Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2363
He alle sammen.Okei greia er slik at Tenker Å kjøpe en del Kartonger med røyk fra Internett å bestille de til en såkalt "Post Resante" i strømstad(Sverige) . Greia er Tror dere at jeg vil få noen problemer? kan det være at den svenske tollen ikke vil slippe dette inn i landet deres? eventuelt andre problemer jeg kan få? regner med det skulle gå bra siden jeg bestiller fra et EU land til et Annet EU land?.

takk til alle svar
Sist endret av jorgen2k; 10. februar 2010 kl. 21:17.
Så lenger du overholder tollgrensene går det jo greit?
Tenker på og bestille noe rundt 65 kartonger TIl sverige:P Regner med det er rimelig over tollgrensen?
Er ikke svensk toll du bør tenke på.
Det må jo uansett gjennom posten til norge, og jeg vil se det er en veldig stor sjangs for at den blir stoppet av den norske tollen.
Kjøring gjennom tollen i norge er ikke noe generelt problem. Bare om det blir noe problem å få sendt 65 Kartonger med Marlboro fra Polen Til en Post Resante i sverige?
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Er ikke svensk toll du bør tenke på.
Det må jo uansett gjennom posten til norge, og jeg vil se det er en veldig stor sjangs for at den blir stoppet av den norske tollen.
Vis hele sitatet...
POSTE RESTANTE i Sverige skriver han
ikke noe problem og smugle inn i Norge, de som blir tatt er idioter
Sitat av Muffayavel Vis innlegg
ikke noe problem og smugle inn i Norge, de som blir tatt er idioter
Vis hele sitatet...
Hvorfor er de som blir tatt idioter?
Sitat av Muffayavel Vis innlegg
ikke noe problem og smugle inn i Norge, de som blir tatt er idioter
Vis hele sitatet...
Gjerne forklar meg hvordan du smugler 65 kartonger i posten.
Bil er lett, det er jeg enig i
Hvor mye betaler du pr kartong egentlig?
når jeg var i polen så kosta det ca 120 zloty for en karton gang det med 2.5 300ca

og det var marlboro red
Sitat av magnus3k Vis innlegg
når jeg var i polen så kosta det ca 120 zloty for en karton gang det med 2.5 300ca

og det var marlboro red
Vis hele sitatet...
1 zl = 2.0102 kr = 241.22 kr
fra en moldovsk side får jeg 8 Kartonger for ca 100 Dollar. grei pris dette da
ehm.. 65 karotonger? det blir ganske mange sigaretter det. 10 pakker i hver kartong, og 20 sigg i hver pakke. 10*20=200 sigg pr kartong. 200*65= 13 000 JÆVELA SIGG!
http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...1:5675:2:::0:0
Vet ikke hvordan det funker med posten i sverige, men så lenge det er innen eu og du forholder deg til tollgrensene så skal det riktignok gå ganske greit.

Har ikke testet med tobakk, men jeg bestiller stadig vekk en hel masse sprit fra Tyskland som jeg får brakt oppover til Sverige via Locadi Frakt, så drar jeg bare over fjellet og henter alt.

Ettersom at dette er en litt mindre traffikert fjellovergang så kjører vi alltid to biler slik at den første kan ringe om det er noen i tollen slik at jeg rekker og snu for å kjøre tilbake på hytta vi har litt lengre opp i fjelle Funker knall hver gang

Sitat av Gaffa Vis innlegg
ehm.. 65 karotonger? det blir ganske mange sigaretter det. 10 pakker i hver kartong, og 20 sigg i hver pakke. 10*20=200 sigg pr kartong. 200*65= 13 000 JÆVELA SIGG!
http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...1:5675:2:::0:0
Vis hele sitatet...
Røyker han 40 om dagen holder ikke 65 kartonger for ett år en gang.... hehe
Hvis vi går ut ifra (har ikke orket å bekrefte dette) at du kan ta med deg en kartong røyk fra Sverige inn i Norge lovlig gjennom tollen så vil det si at du må bruke 65 dager og 65 turer for å frakte alt med deg over til Norge lovlig. Høres svært tungvindt ut ;-)
Pass på og ikke drit deg ut da...


ps, i Tyskland er det som oftest 17 sigaretter i hver pakke.
Synes og huske det var no sånt i Polen også.
Sitat av Popp Vis innlegg
Røyker han 40 om dagen holder ikke 65 kartonger for ett år en gang.... hehe
Vis hele sitatet...
Røyker han 40 om dagen, blir det 1,66 røyk i timen, hvis du regner med 24 timer. Men, hvis det er 12 timer, blir det 3,33 røyk i timen, det er jo nonestop røyking!
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Røyker han 40 om dagen, blir det 1,66 røyk i timen, hvis du regner med 24 timer. Men, hvis det er 12 timer, blir det 3,33 røyk i timen, det er jo nonestop røyking!
Vis hele sitatet...
er jo en del folk som røyker opp til 60 om dagen, fort gjort å røyke en del hvis du kjeder deg
Dro 60 om dagen på roskilde for to år siden. Null stress Ikke å anbefale da. Men, da jeg kom hjem var alle mine behov tilfredsstilt så jeg hadde ikke lyst til å røyke på mange måneder etterpå.

Ontopic:
Du dette er veldig interresant. Jeg kan ikke se at det skal være noen hindring å gjøre dette men, er jo godt mulig at det er en eller annen regel jeg ikke har sett..