Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 891
Hei hei

Hovedkortet har mest sannsynlig streiket (Ihvertfall noe som gjør at pcen min rebooter hver gang den er under heavy load), eller så er det PSUen. anyway tenkte jeg og oppdatere litt. Jeg har nå en i5 3570k, ASUS V Gene MB, 2x EVGA 670 4GB. Og en 750w Corsair HX.

Har prøvd endeløst mye, og det virker som endten strømforsyningen eller hovedkortet har gått til helvete. PCen har en tendens til å tilfeldig skru seg av eller reboote uten forvarsel, særlig under load. Så tenker derfor å kjøpe nytt hovedkort og prosessor og sende inn strømforsyningen på garantien og se om de finner noe galt, og da evt få ny.

TL;DR
Trenger noen anbefalinger til nytt mATX hovedkort og prosessor som passer. Bruker til spilling, redigering av film og bilder, så en i7 hadde vært kjekt men. Har +/- 5000 kroner å bruke, så helst ikke noe som trenger DDR4 RAM hehe Skulle gjerne hatt et enkelt godt skjermkort så jeg kunne sluppet SLI dritten, men det blir nok litt dyrt denne runden.

så er det noen som har noen gode anbefalinger?
Høres ut som defekt hovedkort eller strømforsyning. Skulle tro prosessoren er i orden. Hva med å kjøpe nytt hovedkort først og eventuelt strømforsyning? Så kan du kanskje slippe en utgift på et par tusen kroner med mindre du trenger oppgraderingen. (Da vet do jo om prosessoren du har fungerer og kan eventuelt selge den)
Det er ikke så,enkelt som at pc blir for varm?
Jeg hadde en pc, som skrudde seg av, og det var pga at det var innstilling i BIOS på hvor varm pc (eller var det prosessor) kunne bli før den skrudde seg av. Jeg fikset problemet ved å sette inn ekstra vifter. Dette er dog 7 år siden, så mulig det ikke er slikt på stasjonære nå lenger.