Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  93 5198
En venn (jentevenn), som jeg forresten ikke vil utgi navn på, ble for noen få måneder siden misshandlet etter skolen. Hun gikk alene hjem fra barneskolen (7. klasse) som vanlig, men på veien kom tre ungdommer og slo til henne, spente henne og truet henne. Dette har skjedd flere ganger. Nå begynner jeg i 9'ne klasse og hun i 8'ne. Igår så var jeg med henne og mange andre venner. Jeg og *personen det gjelder* snakket sammen da plutselig telefonen hennes ringte. Hun gikk vekk fra meg for å ta telefonen, og plutselig hørte jeg hun si "hold deg unna meg! Jeg har ikke gjort deg noe!" også begynte hun å bryte ut i tårer.

Hun fortalte meg ALT! De sa "alt vil bli verre etter sommerferien" og la på. Nå er hun livredd og helt ifra seg, og jeg har bare lyst til å be henne om å ta første fly til Hellas eller noe sånt. Jeg er jo kjempe redd for henne!
Jeg virker fint som en følelses-løs gutt, men når det kommer til så alvorlige saker som dette her blir det virkelig noe følelsesmessig...

Når de ringte henne på mobilen brukte dem "Skjult nummer", men vi tenker på å gå til politiet så de kan finne ut nummer og alt. Problemet er; hun er livredd for å gå til politiet med dette. Hun er redd for at dem ikke vil få noen straff eller at en av dem "slipper unna". Hun er altså redd for at det neste dem kan gjøre er å drepe henne!
-----------------

Dette her føles ganske u-virkelig når hun sa det første gang, og nå som det bare er 6 dager igjen av sommerferien (her i Bergen) så vil jeg virkelig hjelpe henne så de ikke begynner igjen nå til skolen.
Hva skal jeg gjøre? Hjelp meg/oss!
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Gå til politiet!
Snakk med foreldrene til Jenta, gi beskjed til skolen hun skal starte på om at hun føler seg truet av andre elever(?), eller andre ungdommer.
Gi beskjed til voksne folk, som kan hjelpe med problemene!
Trådstarter
28 0
Sitat av SteInMetz
Gå til politiet!
Snakk med foreldrene til Jenta, gi beskjed til skolen hun skal starte på om at hun føler seg truet av andre elever(?), eller andre ungdommer.
Gi beskjed til voksne folk, som kan hjelpe med problemene!
Vis hele sitatet...
Ja... hun har snakket med foreldrene sine. De vet alt!
Problemet er bare det at disse ungdommene (for det første) kjenner hun ikke, og for det andre så er de tre stykker på en alder av 15/16.
Foreldrene, og hun, er redd for å gå til politiet virker det som, grunnet denne her "gjengen" som misshandler henne. Det er det som er problemstillingen!

Hvordan skal jeg få henne med meg til politiet og få henne til å innse at det bør gjøres?
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Når du sier selv at hun føler seg truet og er redd for sitt eget liv, så er det politiet man bør snakke med. Meget alvorlig sak, som meget sikkert vil bli sett seriøst på fra politiet også. Kan være at hun ikke kjenner de, men sannsynligheten for at hun eller politiet vet hvem det er, er ganske stor.
Ikke vær passiv, press henne, få hun til å forstå at det er det beste for alle.
Trådstarter
28 0
Sitat av SteInMetz
Når du sier selv at hun føler seg truet og er redd for sitt eget liv, så er det politiet man bør snakke med. Meget alvorlig sak, som meget sikkert vil bli sett seriøst på fra politiet også. Kan være at hun ikke kjenner de, men sannsynligheten for at hun eller politiet vet hvem det er, er ganske stor.
Ikke vær passiv, press henne, få hun til å forstå at det er det beste for alle.
Vis hele sitatet...
Hmm... men jeg får det ikke til å funke! Forestill deg at noen misshandler deg vær dag etter skolen (UTEN GRUNN) og at de sikter kanskje mot et drap til slutt hvor du blir offeret... Hun er jo egentlig i psykisk u-balanse nå, og hun er LIVREDD!
Det er derfor jeg ikke får henne med meg. Har prøvd flere ganger å overtale henne, men da blir hun enten sur, begynner å lette noen tårer og sier svakt nei eller noe sånt...
Hva med å snakke med skolen da? I værste fall har jeg hørt at hun kan få hjelp til å bytte skole, flytte på hybel kanskje til dette roer seg!
Det finnes ingen fasitsvar på hvordan man skal takle mobbing og trakkasering.
Men som nevnt så er politiet her for å hjelpe folk i en slik situasjon. De fleste mobberene forstår alvoret når to politibetjenter står på døren. Selvom de sikkert ikke havner i fengsel, så forstår de at "hei, dette er kanskje ikke så lurt". Du sier jentevennenen din er redd for å gå til politiet, kanskje du kan bli med henne til politistasjonen, eller foreldrene kan bli med.

edit:
Hvis du ikke klarer å få henne til å anmelde det, gå til politiet du. Forklar dem hva som har skjedd, spør hva du kan gjøre, spør om tips. De kan hjelpe deg.
Sist endret av JuZt3r; 14. august 2007 kl. 09:23.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Sitat av nordisk
Hva med å snakke med skolen da? I værste fall har jeg hørt at hun kan få hjelp til å bytte skole, flytte på hybel kanskje til dette roer seg!
Vis hele sitatet...
Hun starter i 8ende, ingen sjangs for at hun får hjelp til å flytte på hybe.

Men, hvis foreldre og personen selv er uvillig til å gjøre noe, så burde vel du gjøre noe?
Som nordisk sier, så kan du snakke med skolen. Skolen har egne rutiner for hvordan de skal forholde seg til Mobbing, Fysisk og Psykisk vold.

Et eksempel på dette er: http://www.gjesdal.kommune.no/web/cms.nsf/($all)/5E31CCA53C62A7E0C1257271003FC7B8

Snakk med voksne folk, hjelper de ikke deg/henne så snakk med noen andre.

Men jeg sier det igjen, hvis man føler seg truet på livet, så er politiet rette folk å snakke med.
Trådstarter
28 0
Sitat av SteInMetz
Hun starter i 8ende, ingen sjangs for at hun får hjelp til å flytte på hybe.

Men, hvis foreldre og personen selv er uvillig til å gjøre noe, så burde vel du gjøre noe?
Som nordisk sier, så kan du snakke med skolen. Skolen har egne rutiner for hvordan de skal forholde seg til Mobbing, Fysisk og Psykisk vold.

Et eksempel på dette er: http://www.gjesdal.kommune.no/web/cms.nsf/($all)/5E31CCA53C62A7E0C1257271003FC7B8

Snakk med voksne folk, hjelper de ikke deg/henne så snakk med noen andre.

Men jeg sier det igjen, hvis man føler seg truet på livet, så er politiet rette folk å snakke med.
Vis hele sitatet...
Hmm... Takk for hjelpen! Jeg tror jeg snakker med politiet egentlig, fordi denne saken er veldig alvorlig. Jeg må bare prøve HARDT å få henne til å innse at hun må oppsøke politiet!
Sitat av ThaAndy
Ja... hun har snakket med foreldrene sine. De vet alt!
Problemet er bare det at disse ungdommene (for det første) kjenner hun ikke, og for det andre så er de tre stykker på en alder av 15/16.
Vis hele sitatet...
Høres ut som at det er hobbygangstere det her. Hadde jeg bodd i nærheten hadde jeg meldt meg frivillig til å gitt dem litt real juling, fordet om det ikke er beste alternativ. Men dem hadde fortjent det, ødelegge psyken te en ung jente på den måten er helt uakseptabelt. Og den typen ungdommer tenker mer på å være "tøff" enn å være fornuftige, så det å snakke til dem er nok ikke noe særlig alternativ. Dem trengs nok å skremmes fra det. Enten av politi eller folk.

Hvis dere kan finne ut hvem det er så er det bra. Gå til foreldra dems og fortell heeele historien. Jeg hadde ihvertfall vært takknemmelig for å hørt det om min sønn hadde gått rundt og gjort faen på den måten.
Trådstarter
28 0
Sitat av PepsiCo
Høres ut som at det er hobbygangstere det her. Hadde jeg bodd i nærheten hadde jeg meldt meg frivillig til å gitt dem litt real juling, fordet om det ikke er beste alternativ. Men dem hadde fortjent det, ødelegge psyken te en ung jente på den måten er helt uakseptabelt. Og den typen ungdommer tenker mer på å være "tøff" enn å være fornuftige, så det å snakke til dem er nok ikke noe særlig alternativ. Dem trengs nok å skremmes fra det. Enten av politi eller folk.

Hvis dere kan finne ut hvem det er så er det bra. Gå til foreldra dems og fortell heeele historien. Jeg hadde ihvertfall vært takknemmelig for å hørt det om min sønn hadde gått rundt og gjort faen på den måten.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke bli mer enig!
Men nå har ikke jeg en sønn, da... :P
Sist endret av ThaAndy; 14. august 2007 kl. 09:38.
sånn personlig, hadde jeg sørget for de fikk juling. samme hvor teit dette høres ut. Politiet + lærere hjelper ALDRI i sånne situasjoner, det blir stille en ukes tid etter de har bedt om unnskyldning osv, så er det på'n igjen + hevn for at du "klaga"
Trådstarter
28 0
Sitat av Nenzo
sånn personlig, hadde jeg sørget for de fikk juling. samme hvor teit dette høres ut. Politiet + lærere hjelper ALDRI i sånne situasjoner, det blir stille en ukes tid etter de har bedt om unnskyldning osv, så er det på'n igjen + hevn for at du "klaga"
Vis hele sitatet...

Ja! Nettopp... det er det hun frykter!
Sitat av ThaAndy
Jeg kan ikke bli mer enig!
Men nå har ikke jeg en sønn, da... :P
Vis hele sitatet...
Nei, ikke jeg heller enda^^ formulerte litt feil der. Men om jeg hadde en så hadde jeg blitt takknemmlig om noen kom på døra og fortalte om noe så alvorlig foregikk
Trådstarter
28 0
Sitat av PepsiCo
Nei, ikke jeg heller enda^^ formulerte litt feil der. Men om jeg hadde en så hadde jeg blitt takknemmlig om noen kom på døra og fortalte om noe så alvorlig foregikk
Vis hele sitatet...
Hehe. Okey! Skjønner... ^^
Sitat av Nenzo
sånn personlig, hadde jeg sørget for de fikk juling. samme hvor teit dette høres ut. Politiet + lærere hjelper ALDRI i sånne situasjoner, det blir stille en ukes tid etter de har bedt om unnskyldning osv, så er det på'n igjen + hevn for at du "klaga"
Vis hele sitatet...
Så de vil ikke ta hevn hvis de finner henne alene etter en slik behandling? Uansett hva som blir gjort i denne saken så vil det ikke være enkelt. Hvorfor skal man ikke da gjøre det på den "riktige" måten og la det gå gjennom politi?

Vel det er en mulighet for at dette blir for henlagt eller ikke tatt på alvor i det hele tatt. Men hvis du kobler inn politiet så er det jo en mye større sjans for at det blir ordnet opp i enn å kjøre på med selvjustis eller være passiv. Jeg vil tro at hvis man sender noen for å banke de opp så ender det bare opp med at de finner seg et nytt offer eller fortsetter når de finner henne alene igjen, hvis man forholder seg passiv så vil det jo bare fortsette
Sist endret av laksen; 14. august 2007 kl. 10:16.
kan jo evt sende noen jævli store folk etter de å få de i psykisk u-balanse men det hadde sikkert vært best å gå til politien! lykke til og håper det går bra!
Drep dem, eller riv ut noen jeksler på dem.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Har folk allergi mot å skrive sånn omtrentlig realistiske forslag? Det er da faen ikkje praktisk gjennomførbart å drepe fordi en blir irritert!

Det beste tipset i den alderen trur eg er å ta det opp med skulen, og få ein gjennomgang saman med dei.

Dei kan også snakke med den det gjeld å diskutere saka. Vold e.l. vil garantert ikkje hjelpe...
Det beste er nok å gå til skolen/politiet om slikt foregår.
Må vel legge til at 3 ungdommer i 15/16-års-alderen er ubegripelig feige om dem går på ei jente som er noen år yngre enn seg selv, når hun ikke engang har gjort dem noe, og dem gjør det kun for å være tøffe. Misliker slike folk sterkt.
Sist endret av DemoniuM; 14. august 2007 kl. 11:16.
Noen i mitt nærmiljø opplevde noe lignende for en stund tilbake. De politianmeldte det og politiet møtte opp på flekken og tok dette svært seriøst. Det var i Bergen, det er vel der du bor?

Uansett så bør hun aldri gå aleine hjem fra skolen. Hvis det er mange som skal samme veien så gå i flokk.
Ikke gå til politiet du, men snakk med din lærer eller hennes lærer, og forklar situasjonen for han/henne. Da kan læreren snakke litt med venninnen og finne ut hva de skal gjøre.
Høres ut som om folk er enstemming om at hun bør kontakte politiet.

Det er helt drøyt hvor gjennomført slemme barn kan være. Hvor er foreldrene?!
Er det ingen bakgrunn for at disse guttene ødelegger hverdagen til denne jenten?

Hvis ikke politiet ordner opp:

- Skaffe henne en pepperspray ol.

- Skaffe noen svær karere (alle kjenner noen, hvis ikke har du sikker noen søsken eller i familien som gjør det) og gi dem litt juling hver for seg(best å ta dem når de er alene).

- Psykisk terror! Gjør syke ting mot dem i det skjulte. Få den til å bli syk av redsel.

F.eks. Knus ruten til rommet til en av dem og kast noe sykt inn, F.eks dyreblod.

For å gjøre noe sånt må du være en liten harding, men det er vel verdt et forsøk, tenk på jenta!
Og husk, du er jo bare ett år yngre! Kykke til!
Fy Faen, blir sint inni meg av å lese det!
Sånne som har så lite å gjøre på burde fått en skikkelig omgang pryl!

Å si at hun burde gå til politiet er lett for oss og si, hun som sikkert har slitt litt for å si det til trådstarter vil nok neppe gå med på å gå til politiet med det første.

Noe sku ha sett etter henne og gått med henne, og funnet ut hvem de misfostra var også pønsket ut noe som fikk de til å stoppe.
For og komme med et seriøst forslag så mener jeg at du bør få henne og foreldrene til og ta det opp med skolen, poletiet og foreldrene til drittungene.
Husk på og få med at poletiet snakker med foreldrene til drittungene. Det funker mye bedre at poletiet kommer på døra og informerer foreldrene om at sønnen i huset er anmeldt for vold en at foreldrene til veninna di sier det. Husk det finnes mange idiot foreldre som tror på allt ungene deres sier.
Hvis poletiet er helt uaktuelt så anbefaler jeg at foreldrene hennes tar en ansikt til ansikt konfrontasjon med foreldrene til drittungene det blir mye mere realistisk for de at sønnen deres har gjort noe galt da, en bare med en telefonsamtale.

Lykke til!
Sist endret av nerga; 14. august 2007 kl. 12:35.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Tror det å kontakte skole og politi er det sikreste.
Men i mange tilfeller har det å snakke med foreldrene til tullekukene en svært god effekt.
Ingenting er som en sinna machopappa og ei illsint mor :P

Om det ikke skulle hjelpe, og du har litt penger å svi av går det jo alltids an å leie inn en torpedo eller to. De pleier ofte være bola som bare juling og mange av de driver med kampsport i tillegg, så de hadde nok ikke hatt noe problem med å jult opp ett par drittunger.

En annen ting er jo at jeg kan ringe de med den beste hardkriminelle narkisstemma mi :P
Den er faktisk jævlig skummel Klarte jo tross alt å presse en kar for nesten 4000 spenn med den :P (Tok jo så klart ikke imot penga da)
Systematisk telefonterror med narkisstemma mens en kompis av meg kjører motorsag i bakgrunnen pleier gjøre underverker for det meste
"Jørgen! Finn den jævla motorsaga! Nå skal vi ut og finne det satans svinet!"

Men ville satt penga mine på skole, politi og foreldra.
Og stemmer det at de er i 15-16 års alderen så er de jo tross alt over den kriminelle lavalder også.

EDIT: På treningsstudio finner du forresten mange greie folk som sikkert kan overtales til å være med og ta en prat med de. Og mange av de er skikkelig svære og har en veldig høy trusselfaktor
Sist endret av Acidous; 14. august 2007 kl. 12:51.
Går denne gjengen på samme skole som henne? Hvis det er tilfelle så burde du få henne til å snakke med kontaktlærer, og se hva skolen gjør med saken. Ellers synes jeg du skal få henne til å gå til politiet.
Politiet vil uansett finne ut av om noen ringte med skjult nr. Det er en logg alle telefonselskaper plikter og føre for å kunne belaste kundene korrekt.
Denne kan også politiet få utlevert om de ber om det.
Vet ikke hvor enig jeg er med forsvars spray, det vi har lært som vektere er at denne fort kan vendes mot deg. Om de får tak i den blir det isteden hennes værste fiende.
Dessuten skal det godt gjort gjøres og sette ut 3 stykker med en spray som har en rekkevidde på 2 meter.
Overfalls alarm kunne dog vært noe. Trekk ut splinten og du har oppmerksomheten til alle i en 500 meter radius minst! Ikke kan den brukes mot henne heller.
Jeg tror dog politiet vil ta saken seriøst, de vil nok ikke få noe særlig til rettslig reaksjon annet en muligens en om dog det. Men de vil i allefall få en skikkelig oppstrammer fra politiet og det blir sendt bekymringsmelding til barnevernet.
Om de da dog ikke gir seg vil politiet etterhvert gå hardere til verks, de er over 15 og blir da behandlet som voksne når det gjelder straffereaksjoner.
Som min gamle far sier det. "Den eneste måten å få de til å forstå er å sette de i samme situasjon selv".

Men siden det ikke ser ut til å være noe alternativ, så får du anmelde det snarest mulig. Bare tull å gå å tvile på det. Det er ikke alltid "snut er ut". At ikke foreldrene gikk rett til politiet syns jeg er hårreisende. Hadde noen truet min 14 årige datter så hadde helvete vært løs.

Syns du bør stille opp som en god venn og gjøre noe på flekken.
Trådstarter
28 0
Tusen takk for alle svar! Dere er noen glupinger hele gjengen... :P

Jeg (vi) har tenkt å gå til politiet med dette, men hun vil ha litt tid på seg sier hun. Foreldrene skal nok få innse hvilken drittunger de har lært opp!
Og jeg gleder meg til å se de tre stygge jævelungene sine fjes når de står der og er tatt av purken. Håper seriøst de kommer inn i fengsel på livstid!
Sist endret av ThaAndy; 14. august 2007 kl. 13:46.
He he he, livstid :P


Det er to mulig scenarioer her.

1. De vet ikke hva de gjør, og trenger en oppstrammer fra onkel. Vanlig folkeskikk burde de og få på kjøpet.

2. De vet nøyaktig hva de gjør, men må lære seg at det alltid er noen som er større, sterkere og sykere enn seg selv.
Trådstarter
28 0
Ja.
Jeg skulle seriøst egentlig ønsket å bruke vold mot de gjennom noen venner (som er sterkere og eldre enn dem), men jeg er ikke akkurat intrissert i å starte 3 Verdenskrig med dem. For alt jeg vet kan de være 3 som bruker vold, og fem til som planlegger alt sammen osv. Det som er så skummelt er at hun har sett fjeset deres og hun har aldri sett de før!

Alikevell så vet de mobilnummeret hennes! :S
Om hun blir utsatt for vold/misshandling hadde det vært lurt og gå til lege og fått dokumentert skadene hun er blitt påført(om de er fysiske). Dette kan hjelpe til med å styrke en eventuel sak mot misshandlerne. Eller hun kan prøve å få dokumentert skadene hun er blitt påført selv, men et dokument fra en lege veier nok tyngst. Dette sier jeg fordi når/om hun går til politiet med saken så er det veldig bra å ha bevis på hva som har skjedd, og at det er grunn i påstandene som blir lagt frem. Hun kan også spille inn telefonsamtalene/trakassering og legge frem de som bevis på trusler osv.
Trådstarter
28 0
Sitat av ronnyah
Om hun blir utsatt for vold/misshandling hadde det vært lurt og gå til lege og fått dokumentert skadene hun er blitt påført(om de er fysiske). Dette kan hjelpe til med å styrke en eventuel sak mot misshandlerne. Eller hun kan prøve å få dokumentert skadene hun er blitt påført selv, men et dokument fra en lege veier nok tyngst. Dette sier jeg fordi når/om hun går til politiet med saken så er det veldig bra å ha bevis på hva som har skjedd, og at det er grunn i påstandene som blir lagt frem. Hun kan også spille inn telefonsamtalene/trakassering og legge frem de som bevis på trusler osv.
Vis hele sitatet...
Hmm... Jeg vet ikke helt om hun vil det! Med all den smerten hun har blitt påført tror jeg nok at det siste hun vil er å la en lege "utforske" kroppen hennes etter alt hun har vært gjennom.
Jeg tror nok, enkelt å greit, at hun gi politiet telefonen sin så de kan finne ut hvem det var som ringte også at hun kan få de i en celle eller noe sånt. Bare de slutter!
Jeg synes akkurat saken tar vending i feilretning.
Å gå til anmeldelse uten beviser er dødfødt. Guttene kommer til å nekte og saken vil bli henlagt i bevisets stilling. Og politiet kommer heller ikke kreve mobilnummeret uten beviser for det.
Dokumentasjon på skader kommer hun heller ikke lang med. Det kan for alt dem vet være selvpåført. Et vitne derimot er bra. Noen må jo ha sett hva som foregikk. Men ellers tror jeg politiet bare vil forverre situasjonen
dere kan jo ta opp en av disse telefonsamtalene hun får. De fleste mobiler har som funksjon og kunne ta opp samtaler så da er det bare å sette igang å anmelde de.
Sitat av nerga
dere kan jo ta opp en av disse telefonsamtalene hun får. De fleste mobiler har som funksjon og kunne ta opp samtaler så da er det bare å sette igang å anmelde de.
Vis hele sitatet...
men da må man stresse inn i menyer ol hver gang
Sitat av Dj_Evelen
men da må man stresse inn i menyer ol hver gang
Vis hele sitatet...
...og "alt det stresset" er sikkert ikke verdt det hvis det ville stoppet mishandlingen? Ta deg en ferie igjen du DeeJay.


Husk å nevne at samtalen blir tatt opp, hvis ikke kan det ikke brukes til mye.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Dj_Evelen
men da må man stresse inn i menyer ol hver gang
Vis hele sitatet...
Flisespikkeri, vær nå realistisk, å trykke seg inn på noen menyer (som tar bare noen få sekunder) er en liten pris å betale for å slippe mobbing og faenskap.


Det virker som det er en viss stolthet, eller usikkerhet, kanskje en kombinasjon som ligger ute å går her når jeg leser ting som "Hun vil ikke snakke om det til voksne", "Ikke ring politiet" etc..

Det er vanskelig å vite hva man skal gjøre i en sånn situasjon, men hadde jeg vært deg, hadde jeg anmeldt det uavhengig av henne, at hun evt blir litt sur på deg er en liten pris å betale for hennes sikkerhet. Det er også et mye bedre alternativ enn å hyre torpedoer, slå ned folk med våpen eller å la det fortsette sånn som det har.
ikke sånn jeg mente det.
Menta at man må se på despayet og velge "ta opp" i menyen og så får man ikke med seg hva som blir sagt
Sitat av Kanoner
At ikke foreldrene gikk rett til politiet syns jeg er hårreisende. Hadde noen truet min 14 årige datter så hadde helvete vært løs.
Vis hele sitatet...
Haha enig!!

Hadde dette vært noen som jeg har kjent så tror jeg nok både politi, guttenes foreldre og skolen hadde fått høre om dette.
For ikke å snakke om at jeg hadde tatt med meg et par venner og oppsøkt disse skitungene personlig og fortalt dem hva jeg syntes på, klare og svært tydelige ordelag.
Hvis alle instanser hadde feilet og guttene fortsatte med trusler og misshandling så hadde jeg tatt sterkere virkemiddler i bruk.

Men først og fremst: Varsle politi, skole og foreldre.
Trådstarter: har du snakket med jentas foreldre? Hva sier de? Jeg hadde leksa så jævlig opp for dem om de forholdt seg passive.
Jeg kjenner jeg blir forbanna bare om å lese om dette
Sist endret av Aslevik; 14. august 2007 kl. 17:45.
Sitat av Dj_Evelen
ikke sånn jeg mente det.
Menta at man må se på despayet og velge "ta opp" i menyen og så får man ikke med seg hva som blir sagt
Vis hele sitatet...
Eller fikse en hurtigtast. På min sonyericsson trenger jeg bare dra den knotten til sida, så går den rett inn på lydopptak etter jeg har tatt telefonen. Noen samtaler er greie å ha lagra. Jenta bør prøve det, kommer helt sikkert lengre med opptak av truslene om ho bestemmer seg for å gå til politiet.
Sitat av wkL
Husk å nevne at samtalen blir tatt opp, hvis ikke kan det ikke brukes til mye.
Vis hele sitatet...
tosk.. ser det for meg .

Shitkidsa ringer , jenta tar telefonen og sier :

"Hei, denne samtalen blir tatt opp , så venligst vær så truende og skremmende så mulig, så jeg får en sterkere sak hos politiet når jeg anmelder dere."
Sist endret av lsrr; 14. august 2007 kl. 21:22.
Hvis du tar opp en samtale der de røper seg selv og nevner det for guttene senere så blir de gjerne redd. Da kan du drive utpressing og true med og gi beviset til politiet hvis de ikke slutter/gjør som du sier
Sitat av zitcon
tosk.. ser det for meg .

Shitkidsa ringer , jenta tar telefonen og sier :

"Hei, denne samtalen blir tatt opp , så venligst vær så truende og skremmende så mulig, så jeg får en sterkere sak hos politiet når jeg anmelder dere."
Vis hele sitatet...
Idiot.
Ser for meg samtalen blir prøvd som bevis i en rettsak/anmeldelse og blir skutt ned pga ulovlig avlytting. Det er virkelig enkelt om du skal ta opp og det skal være verdt noe: Si ifra, eller ikke ta opp. Enkelt og greit. Dette burde til og med du forstå?
Først: Det gjør meg vondt å høre om en stakkars medsøster som har det så vanskelig. Hils henne og si at det kommer til å gå over, det er bare nå det gjør så vondt. Det er snakk om å holde ut det uutholdelige, men hun har deg til å holde rundt henne mens det vonde røres opp. Hun har sikkert masse traumer etter trakasseringen. Jeg tar meg i å tenke relativt stygge tanker om disse dagligterroristene av noen drittunger. De er verste sort.

Til dere som mener disse jentene fortjener bank: Vold avler vold avler vold igjen – og det bør jo brytes. Da kan ikke jeg straffe et barn som slår med juling, kan jeg vel?

Å få vold på rullebladet som tenåring er trist. Dette er en helt klar sak barnevernet og barnepsykiatrien bør inn i. De tenåringene som banker og terroriserer andre barn, bør ha ekstra ettersyn. Man må jo sjekke om de er fra ustødige hjem ettersom de åpenbart har mangel på en forventet empati for andre til å være femten år. Vi er alle født uten empati, vi er bare fylt av egne behov i begynnelsen. Små barn er de slemmeste, de eier ingen grenser og dæljer løs på hverandre, skviser hverandre ut, får hverandre til å lyve og stjele (storesøsken vs småsøsken f.eks). En femtenåring forventes å være adskillig mer moden og samvittighetsfull.

Pssst: akkurat i den alderen jentene her befinner seg i er alderen hvor personligheten setter seg og man blir en prøvende utgave av seg selv som voksen. Det er også i denne alderen man utvikler antisosial personlighetsforstyrrelse, tidligere kalt psykopati/sosiopati. Det bør forhindres for enhver pris.

God bedring til verden.
Trådstarter
28 0
Sitat av Aslevik
Haha enig!!

Hadde dette vært noen som jeg har kjent så tror jeg nok både politi, guttenes foreldre og skolen hadde fått høre om dette.
For ikke å snakke om at jeg hadde tatt med meg et par venner og oppsøkt disse skitungene personlig og fortalt dem hva jeg syntes på, klare og svært tydelige ordelag.
Hvis alle instanser hadde feilet og guttene fortsatte med trusler og misshandling så hadde jeg tatt sterkere virkemiddler i bruk.

Men først og fremst: Varsle politi, skole og foreldre.
Trådstarter: har du snakket med jentas foreldre? Hva sier de? Jeg hadde leksa så jævlig opp for dem om de forholdt seg passive.
Jeg kjenner jeg blir forbanna bare om å lese om dette
Vis hele sitatet...
JEG personlig har ikke snakket med hennes foreldre da hun helst vil ha saken i egne hender. Hun har selv fortalt foreldrene at hun har blitt slått ned flere ganger av noen gutter, men *personen* nekter å la foreldrene gå til politiet og alt mulig.
Hun har snakket med de på ny igjen, og nå er jeg veldig usikker her!

Alle sier jo nei og ja om å gå til politiet her. Blir egentlig UTROLIG usikker!
Gå til politiet. De hjelper deg garantert, politiet er mennesker de også, de fleste er også hyggelige og hjelpsomme. Ikke hør på alle som ber deg skaffe noen svære folk til å banke dem, de kjenner helt sikkert noen svære folk de også.. alle gjør det.

Å gå til politiet ville definitivt vært det beste trekket i din/jentas situasjon.
Sist endret av random16439; 15. august 2007 kl. 09:35.
Thaandy: Du må huske at i noen tilfeller så er det ikke offeret som vet best selv.

Men du og hun må selvsagt vudere om det er fare for liv og helse, eller om hun tåler litt juling i ny og ne. Skulle det første alternativet være mest sansynlig så må noen må ta tak i saken før det går for langt. Og dette bør aller helst være hennes foreldre, som kan ta det videre med politi/skole.
Trådstarter
28 0
Sitat av Aslevik
Thaandy: Du må huske at i noen tilfeller så er det ikke offeret som vet best selv.

Men du og hun må selvsagt vudere om det er fare for liv og helse, eller om hun tåler litt juling i ny og ne. Skulle det første alternativet være mest sansynlig så må noen må ta tak i saken før det går for langt. Og dette bør aller helst være hennes foreldre, som kan ta det videre med politi/skole.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig liker hun ikke juling! Og dessutten har jo ikke de gutta noen grunn til å slå henne osv, derfor hun blir så redd. Hun føler at hun ikke har noe hun kan gjøre for å få dem til å stoppe!