Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1247
Har ett lite problem i livet kan du si, har fått bekreftet fra flere at mine psykiske problemer gjennom mitt 30år gammelt liv har vært udiagnosiert ADHD, så problemet her er at adhd medisin og speed fungerer utmerket for meg som ett legemiddel, men pga mitt opphold i psykriatien har jeg blitt nektet adhd meds livet ut. Så bruker speed ved behov, ser ingen ann mulighet.

Det som byrder meg er bilkjøringa. Hvordan skal jeg forholde meg til det. En stripe for meg varer rundt 4-5 timer. Men hvor lenge må man vente før man er sikker på at en blodprøve ikke viser promille...helt idiotist og sammenligne promille med amf. Helt bak mål.

Hva ville dere gjort i min situasjon, noen tips? Egentlig bare lyst til å drite i alt og kjøre påvirket, ser ikke noe galt med det...Folk som har det på respet, ja de for lov og kjøre, tåpelig.
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Har ett lite problem i livet kan du si, har fått bekreftet fra flere at mine psykiske problemer gjennom mitt 30år gammelt liv har vært udiagnosiert ADHD, så problemet her er at adhd medisin og speed fungerer utmerket for meg som ett legemiddel, men pga mitt opphold i psykriatien har jeg blitt nektet adhd meds livet ut. Så bruker speed ved behov, ser ingen ann mulighet.

Det som byrder meg er bilkjøringa. Hvordan skal jeg forholde meg til det. En stripe for meg varer rundt 4-5 timer. Men hvor lenge må man vente før man er sikker på at en blodprøve ikke viser promille...helt idiotist og sammenligne promille med amf. Helt bak mål.

Hva ville dere gjort i min situasjon, noen tips? Egentlig bare lyst til å drite i alt og kjøre påvirket, ser ikke noe galt med det...Folk som har det på respet, ja de for lov og kjøre, tåpelig.
Vis hele sitatet...
Man setter seg ikke bak rattet når man føler seg beruset.
Du bør følge samme 'regel' og jobbe for å få gjennomslag for skikkelig medisinering.
Når man kjører bil, så har man ikke bare ansvar for seg selv, men også for andre som ferdes på veien.
Er adhd menneske selv. Og jeg har tidligere i livet også hatt en tanke om at jeg brukte amfetamin som medisin. Nå som jeg har blitt rusfri og vært det lenge så kan jeg oppriktig si at det ikke finnes noen måte å bruke amfetamin som medisin på, uavhengig av om man har adhd eller ikke.
Jeg går på medisiner for adhd og det var en prosess å begynne med det ettersom jeg tross alt har en mangeårig rushistorikk. I tillegg så har jeg vært innom psykose og slikt. Og aduvanz, som er medisinen jeg går på nå, er et lisdexamfetamin preparat. Dette kan friste rusavhengige i tilfriskning til å ta et tilbakefall og det kan bidra til psykose. Og dette snakket jeg en del med dps om. Jeg vil tro at en av faktorene for å få gjennomslag for å få medisinen allikevel er at jeg har selvinnsikt, er ydmyk og også er veldig bevisst på utfordringene som medisinen kan gi.

I dine sko ville jeg tatt en prat med dps eller de som eventuelt er ansvarlig for din medisinering. Og vært åpen og ærlig i møte med de. Det er for eksempel andre medisiner for adhd som ikke er noe amfetamin i. For å vise deg tillit verdig kan det være en fordel å tilby deg å ta urinprøver jevnlig. Dette krever selvfølgelig at du evner å ikke dytte i deg rusmidler, så hvis det ikke er mulig for deg så er det kanskje ikke noe poeng.
Og hvis du tenker at du kan ta amfetamin og kjøre bil 8 timer etterpå uten å slå ut på noen prøver så er muligheten for at du blir overrasket veldig stor
Isvarmt's Avatar
Trådstarter
Er jo amfetaminpreperater alt de gir ut, men det får jeg ikke. Har ikke hatt noe problem med vanlig speed. Driver ikke med opiater og sånt dritt
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Er jo amfetaminpreperater alt de gir ut, men det får jeg ikke. Har ikke hatt noe problem med vanlig speed. Driver ikke med opiater og sånt dritt
Vis hele sitatet...
Du får se på medisinen strattera for adhd og finne ut at du tar helt og holdent feil i at alle medisiner for adhd er basert på amfetamin. Det finnes en eller to andre også, som jeg ikke husker navnet på, som er uten amfetamin.

Hvis du tar en seriøs prat med helsevesenet som du har kontakt med, uten å være så forutinntatt og tro at du vet og kan ting du åpenbart ikke kan eller vet, og får informasjon så kan det fort være muligheter. Men du vil ha alt igjen for å spille med åpne kort og møte de med et nysgjerrig og åpent sinn.
Isvarmt's Avatar
Trådstarter
Sitat av SaySo Vis innlegg
Du får se på medisinen strattera for adhd og finne ut at du tar helt og holdent feil i at alle medisiner for adhd er basert på amfetamin. Det finnes en eller to andre også, som jeg ikke husker navnet på, som er uten amfetamin.

Hvis du tar en seriøs prat med helsevesenet som du har kontakt med, uten å være så forutinntatt og tro at du vet og kan ting du åpenbart ikke kan eller vet, og får informasjon så kan det fort være muligheter. Men du vil ha alt igjen for å spille med åpne kort og møte de med et nysgjerrig og åpent sinn.
Vis hele sitatet...
Takk for info
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Takk for info
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig det
Du burde sjekke ut muligheter for ADHD medisin på dispenser.
Kjenner et par som har speed og rusmisbruk på "CV'et" og de får ADHD medisin sålenge den er på dispenser som kjører ut et par stk om dagen!