Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1524
Ska kjøpe leilighet snart. Hva bør jeg se etter hvis jeg er keen på å gjøre det som står i tittelen? Orker ikke å forholde meg til selvutnevnte innpåslitne snutnaboer heller. Da bør man vel unngå å bo helt tett inntil sånn typisk norsk a4 familie med barn da? Aner ikke. Dere er eksperten så jeg spør dere jeg.
Hvis du ikke kan bo i nærheten av folk er det selvsagt bedre å flytte ut på landet ja
Bor du i blokk eller rekkehus slipper du ikke unna naboer. Hvis dem ikke er likesinnede er dem på telefonen til Politiet så snart dem får mistanke til deg.

Enebolig er svaret på spørsmålet ditt. Men da kommer også jobben med gresskliping og vedlikehold av huset.
Flytt rundt eldre folk. Både hørsel/syn/lukt er svekket perfekt nabo.
Du får leve med et barnslig forumnavn , men her er et par tips fra forumets arkiv

-https://freak.no/forum/showthread.php?t=80119&highlight=dyrking
Groguide
-https://freak.no/forum/showthread.php?t=316463&highlight=dyrking
Dyrking av Cannabis selv
-https://freak.no/forum/showthread.php?t=331392&highlight=dyrking
En liten logg
-
lykke til, tross alt :- )
Sist endret av herognå; 26. mars 2024 kl. 05:06.
Rom inni rom.

Det er jo så inn nå å ha åpne døråpninger. Det beste er at leiligheten har dører, og at du har et kott eller lite rom som befinner seg minst et par dører unna inngangen.
Det hjelper veldig om dette rommet også har ventilasjonsrør som du kan koble deg til.
Det er mulig uten ventilasjonsrør også men da bør døren enten stå på gløtt periodevis eller at du lager en ventil et eller annet sted..

Lukt er ikke et problem om du bruker skikkelig kullfilter og vifte som drar nok luft.

Du skal ideelt bytte ut all lufta i teltet hvert 5 minutt.

Og ja, selv om du har et dedikert rom burde du bruke telt. Det garanterer at lukta ikke siver ut.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Høy aktivitet der du er kan både skjule og avsløre. Cannabis bruk i området og stygge fasader er vanlig grunn til å falle.

Du kan se etter et sted med et rom som kan skjules og luft kontrolleres, som et lufttett rom bak en dør i slutten av en korridor der ingen andre enn deg ferdes.


Gjerne ett man kan skyve et skap eller noe annet foran inngangen.

Det er selvfølgelig enda mer man kan gjøre men begrenset hva mange praktisk får gjort alene

Er man en gjeng som setter opp noe profesjonelt vanker det potensielt høyere straff for samme mengde

Alt er avveininger og situasjonsbestemt her
▼ ... over en måned senere ... ▼
Flytt på landet så kan du dyrke i vei både ute og inne.

Billige hus i dårlig befatning litt unna Oslo
Freak Trooper
Joey's Avatar
Pass på at rommet du bruker ikke er en plass der det kan komme uvedkommene. Typ, rørlegger, elektrikker eller lignende. Blir det innstalert nye røykmeldere, telefon, internett, nye venner, svigers kommer på besøk? Det må være helt skjult og de må kunne gå fritt rundt uten å merke noe viftestøy, pumper som durer eller lignende.

Hvis det er i en blokk er det greit å sjekke hva som potensielt er over deg. Hvis naboen din i overetasjen får vannlekasje og du er vekk kan det komme folk inn der du bor for å sjekke og da er løpet kjørt.

Ditt eget oppsett må være idiotsikkert. Bruker du hydroponisk fks. og en pumpe slutter å funke uten at du er klar over det kan du fort få besøk om det begynner å lekke ned i underetasjen. Vifta slutter å funke, eller du må bytte aktivkullfilteret, det kommer til å lukte en del. Reserveutstyr burde være klart i værste tilfelle.

Spørs på hvor mye du skal dyrke, men tenk over hvor mye strøm du bruker på lys og ventilasjon. Det er en sikker måte å tiltrekke seg oppmerksomhet om det går mye over snittet. Samme gjelder vannforbruk. Om du begynner å ventilere ut et vindu er det også en mulighet at du kan bli oppdaget med et varmekamera fra gata.

Ha en plan på hvordan du kan frakte utstyr og ting du trenger opp i leiligheten. Om naboer ser du handler inn mye hageutstyr og du ikke har balkong engang kan det vekke misstanke. Du trenger også en plan på hvordan du kaster avfall, planterester, jord, lekakuler, potter etc. Har du mye planterester etter en høsting kan det lukte i søpla og kan være nok til at noen melder i fra.

Så til syvende og sist, reflekter litt over hvordan livet ditt blir å se ut med et slikt prosjekt. Går du rundt og er paranoid hele dagen er det kanskje ikke noe morsomt lenger.
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Bor du i blokk eller rekkehus slipper du ikke unna naboer. Hvis dem ikke er likesinnede er dem på telefonen til Politiet så snart dem får mistanke til deg.

Enebolig er svaret på spørsmålet ditt. Men da kommer også jobben med gresskliping og vedlikehold av huset.
Vis hele sitatet...
Svaret er å kjøpe telt, kanalvifter og kullfilter, ikke en jævla enebolig.
Jeg har grodd i blokk før uten problemer. Naboer på alle kanter. Ikke 1 klage i løpet av 8 mnd. Heller ikke besøk av onkel snutfaen.

Bor du i blokk, sørg for å ha to dører i mellom deg ut resten av oppgangen. Jeg holdt på i stua, med en enkel dør ut til gangen som igjen leder til felles gang. Tørket på veranda. Ingen lukt, ingen klager (annet enn ørene mine som klaget på viftestøy)
Sist endret av SkammeligNykter; 2 dager siden kl. 19:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
^^^
Dette. Har dyrket i blokk i årevis uten klager.