Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2364
Har brukt heroin i 9 dager i strekk. Hele dager, har snortet 0.5g hver dag de siste 3 dagene, inntar heroin til punktet jeg har tåkesyn og nodder ut, sover 12 timer hver natt, våkner uvel med hodepine, restless legs, tar mer heroin.



Hvordan blir det å slutte brått? Hvordan blir det om jeg fortsetter og bruker opp mine siste 2 gram og så stopper? Bør jeg trappe ned? Hva om jeg halverer dosene mine i 3 dager, så stopper? Vil jeg i det hele tatt oppleve abstinenser?
Bare å hoppe av. Du kommer kanskje til å føle deg litt kjip i formen noen dager, men det tåler du.
Tipper du ikke klarer slutte brått om du har 2 gram igjen.

Ville kastet 1.7gram i dag. Tatt
100mg dag 2 og 200mg dag 3. Om du blir for abstinens til å sove. Klarer du sove disse to dagene er mye gjort.

Jo mer ubehag du klarer stå i før du kryper til korset og doserer, jo lettere vil det bli totalt.
Farlig trend dette TS. Iallefall når man ser på utvikling av hva slags tråder du oppretter. Ser ut som den joken jeg hadde her om dagen at du ruser deg hver dag ikke var så feil alikevel.

DrP har svart belte i heroin så han burde klare å gi deg de svare deg på de spørsmålene du har.
Sist endret av IneartheDx; 2 uker siden kl. 18:07.
Trådstarter
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Farlig trend dette TS. Iallefall når man ser på utvikling av hva slags tråder du oppretter. Ser ut som den joken jeg hadde her om dagen at du ruser deg hver dag ikke var så feil alikevel.

DrP har svart belte i heroin så han burde klare å gi deg de svare deg på de spørsmålene du har.
Vis hele sitatet...
Er bare skjebnen, ligger seg troll i ord du vet.
Sitat av UngOgDumN Vis innlegg
Er bare skjebnen, ligger seg troll i ord du vet.
Vis hele sitatet...
Nå er et godt tidspunkt å ta grep om skjebnen
Jeg svarte deg for over en måned siden på masse spørsmål og advarte deg, men du virker ikke genuint interessert i hjelp.
Trist å se hvordan trådene dine har utviklet seg. Har ikke noen erfaring med heroin så har ikke noe å bidra med her, men ønsker deg lykke til og håper du får lyst til å ta tak i problemene dine.
Antar du har lest tråden til Bloodshoteyes?
Litt nervøs for at du ender samme sted.
Sist endret av SkammeligNykter; 2 uker siden kl. 02:32.
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Jeg svarte deg for over en måned siden på masse spørsmål og advarte deg, men du virker ikke genuint interessert i hjelp.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg ser den. Jeg endrer ofte mening.


Jeg har et rusproblem. Grunnet en personlig situasjon og et forhold med mye frem og tilbake, så kan jeg være veldig innstilt på å være rusfri når ting går bra, og miste innstillingen når ting ikke går bra.


Jeg spør om tips, og jeg tar i mot i mot tipsene, men tar dem ikke alltid i bruk med en gang. Jeg forstår hvordan det føles å prøve å hjelpe noen og så føle at man ikke hjelper den personen. Men tipsene jeg mottar her tar jeg med meg i ettertid, og jeg setter pris på svarene.



Min personlige situasjon står på vent, og jeg som er veldig utålmodig bruker gjerne rus for å takle ventingen, som ikke er særlig sunt, og jeg burde bruke tiden på å jobbe med meg selv og gjøre en endring isteden for å vente på at ting blir bra og så gjøre en endring.



Jeg har lyst å bli rusfri, men med baktanker som "bare ikke nå". Og lurer meg selv i alt dette. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Antar du har lest tråden til Bloodshoteyes?
Litt nervøs for at du ender samme sted.
Vis hele sitatet...
Har lest den. Og har sett det som skjer i den tråden skje med nære bekjente. Og er nøyaktig derfor jeg får dødsangst av heroin, jeg har flere bekjente som befinner seg i nøyaktig samme posisjon som jeg gjør nå, og som endte opp død dessverre. Og jeg er redd for at det skal skje meg.


Og ja, det er logisk å tenke "Bare ikke bruk heroin". Det er så lett, men samtidig ikke.


Men jeg innser nå det er gått litt for langt, og er på vei til å gå alt for langt, så jeg dropper opplegget mitt og holder meg rusfri fra nå av.



Takk for svar
Sist endret av UngOgDumN; 2 uker siden kl. 02:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gi oss en oppdatering innimellom da.Husk at du har hovedrollen...Du former livet ditt selv.
Skjønner ikke folk tør å leke seg med opiater, hadde ett lite smell for 2-3 år siden med 2 uker abstinens fra tramdol. Det var mørkt
Tramadol er mørkt :/
Trådstarter
Klarte ikke slutte. Bruket har vedvart i 11 dager. Men tror jeg skal klare å unngå abstinenser.


Har kanskje 1g igjen. Begynte å røyke i steden for å sniffe. Røyker så mye jeg klarer Ila dagen for å gå tom fortest mulig, og så automatisk slutte når jeg er tom. Er innstilt for å slutte, bare ikke 100%, men går en ond vei nå, 11 dager i strekk er alt for lenge, men er nok tom innen onsdag vil jeg anta.



Jeg har forsøkt å være edru, jeg føler egt ingen forskjell. Heroin-rusen er som å være edru, bare bedre. Så skal ikke være noe problem, heroin kan jeg sammenligne mer med nikotin en fleste rusmidler. Det påvirker ikke bevisstheten min, gir bare en sterk body high, en klem, et varmt teppe, ro. Krevde endel heroin-bruk for å innse hvordan ruset funket



Men går en ond vei, må snu mens jeg har mulighet.
Å nirøyke heroin for å gå tom høres ut som tidenes dårligste og mest standard unnskyldning. Unngå abstinenser gjør du ved å trappe ned.

bloodshotEyes sammenlignet også heroin og nikotin for å bagatellisere alt for seg selv og alle på forumet i starten.

Etter det forsøkte han jo å skrive advarsler til alle som deg. Alle har kontrollen helt til de mister den osv. Du virker minst like naiv når det gjelder alvoret i situasjonen og faren ved stoffet. Gjør nå i det minste noe aktivt for å slutte.
Sist endret av knert1; 1 uke siden kl. 00:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Å nirøyke heroin for å gå tom høres ut som tidenes dårligste og mest standard unnskyldning. Unngå abstinenser gjør du ved å trappe ned.

bloodshotEyes sammenlignet også heroin og nikotin for å bagatellisere alt for seg selv og alle på forumet i starten.

Etter det forsøkte han jo å skrive advarsler til alle som deg. Alle har kontrollen helt til de mister den osv. Du virker minst like naiv når det gjelder alvoret i situasjonen og faren ved stoffet. Gjør nå i det minste noe aktivt for å slutte.
Vis hele sitatet...
Men jeg tror ikke jeg får abstinenser ved så kort bruk. Derfor jeg forsøker å røyke det opp. Jeg brukte dolcontin i doser på 200mg daglig i 3 uker uten noen form for fysisk abstinens med slutt. Blir det ikke veldig likt å slutte med heroin?


Jeg prøver ikke å bagatellisere heroin, jeg prøver å forklare hvorfor det er så sinnssykt avhengighetskapende for meg. Med andre rusmidler så endrer det bevisstheten min, og i lengden gjør at jeg blir lei, mens heroin er som nikotin og påvirker den i svært liten grad, og jeg føler meg edru, men bedre. Om du skjønner, derfor jeg syns det er så utrolig vanskelig å slutte nå. Andre rusmidler er utslitende, men heroin er bare… noe for seg selv. Jeg skjønner hvorfor folk blir avhengig, jeg er det selv. Men målet mitt er å slutte avhengigheten før det blir for gale, altså, denne heroinen jeg har nå er siste heroinen jeg kjøper.
Sist endret av UngOgDumN; 1 uke siden kl. 01:00.
Jeg gikk på oxy noen år. Trappet ned på den, gikk over til heroin og trappet såvidt ned på den og.
Etter det var det 10 dager med assistanse for å tømme spyposer, før formen plutselig var grei nok til å fungere sånn halvveis.
Ikke det mest behagelige jeg har vært med på, men det var faktisk ikke så jævlig galt når man først var igang. Kom deg igjennom de første 1-2 døgnene uten mat, så begynner du fort å føle deg bedre.

Har du forresten mulighet til å gå av på et sted uten å måtte gå i trapper, anbefaler jeg det, dersom du blir veldig syk. Du har jo allerede bestemt deg for å gjøre det verre ved å bruke opp resten.

Og ang avhengingheten.. Jeg gikk av for to år siden. Vært lite utenfor døra siden, men slik er jeg som person.
Det eneste som får meg til å kaste på klær å løpe ut for å rekke første buss, er oxy. Ingen av de andre rusmidlene jeg bruker er jeg så gla i at jeg faktisk drar ut for å hente dem. Venter heller til det kommer på døra uka etter.
Sist endret av SkammeligNykter; 1 uke siden kl. 14:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skremme med abstinenser etter 11 dager virker mer ødeleggende i mine øyne. Er man innstilt på abstinenser kan man psykisk mane de frem i tillegg til at det gir en ekstra unnskyldning for bruk, siden man «må» på grunn av abstinenser.

Er mange som bruker f.eks oxy i opptil 14 dager etter operasjon, brudd og lignende. De er ikke abstinens og narkomane etterpå.

Det må da vel være bedre å ha mindsett på at du er fortsatt innenfor max grense på bruk og kan fint slutte nå uten fysiske problemer.
Hvis du bruker opp resten nå så kommer abstinensene bare til å bli verre, og da tror kroppen at du trenger mer, men du lurer bare deg selv.

Been there done that
Kan ikke se for meg at du får noe nevneverdige abstinenser etter under to uker, men Dr Perception pleier å vite hva han snakker om når det kommer til heroin. Selv synes jeg de fleste andre stoffer var tyngre å kutte ut.
Altså, heroinabstinenene kan være jævlige, men jeg kom så i tåka av næringsmangel og dehydrering at dagene faktisk gikk litt raskt.

Du knasker ikke benzo i tillegg? DE er kjipe å gå av.
Fuck Mr. Plod!
Hadde en periode hvor jeg dumpa alle sorger på freak hvor jeg ba mye om hjelp.
Jeg var ikke interessert i å bli rusfri da, men jeg trodde det.

Har du noen som heier på deg når du gjør det bra?
Noen å snakke med?
Noen du gleder deg til å treffe?

Freak kan aldri erstatte dine sosiale behov.

"Hvorfor ruser du deg?" Det svaret du har i hodet da er nok helt feil.
Skaff profesjonell hjelp

You got this!
Trådstarter
Null stress å slutte. Handler bare om viljen. Var bare lurt inn i en mini-avhengighet, for frykten for å være uten spilte inn, har nå vært uten i noen dager, og det frister ikke litt en gang med det møkka stoffet, lures inn i en avhengighet av et stoff som ikke er gøy, det er jævla digg, men langt i fra gøy. Likegyldighet, varme, body high, virkelighetsflukt… Ikke min greie. Så sier takk for meg, psykedelika, hasj, kokain og amfetamin er mine go to. Måtte bare flørte litt med heroinen for å finne ut hva hypen var, fant ut, det er jævla digg når man har det vanskelig, men sinnssykt destruerende og usunt, tar heller tak i problemene til at jeg har det vanskelig en å ignorere dem ved hjelp av heroin.
Veldig bra at du ikke er abstinent og at du har klart deg uten i noen dager.

Men har allikevel lyst å advare deg mot å blir for "eplekjekk" ift hvor lett det var å hoppe av. Det er nettopp dette hjernen din kommer til å si til deg neste gang du får lyst på minus igjen.

Du kan gjerne tenke nå at du aldri mer skal ta det og at det ikke er verdt det. Men jeg er 99,9% sikker på at trangen vil melde seg igjen.
Sist endret av Junkhead; 1 uke siden kl. 11:33.
Du tar fordi du har, du har fordi du tar.

Klarer du å bryte denne sirkelen?
Sitat av UngOgDumN Vis innlegg
Har brukt heroin i 9 dager i strekk. Hele dager, har snortet 0.5g hver dag de siste 3 dagene, inntar heroin til punktet jeg har tåkesyn og nodder ut, sover 12 timer hver natt, våkner uvel med hodepine, restless legs, tar mer heroin.



Hvordan blir det å slutte brått? Hvordan blir det om jeg fortsetter og bruker opp mine siste 2 gram og så stopper? Bør jeg trappe ned? Hva om jeg halverer dosene mine i 3 dager, så stopper? Vil jeg i det hele tatt oppleve abstinenser?
Vis hele sitatet...
Kast det du har igjen. Det blir aldri å gjøre det noe bedre å ta det. Å 2g er heller ikke nok til å trappe ned. Du vil føle deg dårlig i noen dager, men så går det over Også ikke rør heroin igjen, overpriset drittstoff.

Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Skjønner ikke folk tør å leke seg med opiater, hadde ett lite smell for 2-3 år siden med 2 uker abstinens fra tramdol. Det var mørkt
Vis hele sitatet...
Kan du forklare mere om det? Har gått på Tram i veldig mange år.
Hvis du ikke tok tram en dag, når slo abstinensene inn? Å hva var isåfall abstinenssymptomene?
Sist endret av Flemming; 1 uke siden kl. 12:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.