Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1811
Hei.
Nå har jeg akkurat fått vite at min mor har tatt fra meg et spill som har 18 års aldersgrense, og jeg er bare 15 år. Spillet er Red Dead Redemption. Nå har jeg spilt det spillet i ca 8 uker, og jeg har ikke i det hele tatt sett eller opplevd noe som kan virke skadelig på meg. Hva er det som gjør at spillet får så høy aldersgrense? Blod som kommer når noen blir skutt? Blod er ikke skadelig. Og dessuten så vet jeg om barn på 11 år som sitter å spiller COD mer enn 4 timer hver eneste dag. Det meste jeg har spilt på en dag er maks 4 timer. Er det virkelig skadelig at jeg på 15 år, spillet et spill med 18års aldersgrense?
Normalt sett var det butikken du kjøpte det i som skulle håndheve denne regelen som del av sin egen integritet.

Men hei, det er jo ikke første gang en 15åring går amok og dreper et par folk fordi han så det på GTA, og siden et par unger er helt hjerneskadet i hodet blir det satt strenge regler på slikt i noen land.

Men kort fortalt, din mor har ganske mye rett over deg så lenge du bor under hennes tak, du burde jo være flyttet ut iløpet av ett år, så ta det ikke så tungt.
Trådstarter
12 3
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg

Men kort fortalt, din mor har ganske mye rett over deg så lenge du bor under hennes tak, du burde jo være flyttet ut iløpet av ett år, så ta det ikke så tungt.
Vis hele sitatet...
det har du egentlig helt rett i
A madman with a box
mabala's Avatar
Er ofte på grunn av vanskelighets graden i spillet. Men ikke vet jeg, har aldri spilt red dead redemption..
Sitat av bomchickawahwah Vis innlegg
Er ofte på grunn av vanskelighets graden i spillet. Men ikke vet jeg, har aldri spilt red dead redemption..
Vis hele sitatet...
Du har misforstått veldig mye unge mann.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pan_Eur...me_Information
A madman with a box
mabala's Avatar
Sitat av AtXbYeA
Du har misforstått veldig mye unge mann.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pan_Eur...me_Information
Vis hele sitatet...
Ahh, tok vist helt feil. Fikk bare høre det av en ansatt på expert når jeg kjøpte et spill med 18-års grense..
Sist endret av mabala; 6. oktober 2010 kl. 23:16.
Det er selvfølgelig alltids noen som er litt skrudd oppe i hodet, som rett og slett ikke tåler å spille skytespill. Selv har jeg spilt skytespill siden jeg var barn, og har ikke tatt skade av det.
Jeg tviler på at spill er farlig. Jeg tror de som dreper folk etter å ha spillt er psykisk gale fra før av, ikke at de ble mordere av å spille.
Jeg vokste også opp med en mor som alltid skulle være med meg i spillbutikkene og sjekke at jeg ikke kjøpte noen spill som var stygge ifølge henne, så jeg føler med deg. Det er J***** irriterende!
kjør plata i ett cover med lavere aldersgrense å skru av skjermen vist ho kommer inn? problem probably solved, vist du får taki plata igjenn da
Jeg er også 15 år, og sliter med å få morra mi til å godta spill med 18+.
Men jeg bare får en kompiss eller no til å kjøpe det, så hjemmer jeg bare coveret.
Hun ser aldri i verden forskjell på hvilke spill jeg spiller
Sitat av MartinTi Vis innlegg
Jeg er også 15 år, og sliter med å få morra mi til å godta spill med 18+.
Men jeg bare får en kompiss eller no til å kjøpe det, så gjemmer jeg bare coveret.
Hun ser aldri i verden forskjell på hvilke spill jeg spiller
Vis hele sitatet...
eller bare bytt cover.
det er i utgangspunktet ikke skadelig og de som har endt opp med en skolemassakrer har ofte slitt psykisk pga sosiale problemer. Det er også i veldig mye mer folkerike land dvs sannsynligheten er mye større.
Husker Pappa viste med Doom da jeg var 5.. Nå er jeg en blodtørst morder...
Ja for du dra sikker ut å stjeler en hest og begynner å drepe folk på gata
Jeg er 14, og har spilt San Andreas helt siden jeg var 11. Har ikke noen form for skader etc.

Men, nå må jeg gå. Skal ut å drepe en fyr
Når jeg var yngre så husker jeg at filmer som Saw eller Hostel fikk jeg kjøpt uten problemer, men GTA, nei det var umulig. Så vet ikke om det er bare jeg som føler det slik at film aldersgrenser blir ikke tatt like alvorlig som spill aldersgrensene.

Men Jeg har sett på blodige filmer og spilt blodige spill siden jeg var 8 og oppover, nå er jeg snart 20, og har aldri skadet noen og har aldri vært voldelig, men nå er ikke alle sammen som meg heller så.
Sist endret av Dr.Feelgood; 7. oktober 2010 kl. 00:13.
Det er vell opp til mammaen å vurdere om barnet er en potensiel drapsmann eller ikke

Ja, jeg har blitt nektet spill med 1+ min daværende alder så jeg veit hva du er gjennom :P
Sist endret av Oransje; 7. oktober 2010 kl. 00:14.