Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4008
Jeg har lekt litt med denne teorien.

Hvis hjernetransplantasjon er mulig vil personen hjernen tilhører leve i min kropp eller vill jeg da få en ny hjerne med annen kunnskap?

Vil personen sin hjerne ha blandet hukommelse ved at han husker mitt liv og seg selv? noe jeg mener er umulig siden hjernen min lager alt av mitt liv.

Vil en "jente"hjerne komme inn i en gutte hjerne bli som en kjønnsopperasjon eller vil tankene bli omgjort til at du husker alt som om du var gutt fra før?

vil du miste hukommelsen om at du var i en annen kropp og at du ikke så sånn ut før?


Til øyne, vil da personen kunne se igjen si en blind person fikk ett sett med perfekte øyne vil h*n da kunne se fint igjen?

Siden øyne ikke lagrer data så vil vell personen se ting på h*n sin måte?


del dine meninger.

Har dette blitt forsket på, isåfall post linker
Sist endret av VitoScaletta; 6. januar 2013 kl. 04:58.
tror en hjerne transplantasjon blir altfor komplisert til å være mulig, idet hele tatt med all framtidig teknologi vi kan se for oss...
tenk da, du må koble til alle nervene, blodårene, lymfegreiene osv. pluss at kroppen din vil ikke godta det...
men visst vi skulle bare ha sett for oss dette på ett filosofisk standpunkt, så hadde vell det bare vært den andre personen i den andre sin kropp, sånn som man ser på tv.
Først: vil du si deg enig i at en person er en blanding mellom arv og miljø?

isåfall vil ikke det si at du er den du er pga der du kom fra og hva du har opplevd.

vil ikke det da si at du er din egen hukomelse, du er den du er pga det du har opplevd?

hadde du ikke hatt minnene dine (som jeg definerer som miljø) ville du bare vert arv?

arv, dna, dna er i alle cellene, men hadde den nye kroppen "godtatt" den nye hjernen?

isåfall hadde kroppen din prøvd å endre den?

tvilsomt tror jeg, men jeg bare spekulerer.

Men uten tvil et underholdene spørsmål kl 6 om morgenen :P Tviler på at jeg var til hjelp, men kansje du får flere spørsmål nå.
Hvis hjernetransplantasjon er mulig vil personen hjernen tilhører leve i min kropp eller vill jeg da få en ny hjerne med annen kunnskap?
Vis hele sitatet...
Med mindre du tror på en sjel er hjernen hele bevisstheten. En ny hjerne i kroppen din vil ta over den. Du vil opphøre (med mindre hjernen din lever videre på noe vis.)

jente"hjerne komme inn i en gutte hjerne bli som en kjønnsopperasjon
Vis hele sitatet...
En hjerne i en hjerne? Det gir ikke mye mening for meg. Mener du jentehjerne i guttekropp eller vv? Ja det vil funke som en kjønnsoperasjon. Hvis personen(med hjernen) hadde samsvar mellom biologisk og sosialt kjønn fra før vil resultatet bli en transperson, hvis ikke vil det være kjønnskorrigerende.
Angående hjernetransplantasjon så vil jeg ikke spekulere lenger en å si at jeg tror du fortsatt ville være deg selv, bare med en annen kropp.

Når det gjelder øyne, så spørs det helt på hvordan type blind du er. Blind kan være alt fra en øyeskade, skade på nerven mellom øyne og hjerne og skade på selve språksenteret. Noen ganger kan til og med en person være blind selv om alt er tilsynelatende tipp topp fysisk.

Så det spørs helt på dette.
Sitat av Detectable Vis innlegg
Angående hjernetransplantasjon så vil jeg ikke spekulere lenger en å si at jeg tror du fortsatt ville være deg selv, bare med en annen kropp.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg også altså hvis du tror på sjel greiene så kan du jo ha en annen mening, men hjernen er jo lagringsplassen så jeg vil altså være meg men i en jentekropp/guttekropp.
Det med øyet: Det er meget ofte problemer lengre opp, ikke nødvendigvis bare i selve øyet/synsnerven.

(slik som Detectable sa)
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Det med øyet: Det er meget ofte problemer lengre opp, ikke nødvendigvis bare i selve øyet/synsnerven.

(slik som Detectable sa)
Vis hele sitatet...
ja, nå snakket ikke jeg bare om øye eple da..
Etter en slik transplantasjon vil du jo være lam fra nakken å ned da nervene i nakken som forbinder kroppen med hjernen nødvendigvis må kuttes på ett eller annet sted. Finnes ingen måte å fikse ødelagte nerver på, det er derfor man ofte ikke kan kurrere personer med lammelser. Hvem vil vel bli transplantert til et skall? Kul tanke doh. Personlighet og kunnskap sitter lagret i hjernen. Om en transplantasjon var mulig ville man derfor fortsatt være seg selv bare i en annen kropp/skall/vesel. =)

Btw finnes masse hjerneforskning om hvilke områder i hjernen som gjør hva innenfor bilologisk psykologi og nevroteknologi. Prøv å søk litt på pubmed om du har tilgang til den databasen å les om det som interesserer deg. Det er dog på et helt annet detalj nivå.
Sist endret av Paa9; 6. januar 2013 kl. 23:23.
Du snakker om at personen vil være lam men de kan jo "tvinnes" sammen igjen eller noe sånt.

Det finnes ingen måte å fikse de i 2013 men hva med 2020/2050
Da betyr jo det egentlig at er men blind "i" hjernen, vill en hjerne transplantasjon gi den kroppen synet tilbake Litt trist å tenke på at for at den spesifikke personen skulle få tilbake synet ville det vert nødvendig med et inngrep i hjernen eller "mirakel" medisiner. Bytter man bare ut hjernen blir det jo som nevnt over en ny kropp for en annen.
Det finnes mange forskningsresultater som tyder på at det ikke er lenge til man kan fikse nerveskader som de som vil oppstå etter en slik prosedyre. Kroppen vil selvfølgelig reagere ved å frastøte seg det nye organet, noe hjernen ikke kommer til å tåle. Ved organtransplantasjon får man imunhemmende medisiner som motvirker dette. Dagens imunhemmende er jo selvfølgelig farlige i og med at man blir ekstremt utsatt for infeksjoner. Om man vidreutvikler dagens medisin er det kanskje en liten mulighet for at dette en gang i fremtiden kan fungere.

Jeg er ingen fagperson, men vil tro at man ikke blir den samme personen i en ny kropp, spesielt ikke om man får en kropp av det motsatte kjønn pga. forakjellene i hormoner.
Sitat av aragagg Vis innlegg
Det finnes mange forskningsresultater som tyder på at det ikke er lenge til man kan fikse nerveskader som de som vil oppstå etter en slik prosedyre. Kroppen vil selvfølgelig reagere ved å frastøte seg det nye organet, noe hjernen ikke kommer til å tåle. Ved organtransplantasjon får man imunhemmende medisiner som motvirker dette. Dagens imunhemmende er jo selvfølgelig farlige i og med at man blir ekstremt utsatt for infeksjoner. Om man vidreutvikler dagens medisin er det kanskje en liten mulighet for at dette en gang i fremtiden kan fungere.

Jeg er ingen fagperson, men vil tro at man ikke blir den samme personen i en ny kropp, spesielt ikke om man får en kropp av det motsatte kjønn pga. forakjellene i hormoner.
Vis hele sitatet...
Fremtidig medisin vil nok kunne "gro" frem nerveceller som passer til den kroppen de skal settes inn i slik at imunhemmende midler blir unødvendig.
Sitat av Detectable Vis innlegg
Fremtidig medisin vil nok kunne "gro" frem nerveceller som passer til den kroppen de skal settes inn i slik at imunhemmende midler blir unødvendig.
Vis hele sitatet...
Det er noe som hetter blodtype også har vi enda problemet med avvisning fra immunsystem med enkle organer som levra og nyrer, hjerte,døde limb,osv. Så jeg tror at sansynligheten for at man skal få ut hjernen og sette den i en annen krop vill ikke bare bli fysiologisk umulig men det er det pågrun av ryggmargen som har en stor konektion med hjernen når det gjelder nerver. men den trenger også oksygen det er faktisk så viktig at den eneste måten man greier å ta en hjerte operasjon er fordi at vi har hjerte-lunge maskin.
vist vi ikke hadde hatt det og bare hatt et anestetisk middel plus forfrysning av kropen til tempraturen av et lik, da hadde det enda ikke vært nok til å gjøre en bypass eller andre fancy ting.

Men vist vi går inne i vist det gikk an da ville personen som eide hjernen ville ikke miste sine minner eller noe muskel minner, moralitet, osv. det ville vært på plass. Så den som mista kropen ville blit fucked.

Vist det hadde vært en gutt og Jente hadde bytta krop da hadde det skjedd en psykotisk tilstand på begge fordi at nerve til kjønsorgan er ganske forskejellig på begge.
jeg vill teorisere at begge ville hatt den samme form for psykose som de tidlige offrene av tvekjønnede som ble operert. Eller de som er transsexuelle har. Ha en føllelse av å være en jente eller gutt når man er det motsatte.

Det er mer sansynlig at vi får robot armer og bein eller et helt skjellet til å bygge en ny muskelmasse med en annen matriel form. Påbygging av ny nerver til full kontroll av receptorer.

Unskyld for min grammatik og skrivefeil.