Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1638
Hei, jeg kjøpte nå nettopp Crysis og Warhead gjennom Steam. Jeg tenkte at jeg kunne maks kjøre det på medium graphics fordi det liksom skal være et utrolig tungt spill (verdens tyngste?) men til min store glede kunne jeg lett kjøre det på "Very High" i 1080p med 8x anti-aliasing.

For en litens tund siden spurte jeg om mitt GTX 480 Cuda ville klare dette og da fikk jeg blankt nei. Er det jeg som er dum med settings eller er dette grafikkortet bedre enn jeg trodde?

Hva er isåfall vitsen med crossfire/sli av GTX 480 hvis de er så bra som dette?
GTX 480 koster over 3000 spenn. Hadde jeg kjøpt et skjermkort for over 3000 som ikke hadde klart å kjøre Crysis, et spill fra 2007, hadde jeg krevd pengene tilbake.
Hehe, Crysis er ikke så ekstremt krevende lengre. Nyere med/high-end kort kjører det lett. Hvem fortalte deg at dette var umulig?
Om du vil ha spill som stresser skjermkortet ditt litt:

- Just Cause 2
- Metro 2033
- ArmA 2
- Shattered Horizon

edit: Og har ikke Crysis en "Ultra"-setting også? Funker det like bra da?
Sist endret av ymgve; 13. januar 2011 kl. 17:45.
iMoan's Avatar
Trådstarter
Hmm jeg finner bare "very-high" takker for svar forresten Kan noen komme med det aller mest krevende spillet/best grafikk som finnes? Vil teste skjermkortet litt
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Hva med å kjøre en benchmark så ser du hva du klarer å kjøre..
http://www.futuremark.com/
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Det finnes en slags "natural mod" til Crysis, som gjør at det blir enda bedre grafikk og effekter. Husker desverre ikke navnet på denne modden akkuratt nå, hadde vært fint hvis none kunne hosta den opp. Gjør ihvertfall at solskinn, skygger og andre effekter blir enda mer realistiske

Edit: Og krever selvfølgelig enda mer av skjermkortet ditt!
Sist endret av LesPaul; 13. januar 2011 kl. 18:55.
Sitat av ymgve Vis innlegg
Om du vil ha spill som stresser skjermkortet ditt litt:

- Just Cause 2
- Metro 2033
- ArmA 2
- Shattered Horizon

edit: Og har ikke Crysis en "Ultra"-setting også? Funker det like bra da?
Vis hele sitatet...
Fy søren du er slem! Og jeg som ikke skulle ha ny gaming pc riktig enda
Har en 2 år gammel gaming pc som drar Just Cause 2 helt fint... Noen som har andre forslag til spill som er krevende. (har ikke testet de andre spillene du nevnte)
Sier ikke at de nevnte spillene krever en monsterPC, bare at de krever det på høyeste settings. Antar du ikke spiller JC2 på max?
Om eit spel er bra laga, så bør det vel sjå bra ut og samtidig ikkje stresse systemet for mykje. Ser ikkje heilt kvifor du skal få spela dine til å lagge. Med mindre du driv med testar osb.
Sitat av LesPaul Vis innlegg
Det finnes en slags "natural mod" til Crysis, som gjør at det blir enda bedre grafikk og effekter. Husker desverre ikke navnet på denne modden akkuratt nå
Vis hele sitatet...
Men det gjør jeg! Den heter natural mod!
Gå inn i editoren og mod litt du... skal love deg at tilslutt så klarer vekren cpu/gpu å holde følge
Sitat av iMoan Vis innlegg
Hmm jeg finner bare "very-high" takker for svar forresten Kan noen komme med det aller mest krevende spillet/best grafikk som finnes? Vil teste skjermkortet litt
Vis hele sitatet...
Åssen CPU har du da?

Assassins Creed: Brotherhood?
Slapp av - 460 GTX kjører Crysis på maks og værså det. Selvfølgelig spørs det jo på CPUen din og da. Har du 3.0 X2 eller høyere så kjører du det på maks uten lag, helt sikkert.

Kjører alle crysis spilla på maks uten lag med Sapphire Radeon 5770 HD og AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz selv.

Edit: Alle Assassin's Creed spilla eier. En av yndlingsspillseriene mine!
Sist endret av Tfan; 14. januar 2011 kl. 08:53.
iMoan's Avatar
Trådstarter
Jeg har i7 970 Hexacore

Hvilket spill har egentlig best grafikk? jeg synes Crysis er fantastisk..
Sitat av Tfan Vis innlegg
Slapp av - 460 GTX kjører Crysis på maks og værså det. Selvfølgelig spørs det jo på CPUen din og da. Har du 3.0 X2 eller høyere så kjører du det på maks uten lag, helt sikkert.

Kjører alle crysis spilla på maks uten lag med Sapphire Radeon 5770 HD og AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz selv.

Edit: Alle Assassin's Creed spilla eier. En av yndlingsspillseriene mine!
Vis hele sitatet...
Det må jo lagge en del? Jeg har akkurat samme oppsett, men kjører bare på det nest høyeste, og det er uten AA.
Sitat av ymgve Vis innlegg
Om du vil ha spill som stresser skjermkortet ditt litt:

- Just Cause 2
- Metro 2033
- ArmA 2
- Shattered Horizon

edit: Og har ikke Crysis en "Ultra"-setting også? Funker det like bra da?
Vis hele sitatet...
på CanuRunIt så klarer pcen min alle spill på maks utenom Just Cause 2, der er jeg såvidt over minimum?

Hvilket spill er det som har best grafikk per dags dato?
Sist endret av Bombasa; 14. januar 2011 kl. 09:17.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Det må jo lagge en del? Jeg har akkurat samme oppsett, men kjører bare på det nest høyeste, og det er uten AA.
Vis hele sitatet...
Nope. Jeg lagger ikke i det hele tatt.
Det du virkelig har lært av dette, er å ikke bruke tilfeldige folk på internett som ekspertise når du skal kjøpe hardware.
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Det du virkelig har lært av dette, er å ikke bruke tilfeldige folk på internett som ekspertise når du skal kjøpe hardware.
Vis hele sitatet...
Det beste er nok å faktisk poste en tråd som dette, og så velge ut en person blandt de som svarer som virkerlig virker litt mer proff.
Jeg har vanskelig for å se sammenhengen mellom å virke proff og å faktisk ha peil på hardware. Noen av de største hardwaregeeksene jeg kjenner er utrolig uproffe.
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Jeg har vanskelig for å se sammenhengen mellom å virke proff og å faktisk ha peil på hardware. Noen av de største hardwaregeeksene jeg kjenner er utrolig uproffe.
Vis hele sitatet...
Det er nok sant. Men det skal ikke sååå mye til for å kunne foreta noen beslutninger om hva som er best . Har spesielt lagt merke til et par som jeg tipper virkelig kan sakene sine her - for eks er Atx (husker ikke hele nicket hans) og httpwhat (eller noe sånt). Men ofte så er det egentlig bare å google etter det. Man finner som oftest det man leter etter i google.