Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2369
Hei! Kom over denne artikkelen på VG i dag.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10011724

Tror dere dette kommer til å gå igjennom? Hele artikkelen vinkles som at det heller mot turistforbud på coffeshops.

Det er både mange for - og motargumenter, men personlig tror det dette leder til en hel del værre problemer enn det er der fra før.
Etter det jeg har skjønt er det en ny regjering i nederland så skal ikke se bort fra at de får det igjennom.
En av konsekvensene vil være at de taper store penger på dette i tillegg til mange turister. Jeg tror det vil bli et relativt stort turist og økonomiproblem som gjør at de enten tar bort dette forbudet eller bare ikke innfører det.
Sitat av exceed Vis innlegg
Jeg tror det vil bli et relativt stort turist og økonomiproblem som gjør at de enten tar bort dette forbudet eller bare ikke innfører det.
Vis hele sitatet...
Det er jeg enig i, men på den annen side vil de evinnelige gatedealerne miste marked og muligens dø ut.
Disse personene legger en stor demper på den fantastiske opplevelsen man får i Amsterdam.
Jeg ser for meg at det kunne vært sunt for byen å legge ned et slikt forbud i en periode på noen år for så å ta saken opp til vurdering igjen.
De skriver «narkotikaturismen», shit det hørtes jo ikke så attraktivt ut som det er.
Sitat av Mørkemannen Vis innlegg
Det er jeg enig i, men på den annen side vil de evinnelige gatedealerne miste marked og muligens dø ut.
Disse personene legger en stor demper på den fantastiske opplevelsen man får i Amsterdam.
Jeg ser for meg at det kunne vært sunt for byen å legge ned et slikt forbud i en periode på noen år for så å ta saken opp til vurdering igjen.
Vis hele sitatet...
Det du sier er at hvis det blir ett forbud vil gatedealerne forsvinne?
Sitat av Reguslol Vis innlegg
Det du sier er at hvis det blir ett forbud vil gatedealerne forsvinne?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg sier ikke det.

Jeg sier at gatedealerne ville fått et betydeligere mindre marked, noe som i sin tur kan føre til mindre organisert kriminalitet.

Edit: Det var ihvertfall det jeg prøvde å si.
Sist endret av Mørkemannen; 26. november 2010 kl. 16:06.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av Mørkemannen Vis innlegg
Nei, jeg sier ikke det.

Jeg sier at gatedealerne ville fått et betydeligere mindre marked, noe som i sin tur kan føre til mindre organisert kriminalitet.

Edit: Det var ihvertfall det jeg prøvde å si.
Vis hele sitatet...
Gir det ikke mer mening å tro at gatedealerne får et større marked, siden det blir mange som ikke kan få kjøpt narkotika der lenger?
Dette er jo et forslag som har dukket opp en gang i året de siste ti åra, jeg har enda til gode å se at det skjer.
Sist endret av voktern; 26. november 2010 kl. 16:14.
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Gir det ikke mer mening å tro at gatedealerne får et større marked, siden det blir mange som ikke kan få kjøpt narkotika der lenger?
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke?
De som reiser ned til Amsterdam reiser som regel ned for å sitte på en coffeshop og ta seg en joint.
Dersom et slikt forbud trer i kraft kommer ihvertfall ikke jeg til å reise ned igjen før forbudet er opphevet.

Dessuten trenger man ikke være lenge i byen før man ser hvilke mennesker gatedealerne ser seg ut, det er nemlig turistene.
Sitat av Mørkemannen Vis innlegg
Nei, jeg sier ikke det.

Jeg sier at gatedealerne ville fått et betydeligere mindre marked, noe som i sin tur kan føre til mindre organisert kriminalitet.

Edit: Det var ihvertfall det jeg prøvde å si.
Vis hele sitatet...
Jeg vil heller tørre og påstå (sammen med VG) at når det ikke lengre vil bli lov, vil det bli ett mye større market for gatedealerne og det blir ett mye større problem enn det er i dag.

- Gjennom coffeeshops lar bruken av lettere stoffer seg beherske. Der har vi alt under kontroll, sier han.
Vis hele sitatet...
Sitat av Reguslol Vis innlegg
Jeg vil heller tørre og påstå (sammen med VG) at når det ikke lengre vil bli lov, vil det bli ett mye større market for gatedealerne og det blir ett mye større problem enn det er i dag.
Vis hele sitatet...
Jo, men for å svare på denne posten vil jeg referere til svaret jeg gav Ffojt.
Sist endret av Mørkemannen; 26. november 2010 kl. 16:15.
Sitat av Mørkemannen Vis innlegg
Hvorfor ikke?
De som reiser ned til Amsterdam reiser som regel ned for å sitte på en coffeshop og ta seg en joint.
Dersom et slikt forbud trer i kraft kommer ihvertfall ikke jeg til å reise ned igjen før forbudet er opphevet.

Dessuten trenger man ikke være lenge i byen før man ser hvilke mennesker gatedealerne ser seg ut, det er nemlig turistene.
Vis hele sitatet...
Hva med alle som bor der og liker å ta seg en join i helgene?

Men ett annet poeng her er jo at Nederland vil miste store inntekter fra tursime hvis dette forslaget går gjennom. (Og som jeg forstår ut av VG sin dekning av saken, ikke kommer til å skje).
Haha, det står at 420 personer annbefalte dette på facebook!
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Gir det ikke mer mening å tro at gatedealerne får et større marked, siden det blir mange som ikke kan få kjøpt narkotika der lenger?
Vis hele sitatet...
Jeg har forstått det slik at de vil få bukt med narkotikaturismen.
Dersom de i verkesetter dette tiltaket ser jeg ingen grunn til at narkoturister skal gidde å reise ned i det hele tatt.

Da vil jo dealerne automatisk få et mye mindre marked å boltre seg i.
Sitat av Reguslol Vis innlegg
Hva med alle som bor der og liker å ta seg en join i helgene?

Men ett annet poeng her er jo at Nederland vil miste store inntekter fra tursime hvis dette forslaget går gjennom. (Og som jeg forstår ut av VG sin dekning av saken, ikke kommer til å skje).
Vis hele sitatet...
Sto vel at forbudet bare var for turister...
Hvordan skal de sjekke dette? Har alle nederlendere legitimasjon som viser de er fra amsterdam, eller er det bare ikke-nederlendere som ikke får komme inn? Uansett vil turismen falle som en stein.
siden det gjelder kun turister ect så kan man jo lure på om de har fått press fra EU om å innføre dette.
Sitat av andybandy24 Vis innlegg
Hvordan skal de sjekke dette? Har alle nederlendere legitimasjon som viser de er fra amsterdam, eller er det bare ikke-nederlendere som ikke får komme inn? Uansett vil turismen falle som en stein.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å være nederlender, men du må være bosatt i Nederland.
Nærmere bestemt; Ha nederlandsk pass.
Nytter ikke å si på dårlig engelsk (who the fuck kan nederlandsk lol) at du bor rett oppi gata..