Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 4742
Leste at det var noen fuglefrø som faktisk var cannabis strains.

Hva sklags frø er det og hva slags strains er det?

PLease, ejg har sett komentarene "Ikke sats på fuglefrø!"

Og det har jeg heller ikke tenkt til tå gjøre, he he.
Jeg har hørt om dette før. Men de er nok sterilisert akkurat pga av at det er cannabis strains.
iDark's Avatar
Trådstarter
Ja ja, men det hadde vært kult å slengt de i en vattdott med vann og sjekke om de spira, bare prøvd å plante de. For moro skyld.
Har hørt om slike fuglefrø som spirer, men det er sikkert Rudealis aka. industrihamp, ikke noe indica eller sativa.
iDark's Avatar
Trådstarter
hmmm, nei. Du sier noe der.

Da er det jo egentlig ikke verdt å ta risken når ikke man får noenting ut av det.

Ikke at jeg egentlig har planer om å gro heller
dalle: Ruderalis er ikke ensbetydende med industrihamp.
greit, da er det vel ikke det, men det inneholder vel uansett ubrukelig lite THC uansett.
Cannabutter, eller ekstraksjon da?
iDark's Avatar
Trådstarter
De er jo steriliserte, så det er nok bare "en form for industrihamp".
Så på linken til Kakcoo og ble skikkelig nysgjerrig på dette, noen som vet hvordan frø dette er snakk om ? Hadde liksom vært artig å funne ut åssen frø det var, så man kunne grodd(vis det blir industri hamp) og fått kompiser til å testa(med seg selv) og sjekka om de ble rusa på det:P
iDark's Avatar
Trådstarter
Er jo det jeg lurer på også, hvilke frø dette er
Om nnoen finner det ut P.M.!!! Halla Dark. Frø på deg i morra
iDark's Avatar
Trådstarter
Ujeah adrian_nor !

Altså, man kunne jo bare fått tak i bilder av diverse cannafrø, og prøvd å plante de.

Tror jeg skal gjøre det neste gang jeg er hos besteforeldra mine, bestemor er glad i å gi fuglene mat :P
iDark's Avatar
Trådstarter
Skal ta en titt!!

Men, som sagt, de er steriliserte. Så jeg tviler på at man kan få planter med tch innhold ut av de :/
Hvis bare journalister, purk, barnebarn osv kan lære seg at selv om det er høyt ønsket finnes det ingen hasjplante..

Cannabis er Cannabis.. Hasj får man ved å foredle planten.

Huff. Hvor vanskelig skal det være?

Hadde vært fett med plante som det gror femmere med god hasj på though..
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Hvis folk har et så brennende ønske om å dyrke hamp uten Thc, så selger jo Hemp House i oslo industrihamp frø til ca. 150g for 50kr (eller noe slikt). Disse kan kastes i blomsterbed og grøftekanter, og med litt flaks kommer det opp noen små søte hampplanter.
ja, men det er jo alltids koslig å ha de i veikanten da
50 kroner for 150 gram er temmelig dyrt. Mener å huske at det for et par år siden, var en butikk (Norsk ja) på nett, som hadde 25 kilos sekker med kun hampefrø, til ca 300 kr. Kanskje butikken har det fremdeles, men bare har tatt det bort fra nettsidene, for å unngå sånne som.. Ja...Nettopp.
Dere vet pipp-pipp frø? Sånne "innfugler frø". De svarte frøene i pakkene skal være canna, en under art(eller over elns). Vet ikke om dette er heelt snt da..
iDark's Avatar
Trådstarter
Noen som vet eksakt navn på frøene/produsenten?
Sitat av Dark
Noen som vet eksakt navn på frøene/produsenten?
Vis hele sitatet...
Skal være det samme
Hmmm... Cannabisfrø er som oftest ikke svarte da...
De kan være ganske mørke i fargen, men jeg har aldri sett helt svarte.
iDark's Avatar
Trådstarter
Har kikket på litt bilder, de er mørke ja men ikke heelt svarte.

Men uansett, hva er vitsen med å utsette seg selv for risken om man ikke får noe utbytte
jeg fikk det av en venn i polen for noen år siden, jeg spiste det

man får kjøpt det i dyrebutikken
får man en rus av å spise cannabis frø? aldri hørt om før...
Sist endret av Benji; 1. september 2005 kl. 00:02.
Ikke jeg heller. Og jeg tviler på det sterkeste at det er mulig. De bruker dem heller som mat og fremstilling av en slags matolje.
det er i dyre for.. og du blir rusa på dem, ville ikke da (la oss si) marsvinet mitt blitt fjærn når den spiste det?
Sitat av Benji
det er i dyre for.. og du blir rusa på dem, ville ikke da (la oss si) marsvinet mitt blitt fjærn når den spiste det?
Vis hele sitatet...
blir ikke rusa på frøa, å det er vist i papegøyemat ikke marsvin mat
Jeg har spist industrihampfrø mange ganger. Det er meget næringsrikt og smaker godt.
Noen rus får man ikke. Ikke av vanlige cannabisfrø heller.
Hva smaker s[ det? Faens tastatur! Bytter om taster. (har ikke r;yka)
▼ ... flere år senere ... ▼
Snakker vi om sånne fuglefrø?? http://farm1.static.flickr.com/167/4...2287518b_m.jpg og http://farm4.static.flickr.com/3344/...f8fcfd81e7.jpg
Sist endret av Lil J; 19. juli 2011 kl. 21:45.
Faren min driver å gummler på hemp frø, er vist ganske eksklusive frø med mye næring.

Det finnes ikke THC i cannabis frø, så du kan ikke bli rusa på det.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Faren min driver å gummler på hemp frø, er vist ganske eksklusive frø med mye næring.

Det finnes ikke THC i cannabis frø, så du kan ikke bli rusa på det.
Vis hele sitatet...
Man kan jo plante dem da
Sitat av Lil J Vis innlegg
Man kan jo plante dem da
Vis hele sitatet...
Ikke vet jeg, ville tro dem var sterilisert pga. bakterier osv?
Ville i såfall ikke fått annet enn industri-hamp..
Super-Freak
Tommen_'s Avatar
Svenskegrensa, "nye nordby".
matbutikken der har, selges som fuglefrø i 2kg poser (eller større, husker ikke.)
var ikke så ille dyre heller.

plantet en hjemme, den spiret opp men ble lang og tynn.
lot den ikke fullføre, da den bare ble 20-30 cm høy på rundt 3 uker.
lyset hadde nok mye å si, men svar over blir: ja, de spirer (med en rate på 10-20% utifra hvor mange jeg plantet, og hvor mange som kom opp.)