Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2474
Hei og godkveld godtfolk!

For en uke siden kom en venn av meg og ga meg en HTC Legend, nære venner så han ville ikke ha noe for den. Trenger vel ikke si at den 100% sikkert er tjuvgods.

http://www.pocket-lint.com/images/szh7/htc-legend-becomes-officially-official-0.jpg

Den har fungert helt plettfritt og passet med mitt abn. men igår gikk det dass.

Jeg fikk ikke ringe, eller blir ringt, sende sms eller få sms. Jeg knota litt i innstillinger og der finner jeg at alle utgående og innkommende samtaler er deaktivert, samt for sms.

Jeg trykker da for å aktivere dette, men da kommer det opp "Skriv inn nummersperringspassord".

Leste litt rundt på nettet angående dette, men finner ikke noe annet enn en fyr som sa at mann skulle taste inn pin2 fra simkortet, prøvde dette men uten hell.

Leste forøvrig hele håndboken til HTC Legend, men fant ikke noe.
Da lurer jeg på om noen der ute har erfart samme greia og hvordan problemet ble løst?

Åssen passord er det snakk om?

Jeg og kompisen min vet hvem eieren av tlf er, er det mulighet for å ringe til en eller annen kundeservice og gi seg ut for å være denne karen for å lure til seg passordet?

All hjelp tas imot med stor takk.

Jeg er sikker på at det kommer folk med moralpreken om at jeg burde gi tilbake tilf osv. blabla osv. men samme fyr som jeg har tlf til har slått meg ned på fylla en gang, trenger jeg si mer?

Setter utrolig stor pris på svar og hjelp!
Sist endret av Marcel Domini; 24. oktober 2010 kl. 20:59.
Det kan jo hende at den rettmessige eieren av mobilen ikke har byttet ut standard-passordet på den? Det er sikkert en lignende kode som andre mobiler har til sikkerhetskode, typ 1234, 0000 osv. Søk litt rundt etter standard sikkerhetskode til htc?

Ellers så skal det være rimelig lett å nullstille mobiler. Gjorde dette selv med en gammel HTC som var passordbeskyttet. Det var lekende lett etter litt googling.
Du holder vel ikke tilfeldigvis til i Ringerike kommune?
Ta en hard reset av mobilen da , isåfall innstaler custom rom osv, det hadde jeg gjort hvis jeg var deg.
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
Prognisse: Nei har gjennopprettet fabrikkinstillingene men dette hjelper fint lite! Skal prøve 1234 og 0000 nå, men tviler :P

Preeri: Nei, holder til i Drammen Kommune, hvordan det?

Itsnotover: Åssen hard reseter jeg mobilen og hva er custom rom?

Takk for svar
Sitat av Istra Vis innlegg

Itsnotover: Åssen hard reseter jeg mobilen og hva er custom rom?

Takk for svar
Vis hele sitatet...

Nå tokk jeg og søkte for deg på google

http://www.hardreset.eu/htc_legend_h..._reset_en.html

også finner du ut sjøl her http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=610
Sist endret av Itsnotover; 24. oktober 2010 kl. 21:17.
Sitat av Istra Vis innlegg
Preeri: Nei, holder til i Drammen Kommune, hvordan det?
Vis hele sitatet...
Fordi en jeg kjenner ble frastjålet en legend for ikke lenge siden.
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
Sitat av Preeri Vis innlegg
Fordi en jeg kjenner ble frastjålet en legend for ikke lenge siden.
Vis hele sitatet...
Preeri: Tenkte meg det, eller at din hadde blitt borte

Its not Over: Hvala ti! Slik det står med tilbakestilling på linken du henviste til var sånn jeg gjorde det, skal lese litt på den andre linken du sendte meg
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Antakelig er den blitt IMEI sperret siden det plutselig skjedde uten at du gjorde noe.
Jeg tror ikke den koden du er ute etter er definert på telefonen. Jeg har sett i bruksanvisningen til andre mobiler at man må kontakte operatør for å få kode for sperring.
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
Vet du om det går an å ringe operatør, utgi seg for å være eier av telefonen og få koden over tlf? Eller er dette litt strict?