Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1390
Jeg er nå ferdig innflytta i en av studenthyblene til Studentsamskipnaden i Bergen (SiB). Her, som mange andre plasser, er det slik at man må autorisere seg med brukernavn og passord via en nettleser før man får tilgang til internett. Dette fungerer forsåvidt greit (merk: ikke bra, men greit) på min stasjonære datamaskin samt den bærbare. Men problemet kommer når jeg prøver å koble min Xbox 360 til nettet så jeg kan spille online. Xbox 360 har som kjent ingen nettleser, så da har jeg ingen mulighet for å få tilgang til internett med min Xbox.

Spørsmålet mitt er: Er det noen andre her på Freakforum som vet hvordan man kommer seg rundt dette? Vet fra min tid som lærling ved IT-avdelingen på Høgskolen i Narvik at MAC-adressen til spillkonsoller kunne legges i en slags whitelist som overstyrer HTTP-autentisering. Har UiB/SiB en slik løsning?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Om du kobler til en switch, så trenger du kunn å være logget på et sted for at koblingen skal være aktiv, såvidt jeg vet.
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Om du kobler til en switch, så trenger du kunn å være logget på et sted for at koblingen skal være aktiv, såvidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Får nett via en kabelkanal på hybelen, og jeg har så koblet både switch og trådløst aksesspunkt på denne ethernet-tilkoblingen i kabelkanalen. Likevel må jeg autentisere meg, siden switchen er "gjennomsiktig".
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Slik som jeg satt det opp for fruen når hun bodde ved SITO var at PC'en hadde to nettverkskort, authet på ene siden, kjørte statiske IP'er på andre siden.

Da fungerte det å ha wii\360\trådløst\pc\telefon på nett.
Hvis du kan koble til xboxen via en pc ville det vært rimelig enkelt
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Slik som jeg satt det opp for fruen når hun bodde ved SITO var at PC'en hadde to nettverkskort, authet på ene siden, kjørte statiske IP'er på andre siden.
Vis hele sitatet...
Interessant! Men ulempen er jo da at man bruker dobbelt så mye strøm med å måtte ha både PC og Xbox påslått. Skal definitivt prøve dette, om så bare som en midlertidig løsning inntil jeg får forhørt meg med UiB's IT-avdeling om problemet.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg har iallefall aldri hørt om en studenthybel som tar betalt for strøm, gjør din dette ?

Pc + 2NICs + ICS er egentlig alt man trenger.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg har iallefall aldri hørt om en studenthybel som tar betalt for strøm, gjør din dette ?

Pc + 2NICs + ICS er egentlig alt man trenger.
Vis hele sitatet...
Ja, får regning for strøm på samme faktura som husleie.

Har nå satt opp ICS og det funker som bare juling, om så bare som en midlertidig løsning. Takk for hjelpa AtXbYeA
Sist endret av charz0r; 25. august 2009 kl. 16:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei, bor på SiB også (Faentoft). Kan noen fortell på engelsk ka faen e NICS og ICS ?

Bruker en minibærber (acer) og vil ha Xbox live på min Xboooox

Takk for hjelpet
nics, netverkskort
ics, internet connection sharing