Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 925
Hello folkens!

Jeg har nettopp fullført bacheloren min på BI i Trondheim, og lurer veldig på om jeg bør hoppe på en master.
Jeg har et snitt som gjør at det ikke vil være et problem å komme inn, men da må jeg flytte til Oslo for en to års periode, noe jeg ikke er keen på. Ikke misforstå, jeg gjør det om det er det som trengs.

Jeg har også veldig lyst til å eventuelt ta en master i utlandet. Type finans eller markedsrett.

Er det noen som har noen erfaringer med master, eller det å ta en master i utlandet?
Noen som har noen synspunkter på det å ta master, eller nøye seg med en Bachelor og begynne å jobbe. Kan få en helt grei jobb i dag, årslønn typ 380-400.000, men er ikke sikker på om jeg vil "nøye" meg med en bachelor om dere kjønner.

Hva tror dere?

Har Bachelor i markedskommunikasjon, og et B-snitt.
Mener å huske at undersøkelser (uten at jeg kan linke til noen spesifikke akkurat nå) viser at de med mastergrad fra BI vil ha tjent inn det de "taper" på å ikke gå ut i jobb etter bachelor i løpet av fire år.

Akkurat nå er arbeidsmarkedet svært godt. Det er stort behov for arbeidskraft, noe som selvsagt er positivt for deg. Dersom det skrikende behovet for arbeidskraft derimot skulle avta om noen stunder (les: et par år), noe som ikke er usannsynlig, vil selvsagt en mastergrad gi deg fortrinn i forhold til lavere utdannede i et trangere arbeidsmarked.

Vedrørende studier i utlandet melder e24 i dag: http://e24.no/oppogfrem/susogdus/article2537446.ece

Ellers skjønner jeg ikke helt hvorfor du ikke er keen på å flytte til Oslo. Finnes jo ikke noe bedre sted å bo!
Sitat av Mr Anders
Mener å huske at undersøkelser (uten at jeg kan linke til noen spesifikke akkurat nå) viser at de med mastergrad fra BI vil ha tjent inn det de "taper" på å ikke gå ut i jobb etter bachelor i løpet av fire år.

Akkurat nå er arbeidsmarkedet svært godt. Det er stort behov for arbeidskraft, noe som selvsagt er positivt for deg. Dersom det skrikende behovet for arbeidskraft derimot skulle avta om noen stunder (les: et par år), noe som ikke er usannsynlig, vil selvsagt en mastergrad gi deg fortrinn i forhold til lavere utdannede i et trangere arbeidsmarked.

Vedrørende studier i utlandet melder e24 i dag: http://e24.no/oppogfrem/susogdus/article2537446.ece

Ellers skjønner jeg ikke helt hvorfor du ikke er keen på å flytte til Oslo. Finnes jo ikke noe bedre sted å bo!
Vis hele sitatet...
jeg har ikke lyst til å flytte til oslo, men det er kun der de tilbyr master da Trondheim ikke har nok proffesoriat til å være kvalifisert. Jeg flytter til Oslo i første omgang for å ta et kurs der, som jeg ikke vil Jynxe med å si hva det er. (barnslig og teit, men har mine grunner)
Ellers skal jeg undersøke om det er mulig å ta master'n ved TØH, (Trondheim økonomiske høyskole). Om det er mulig, er det selvfølgelig det jeg vil gjøre.
takk for svar uansett ;-)

Jeg vil vel venne meg på å bo i Oslo for en periode, men har ikke noe nettverk der. All familie og venner bor her oppe i Trøndelag.
Sist endret av panserjohan; 14. juli 2008 kl. 11:49.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Du har sikkert bestemt deg for hva du skal gjøre allerede, men leste denne saken og kom til å huske denne tråden. Så, for the record: http://www.dn.no/karriere/article1334120.ece