget mot akerselva... veit ikke hva sjapa heter siden det står på arabisk eller noe på døra men de har billige piper... hvertfall i forhold til de som pleier å selge dem på torget....
Trådstarter
17 0
Heter den den lille arkan eller noe?
"Lille Arkana" på Youngstorget er en liten alternativ bokhandel. Ikke pipebutikk
Alkoholisert gamer
Sitat av lyngutt92
takker for svar=)
Men vet noen hva prisene ligger på , på shangri-la?
Vis hele sitatet...
http://www.shangri-la.no/shop/index....=index&cPath=3

skjekk selv
Det er prisene på de forskjellige pipene
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av galningen
på youngstorget står det en fyr eller to som selger piper og godt naturlig kull.
Vis hele sitatet...
De selger også tobakk. Viss du kjøper kull på Shangri-La er du gal. Du får 1kg kull med han ene kisen på Youngstorget for under 100-lappen. Kjøper du det samme på Shangri-La må du sikkert ut med fler hundre.
Jeg ville virkelig ikke anbefale å kjøpe det billigste
innenfor piper og kull, kulle smaker ofte gift og møllkuler
og vannpipene har en tendens til å gå nærmest i oppløsning.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Kullet fra Youngstorget er første klasses. 100 prosent naturlig, smaker ikke noe og holder vel i ca 30-40 min.
Fyren nede paa youngstorget har masse han ja.
Men selv var det vann pipa jeg kjopte av han for 150 veldig daarlig, dele som datt fra hverdandre og hull i slangen, men tipper det bare var uflaks siden den en kamerat kjopte var tipp topp...
Sitat av Kastrup
Fyren nede paa youngstorget har masse han ja.
Men selv var det vann pipa jeg kjopte av han for 150 veldig daarlig, dele som datt fra hverdandre og hull i slangen, men tipper det bare var uflaks siden den en kamerat kjopte var tipp topp...
Vis hele sitatet...
Kan vel ikke forvente så mye mer med en pipe for 150kr heller da..

Sånn ellers har jeg gode erfaringer med saharasmoke! Fikk en gang en knust vase, og da sendte de ny uten at jeg trengte å sende hverken den knuste eller bilde. Ellers er pipene gode, og relativt billig iforhold til kvaliteten du får.
god side det der
nei helt ærligt, har hatt flere piper til 150-200 og ingen av de
er noe jeg vil/kan røykepå etter en måned.
kjøp fra 200og oppover for å være sikker, jeg for min del har så dårlige
erfaringer med billige at jeg holder meg til de på rundt 400-500kr.
de er man sikkrere på har ordentli slange, tett pipe og "pakkningene"
råtner ikke vekk + at de ser mye bedre ut somoftest
Helt enig AP. Gode piper er så billige uansett, at hvis du først skal kjøpe kan du like gjerne legge i de ~500kr det koster for en god en. Dog, hvis du skal på klassetur eller festival eller no, kan det være greit med en dårlig en med livstid på ei lita uke, så slipper du miste/ødelegge godpipa di Dette har vi pleid å gjort iallefall.
Finnes det noe sted man kan røyke pipe uten å eie det selv?
Sist endret av Gabbeh; 26. mars 2008 kl. 17:10.
Når vi var på klassetur til Tallinn for noen uker siden var det flere barer og cafeer med vannpiper stående man kunne bruke, men tviler på at du finner noe sted åpent for allmenheten her i Norge iallefall, pga røykeloven etc. Skal selvsagt ikke slå fast noe som helst men.
Sitat av ifni
Når vi var på klassetur til Tallinn for noen uker siden var det flere barer og cafeer med vannpiper stående man kunne bruke, men tviler på at du finner noe sted åpent for allmenheten her i Norge iallefall, pga røykeloven etc. Skal selvsagt ikke slå fast noe som helst men.
Vis hele sitatet...
Ja, det var det jeg tenkte på. Om ikke jeg husker feil, så fikk en del slike "pipekafeer" slippe røykeloven i england pga kultur. (Ikke-etniske briter)
Freak Trooper
Joey's Avatar
Jeg tror ikke det finnes noe "vannpipe-steder" her i Oslo. Har slått meg flere ganger at Habibi burde ha det, men nei. Tror det har noe med at tobakken er ikke lovlig i Norge, så de kan ikke bruke den.
Det er noe med at den er ikke merket helsefarlig, tror jeg.


Bare vent til jeg og en kompis skal åpne Syrisk bad i Oslo. Da blir det vannpipe, te og arabermusikk
18 års grense på alt de har på Shangri-La ? haha dummeste jeg har hørt :P
for det 1 så har de masse annet en hasj å annet slikt relaterte ting
for det 2 så selger de bonger til folk under 18, så hvorfor ikke vannpipe?

til trådstarter: vannpipe er oppskrytt ;P men en del god frukttobakk da, før kjøpt det på nesten alle invandrersjapper
Sitat av Joey
Jeg tror ikke det finnes noe "vannpipe-steder" her i Oslo. Har slått meg flere ganger at Habibi burde ha det, men nei. Tror det har noe med at tobakken er ikke lovlig i Norge, så de kan ikke bruke den.
Det er noe med at den er ikke merket helsefarlig, tror jeg.


Bare vent til jeg og en kompis skal åpne Syrisk bad i Oslo. Da blir det vannpipe, te og arabermusikk
Vis hele sitatet...
Hah, høres strålende ut Kompisgjengen min har lenge lekt med tanken på vannpipe-kafé i T-town, litt usikker på hvordan lovgivningen er på det punktet though.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Du kan prøve www.pipebutikken.no eller eventuelt kjøpe fra Ebay nå som dollaren er rekordlav. Vet de har mye røykeutstyr, men om de har Shisha vet jeg ikke. Mulig de kan ta inn. Billige er de ihvertfall.
Sist endret av gunnert80; 20. april 2008 kl. 19:40.
Vannpipe
- Vannpipe er lovlig.
- Du får kjøpt det på Shangri-La som 16 åring, uansett om det er 18 års grense.
- Prisen blir omtrent 500-1000kr (spørs hvor stor du skal ha den

Kull
- Du kan også kjøpe vannpipe kull på shangri-la
- Du kan bruke naturkull (det kan du kjøpe på Rema 1000) (Noen synes det ikke er bra, andre synes det er bra)
- Du trenger ikke å bruke kull, du kan jo bruke lightern direkte (Rådes ikke!)

Tobakk
- Det er lovlig å kjøpe tobakk med advarselsskrift
- Det er ulovelig å selle tobakk til vannpipe, uansett med den lappen på
- Du kan prøve å mekke sjøl, men det blir bare søl... Kjøp glacosil-plater på apoteket, og bland det med tørka frukt, og sirup i en liten kjele.
- Du kan kjøpe det fra utlandet da Da er det lovelig ;D (Det ekke stress å kjøpe fra utlandet)

Kjøp på internett
Hvis du ikke pleier å kjøpe på internett... så gjør dette:
- Gå på www.paypal.com og registrer deg... du kan også registrere en "unvertified" account hvis du er redd for sensetive opplysninger.
- Din paypal account har en bankkode. Gå i din lokale bank, gi femhundrelappen til dama og be hu sende dette til "din bankkode" (paypalaccounten)
- Du vil motta penge innen 3 virksomhetsdager
- Bruk paypal kontoen til å kjøpe varer på nettet
Prøv også Prinsessen... søk det på forumet
▼ ... flere år senere ... ▼
Finnes vel ingen lov om vannpiper i seg sjølv, altså det er heilt lovlig å ha vannpiper. Eneste som spiller rolle er vel hva du røyker med den...
Du vet at denne tråden er fra 2008 eller?
Sitat av Badapple Vis innlegg
Du vet at denne tråden er fra 2008 eller?
Vis hele sitatet...
No når du sier det,ja. Var vist ikke helt våken inatt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
vil også anbefale smoking hookah men ikke bestill med frukttobakk, kjøp det heller i en utenlandsk butikk her i Norge. Jeg bestilte nemlig fra smoking hookah, vannpipe med kull og 3 forskjellige smaker frukttobakk... endte med at tollen holdt på den i 2 mnd, sendte tilbake frukttobakken og anmeldte(!) meg!! så går mye kjappere viss du bare bestiller vannpipe med kull og evt nødvendig utstyr, og kjøper frukttobakken her.