Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1475
For et par dager siden sluttet freak å virke for meg, jeg antok da at det var et DDOS angrep eller noe sånt, men så prøvde jeg med en proxy og da kom jeg inn, det er fortsatt sånn og jeg kommer ikke inn på freak uten å bruke en proxy, har prøvd med flere nettlesere men ingenting funker.

Hvis noen kan hjelpe så takk på forhånd
Sitat av DataFreak96 Vis innlegg
For et par dager siden sluttet freak å virke for meg, jeg antok da at det var et DDOS angrep eller noe sånt, men så prøvde jeg med en proxy og da kom jeg inn, det er fortsatt sånn og jeg kommer ikke inn på freak uten å bruke en proxy, har prøvd med flere nettlesere men ingenting funker.

Hvis noen kan hjelpe så takk på forhånd
Vis hele sitatet...
Kanskje freak har sperret din IP?
Edit: prøvde med en annen maskin?
Sist endret av Mentaltsvak101; 8. juni 2012 kl. 03:17.
nFF Kjerringa
mabe140's Avatar
TUSEN TAKK! Det var det jeg trengte du gitt. Da kan jeg komme meg inn på nFF uten å logge meg på en kompis sin data via TeamViewer for å lese forum!

Ingen dag uten nFF!
Anime Freak
Kan det være at du bruker den gamle addressen http://freakforum.nu/ ?
Den fungerer ikke lenger for meg heller :P
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
DDoS-angrepet du omtaler tvang oss til å nå route trafikken til nettstedet igjennom en tjeneste/proxy som vasker trafikken for oss. Det ser ut til at tjenesten er litt vel aggressiv på nullroutingen av subnett, og jeg opplever at jobb-ipen min ikke kommer inn:

Jeg har mailet tjenesteleverandøren og bedt om en redegjørelse, så får vi se hva de sier. Jeg er litt redd for at det ikke er så mye vi kan gjøre med saken, ettersom det ser ut til å stå mellom å være helt nede fordi vi blir dosset eller at enkelte medlemmer ikke kommer inn
Sist endret av nso; 8. juni 2012 kl. 08:51.
Samme skjedde med meg. Kontaktet nso, men desverre nso så glemte jeg å sjekke IP når jeg kom hjem i går ^^
Når jeg prøver å komme inn på forumet når det er ddos-angrep får jeg melding fra malwarebytes om at brannmuren sperret tilgang fra (eller til) ip-adressen 91.205.41.244. Tok et kjapt søk og fant ut at ip-adressen kommer fra et selskap som heter "Dragonara Alliance Ltd." som ligger i England. Har dette selskapet noe med freak.no å gjøre?
De driver noen sider som ser litt suspekte ut....
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Azarat Vis innlegg
Når jeg prøver å komme inn på forumet når det er ddos-angrep får jeg melding fra malwarebytes om at brannmuren sperret tilgang fra (eller til) ip-adressen 91.205.41.244. Tok et kjapt søk og fant ut at ip-adressen kommer fra et selskap som heter "Dragonara Alliance Ltd." som ligger i England. Har dette selskapet noe med freak.no å gjøre?
De driver noen sider som ser litt suspekte ut....
Vis hele sitatet...
Fjern blokkeringa. Dragonara er anti-DDoS-løsninga som blir brukt.
Det er derfor jeg har hatt store problemer med å komme meg inn på freak.no!

Jeg kommer nå fint inn både fra hjemme IP-adressen og fra jobb.. Tidligere denne uken slet jeg med å besøke nettsiden jeg også og ble litt irritert på nedetid.
Da jeg testet med "downforeveryoneorjustme" så var siden oppe, og fant da ut av at problemet ikke var hos freak.no :P

Problemene er ihvertfall løst for meg! Hvordan det er for andre freaks der ute vet jeg ikke..
Sitat av slashdot Vis innlegg
Fjern blokkeringa. Dragonara er anti-DDoS-løsninga som blir brukt.
Vis hele sitatet...
Ok, da skjønner jeg Takk!
Du må beise sjarken!
Hva er vitsen med å angripe FREAK.NO det er jo lite å vinne på det?
Malwarebytes som sperret hos meg også.
Høyreklikk på ikonet nederst til høyre --> add to ignore list --> "Ip adressen"
Deretter måtte jeg vente noen min på at den oppdaterte seg så funket det fint.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Når jeg prøver å komme inn på forumet når det er ddos-angrep får jeg melding fra malwarebytes om at brannmuren sperret tilgang fra (eller til) ip-adressen 91.205.41.244. Tok et kjapt søk og fant ut at ip-adressen kommer fra et selskap som heter "Dragonara Alliance Ltd." som ligger i England. Har dette selskapet noe med freak.no å gjøre?
De driver noen sider som ser litt suspekte ut....
Vis hele sitatet...
Fikk samme meldingen, la adressen til i ignore listen.