Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 2552
Hei!

Jeg er på utkikk etter et tastatur som egner seg bra til WoW.
Nå bruker jeg Razer Tarantula men er ganske lei av det siden tastene W, A, S, D og 4 responderer dårlig og jeg må nesten trykke tasten gjennom skrivebordet for at den skal funke.

Har kikket litt på Razer's Anansi, men jeg begynner og miste troen på Razer pga at jeg synes de oppfører seg som dritt mot kundene. (har sendt et par e-poster og ikke fått svar på noen)

Har også kikket på Saitek Cyborg tastaturet. Noen som har noe erfaring med dette?

Vil gjerne ha et tastatur som er litt fancy og det bør ha macro taster :-)
Sist endret av Sweeet; 16. desember 2010 kl. 09:34.
Logitech G510 eller G19 er knall. Du sier ikke noe om budsjett?

Hadde gamletypen G15, samme kvalitet som disse tror jeg. Behandlet det veldig, veldig dårlig. Levde et liv i frykt rett og slett, preget av vold og trusler. Streika ikke før jeg sølte en halvliter iste på det. Ble litt seigt.
Selv bruker jeg standard logitech. Hadde G15, men ble aldri til at jeg brukte macrotastene, så solgte det og brukte et annet jeg hadde liggende.

Men G19 er jo den nye "oppgraderingen" til G15. Den kan jo kanskje være noe?

Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Logitech G510 eller G19 er knall. Du sier ikke noe om budsjett?

Hadde gamletypen G15, samme kvalitet som disse tror jeg. Behandlet det veldig, veldig dårlig. Levde et liv i frykt rett og slett, preget av vold og trusler. Streika ikke før jeg sølte en halvliter iste på det. Ble litt seigt.
Vis hele sitatet...
Jeg sølte ca 1/2 liter pepsi over mitt i fylla (Før jeg solgte det ).
Fungerte helt fint etterpå.
gamer
Sweeet's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Logitech G510 eller G19 er knall. Du sier ikke noe om budsjett?
Vis hele sitatet...

Pris er ikke vesentlig :-P
på keyboard fronten er jeg vel logitech fanboy. har hatt g15, funker som bare det, behagelig, masse gøye muligheter som skjerm og andre ting du ikke trenger men som er gøy å ha det tåler alt bortsett fra brus osv

har nå ett logitech g510, som er det nyeste gaming tastaturet til logitech. jeg er storfornøyd med det, og har ingenting dårlig å si om det. link til HW sin test: G510
om du ikke trenger skjerm så er jo G110 veldig kurant, bruker det selv på wow men fikser bare ikke og bruke macro knappene
finn deg ett tastatur på bruktmarkedt els da de gammle tastaturene aldri slutter å funke gode store taster. offetlige skoler/bygg har sikkert noen liggende.
Sitat av Alden Vis innlegg
finn deg ett tastatur på bruktmarkedt els da de gammle tastaturene aldri slutter å funke gode store taster. offetlige skoler/bygg har sikkert noen liggende.
Vis hele sitatet...
Dessuten lager de herlig lyd når man skriver fort!
Sist endret av prenix; 16. desember 2010 kl. 10:02.
bruker G19, kan abselutt anbefale den
Drit i Razer sine tastaturer

Har G15 og er rimelig fornøyd med det
Kan anbefale den nyere versjonen av G15 som er G110 og G510.
G19 er noe drit i mine øyne, altfor mye dill dall og krever ekstern strøm forsyning for å fungere -.-
Kanskje denne er noe for deg? Billig er det også. Jeg har tenkt til å kjøpe den. http://www.hardware.no/artikler/micr...der_x4/75779/4
gamer
Sweeet's Avatar
Trådstarter
Ser ut som G19 er det mest populære! :-)
Men fortsatt, er det noen som har erfaring med Saitek Cyborg tastaturet???
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Logitech G510 eller G19 er knall. Du sier ikke noe om budsjett?

Hadde gamletypen G15, samme kvalitet som disse tror jeg. Behandlet det veldig, veldig dårlig. Levde et liv i frykt rett og slett, preget av vold og trusler. Streika ikke før jeg sølte en halvliter iste på det. Ble litt seigt.
Vis hele sitatet...
Vil absolutt også anbefale Logitech G-series, både mus og tastatur (although, bruker Razer Naga til MMO, pga keybindings).

Behandler også mitt G15 veldig dårlig. Sølt så mye pils og cola og mat oppi der gjennom årene at det forundrer meg hvordan det fortsatt er liv i det. Har også overlevd flere år som punchingbag fra nerdrage.
gamer
Sweeet's Avatar
Trådstarter
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Vil absolutt også anbefale Logitech G-series, både mus og tastatur (although, bruker Razer Naga til MMO, pga keybindings).

Behandler også mitt G15 veldig dårlig. Sølt så mye pils og cola og mat oppi der gjennom årene at det forundrer meg hvordan det fortsatt er liv i det. Har også overlevd flere år som punchingbag fra nerdrage.
Vis hele sitatet...

Jeg bruker også Naga! definitivt det beste Razer har kommet med!
haha, kjenner meg igjen på nerdrage ja!
Logitech G15
gamer
Sweeet's Avatar
Trådstarter
Sitat av sali Vis innlegg
Logitech G15
Vis hele sitatet...
hvorfor G15 og ikke G19?
Sitat av 70%sweet Vis innlegg
hvorfor G15 og ikke G19?
Vis hele sitatet...
Fordi om G19 er nyere trenger det ikke å være bedre.

Hun snakker vel av erfaring. Uansett, gamlere = billigere. Jeg er også fornøyd med G15.
gamer
Sweeet's Avatar
Trådstarter
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Fordi om G19 er nyere trenger det ikke å være bedre.

Hun snakker vel av erfaring. Uansett, gamlere = billigere. Jeg er også fornøyd med G15.
Vis hele sitatet...
ok:-)

Hva med G510??
Sitat av 70%sweet Vis innlegg
hvorfor G15 og ikke G19?
Vis hele sitatet...
Jeg har også brukt G15 en god del år nå, veldig fornøyd. Men skal kjøpe meg et litt billigere tastatur denne gangen. G19 er steindyr for det første. Og som noen andre sier, den trenger ekstern strømkilde.
Sitat av 70%sweet Vis innlegg
ok:-)

Hva med G510??
Vis hele sitatet...
Selv har jeg ikke prøvd det, men her kan du finne en omtale om det.
gamer
Sweeet's Avatar
Trådstarter
på G15, G510 og G19 er det mulig og få "Recount" eller lignende på den lille skjermen???
Sitat av 70%sweet Vis innlegg
hvorfor G15 og ikke G19?
Vis hele sitatet...
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Fordi om G19 er nyere trenger det ikke å være bedre.

Hun snakker vel av erfaring. Uansett, gamlere = billigere. Jeg er også fornøyd med G15.
Vis hele sitatet...
Akkurat, utrolig fornøyd med det, deilig å bruke og du har makroknapper på siden. Og display som er utrolig digg, og deilige taster. Ja, har ikke hatt bedre tastatur
Sist endret av sali; 16. desember 2010 kl. 11:42.
Har prøvd G510 og er å anbefale
Vent på Razer BlackWidow ultimate. Det er et mekanisk tastatur som kommer til å koste rundt 1200kr i Norge.
Sitat av Rankiz Vis innlegg
Vent på Razer BlackWidow ultimate. Det er et mekanisk tastatur som kommer til å koste rundt 1200kr i Norge.
Vis hele sitatet...
eller ett gammelt mekanisk tastatur liker de jeg .)
G19 + G13 så har du en fin fin kombinasjon.
Sitat av Alden Vis innlegg
eller ett gammelt mekanisk tastatur liker de jeg .)
Vis hele sitatet...
Hvilket tenker du på? Har det gamingpreg? Har det backlit?
gamer
Sweeet's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rankiz Vis innlegg
Vent på Razer BlackWidow ultimate. Det er et mekanisk tastatur som kommer til å koste rundt 1200kr i Norge.
Vis hele sitatet...
som sagt, jeg er dritt lei av Razer! Ikke pga produktene, de er superawesome!
Men pga "seriøsiteten" deres.. Har sendt en del mail for en god stund siden, men idag fikk jeg faktisk svar på den ene mailen der jeg spurte om hvordan Anansi'en var og bruke og om det var smoothe taster o.l.

Her er svaret jeg fikk:

"Hello,

They will be starting soon. Stay tuned to www.razerzone.com for all the latest news."

ganske så irritert for at de ikke er service innstilt i det hele tatt!
Jeg er ganske nøye på dette med service da siden jeg går Service og Samferdsel :-)
Beklager om dette innlegget får meg til og virke som en drittsekk, men det er bare litt av min mening om Razer.
Sist endret av Sweeet; 17. desember 2010 kl. 08:39.
Nå vet jeg at du spør etter et fancy, kult og superdupert gamingtastatur, men likevel vil jeg anbefale deg å kjøpe Logitech Deluxe 250 for 99 kroner. Dette er et tastatur som bare fungerer, fungerer og fungerer. Lenge. Har selv hatt mitt i 4 år nå, og det fungerer akkurat like fantastisk som den dagen jeg kjøpte det, selv etter utallige omganger med drapstrusler, juling og colasøl.

Når det gjelder macro-tastene du så inderlig vil ha, anbefaler jeg deg å droppe det. Tastene ligger - på de fleste tastatur - så langt unna at man er nødt til å løfte hånden for å nå tastene, og da er jo nytteverdien helt borte. Nei, gå for et enkelt, billig og bra tastatur, og sett opp gode key bindings med modifiers (ctrl, alt og shift). Du har ikke flere angrep enn at du har nok av taster å velge blant, uten å benytte deg av et tastatur som har egne macro-knapper.

Bruk heller pengene på noe annet fornuftig, du =)

Bilde for inspirasjon til keybindings du kan bruke(bruk alle tastene som er nærme W, A, S og D):

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:Fvxl6KzwzoQQYM:http://img144.imageshack.us/img144/2479/keybindingslu8sz6.jpg&t=1
For World Of Warcraft spilling? Tja...Jeg har dette.

http://img17.imageshack.us/img17/2162/ideazonworldofwarcraftk.jpg



Funker utrolig bra med tanke på at du bare kan ta av keysetet og sette på nytt for et annet spill.
Ikke for å være frekk, Fusjon, men det tastaturet der fikk meg til å grøsse. Prøvde det hos en kamerat, og aldri før har jeg fått en så kraftig "jallafølelse" av et tastatur. Knappene beveger seg mye sidelengs, det bråker og gir en ekkel følelse av elendig kvalitet.
gamer
Sweeet's Avatar
Trådstarter
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Nå vet jeg at du spør etter et fancy, kult og superdupert gamingtastatur, men likevel vil jeg anbefale deg å kjøpe Logitech Deluxe 250 for 99 kroner. Dette er et tastatur som bare fungerer, fungerer og fungerer. Lenge. Har selv hatt mitt i 4 år nå, og det fungerer akkurat like fantastisk som den dagen jeg kjøpte det, selv etter utallige omganger med drapstrusler, juling og colasøl.

Når det gjelder macro-tastene du så inderlig vil ha, anbefaler jeg deg å droppe det. Tastene ligger - på de fleste tastatur - så langt unna at man er nødt til å løfte hånden for å nå tastene, og da er jo nytteverdien helt borte. Nei, gå for et enkelt, billig og bra tastatur, og sett opp gode key bindings med modifiers (ctrl, alt og shift). Du har ikke flere angrep enn at du har nok av taster å velge blant, uten å benytte deg av et tastatur som har egne macro-knapper.

Bruk heller pengene på noe annet fornuftig, du =)

Bilde for inspirasjon til keybindings du kan bruke(bruk alle tastene som er nærme W, A, S og D):

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:Fvxl6KzwzoQQYM:http://img144.imageshack.us/img144/2479/keybindingslu8sz6.jpg&t=1
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du mener, men grunnen til at jeg vil ha macro taster er siden jeg er vant til å bruke det(har 12 macro taster på det jeg bruker nå, 6 på hver ende av tastaturet)
Jeg MÅ ha et tastatur som har blacklight pga jeg gamer mye i mørket.
Så det jeg trenger er et tastatur med macro og blacklight som egner seg til WoW.
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Ikke for å være frekk, Fusjon, men det tastaturet der fikk meg til å grøsse. Prøvde det hos en kamerat, og aldri før har jeg fått en så kraftig "jallafølelse" av et tastatur. Knappene beveger seg mye sidelengs, det bråker og gir en ekkel følelse av elendig kvalitet.
Vis hele sitatet...
Åh Synes det funker bra jeg! Hehe
Sitat av 70%sweet Vis innlegg
Jeg skjønner hva du mener, men grunnen til at jeg vil ha macro taster er siden jeg er vant til å bruke det(har 12 macro taster på det jeg bruker nå, 6 på hver ende av tastaturet)
Jeg MÅ ha et tastatur som har blacklight pga jeg gamer mye i mørket.
Så det jeg trenger er et tastatur med macro og blacklight som egner seg til WoW.
Vis hele sitatet...
Skjønner, skjønner. Kanskje jeg er litt masete nå, men har du ikke vurdert å prøve noe nytt, da? Du kommer garantert til å utvilke deg selv som spiller om du slipper å løfte på hånda og i tillegg se på tastaturet(regner med du gjør det ettersom du vil ha backlight). Det er uvant i begynnelsen, men du kommer til å elske følelsen av å hele tiden ha rask og enkel tilgang til alle abilities.

Ved å løfte handa taper du tid til casting, og det resulterer i lavere dps/threat og healing. Ved å se jevnlig se på tastaturet, mister man fokuset på det viktigste, nemlig raid-omgivelsene eller viktige ting i for eksempel arena, og det kan i verste fall føre til at hele raidet ditt wiper eller at dere taper arena-kampen.
gamer
Sweeet's Avatar
Trådstarter
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Skjønner, skjønner. Kanskje jeg er litt masete nå, men har du ikke vurdert å prøve noe nytt, da? Du kommer garantert til å utvilke deg selv som spiller om du slipper å løfte på hånda og i tillegg se på tastaturet(regner med du gjør det ettersom du vil ha backlight). Det er uvant i begynnelsen, men du kommer til å elske følelsen av å hele tiden ha rask og enkel tilgang til alle abilities.

Ved å løfte handa taper du tid til casting, og det resulterer i lavere dps/threat og healing. Ved å se jevnlig se på tastaturet, mister man fokuset på det viktigste, nemlig raid-omgivelsene eller viktige ting i for eksempel arena, og det kan i verste fall føre til at hele raidet ditt wiper eller at dere taper arena-kampen.
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke og være vanskelig og frekk, så håper du ikke føler det!
Macro tastene på tastaturet jeg har nå er faktisk de eneste tastene det er lys i.
Jeg bruker Razer Naga, så jeg slutter ikke og caste selv om jeg må flytte den ene hånda.
Jeg bruker Razer Tarantula og som du ser så er macro tastene så nære kanten og styre tastene (W, A, S og D) så om jeg skal trykke på de som er på høyre side så flytter jeg bare musa inntil tastaturet, og om jeg skal trykke på de på venstre side så bruker jeg lille fingeren:-)
Og det skjer helt automatisk
Sitat av 70%sweet Vis innlegg
Jeg mener ikke og være vanskelig og frekk, så håper du ikke føler det!
Macro tastene på tastaturet jeg har nå er faktisk de eneste tastene det er lys i.
Jeg bruker Razer Naga, så jeg slutter ikke og caste selv om jeg må flytte den ene hånda.
Jeg bruker Razer Tarantula og som du ser så er macro tastene så nære kanten og styre tastene (W, A, S og D) så om jeg skal trykke på de som er på høyre side så flytter jeg bare musa inntil tastaturet, og om jeg skal trykke på de på venstre side så bruker jeg lille fingeren:-)
Og det skjer helt automatisk
Vis hele sitatet...
Virker jo som du egentlig er ganske fornøyd med det tastaturet du selv har. Hvorfor ikke bare fortsette å bruke det?

Ja, har sett at du ikke liker servicen til razer. Men hva skal du med service ang nye produkter fra razer når du likevel har gode produkter allerede?
gamer
Sweeet's Avatar
Trådstarter
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Virker jo som du egentlig er ganske fornøyd med det tastaturet du selv har. Hvorfor ikke bare fortsette å bruke det?

Ja, har sett at du ikke liker servicen til razer. Men hva skal du med service ang nye produkter fra razer når du likevel har gode produkter allerede?
Vis hele sitatet...
hvis du hadde lest nøye gjennom det jeg har postet her så har du sett at jeg trenger et tastatur med blacklight over hele ++ at knappene på det jeg har nå responderer dårlig.
Skal ingen si mekanisk? Bestilte meg steelseries 6gv2, les en test. Billig er det og. Evt razer black widow.
▼ ... noen uker senere ... ▼
gamer
Sweeet's Avatar
Trådstarter
Ende opp med at jeg kjøpte meg G19!
Fyyyfaen for et tastatur! funker fjell til WoW og med skjermen som viser statsene dine.
Så om noen skal ha seg WoW tastatur så vil jeg anbefale dette på det meste!
For å være skikkelig frekk... Skjønner ikke at folk kjøper tastatur til 1500,- . Om man er over middels interessert i data sitter touch-en i fingrene. Hvor ofte i Raid/Arena er det man tenker "Oi, jeg skal se bort fra den 24" tommer skjermen for å titte ned på den 2" skjermen for å se hvor mye mana jeg har igjen". Vet mange venner som har gått i fellen med å tenke at det kom til å bli kjempe praktisk. Blir litt som å ha en standalone kalkulator liggende at med pc-en. De samme vennene bruker heler _ALDRI_ macro-tastene!

måtte bare få det ut.