Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1337
Hei folkens!
Jeg og to kamerater har startet ett 3v3 lag og vi gjør det greit så langt.
Foreløpig har vi 1316 elo med 8 wins og 2 loss.

Greia er at vi gjerne vil bli bedre så vi lurte på om noen kunne gi oss tips til hvordan vi kan få til dette?

Legger ved video av game vi vant. (Vi snakker engelsk ettersom en er fra utlandet.)

Del 1
Del 2
Gå til http://www.own3d.tv/
søk på "Chaox marathon" + din champ
Han har laget en guide på alle champions, hvordan han tenker og hvordan han forholder seg til andre spiller osv.

Øvelse gjør mester.
Sist endret av SeeWhen; 9. august 2012 kl. 04:15.
2 heals er unødvendig(er egentlig ikke vits med heal i det hele tatt) Det er fordi de fleste går tripple ignite(hvertfall på høyere elo)
Hvis dere samarbeider litt bedre på campen(1:40), så slipper dere å backe. Eneste gangen det er vits i å backe så tidlig, er hvis de andre har jungler(da trenger dere early ward)

Utenom det, så går det mye på setup( Skal vi gå earlychamps og vinne fort, Eller skal vi velge lategamechamps og ta de på slutten) Dette må du da velge når du ser hva dere møter.

Jeg er selv 1700atm, vi kjører som oftest en bruiser top.( irelia,riven,shyvana) Det som er fordelen med det, er at toppen da kan jungle, som igjen gir oss overtaket.
Bot kjører vi ranged AD som har en del ap,( for eksempel corki) sammen med en tanky ap support ( singed, galio )
Ved å kjøre den combo'n trenger vi ingen ekte apcarry.

Håper det var til hjelp!
Vi pleier kjøre Nocturne, Morgana og en random bruiser. Som alle vet så blir Morgana ofte banned, men Zyra er overraskende effektiv i 3v3 på høyere elo.
Selv er jeg på 2k elo.

3v3 handler KUN om bruisers. Glem alt konsept av adcarry og support. Alt handler om å tåle mye, og deale mye damage. Positioning blir umulig som AD carry og supports er direkte ubrukelige. Glass-cannon mages som lux og leblanc er direkte ubrukelige.

Ha Lee sin i jungle og dere har enorm fordel. Ganksa hans er sinnsyke på dette mappet. Det er bare til å hoppe over drake veggen med en W og drepe top lane igjen og igjen. OP picks i 3v3 er: Yorick, Mordekaiser, Singed, Lee sin, Kennen, Tryndamere, Jarvan, Shyvana, Udyr, Olaf, Akali osv. Yorick spesielt, da ultien hans svir ekstra hardt i teamfights og det blir veldig vanskelig og tape lanes på grunn av det.
Sist endret av Juicekongen; 9. august 2012 kl. 14:30.
Litt offtopic, men noen som har noen 1200 tips i soloq? I always get those feeders and retards.

Litt off-topic, menmen: Har noen noen tips til 1200 elo i soloq? I always get those feeders and retards.

Btw, TF burde vell funke på 3v3?
Sitat av SileX Vis innlegg
Litt offtopic, men noen som har noen 1200 tips i soloq? I always get those feeders and retards.

Litt off-topic, menmen: Har noen noen tips til 1200 elo i soloq? I always get those feeders and retards.

Btw, TF burde vell funke på 3v3?
Vis hele sitatet...
Vanskelig å komme seg opp fra 1200. Beste du kan gjøre er å duoqueue.
TF er ikke så bra, lett å ødelegge han helt tidlig i gamet.
Sitat av AirBlaster Vis innlegg
Vanskelig å komme seg opp fra 1200. Beste du kan gjøre er å duoqueue.
TF er ikke så bra, lett å ødelegge han helt tidlig i gamet.
Vis hele sitatet...
Jeg har jobba meg fra 700 til nesten 1300 nå. Jeg pleier å tape duoq (selv med gode duoquers) og vinne soloq. Idk why.

Tenkte på ulten btw Kanskje bra til å picke up kills med?
Sitat av SileX Vis innlegg
Jeg har jobba meg fra 700 til nesten 1300 nå. Jeg pleier å tape duoq (selv med gode duoquers) og vinne soloq. Idk why.

Tenkte på ulten btw Kanskje bra til å picke up kills med?
Vis hele sitatet...
Nå har jeg aldri vært på 1200, men det er jo det som er mest logisk.(er 14** i soloq, har gitt opp helt)
Ja, men da ville jeg heller satt ut noen wards, og heller hatt noc
Ett annet tips: Når man spiller sånn som f.eks Ahri, ikke pick skill før du kommer i lane/får early fight. Om de hadde komt på ahrien der i part 1, så kunne hun ha picka e'en sin for å få taunt, som kunne vært mere nyttig enn Q'en.
Sitat av AirBlaster Vis innlegg
Vanskelig å komme seg opp fra 1200. Beste du kan gjøre er å duoqueue.
TF er ikke så bra, lett å ødelegge han helt tidlig i gamet.
Vis hele sitatet...
En god TF kan carrie bedre enn noen anne midchampion. Han er dog mest effektiv i kompani med brukbare AD-spillere. Han er derfor effektiv fra 1400 elo og oppover.
All in!
Trådstarter
Har gått litt ned i elo idag, gått ned litt i elo, tusen takk for tips, tar gjerne imot flere!
All in!
Trådstarter
Game 2, noen som kan gi meg litt tips om hva vi burde gjort annerledes i denne matchen?
Jeg ser dere går 2 bot og 1 top. Det er akkurat det samme som og ha 2 stykker i top/mid lane i Summoners Rift. Og dele last hits i en lane er direkte ødelegende for lage ditt. Og dele XP med en annen er også veldig dårlig med mindre du spiller support, og du skal IKKE ha supports i 3v3.

1 Top 1 Bot og 1 jungler som ikke trenger blue (Lee sin, Shyvana, Mundo, Tryndamere, Riven, Trundle og Udyr) er den sterkeste metaen/setupen. Bot laneren derres må kunne sustaine 2v1, Yorick foreksempel er fantastisk til dette.

Jeg likte ikke Ahri picket deres, men det lot seg gjøre da dere spillte mot folk som ikke gikk solo bot med jungler. Teemo derimot, og spesielt Sion er veldig bra picks i 3v3.

Jeg savner MYE mer warding fra hele laget. Red buff/Drake control = VICTORY i 3v3. Oracles er også noe dere glemte ut. Dere må counter warde og warde for å vinne. Glemte forresten å nevne i mitt tidligere innlegg at Malphite er uhyre bra i 3v3.

EDIT: TF er dårlig i 3v3. Han har ikke nok burst DMG i det hele tatt mot typiske 3v3 champs, AoEn hans treffer mindre folk, Ultien hans er ikke i nærheten så god på dette mapet som det er i Summoners Rift. Twisted Treeline er altfor lite map, det tar veldig liten tid å bevege deg til hvor du skal. Også er han squishy.
Sist endret av Juicekongen; 10. august 2012 kl. 23:21.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Har ikke sett video eller lest tråden, men gå 3 stk i den buska midt på i bot lane, så ganker dere den første stakkaren som går inn i buska og får garantert first blood. Har aldri slått feil.
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Har ikke sett video eller lest tråden, men gå 3 stk i den buska midt på i bot lane, så ganker dere den første stakkaren som går inn i buska og får garantert first blood. Har aldri slått feil.
Vis hele sitatet...
Det trikset begynner og slå feil sekundet du når 1k+ i Rating
Alltid forvent en gank før du kan se hele teamet på mappet!
Sist endret av Juicekongen; 11. august 2012 kl. 00:06.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Det trikset begynner og slå feil sekundet du når 1k+ i Rating
Alltid forvent en gank før du kan se hele teamet på mappet!
Vis hele sitatet...
Mulig det.
All in!
Trådstarter
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Jeg ser dere går 2 bot og 1 top. Det er akkurat det samme som og ha 2 stykker i top/mid lane i Summoners Rift. Og dele last hits i en lane er direkte ødelegende for lage ditt. Og dele XP med en annen er også veldig dårlig med mindre du spiller support, og du skal IKKE ha supports i 3v3.

1 Top 1 Bot og 1 jungler som ikke trenger blue (Lee sin, Shyvana, Mundo, Tryndamere, Riven, Trundle og Udyr) er den sterkeste metaen/setupen. Bot laneren derres må kunne sustaine 2v1, Yorick foreksempel er fantastisk til dette.

Jeg likte ikke Ahri picket deres, men det lot seg gjøre da dere spillte mot folk som ikke gikk solo bot med jungler. Teemo derimot, og spesielt Sion er veldig bra picks i 3v3.

Jeg savner MYE mer warding fra hele laget. Red buff/Drake control = VICTORY i 3v3. Oracles er også noe dere glemte ut. Dere må counter warde og warde for å vinne. Glemte forresten å nevne i mitt tidligere innlegg at Malphite er uhyre bra i 3v3.

EDIT: TF er dårlig i 3v3. Han har ikke nok burst DMG i det hele tatt mot typiske 3v3 champs, AoEn hans treffer mindre folk, Ultien hans er ikke i nærheten så god på dette mapet som det er i Summoners Rift. Twisted Treeline er altfor lite map, det tar veldig liten tid å bevege deg til hvor du skal. Også er han squishy.
Vis hele sitatet...
Men det jeg tenker på er at man får problemer med å levle om det andre laget har jungler også?
Mister jo all farmen da?