Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1491 175417
Sitat av Diox Vis innlegg
Noe slikt?
http://www.youtube.com/watch?v=Hw7n_KkQmqc

Om det er noe du ikke forstår, forklar hva du ikke forstår så kan jeg prøve å forklare det til deg.
Vis hele sitatet...
@Ducktape
hvis det er den der, så kan jeg vise deg
Takker så meget! ;D
Har fått det til nu!
Holder på å bygge meg nytt hus, og jeg bruker nesten bare wool til vegger i første etasje. har forstått det slik at det skal funke like godt som noe annet, men at det er ekstremt brannfarlig. Hvordan skal jeg fikse belysning i huset mitt?
Takker for alle gode svar!
Game disconnected
pokemon's Avatar
er ikke mer brannfarlig en tre. fakkler er forresten en god ting å belyse huset ditt med.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Holder på å bygge meg nytt hus, og jeg bruker nesten bare wool til vegger i første etasje. har forstått det slik at det skal funke like godt som noe annet, men at det er ekstremt brannfarlig. Hvordan skal jeg fikse belysning i huset mitt?
Takker for alle gode svar!
Vis hele sitatet...
Glowstone da vel
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av LP88 Vis innlegg
Glowstone da vel
Vis hele sitatet...
Eller fakkler som er mye enklere å skaffe?
Sitat av pokemon Vis innlegg
Eller fakkler som er mye enklere å skaffe?
Vis hele sitatet...
Forsåvidt, men glowstone lyser opp mye bedre, og om du først kommer deg til Nether, så renner det inn med glowstone
Noen formening om hvordan man kommer seg til nether? Er ganske fresh
Du må lage et obsidian-rektangel, med 14 obsidian-blokker, tenne på den med flint and steel og danne en portal.
http://minecraftsd.blogspot.com/2011...er-portal.html
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av LP88 Vis innlegg
Forsåvidt, men glowstone lyser opp mye bedre, og om du først kommer deg til Nether, så renner det inn med glowstone
Vis hele sitatet...
Mye er ikke ordet jeg ville brukt ettersom dem bare skiller ett poeng på luminance.

Torch

Glowstone
Men, over til en annen sak. I gjennom hele prosessen har det med tiden kommet en del creepers og sprengt jævlige hull i bakken. Jeg har ikke tenkt mye over dette, og bare fylt igjen det øverste laget. Nå hører jeg zombier uansett hvor jeg beveger meg på tomta mi, og mistenker at de har spawna i hullene under bakken. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Går de bort av seg selv, eller er jeg nødt til å grave opp hele dritten å fylle igjen hullene litt mer skikkelig?
Du kan jo alltids bare sette noen fakkler der nede, de spawner ikke der det er lyst
Var igrunn det jeg skulle gjort før jeg bygde igjen, men det tenkte jeg ikke på.. Er usikker på hvor hullene er også, så det blir jævlig vanskelig å finne de
Sitat av McLovin Vis innlegg
Var igrunn det jeg skulle gjort før jeg bygde igjen, men det tenkte jeg ikke på.. Er usikker på hvor hullene er også, så det blir jævlig vanskelig å finne de
Vis hele sitatet...
Bare og følge lyden det
Sitat av pokemon Vis innlegg
Mye er ikke ordet jeg ville brukt ettersom dem bare skiller ett poeng på luminance.

Torch

Glowstone
Vis hele sitatet...
Hehe, forsåvidt sant det da, men føler at de lyser opp mye bedre hvertfall så er de jo fine lamper da, sånn utseende messig
Heh, i neste update kommer det redstone-aktiverbar glowstone, og verden blir rundt 200 blokker høy :3
Noen som vet når neste update kommer? Leste akkurat hele updaten. Blir driiiiit rått når den kommer !
248 for å være nøyaktig
Nytt world format også.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Bare og følge lyden det
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er rundt fire hull foran huset mitt. Å følge lyden er også lite presist
EDIT: Har ikke hørt noe mer av zombiene, så jeg går ut ifra at de har forsvunnet av seg selv. Men, jeg la merke til traske-lyder når jeg stod stille, så jeg begynte å grave litt og fant et av hullene. Der var det intet mindre enn 5 (!!) creepers.
Total demolition! Mye opprettingsarbeid etterpå, men totalt verdt det å få en til å sprenge
Sitat av McLovin Vis innlegg
Jeg tror det er rundt fire hull foran huset mitt. Å følge lyden er også lite presist
Vis hele sitatet...
Men hva forventer du da? Er det så vanskelig å finne fire hull i bakken rett utenfor huset ditt så last ned slik så du ser igjennom bakken da. Gjennomsiktig texture pack?
Har funnet to, så det ser ut som det kan løse seg.

Jeg har, tro det eller ei, enda et spørsmål her. Holder på å bygge en bro, og det irriterer meg som faen at stones har en mørkere nyanse enn stoneslobs. Finnes det et alternativ som har samme farge?
Sitat av McLovin Vis innlegg
Har funnet to, så det ser ut som det kan løse seg.

Jeg har, tro det eller ei, enda et spørsmål her. Holder på å bygge en bro, og det irriterer meg som faen at stones har en mørkere nyanse enn stoneslobs. Finnes det et alternativ som har samme farge?
Vis hele sitatet...
Stone Brick + Stone Brick Slab :3
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Stone Brick + Stone Brick Slab :3
Vis hele sitatet...
Bruker det i midten av brua, desverre. Brua er fem bricks brei. På de fire ytterste har jeg stone og i midten bruker jeg stone brick. Ble ganske fint, men de ødlegger litt at stone slobs og stone ikke har samme nyanse..
Sitat av McLovin Vis innlegg
Bruker det i midten av brua, desverre. Brua er fem bricks brei. På de fire ytterste har jeg stone og i midten bruker jeg stone brick. Ble ganske fint, men de ødlegger litt at stone slobs og stone ikke har samme nyanse..
Vis hele sitatet...
Prøv med planks og wooden slabs
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ølglad nordlænning
Noen som har en genial måte å lage en mobtrap på? er på leiting etter en hvor man skiller ut edderkoppene, for å så få monsterne til å falle ned (bli skada, men ikke nok til å dø), hvor jeg han stå nederst å slå dem i beina og farme xp. Har googlet litt uten hell, etter som at jeg for det meste finner filmer hvor folk bare skryter over at de har laget en...
Sitat av Sp3cies Vis innlegg
Noen som har en genial måte å lage en mobtrap på? er på leiting etter en hvor man skiller ut edderkoppene, for å så få monsterne til å falle ned (bli skada, men ikke nok til å dø), hvor jeg han stå nederst å slå dem i beina og farme xp. Har googlet litt uten hell, etter som at jeg for det meste finner filmer hvor folk bare skryter over at de har laget en...
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=AFSp5...KyyvM0JGon2GNI
Ølglad nordlænning
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takker! KP til deg
HAr nettopp kjøpt Minecraft 1.2.3, og har et spørsmål. Har aldri spilt det før, men liker det veldig godt, og jeg har sett mange videor på youtube. Men jeg liker ikke de forskjellige spawn stedene, og de ser mye bedre ut på eldre versjonene. Er det noen enkel måte å få spilt de eldre versjonene av Minecraft på?
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av MariusM Vis innlegg
HAr nettopp kjøpt Minecraft 1.2.3, og har et spørsmål. Har aldri spilt det før, men liker det veldig godt, og jeg har sett mange videor på youtube. Men jeg liker ikke de forskjellige spawn stedene, og de ser mye bedre ut på eldre versjonene. Er det noen enkel måte å få spilt de eldre versjonene av Minecraft på?
Vis hele sitatet...
Last ned MCNostalgia. Da patcher du minecraft.jar til å kjøre gamle versjoner. Dette skal visstnok også være lovlig, i motsetning til å laste ned gamle .jars fra forum osv.
Sitat av MariusM Vis innlegg
HAr nettopp kjøpt Minecraft 1.2.3, og har et spørsmål. Har aldri spilt det før, men liker det veldig godt, og jeg har sett mange videor på youtube. Men jeg liker ikke de forskjellige spawn stedene, og de ser mye bedre ut på eldre versjonene. Er det noen enkel måte å få spilt de eldre versjonene av Minecraft på?
Vis hele sitatet...
Hvis du tar et kjapt google søk etter McNostalgia eller hva det heter. Er et par programmer hvertfall som kan brukes til og degradere minecraften din med. Mest sannsynelig får du bare spilt singleplayer da, ettersom noen alpha/tidlig beta server software skal du lete litt etter, hvis du er heldig nok til og finne det.
Grunnen til at jeg ba deg google, er fordi jeg faktisk ikke helt husker hva det heter, men håper jeg fikk rett. Værtfall ligger det mange på Minecraftforum.

EDIT: Ninja'd
Sist endret av LTe; 9. mars 2012 kl. 23:54.
Takker for svar. Da har jeg lastet ned MCNostalgia, men si jeg vil spille 1.1, hva gjør jeg? SUrfet litt rundt og kom over en side hvor jeg lastet ned en .jar fil, la den i "bin mappen" i MCNostalgia er det riktig? Prøvde så å patche, men det skjer ingenting, det står "patch files not found".
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av MariusM Vis innlegg
Takker for svar. Da har jeg lastet ned MCNostalgia, men si jeg vil spille 1.1, hva gjør jeg? SUrfet litt rundt og kom over en side hvor jeg lastet ned en .jar fil, la den i "bin mappen" i MCNostalgia er det riktig? Prøvde så å patche, men det skjer ingenting, det står "patch files not found".
Vis hele sitatet...
Nå skal jeg ikke poste download-linken, men i tråden på mcforum, så ser du under download av plugin "Beta 1.8.1 Patches - All". Last ned denne. Her er patchene. laste ned en .jar fil fra "en side" var nettopp det man slapp å gjøre med MCNostalgia :P
Aha, I feel :P Takker for svar, da får vi prøve
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Nå måtte jeg hjelpe en kompis med samme problem, og fant ut at 1.0 og 1.1 ikke ligger i patch-filene du laster ned. Da blir du nok nødt til å laste ned jar-fila fra "en side" :P (Alt fram til Beta 1.8.1 ligger der)
Jeg har en bukkit server og noen av pluginene virker ikke pågrunn av at permissionfilen er tom? Er det noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av aoe3123456789 Vis innlegg
Jeg har en bukkit server og noen av pluginene virker ikke pågrunn av at permissionfilen er tom? Er det noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?
Vis hele sitatet...
Da høres du ut som må skrive ei permissionsfil. Les informasjonen som følger med permission-pluginen du bruker.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Da høres du ut som må skrive ei permissionsfil. Les informasjonen som følger med permission-pluginen du bruker.
Vis hele sitatet...
det står ikke noe om permissions der, men ossen kan jeg skrive en permissionfil?
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av aoe3123456789 Vis innlegg
det står ikke noe om permissions der, men ossen kan jeg skrive en permissionfil?
Vis hele sitatet...
Du burde laste ned et Permissions-program. Jeg vil anbefale Group Manager (fra denne siden - GM er den tredje download-linken). Det finnes plenty av tutorials på nettet for å sette opp grupper og permissions, men skulle du trenge hjelp så kan du sende en PM
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Du burde laste ned et Permissions-program. Jeg vil anbefale Group Manager (fra denne siden - GM er den tredje download-linken). Det finnes plenty av tutorials på nettet for å sette opp grupper og permissions, men skulle du trenge hjelp så kan du sende en PM
Vis hele sitatet...
Takk
Kan du mye om dette?

Noen som vet om en bra clan plugins på bukkit som virker?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Redstone computer with GPU, capable of simple games

AWESOME!

http://www.youtube.com/watch?v=lB684...eature=related
Har et problem her. Kjøpte Minecraft 1.2.3 for rundt 1 uke siden, og likte ikke spwan stedene. Lastet ned en cracked versjon av 1.1 og det funket helt strålende. Men lastet ned noen texturepacks etc, og tenkte jeg ville prøve meg på 1.2.3 igjen, slettet den crackede versjonen og startet Minecraft på nytt. Nå virker det som spillet henger seg, for det står bare "Done loading" i vinduet under "UPDATING MINECRAFT", når jeg starter spillet. Noen tips?
Sist endret av MariusM; 17. mars 2012 kl. 13:13.
Sitat av MariusM Vis innlegg
Har et problem her. Kjøpte Minecraft 1.2.3 for rundt 1 uke siden, og likte ikke spwan stedene. Lastet ned en cracked versjon av 1.1 og det funket helt strålende. Men lastet ned noen texturepacks etc, og tenkte jeg ville prøve meg på 1.2.3 igjen, slettet den crackede versjonen og startet Minecraft på nytt. Nå virker det som spillet henger seg, for det står bare "Done loading" i vinduet under "UPDATING MINECRAFT", når jeg starter spillet. Noen tips?
Vis hele sitatet...
Pach den med MC Pacher, kan være noe HD problemer med texturepacken din.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Eventuelt så kan du bare slette hele .minecraft og laste ned alt på nytt. Men hvordan hjalp det å degradere til 1.1 for å få bedre spawn-steder?
Finner ikke mappa engang, skjønner ingenting. Tja, er vel smak og behag tenker jeg.
Sitat av MariusM Vis innlegg
Finner ikke mappa engang, skjønner ingenting. Tja, er vel smak og behag tenker jeg.
Vis hele sitatet...
Skriv dette i CMD, eller søkefeltet om du har W7.

%appdata%

Da kommer .minecraft folderen opp, du kan slette hele den og laste ned MC på nytt.
Sist endret av JVMyhre; 17. mars 2012 kl. 16:05.
CUsers\"ditt brukernavn"\AppData\Roaming\.minecraft

det er en sjult mappe
bare slett hele mappen så starter du minecraft på nytt. Har du baner du vil beholde så ligger de på /saves
Der vettu! Takk for hjelpen! Hvorfor ser jeg ikke "AppData" mappen i bruker-mappen min når jeg går inn der? Jeg måtte skrive %appdata% for å få den opp.?
JVMyhre: Kunne du gitt meg en liten forklaring på hvordan jeg laster ned å bruker den texturepacken du bruker, og hvor disse skal plasseres? Høres veldig dustete ut, men så slipper jeg å fucke opp enda mer :P
Sist endret av MariusM; 17. mars 2012 kl. 16:12.
Sitat av MariusM Vis innlegg
Der vettu! Takk for hjelpen! Hvorfor ser jeg ikke "AppData" mappen i bruker-mappen min når jeg går inn der? Jeg måtte skrive %appdata% for å få den opp.?
JVMyhre: Kunne du gitt meg en liten forklaring på hvordan jeg laster ned å bruker den texturepacken du bruker, og hvor disse skal plasseres? Høres veldig dustete ut, men så slipper jeg å fucke opp enda mer :P
Vis hele sitatet...
Enkelt!
Men texturepacken eg bruker er en HD texture, så du må patche først!
MC Patcher lastes ned her:

http://www.minecraftdl.com/mcpatcher-hd-fix/

Da åpner du det, og patcher for bruk av HD texture.

Deretter åpner du Minecraft, og i menyen der så står det "Texturepacks" et sted. Åpne den, og trykk på "Open texturepack folder". Da drar du bare texturepack .zip filen din inn i den mappen som åpnes Da er det klart til og spille.
Herlig, takker og bukker! Da er vi ready to go!