Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5926
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Hei,

fikk en batch med koffeinpiller igår, og tok et par 200mg litt utpå kvelden, 19-20 tiden.

Egentlig unødvendig da jeg skulle legge meg i 23 tiden, men slik ble det nå.

Fikk sove uten problem, men da jeg våknet oppdaget jeg at kroppen oppførte seg noe merkelig, jeg var helt i "tåkeland" og det kjentes ut som om jeg drømte, selv om jeg visste at jeg befant meg i våken tilstand.

I bunn og grunn, det virker som om ting jeg ser på og hører ikke er ekte, men bortimot en drøm, langt "der borte", og jeg hadde ikke reagert om det bare var en svak følelse da det kunne ha årsak i så mye.

Spørsmålet mitt er egentlig, er det noen som har opplevd dårligere søvnKVALITET, altså å få sove, men at de har våknet utslitte og uten nok søvn pga. koffein?

Høres nok teit ut da selvsagt koffein vil ha en påvirkning på søvnen, men jeg vil anta vanligvis at man ikke får sove fra begynnelsen av om man har for mye i seg.

Tanken kommer selvsagt opp om dette kan være pga. bøffing av pillene, men jeg har virkelig ikke hørt om noe slik når det gjelder et så billig stoff som bortimot er "lovlig".

Får en ny batch i overmorgen, så får prøve å sammenligne.

Hilsen nysgjerrig.

edit:
dette er virkelig merkelig, jeg leser over posten min og det virker som om det er noen helt andre enn meg som har skrevet den.
vanligvis er jeg ganske obs på å ikke virke barnslig her på forumet, og prøver å gjøre litt research før jeg poster noe slikt, men dette er helt merkelig. beklager.
Sist endret av somnium; 3. februar 2009 kl. 07:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det som slår meg er at du har tatt en veldig stor dose koffein. Kan du fortelle hvilke piller du har, og hva de inneholder?
Ifølge Erowid er 400mg en "heavy" dose.

What are the symptoms of caffeine overdose?

Caffeine stimulates the central nervous system and can produce a variety of effects elsewhere in the body. The symptoms of a caffeine overdose ("caffeinism") will vary, according to individual differences and the amount consumed. Doses ranging from 250 to 750 mg (2 to 7 cups of coffee or tablets of NoDoz) can produce restlessness, dizziness, nausea, headache, tense muscles, sleep disturbances, and irregular heart beats. Doses of over 750 mg (7 cups of coffee) can produce all of the above as well as a reaction similar to an anxiety attack, including delirium, drowsiness, ringing ears, diarrhea, vomiting, light flashes, difficulty breathing, convulsions (extreme overdose). These amounts of caffeine may come from a single dose or from multiple doses at short intervals. Besides caffeine's effects, the essential oils of coffee may cause gastrointestinal irritation and diarrhea, and the high tannin content of tea can result in constipation.
Vis hele sitatet...
Vær forsiktig da mann! Ikke stapp i deg sånt uten å vite hvor mye kroppen tåler. Les pakka og sånt, det er en grunn til at det ikke er lov å selge i ren form her til lands! Skal ikke så altfor mye koffein til for å drepe deg
Sist endret av PepsiCo; 3. februar 2009 kl. 08:58.
Sitat av PepsiCo Vis innlegg
Vær forsiktig da mann! Ikke stapp i deg sånt uten å vite hvor mye kroppen tåler. Les pakka og sånt, det er en grunn til at det ikke er lov å selge i ren form her til lands! Skal ikke så altfor mye koffein til for å drepe deg
Vis hele sitatet...
Det skal vel rundt 3 til 20 g koffein før en person, avhengig av toleranse.
Så skal nok litt mer enn han har stappet i seg 'MANN'.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Trådstarter
Hei,

200mg er 1 - 1,5kopper kaffe, og dødelig dose er 170mg pr kg kroppsvekt (varierer selvsagt).
Jeg vil derfor ikke påstå jeg har tatt alt for mye, 2 piller av 200mg pr stk er 400mg som igjen tilsvarer 2-3 kopper kaffe.

jeg begynner å bli litt bedre nå etter å ha inntatt større mengder vann og mat.
Jeg tar somregel alltid 250mg før trening og ellers hvis jeg er veldig trøtt og må holde meg våken, aldri merka noen bivirkninger. Tror kanskje det er greit å holde seg under 400mg gangen.
Hvor fikk du taki pillene? jeg er lei av å drikke :P
Sist endret av sabeehs; 3. februar 2009 kl. 22:29.
Selv tar jeg 250-500 mg om morran, samt det samme før trening. Går helt fint! Men passer på å drikke nok vann for å unngå koffeinsjokk. Koffeinpiller kjøper jeg på Svinesund. På den bolesjappa i 2 etg over den ene godteributikken. Koster vel 170 kr for 100 tabs med 250 mg koffein.
Bare tenkte på noe her.
Vil nasalt inntak av koffeinpulver forsterke dens effekt eller vil ikke stoffet ha noe virkning når det tas gjennom slimhinnen?