Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 647
Oppgitt Freak
Seaturtle5's Avatar
hey jeg har en acer aspire 5738z som blir for varm og ofte slår seg av. jeg har renset viften og har et kjølebrett men det vil ikke hjelpe serlig.

jeg tror det har noe med vifta for den går veldig treigt selv om pcen er varm. kan nesten ikke kjenne at det kommer luft ut av den. :/ noen tips?

ps har hvert på service for å få ny harddisk 2 ganger nå (tror pga overoppheting)
The Nerdrager
Viften skubber vell luft opp til hovedkortet, ikke trekke den ut
Oppgitt Freak
Seaturtle5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rediver Vis innlegg
Viften skubber vell luft opp til hovedkortet, ikke trekke den ut
Vis hele sitatet...
nei den skal dra luften ut (det har den alltid gjort og alle laptoper gjør det, hvertfall alle jeg har prøvd (ca over 100) (eier de ikke har bare brukt venners eller prøvd)
Noe slikt bare med laptopen kansje?

http://i49.tinypic.com/2ccrp89.jpg
The Nerdrager
Så du går rundt å sjekker på flere hundre pcer om viftene drar eller skubber ? Virker ikke så veldig logisk for meg å dra ut luften, når den ikke får inn frisk luft fra noe annet sted. Dersom den skubber ut, så vil vell ett kjølebrett motvirke effekten av den gamle vifta i maskinen? Da de skubber mot hverandre?
Oppgitt Freak
Seaturtle5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rediver Vis innlegg
Så du går rundt å sjekker på flere hundre pcer om viftene drar eller skubber ? Virker ikke så veldig logisk for meg å dra ut luften, når den ikke får inn frisk luft fra noe annet sted. Dersom den skubber ut, så vil vell ett kjølebrett motvirke effekten av den gamle vifta i maskinen? Da de skubber mot hverandre?
Vis hele sitatet...
nei men jeg merker det jo når jeg låner en pc

pluss en vifte på e laptop er koblet mot en *heatsynk/sink* som drar varmen fra cpuen og blåser luft gjennom den og kjøler cpuen
Sitat av Seaturtle5 Vis innlegg
nei den skal dra luften ut (det har den alltid gjort og alle laptoper gjør det, hvertfall alle jeg har prøvd (ca over 100) (eier de ikke har bare brukt venners eller prøvd)
Vis hele sitatet...
Ett ord; Feil.
Oppgitt Freak
Seaturtle5's Avatar
Trådstarter
hvis du ser på bildet kan du se kopper lederen koblet mod cpuen og varmen blir overført mot heatsink en som er forran luft utgangen til vifta og dermed før du kjøling http://www.google.no/imgres?q=laptop...r:6,s:66,i:236
Bruk denne guiden, åpne maskinen, fjern viften og rens den grundig. Det kan også være lurt å bytte kjølepasta.
Oppgitt Freak
Seaturtle5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Noe slikt bare med laptopen kansje?

http://i49.tinypic.com/2ccrp89.jpg
Vis hele sitatet...
maybe XD + awesome