Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 504
Skal reise BGO - Vienna t/r nå i Mars, den 15. januar bestilte jeg turen hos Travelis(som er en del av resecentrum), alt ok. Inntil 28.februar, da kom det ny mail fra Resecentrum som sa;
ATTENTION!!
There has been a schedule change, please call us or the airline.
Sweden: +46 8 168800
Norway: +472 167 61 03
Denmark: +45 78726951
Finland: +358 942414125

Best regards
RCG online team
(Denne kom uten at jeg hadde tatt noe som helst kontakt med flyselskapet siden ordrebekreftelsen kom den 15.februar.)

Jeg ringte og snakket med en svensk dame som sa jeg måtte velge alternativ flyreise og ramset opp 3-4 alternativer. Jeg valgte det ene alternativet som ga 1t 10m lenger reisetid bortover til Vienna (samme dag/nesten samme tid). Dette ville koste 399 kr i tillegsgebyr sa hun. Jeg spurte om hvorfor og protesterte såvidt under samtalen, hvorpå hun henviste til ting som jeg ikke forsto/dårlig lyd på telefonsamtalen/svensk/engelsk/etc/kommer så tett på reisen in general at eg bare har lyst til å betale, bli ferdig, og ende opp med å betale 2200 kr t/r istedetfor 1800 kr t/r.

Men irritert er eg, ganske sikker på at eg har blitt scammet for 400kr og 70 minutter i reisetid. Andre som har erfaringer (ikke nødvendigvis med samme selskap) ?
Sist endret av Hoppeliten; 11. mars 2024 kl. 11:43.
Hvorfor kjøpte du ikke reisen direkte hos flyselskapet?
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Hvorfor kjøpte du ikke reisen direkte hos flyselskapet?
Vis hele sitatet...
Jeg kjøper ikke direkte fra noe som helst flyselskap fordi erfaringen er at det alltid er (betraktelig) billigere å bestille tur/retur hos disse operatørene som kommer opp når man på expedia/momondo/google flights trykker "buy" eller bestill.

Når det er sagt har jeg også sett at der noen ganger er like billig/billigere å gå rett til ett enkelt flyselskap, men det er av den sjeldne sorten.
Sist endret av Hoppeliten; 11. mars 2024 kl. 11:48.
Vel, da kan du oppleve slikt. Jeg har nesten alltid bestilt direkte. Den eneste agenten jeg bruker er GoToGate.
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Når det er sagt har jeg også sett at der noen ganger er like billig/billigere å gå rett til ett enkelt flyselskap, men det er av den sjeldne sorten.
Vis hele sitatet...
Eller sagt på en annen måte så er det vel sjelden noe av betydning å spare på å måtte forholde seg til denne tredjeparten...

Du skriver jo heller ikke noe om hva som er bakgrunnen. Lufthansa f.eks holder på med en større streik i disse dager, det kan jo ha noe med det å gjøre og da er du jo f*cked uansett.
Sitat av Dough Vis innlegg
Eller sagt på en annen måte så er det vel sjelden noe av betydning å spare på å måtte forholde seg til denne tredjeparten...

Du skriver jo heller ikke noe om hva som er bakgrunnen. Lufthansa f.eks holder på med en større streik i disse dager, det kan jo ha noe med det å gjøre og da er du jo f*cked uansett.
Vis hele sitatet...
Nei det er motsatt. Det er sjelden at det ikke er billigere å forholde seg til 3.parten. Semantikk.

Det som er gisten i bakgrunnen er at jeg ikke forstår hva som er bakgrunnen (dårlig svensk/engelsk/kommunikasjon på linjen). Og jeg antyder at det muligens ikke er noe bakgrunn i det hele tatt, ergo ordet scam. Semantikk igjen.

Dummen.
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg

Dummen.
Vis hele sitatet...
Jo takk selv.
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Nei det er motsatt. Det er sjelden at det ikke er billigere å forholde seg til 3.parten. Semantikk.

Det som er gisten i bakgrunnen er at jeg ikke forstår hva som er bakgrunnen (dårlig svensk/engelsk/kommunikasjon på linjen). Og jeg antyder at det muligens ikke er noe bakgrunn i det hele tatt, ergo ordet scam. Semantikk igjen.

Dummen.
Vis hele sitatet...
Enig. Det er nesten alltid billigere å bestilte direkte hos fly og hotell istedet for å gjøre dette via en 3. part (les: ingen jobber gratis).

Det eneste unntaket jeg kommer på er hvis man kjøper restplasser.