Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2252
Jeg skal kjøpe en ny mobil. Har nå en Galaxy S2!
Har hatt Xperia Z1 men solgte den med engang fordi kantene skjærte seg inn i fingrene ved sms-skriving, i tillegg til at telefonen var alt for tung og stor.

Krav:
- Skjerm må være rundt 4.3" (Blir for stort med 5")
- Trenger ikke så stor lagringsplass (Overfører bilder rett til dropbox uansett)
- Batteriet må være bra! Viktig!
- Må være raskest mulig

Siden jeg har hatt Xperia Z1 vet jeg hvor rask den er, så jeg vil ha noe i samme gate av Z1 hva angår raskhet.
Jeg har sett på Z1 Compact og vurderer den, men vil gjerne ha flere alternativer.

Tips?
Sist endret av Ylmez; 25. mai 2014 kl. 02:12.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Iphone 5 (s)
Trådstarter
59 5
Sitat av Lima Vis innlegg
Iphone 5 (s)
Vis hele sitatet...
Glemte å nevne det; Kun Android!
Oppo har mange billige mobiler, den nye Find 7 ser jo ikke så ille ut men skjermen på 5,5 tommer blir vell for stor? http://en.oppo.com/

Jeg er en HTC fan, så anbefaler HTC One mini2 hvis det var en litt mindre Android du ønsket
Sist endret av Thomaslio; 25. mai 2014 kl. 02:26.
Det er ikke akkurat noen flaggskip hos android som er så små. Den eneste jeg kan tenke meg er Z1 Compact. Resten ligger på rundt 5". Eventuelt HTC One M7 som er 4.7". HTC One M8 (den nyeste) er 5.1", så det spørs hvor ny tlf du vil ha. Flaggskipene til android blir bare større og større, dog de slutter nok på 5.5".
Sist endret av Xernox; 25. mai 2014 kl. 02:33.
Trådstarter
59 5
Ja ser at det ikke er så mye å velge mellom.
Z1 Compact har bedre prosessor, kamera og batteritid enn alle de andre jeg har sett på hittil som er under 4,5"

Blir vel Compact da!
Anbefaler OnePlus One.

Snapdragon 801 Quad @2.5Ghz
3GB Ram
5.5" HD skjerm
CM11S
6 lisners 13 Mpx kamera back
8 MP front
Android Kitkat
64GB Rom
Voice command always listen
3.100 mah battery
4G

http://oneplus.net/skin/frontend/oneplus2014/default/images/product-pages/one/localization/composition-main.jpg



Pris 349$

Sorry la ikke merke til skjermkravet. Men jeg tror at om du forsøker en mobil med stor skjerm vil du aldri gå tilbake til en liten skjerm.

http://cdn.imghack.se/images/9b4805895576f839e941cf221392f9a3.png

Dette er virkelig en topp specca mobil, men særdeles lav pris.
Det store batteriet gjør at du kan bruke mobilen dagen lang uten å gå tom for strøm.

Skaffer du en OPPO Find 7 lader får du hurtiglading - fult batteri på 50 minutter
Sist endret av frtoretang; 25. mai 2014 kl. 04:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Blackberry Z10 har 4,2" skjerm, 10 timer "talk time" på 3G nett og 1,5 ghz dualcore snapdragon.

Fant den på nettet i en norsk nettbutikk til ca. 2200kr. Denne er kanskje et alternativ?
Sist endret av Thomaslio; 27. mai 2014 kl. 22:37. Grunn: la til detaljer
Z1 Compact, er ingen tilavarende mobiler med liten skjerm som dekker kravene dine.
Som de fleste andre sier, z1 compact er ditt eneste alternativ.

Jeg har den selv og er strålende fornøyd, fin størrelse, veldig bra ytelse og det er den første smart telefonen jeg har hatt som klarer 2 dagers aktivt bruk før man må lade igjen (med stamina mode aktivert).

Rett å slett en knakende god telefon!
Sitat av Lima Vis innlegg
Iphone 5 (s)
Vis hele sitatet...
Anbefaler denne også, men batteriet er elendig. Jeg må lade 2 ganger om dagen med min 5S.
Sitter med en z1 compact i hånden. Hovedbeefen min her er den latterlige antiscratch filmen som kommer med telefonen. Spesielt bakpå. Det er en nydelig telefon som er rask responsiv og har en MEGET god lydgjengivelse\boost funksjon ved tale. Liker spesiellt godt SmartConnect funksjonen.

Har kun denne ene tingen å utsette på telefonen og det er de jævla ripene... og om du gud forby bytter antiscratch selv så ryker garantien....
Sist endret av Mxzyzptlk; 28. mai 2014 kl. 08:54.
Sitat av Mxzyzptlk Vis innlegg
Sitter med en z1 compact i hånden. Hovedbeefen min her er den latterlige antiscratch filmen som kommer med telefonen. Spesielt bakpå. Det er en nydelig telefon som er rask responsiv og har en MEGET god lydgjengivelse\boost funksjon ved tale. Liker spesiellt godt SmartConnect funksjonen.

Har kun denne ene tingen å utsette på telefonen og det er de jævla ripene... og om du gud forby bytter antiscratch selv så ryker garantien....
Vis hele sitatet...
Feil. Det er kun garantien på selve skjermen som ryker.
Men om du ødelegger en skjerm er det ikke garanti uansett.

Garantien på resten av telefonen beholder du.
Men en Sony telefon uten det antiscratch opplegget er helt forferdelig.
Det er mye friksjon osv. Anbefaler å legge på nytt av eget ønske isåfall.

Z1 compact er nok ditt beste alternativ. Ikke er den priset like dyrt som de andre topp telefonene heller
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Anbefaler OnePlus One.

Snapdragon 801 Quad @2.5Ghz
3GB Ram
5.5" HD skjerm
CM11S
6 lisners 13 Mpx kamera back
8 MP front
Android Kitkat
64GB Rom
Voice command always listen
3.100 mah battery
4G

Pris 349$

Sorry la ikke merke til skjermkravet. Men jeg tror at om du forsøker en mobil med stor skjerm vil du aldri gå tilbake til en liten skjerm.


Dette er virkelig en topp specca mobil, men særdeles lav pris.
Det store batteriet gjør at du kan bruke mobilen dagen lang uten å gå tom for strøm.

Skaffer du en OPPO Find 7 lader får du hurtiglading - fult batteri på 50 minutter
Vis hele sitatet...
Jeg liker hvordan du anbefaler den største telefonen (utenom Note 3) på markedet når han ønsker en veldig liten telefon.
Sist endret av Xernox; 28. mai 2014 kl. 14:39.
Du får ingen telefon med kraften nær z1 med så liten skjærm.
Jeg vil anbefale nexus 5, bare å søke opp.
Selvfølgelig er one plus one det beste av det beste, men den fins ikke i Norge!
Jeg kan også anbefale LG G3, men den har stor skjærm...
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Jeg liker hvordan du anbefaler den største telefonen (utenom Note 3) på markedet når han ønsker en veldig liten telefon.
Vis hele sitatet...
Er jo større telefoner enn Note III på markedet. Men eier selv en Note III å klarer ikke fatte hvorfor folk går på mindre skjermer, syns Note'n min blir litt liten jeg.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Er jo større telefoner enn Note III på markedet. Men eier selv en Note III å klarer ikke fatte hvorfor folk går på mindre skjermer, syns Note'n min blir litt liten jeg.
Vis hele sitatet...
Jojo men sånn blant topptelefonene. Er enig med skjermstørrelsen. Hver gang jeg kjøper meg større skjerm syns jeg de gamle telefonene mine blir alt for små. Er på 5,2" nå og synes at større enn det blir litt for stort, men nå har jeg ganske små fingre.
Med Note bruker man som regel penn og det blir noe helt annet. Vet ikke hvordan det er med "one hand" på Note, men på min Z2 er det ganske på grensen.
Sist endret av Xernox; 28. mai 2014 kl. 17:29.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Jojo men sånn blant topptelefonene. Er enig med skjermstørrelsen. Hver gang jeg kjøper meg større skjerm syns jeg de gamle telefonene mine blir alt for små. Er på 5,2" nå og synes at større enn det blir litt for stort, men nå har jeg ganske små fingre.
Med Note bruker man som regel penn og det blir noe helt annet. Vet ikke hvordan det er med "one hand" på Note, men på min Z2 er det ganske på grensen.
Vis hele sitatet...

One hand funker fint for meg, men nå er jo hendene mine størrelse gorilla. HTC One M7 hadde for liten skjerm imo og ble nesten sånn at jeg kunne gjemme telefonen i hånden.
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Du får ingen telefon med kraften nær z1 med så liten skjærm.
Jeg vil anbefale nexus 5, bare å søke opp.
Selvfølgelig er one plus one det beste av det beste, men den fins ikke i Norge!
Jeg kan også anbefale LG G3, men den har stor skjærm...
Vis hele sitatet...
Jo det gjør man, z1 compact heter den og er nesten en blåkopi av z1 bare i liten pakke.
Nexus 5, så får du alltid oppdateringer innen en vettug tid. Alt annet er bortkastet etter min mening, med mindre du vil roote og flashe uoffisiell.