Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 7673
Jeg kjører windows 7 og har fått en Ipod shuffle 2gb jeg tenkte å legge inn musikk på. Jeg vil IKKE ha itunes, og lurer derfor på om noen vet om noen plugins eller andre programmer jeg kan gjøre dette med?
Jeg bruker Foobar2000 sammen med Ipod manager.
Sist endret av Ardluh; 28. desember 2010 kl. 18:38.
herregud. Brukte 30 min på å laste ned plugin til winamp og lage en bra spilleliste, så tar jeg ut ipoden og gjør meg klar til å høre på litt musikk så er det første jeg hører "please use itunes to sync this ipod". FFFFFFUUUUUUUUUU
Ipoden må somregel synkes med Itunes første gang. For å "starte" den
Synes at det er unødvendig at de skal tvinge deg til å måtte laste ned deres program. Det er en fri verden. Folk må da få overføre musikk til en mp3 spiller på en måte de selv måtte ønske.
Sist endret av Quix; 28. desember 2010 kl. 19:18.
[quote=Powlair;1944659]Synes at det er unødvendig at de skal tvinge deg til å måtte laste ned deres program. Det er en fri verden. Folk må da få overføre musikk til en mp3 spiller på en måte de selv måtte ønske.[/QUOTE

Det er en fri verden, ja. Men Apple har strenge regler til sine produkter på godt og vondt. Hvis han på død og liv skal unngå iTunes så kunne han vel kjøpt noe annet?
[quote=skateward;1947190]
Sitat av Powlair Vis innlegg
Synes at det er unødvendig at de skal tvinge deg til å måtte laste ned deres program. Det er en fri verden. Folk må da få overføre musikk til en mp3 spiller på en måte de selv måtte ønske.[/QUOTE

Det er en fri verden, ja. Men Apple har strenge regler til sine produkter på godt og vondt. Hvis han på død og liv skal unngå iTunes så kunne han vel kjøpt noe annet?
Vis hele sitatet...
Ingen har sagt noe om at han hadde kjøpt den. Han skrev han hadde fått den.
Skjønner ikke hvorfor folk hater itunes så mye. Greit den er fra Apple, men ikke god nok grunn.
Selv hater jeg Apple sine ubrukelige produkter (Les: iPod og Mac er faktisk nyttige)
Har lest mange steder hvor folk hater HATER itunes og prøvd å finne en grunn til å hate den selv. Sorry men jeg finner ingen. Jeg syns den er et supert sted å ha musikken sin på.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor folk hater itunes så mye. Greit den er fra Apple, men ikke god nok grunn.
Selv hater jeg Apple sine ubrukelige produkter (Les: iPod og Mac er faktisk nyttige)
Har lest mange steder hvor folk hater HATER itunes og prøvd å finne en grunn til å hate den selv. Sorry men jeg finner ingen. Jeg syns den er et supert sted å ha musikken sin på.
Vis hele sitatet...

Jeg syns også det er supert og betale 2000 kroner for og få rundt 200 sanger.

Mye bedre placebo effekt av de da en hvis du laster de ned gratis
Sitat av Xernox Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor folk hater itunes så mye. Greit den er fra Apple, men ikke god nok grunn.
Selv hater jeg Apple sine ubrukelige produkter (Les: iPod og Mac er faktisk nyttige)
Har lest mange steder hvor folk hater HATER itunes og prøvd å finne en grunn til å hate den selv. Sorry men jeg finner ingen. Jeg syns den er et supert sted å ha musikken sin på.
Vis hele sitatet...
Brukt itunes på windows? Helt forferdelig treigt som syrup selv på en i7 6 gb ram med nyinstallert win7. På macen er itunes fantastisk.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor folk hater itunes så mye. Greit den er fra Apple, men ikke god nok grunn.
Selv hater jeg Apple sine ubrukelige produkter (Les: iPod og Mac er faktisk nyttige)
Har lest mange steder hvor folk hater HATER itunes og prøvd å finne en grunn til å hate den selv. Sorry men jeg finner ingen. Jeg syns den er et supert sted å ha musikken sin på.
Vis hele sitatet...
Sitat av klarety Vis innlegg
Brukt itunes på windows? Helt forferdelig treigt som syrup selv på en i7 6 gb ram med nyinstallert win7. På macen er itunes fantastisk.
Vis hele sitatet...
iTunes for Windows er helt forferdelig. Treigt som bare møkk, like stabilt som en middels loddvekt og attpåtil var det umulig for ikke lenge siden å kjøre iTunes på 64-bit XP... Genialt program!

På Mac er det som Klarety sier en drøm, men det samme kan ikke sies om iPhone/iPod. Har en iPod Touch som fungerer sånn noenlunde, men jeg bruker den ikke. iPhone brukte jeg i 4 dager før jeg ga opp. Fikk lyst til å kaste den i veggen og knuse den i fillebiter, da den hang seg opp en gang hvert fjerde minutt, var generelt treg og nektet å holde på sangene mine (?). Kjøpte meg HTC HD2 isteden og jeg må si at dette var mye bedre, selv med WinMo. Etter at jeg fikk Android på den er det jo himmel og helvete i forhold til iPhone.

Det er grunnen til at jeg hater Apple.

Ontopic: en kompis av meg har brukt et program som heter Anapod Explorer, og en annen har brukt en film på Youtube. Husker ikke hva filmen heter, men det høres ut som om det er en tolvåring som snakker.
Sist endret av BjørnHarrier; 31. desember 2010 kl. 07:51.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
iTunes fungerer helt fint for meg, ingen problemer med ytelse eller stabilitet. Husk å bruke 64 bit iTunes hvis du har 64 bit os.
En ting mange misliker med iTunes er at den vil synkonisere musikken med iPod, men det de ikke vet er at det er enkelt å skru av (Hak av for manuell håndtering av musikk i innstillengene for iPoden i iTunes).

Jeg har selv en HTC HD2 og den går snart i veggen til fordel for en iPhone.
Sitat av sam500 Vis innlegg
Jeg syns også det er supert og betale 2000 kroner for og få rundt 200 sanger.

Mye bedre placebo effekt av de da en hvis du laster de ned gratis
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sagt at du skal kjøpe sanger fra iTunes, noe veldig få og uvitende gjør. (TPB ftw)
Som en medie avspiller syns jeg den er topp.
Jeg bruker Win7 Ultimate x64. Ingen form for treghet. Den bruker like lang tid på å starte opp som spotify.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Husk å bruke 64 bit iTunes hvis du har 64 bit os.
Vis hele sitatet...
Joda, er ikke helt analfabet heller . Problemet var at 64-bits versjonen av iTunes ikke virket på XP 64-bit.
Sitat av BjørnHarrier Vis innlegg
iPhone brukte jeg i 4 dager før jeg ga opp. Fikk lyst til å kaste den i veggen og knuse den i fillebiter, da den hang seg opp en gang hvert fjerde minutt, var generelt treg og nektet å holde på sangene mine
Vis hele sitatet...
DA har du enten gjort en gigagagantisk feil, fått en defekt iPhone eller rett og slett hvert dum.

Pøvde du å gjenoprette den? Jeg vil påstå at 95% av gangene iPhones henger seg opp/klikker etc.. Så hjelper det å gjenoprette.
SharePod
Sharepod er ganske grei å bruke, og er gratis. Eneste minuset med sharepod er at man må ha Itunes instalert fra før av...

http://www.getsharepod.com/
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
DA har du enten gjort en gigagagantisk feil, fått en defekt iPhone eller rett og slett hvert dum.

Pøvde du å gjenoprette den? Jeg vil påstå at 95% av gangene iPhones henger seg opp/klikker etc.. Så hjelper det å gjenoprette.
Vis hele sitatet...
Prøvde alt. Gjenoppretting, jailbreaking, downgrading, upgrading, flash osv osv.

Det at du har nok erfaring til å snakke om 95% av gangene iPhone henger seg opp betyr vel egentlig at den henger seg opp relativt ofte? Dersom det bare har skjedd deg/du har hørt om det en fem-seks ganger kan du jo ikke snakke om 95%. Har ALDRI måttet gjenopprette HD2. Problemene med iPhone, derimot, går igjen hos mange av vennene mine.

Dessuten, når jeg sa "henge seg opp" så mener jeg altså at den bare stopper, og fungerer igjen når man får restarta den... men Apple var jo forutseende nok til å gjøre batteriet umulig å fjerne, så hvis den henger seg opp må jeg vente til batteriet går ut.

Men kompis: dette er langt off-topic. Hvis du vil fortsette diskusjonen får det bli på PM.
Sist endret av BjørnHarrier; 1. januar 2011 kl. 01:44.
Eller holde home + power knappen inne i noen sekunder.
Det går vel under gjenoppretting? Prøvde da det også.
Sist endret av BjørnHarrier; 2. januar 2011 kl. 08:37.
Hva het denne såkalte pluginnen til Winamp?

Har iPhone og denne skal skiftes ut når jeg har penger til dette, iTunes har jeg lert å hate. Værre bloatware skal du lete lenge etter.

Bruker ekstremt lang tid på å starte opp bade i OS X + Windows, formaterer du pcen mister du alle rangeringene på sangene.

Plager med meg opdateringer som Quicktime og MobileME som jeg ikke har noe interesse av å instalere.


Hadde apple fjernet sperren hadde jo ikke dette vert noe problem.
Husker i gamle dager hvor det eneste du trengte å gjøre for å få musikk på mp3 spilleren var a plugge den i pcen med usb å overføre sangene dine til spilleren, akkurat som å kopiere filer til en minne penn.

Hvorfor folk har laget ting vanskeligere kan jeg virkelig ikke skjønne
Er vel verdt å nevne at de fleste andre MP3-spillere fungerer etter minnepenn-prinsippet... men så er jo ikke iPod en MP3-spiller.

Det er en motegjenstand.
Jeg har ikke sagt at jeg HATER itunes, jeg sa bare at jeg ikke ville ha det. MEN jeg HATER faktisk itunes. Jeg opplever bugs, TREG oppstart, SPAM(blir automatisk satt i itunes store når jeg åpner programmet etc etc), det er jævlig mange unødvendige funksjoer og ulogiske måter for å få musikken INN i itunes, det er ulogisk og "vanskelig" å synkronisere eller legge inn musikken på ipoden etc etc etc.Itunes NEKTER å starte med midnre jeg fjerner mitt windows theme. Jeg bryr meg ikke om dine meninger. det er mine problemer og de er reelle for meg.
Sist endret av alphamale; 2. januar 2011 kl. 19:47.
Sitat av alphamale Vis innlegg
Jeg har ikke sagt at jeg HATER itunes, jeg sa bare at jeg ikke ville ha det. MEN jeg HATER faktisk itunes. Jeg opplever bugs, TREG oppstart, SPAM(blir automatisk satt i itunes store når jeg åpner programmet etc etc), det er jævlig mange unødvendige funksjoer og ulogiske måter for å få musikken INN i itunes, det er ulogisk og "vanskelig" å synkronisere eller legge inn musikken på ipoden etc etc etc.Itunes NEKTER å starte med midnre jeg fjerner mitt theme. Jeg bryr meg ikke om dine meninger. det er mine og de er reelle for meg.
Vis hele sitatet...
Ja huffameg. Dra sangene fra en mappe inn på iTunes, blir ikke værre.

Jeg kommer ikke inn på Store når jeg starter iTunes, kommer på bibliotek
Synkronisering er det bare å trykke på to-tre knapper.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ja huffameg. Dra sangene fra en mappe inn på iTunes, blir ikke værre.

Jeg kommer ikke inn på Store når jeg starter iTunes, kommer på bibliotek
Synkronisering er det bare å trykke på to-tre knapper.
Vis hele sitatet...
nei, det funket faktisk ikke. Jeg har også store problemer med å få inn musikken min FRA ipoden inn på en ny pc. Kjempegenial funksjon det som skjer om man synkroniserer ipoden sin opp mot en annen pc også

igjen, jeg driter i om du er fornøyd med itunes jeg. Jeg liker det ikke, jeg ville ha et annet program eller plugin, og det fikk jeg.
Sist endret av alphamale; 2. januar 2011 kl. 19:55.
Sitat av Blåsmurf Vis innlegg
SharePod
Sharepod er ganske grei å bruke, og er gratis. Eneste minuset med sharepod er at man må ha Itunes instalert fra før av...

http://www.getsharepod.com/
Vis hele sitatet...
takk! veldig bra program. Enkelt, smart og funksjonelt. AKKURAT de funksjonene jeg trenger, verken mer eller mindre.
Apple gjør alt de kan for å gjøre det umulig å overføre sanger fra iPod til PC. Dette alene er nok til at jeg ikke bruker iTunes. I tillegg kommer alle bugs, unødvendige funksjoner og finurlig vanskelige måter å gjøre ting på som alphamale beskriver. Det er ikke vits i å diskutere om iTunes har bugs eller ikke; det er fakta. Det blir som å diskutere om delfinen lever i vann eller ikke. Jeg vet at det er sånn, derfor gidder jeg ikke å diskutere det med deg. Jeg kan legge fram min mening, men jeg gidder ikke å argumentere opp og i mente for at du skal tro meg. Jeg vet at det er sånn, derfor kan du tro hva du vil om det.

Det er nå min mening
Har et par spørsmål angående SharePod:

1 - Kan man overføre sanger fra iPoden til PCen?
2 - Kan man man legge til sanger på en iPod som vanligvis synkroniseres med en annen PC, uten at de gamle innholdet slettes?
Sitat av etsi Vis innlegg
Har et par spørsmål angående SharePod:

1 - Kan man overføre sanger fra iPoden til PCen?
2 - Kan man man legge til sanger på en iPod som vanligvis synkroniseres med en annen PC, uten at de gamle innholdet slettes?
Vis hele sitatet...
1- ja
2- ja