Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1271
Hallo.

Jeg vurderer nytt kjøp av headset. Jeg er som mange ganske glad i musikk, så da ønsker jeg jo først og fremst at lydkvaliteten og lydspekteret skal være det viktigste her.

Samtidig så spiller jeg mye, så da kunne det kanskje vært greit med mic på headsettet. Nå vet jeg ikke om det finnes headset med god lydkvalitet og mic, men hvis det finnes, hva ville dere da anbefalt?

Vil helst ikke opp i noen høye prisklasser, ta foreløpig max forex 1500,-. (Man får kanskje det man betaler for?)

Takk.
Kan på det aller varmeste anbefale Beyerdynamic DT770, enten 32 ohm versjonen hvis du skal bruke den sammen med bærbare enheter, eller 80 ohm versjonen hvis det for det meste skal være koblet i en PC. Har selv 80 ohm versjonen og den leverer naturlig lyd, samtidig som at den har en naturlig god punch i bunnen. Bruker det mest koblet i PCen, men fungerer utmerket for meg med bærbare enheter. Jeg bruker ikke å ha så veldig god lyd, og hodetelefonene har veldig god støydemping, så du trenger ikke veldig høy lyd for å nyte lyden.

80 ohm versjonen
32 ohm versjonen

De har også et med litt tøffere design hvis du ønsker det: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=764737 denne er enda bedre med bærbare enheter.

Spillhodetelefoner egner seg ikke til musikk, for de er beregnet til et helt annet bruksområde, og de dekker ikke hele frekvensområdet like godt.

Jeg ville heller kjøpt en enkel bordstående mikrofon eller en du setter fast på skjorte, genser etc.
hmm... Jeg har vært svært fornøyd med Beyerdynamic de siste årene, ikke at jeg har så mye erfaring med andre headset.J eg foretrekker for det meste høytalere fremfor headset, men disse har funket flott når jeg må forlate mine kjære høytalere. http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=688603&artno=214115
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Se hèr ja, dette var jo flott!

Takk for svar, denne er notert, selvom den ikke inneholder mic! Takk igjen.
sennheiser har en del pc-headset med grei lydkvalitet også på musikk, med mic. Har ikke testet noen av dem, men verdt å sjekke ut
Anbefaler deg å høre på Snøørk.

Selv sitter jeg med mitt Siberia V2 rundt halsen, noe som blir klamt og vondt etter 4-5 timer på en lørdagskveld.
I ørene har jeg B&W C5.
Sist endret av uaexed; 18. september 2013 kl. 22:47.
Kjøp deg skikkelige hodetelefoner, og en mic utenom. Du får mye mer ut av det.

DT770 er absolutt et bra valg, men husk at 80Ohm+ kan bli litt mye for onboard lydkort.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Hva vil eventuelt skje ved for mye ohm på realteken, da?

Og i og med at jeg da kanskje skal bruke den på telefon osv, så ville det vel være bedre med den andre? Eller ville det gått veldig utover kvaliteten?
om du har 80 omh i hodetelefonene dine og enheten du spiller av fra vil ikke dette ha noe å si. det kommer fortsatt lyd, men du har da oppgraderingsmuligheter på en eventuell pc i fremtiden da, som du da også vil høre fordi hodetelefonene dine er så flotte, men de fleste pc'er takler 80 ohm, så det skal ikke være noe problem.

du får hodetelefoner med mye høyere ohm enn 80. Beyerdynamic har jo en version av DT770 med 250 ohm.
Sist endret av Snøørk; 19. september 2013 kl. 14:37.
uansett hvilket av anbefalinger vi kommer med, dra til en butikk der du kan teste ut ossen disse passer deg, jeg har brent meg selv på dette et par ganger selv der vor det er god lyd osv men de har ikke passet mitt hode så det blir slitsomt og bruke de
Sitat av Snøørk Vis innlegg
om du har 80 omh i hodetelefonene dine og enheten du spiller av fra vil ikke dette ha noe å si. det kommer fortsatt lyd, men du har da oppgraderingsmuligheter på en eventuell pc i fremtiden da, som du da også vil høre fordi hodetelefonene dine er så flotte, men de fleste pc'er takler 80 ohm, så det skal ikke være noe problem.

du får hodetelefoner med mye høyere ohm enn 80. Beyerdynamic har jo en version av DT770 med 250 ohm.
Vis hele sitatet...
De har versjoner med 600Ohm og.

Det er sant at du vil få lyd av 80Ohm versjonen fra det meste, men du vil få et svært begrenset lydnivå uten noe forsterking. De gangene jeg har brukt DT770 80Ohm uten forsterker har jeg måttet hatt lyden på 100% for å få brukbart volum.

Uten noen form for forsterking, eller til portabelt bruk, ville jeg klart gått for 32Ohm utgaven.
Støtter forslaget om innkjøp av Beyerdynamic DT 770. Fantastisk lydkvalitet, rett og slett. Det er i prisklassen du oppgir. Ikke bruk gamer-headset om du ønsker en god musikk-opplevelse.
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
De har versjoner med 600Ohm og.

Det er sant at du vil få lyd av 80Ohm versjonen fra det meste, men du vil få et svært begrenset lydnivå uten noe forsterking. De gangene jeg har brukt DT770 80Ohm uten forsterker har jeg måttet hatt lyden på 100% for å få brukbart volum.

Uten noen form for forsterking, eller til portabelt bruk, ville jeg klart gått for 32Ohm utgaven.
Vis hele sitatet...
Bruker mine uten forsterking både på stasjonær PC, bærbar PC og Nokia Lumia 920. Med mindre du har en enhet fra 1990 eller en mobil med elendig forsterker så skal det fungere utmerket med 80 ohm versjonen. Men for all del, kjøp 32 ohm versjonen. Den er like bra, og kanskje bedre hvis enheten ikke leverer alt for mye strøm.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg er frekk og låner denne tråden ett øyeblikk. Kona trenger kvalitets in ear øreklokker. Kan ikke ha bøyle da det ødelegger frisyren (sukk) Hun hører utelukkende på Rnb så de bør være mer eller mindre optimalisert for dette bruk. Har ikke noe budsjett, viktigere at de er holdbare og bra.
Sitat av OyvindTheGamer Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Og der var det bøyle gett.
Hvorfor er det ingen som anbefaler hverken sennheiser hd555 eller 25-1? De er begge fantastiske med meget gode omtaler.