Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1467
Komplett har tilbud på flere ting her og de selger to 5870 kort, så da tenker jeg siden jeg har ett fra før av, skal jeg gå for et til 5870 eller et nytt 7950 (som koster veldig mye)?
Sist endret av DikkeDikk; 10. februar 2012 kl. 13:22.
Det er ikke verdt oppgraderingen i mine øyne, økonomisk sett. Jeg vet at 7950 yter litt bedre en ett enkelt 5870. To 5870 kort er like bra som, om ikke bedre enn et 7950. Så hvis du absolutt skal forbedre riggen din, anbefaler jeg å kjøpe et ekstra 5870. Det skal dog merkes at 7950 bruker mindre strøm og generer mindre varme etter hva jeg har hørt.

Du kan ta en titt selv her: 5870 og her 7950.
Sist endret av Hassassin; 10. februar 2012 kl. 13:30.
Dersom du kjører ett nytt 7950 derimot, vil du ved senere anledning kunne oppgradere til CF, 2-4 kort alt etter strømforsyningen og hovedkortet
Vil si at oppgradering til 7950 er absolutt verdt det.
7950 ytelsen er veldig lik 6870x2 som igjen yter nesten identisk med 5870 i SLI. Du vil i praksis ikke merke noe forskjell på 5870 i sli og et 7950.

kilder:
http://www.anandtech.com/bench/Product/300?vs=301
http://www.guru3d.com/article/his-ra...7950-review/16
Skal da tenke på senere oppgradering og! Vil anbefale 7950 da han har oppgraderingspotensiale ved senere anledning
Korrupt
DikkeDikk's Avatar
Trådstarter
Har nå kjøpt et 5870, det ble 1.649,60 med frakt
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
7950 ytelsen er veldig lik 6870x2 som igjen yter nesten identisk med 5870 i SLI. Du vil i praksis ikke merke noe forskjell på 5870 i sli og et 7950.
Vis hele sitatet...
5870 i SLI?
ATI er vel crossfire så vidt jeg vet.
Sist endret av Y3ss; 10. februar 2012 kl. 15:28.
Sitat av Y3ss Vis innlegg
5870 i SLI?
ATI er vel crossfire så vidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Potato, tomato. Eller noe sånn.
Korrupt
DikkeDikk's Avatar
Trådstarter
Sitat av McLovin Vis innlegg
Potato, tomato. Eller noe sånn.
Vis hele sitatet...
Nei, det blir litt sånn som å kalle det å lime noe for å sveise.
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Nei, det blir litt sånn som å kalle det å lime noe for å sveise.
Vis hele sitatet...
Eller ikke, siden SLI og CF gjør noelunde samme greia helt likt? Da blir det mer som å spikre og å skru.
Korrupt
DikkeDikk's Avatar
Trådstarter
Skal jeg bruke en eller to crossfire broer?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Du skal vel bare bruke en
Sitat av Rediver Vis innlegg
Skal da tenke på senere oppgradering og! Vil anbefale 7950 da han har oppgraderingspotensiale ved senere anledning
Vis hele sitatet...
seriøst?

Her har han muligheten til oppgradere eksisterende system med å legge til et kort. men det vil du ikke anbefale fordi om han går for dette kan han legge til et likt når det kommer nytt neste gang? Makes no sense.

Om du virkelig trenger mere kraft kjøp et 5870 til(så sant psu'en din er god nok) da sparer du deg selv endel peng.
Korrupt
DikkeDikk's Avatar
Trådstarter
Sitat av wishb0ne Vis innlegg
seriøst?

Her har han muligheten til oppgradere eksisterende system med å legge til et kort. men det vil du ikke anbefale fordi om han går for dette kan han legge til et likt når det kommer nytt neste gang? Makes no sense.

Om du virkelig trenger mere kraft kjøp et 5870 til(så sant psu'en din er god nok) da sparer du deg selv endel peng.
Vis hele sitatet...
Har en Corsair HX850 delt på
i7 930 @4.2GHz
4 harddisker
og 7 vifter.
Holder det?
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Det holder mer enn nok. Har kjørt 5870 i crossfire på under 550 watt med lignende oppsett..
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Under 550W med HD5870 CFX? Da er du virkelig på grensen. Til daglig bruk ville jeg absolutt ikke kjørt noe sånt på mindre enn en god PSU på 650W.