Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 536
Hei

jeg har begynnt å gjøre dataen min litt lysende for å si det sånn hehe...

kjøpte noen lysende ledninger (trur det er sånn fiber greier, men er ikke sikker), men den lyser bare og ikke noe mer. jeg tenkte på å feste den rundt hovedkorte, men vet ikke helt hvor lurt det der (når jeg mener rundt mener jeg rundt kanten på selve korte)
går det helt fint å la den ligge på korte eller kan der være farlit?

og en ting til...
hva burde jeg bruke for å feste den?
jeg tenkte på å bruke limpistol, men hva synes dere?
og om det er lurt å bruke det på hovedkorte for å feste ledning som bare skal lye liksom.
trur det ikke er noe stress å bruke limpistol ellers, men på komponenter er jeg usikker.

om ikke noe av dette er lurt, noen som har noen tips?

takker for all hjelp.

ps. jeg bare teipet fast den lys ledningen fas på ramma nå så jeg ikke gjorde noe galt, funka fra med teip, når men gjør det rett, men alikevel liksom.
Hvis du bruker limpistol blir det litt stress hvis du en gang i fremtiden finner ut at du skal endre på det.
Det går jo på temperaturen til ledningen... den skal ikke gå over 30.. 35 max...

Jeg har brukt å kjøpe kalde katoder (lysrør) som man bare fester direkte på kabinettet fra innsiden....
http://www.microplex.no/search.aspx?query=katode - fikk det innen 3 dager

Jeg hadde ikke giddi å limt det på hovedkortet direkte, prøv å lim det heller direkte på kabinettet

Du kan derimot tvinne ledningen inne i tasstaturet, slik at den lyser
Sist endret av kaktusen; 6. mai 2008 kl. 10:42.