Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 6249
Jeg satt og kjeda meg i gårkveld, og kikka på artige.
Der la jeg merke til at alle bildene hadde nummer i fra 1 til hva-det-nå-er som er det nyeste.
Jeg fikk en enkel idè, og laget derfor dette Bash-skallskriptet som laster ned alle bildene fra nettstedet. (Kjører kun på Linux, MacOS og andre typer Unix-systemer så lenge den har WGET...)

Man bare starter en terminal > ./artige > ENTER
Skriv hva slags bilde du vil starte i fra, og deretter hvor du vil stoppe.
Dette er ikke idiotsikkert, men jeg klarte og laste ned over 2000 bilder i går kveld før jeg gikk lei av og vente.

Merk! Kjør skriptet i en egen mappe, da denne blir oversvømt av bilder!

Skriptet kan du laste ned her: http://dl.dropbox.com/u/52924799/artige.zip

PS: Jeg hadde først tenkt det bare til eget bruk, så det er skrevet på dialekt hehe.

Jeg har nå oppdaget en liten bug.
Det ser ut som at bilder med nummer høyere en 10999 ligger i separate mapper pr 1000 bilder.
Dette fører til at når man passerer nr 10999, så får man ikke lastet ned flere pga 404-feil
Jeg er allerede i gang med neste versjon som skal klare dette også!
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
Nå har jeg fiksa buggen som gjorde at man ikke fikk lastet ned bilder med nummer høyere en 10999. Teoritisk opp til 99999
Har også lagt til en funksjon som kan fjerne alle bildene det har lasta ned viss du vil bli kvitt dritten.

Versjon 1.2 finnes her: http://dl.dropbox.com/u/52924799/artige-1.2.zip
Sist endret av varg300; 10. januar 2012 kl. 22:42.
Denne til windows kunne jeg tenkt meg.
Sitat av woop Vis innlegg
Denne til windows kunne jeg tenkt meg.
Vis hele sitatet...
Bare installer cygwin. Men jeg skjønner ikke hvorfor man skal laste ned de labre bildene fra artige.no
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
Det finnes en port av Bash og Wget til Windows som fungerer bedre en bash gjennom cygwin.
I skrivende stund, driver jeg faktisk og lager en windows-versjon også, men jeg trenger litt mer tid til testing osv.

Og nei, det har ikke så mye for seg og laste ned alle bildene der, dette er mest for moro skyld, bare et 'proof of concept' for og si det sånn.

Da er Windowsversjonen klar!
Jeg har testa den på Windows XP med Service Pack 2 (32bit) og den virka der.
Ikke testa på andre windowsversjoner, men den bør virke på Vista,7 og 2000 også.
Virker trolig ikke på Windows eldre enn 2000, vet ikke om den virker på 64bit Windows... Men det er jo bare og prøve

Dette består av en .BAT-fil og en EXE-fil. Det er BAT-fila som må kjøres

Den kan lastes ned her: http://dl.dropbox.com/u/52924799/artige-1.2.1WIN32.zip

Jeg oppdaga til min forferdelse at windows-skriptet hadde en skriveleif som førte til at det ikke virka på nummer høyere en 10999!

Dette har jeg fiksa nå

For og laste ned, IKKE bruk linken over, den er fjerna!
Bruk denne i stedet: http://dl.dropbox.com/u/52924799/art...1fix-WIN32.zip
Har testet windows versjon, kjørt gjennom virustotal OL og kommer ut clean.
Scriptet kjører på win7 ultimate x64 uten problemer hittil. Nettop passert 1200 bilder, da 1-1200

Kul liten sak!
Savner en funksjon som kan pause scriptet uten å måtte drepe det i oppgavebehandler.
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
Jeg kan prøve og legge til en pause-funksjon ja. Går i gang med det med en gang hehe.
Intil videre, så kan man jo "suspendere" prosesser i task manager og fortsette dem senere. Tror dette innebærer noe på kommandolinja, er ikke sikker på om den grafiske task manager støtter dette...
EDIT: Forresten, så tror jeg at tekstmodus-programmer (Batch-filer etc) kan pauses i Windows med og trykke 'Pause / Break' -knappen, og fortsettes med og trykke på den en gang til. Kan hende dette bare funker i Dos eller andre "Lavnivåskall"

BTW: De som har lasta ned Windows-versjonen i går/tidligere i dag bør bytte den ut med den jeg la ut for et par timer siden. Den første virka ikke som den skulle pga en skrivefeil

EDIT2: Jeg mener og huske at Windows-skript kan stoppes midlertidig med og trykke CTRL+S.
For og fortsette, trykker man bare CTRL+S en gang til.

I Linux tror jeg det er det samme, eller man kan trykke CTRL+Z, men da må prosessen fortsettes manuelt ved og kjøre FG [PID]

12/01 kl 22.00:

Har laget ny versjon av Linux-versjonen.
Denne har nå støtte for pausing md CTRL+C, pluss at den viser resultat av nedlastingsforsøk pr bilde. Også er det farger

Windows-versjonen er fremdeles den samme.
Den kan pauses med og trykke CTRL+S, og fortsettes med og trykke en tast

LAST NED HER
Windows: http://dl.dropbox.com/u/52924799/art...1fix-WIN32.zip
Unix (Linux, MacOS etc): http://dl.dropbox.com/u/52924799/artige-1.3-UNIX.zip

EDIT:
Windows-versjonen kan forøvrig også avbrytes ved og tryke CTRL+C.
Husk nå og ikke blande tastekombinasjonene på kryss av de to versjonene hehe (Linux-versjonen PAUSES med CTRL+C)
Sist endret av varg300; 12. januar 2012 kl. 19:01.
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
Hehe takker. Var jo i utgangspunktet bare ment som tidsfordriv en kjedelig kveld, men er jo artig og gjøre et lite prosjekt ut av det når folk kan dra nytte av det
At det er "nyttig" er vell drøyt. Men klart, noe morro må man jo finne på :P

Blir jo noen k med bilder som skal gåes igjennom, slett, behold, legge på face osv
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av varg300 Vis innlegg
Jeg satt og kjeda meg i gårkveld, og kikka på artige.
Der la jeg merke til at alle bildene hadde nummer i fra 1 til hva-det-nå-er som er det nyeste.
Jeg fikk en enkel idè, og laget derfor dette Bash-skallskriptet som laster ned alle bildene fra nettstedet. (Kjører kun på Linux, MacOS og andre typer Unix-systemer så lenge den har WGET...)

Man bare starter en terminal > ./artige > ENTER
Skriv hva slags bilde du vil starte i fra, og deretter hvor du vil stoppe.
Dette er ikke idiotsikkert, men jeg klarte og laste ned over 2000 bilder i går kveld før jeg gikk lei av og vente.

Merk! Kjør skriptet i en egen mappe, da denne blir oversvømt av bilder!

Skriptet kan du laste ned her: http://dl.dropbox.com/u/52924799/artige.zip

PS: Jeg hadde først tenkt det bare til eget bruk, så det er skrevet på dialekt hehe.

Jeg har nå oppdaget en liten bug.
Det ser ut som at bilder med nummer høyere en 10999 ligger i separate mapper pr 1000 bilder.
Dette fører til at når man passerer nr 10999, så får man ikke lastet ned flere pga 404-feil
Jeg er allerede i gang med neste versjon som skal klare dette også!
Vis hele sitatet...

Hei takk for program:-)
Klarer du lage et skript som laster ned mange bilder på en gang fra naken prat også?
Sitat av mondeodude Vis innlegg
Hei takk for program:-)
Klarer du lage et skript som laster ned mange bilder på en gang fra naken prat også?
Vis hele sitatet...
Nå skal du kose deg, ser jeg =)
Sitat av mondeodude Vis innlegg
Hei takk for program:-)
Klarer du lage et skript som laster ned mange bilder på en gang fra naken prat også?
Vis hele sitatet...
Er vel ikke noe problem å redigere bat-fila
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
Sitat av mondeodude Vis innlegg
Hei takk for program:-)
Klarer du lage et skript som laster ned mange bilder på en gang fra naken prat også?
Vis hele sitatet...
Mye mulig det hehe.
Kan jo gjøre et forsøk i allefal. Er det snakk om Unix eller Windows her?
Hva er adressa til denne sida da? Jeg må jo sjekke hvordan den henger i sammen for og få det til

EDIT:
Var akkurat inn og kikka, dette er jo et forum, noe som gjør det mye vanskeligere og 'Bulk-Downloade' bilder, siden linkene ikke peker direkte til bildene, men et PHP-skript som henter det fram fra en database, no slikt som f eks showimage?=84634548&id=8643899
Som du ser blir dette ganske kompliset og "gjette" seg fram til riktig ID-numer osv slik som Artige-skriptet gjør.
I Tilleg så må man være logga inn for å se på bildene, og Wget støtter ikke innloging via PHP/CGI på dene måten

Dete var ganske enkelt og få til på Artige-skriptet, siden netttstedet ikke krever innlogging, i tilleg til at ale bildene ligger lagra fortløpende med nummer i fra 1 og videre oppover, så kort sagt der var det bare nødvendig med
for NUMMER = $min TO $maks ; DO
Wget [adresse]/$NUMMER.jpg

-Veldig forenkla...
Det betyr enda mer reposting av den tragiske artige.no-hjemmemekka-meme humoren.

Men flott at du lager ting som kan være nyttig iallefall.
Sist endret av Bruskork1; 1. februar 2012 kl. 17:45.
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
Hehe ja, helt enig. Var jo bare for moro skyld at jeg lagde dette her.
Kan jo være at fjortisene vill fylle opp maskinene sine med brøte?

Som en flittig bruker av nettstedet med et 4-tall i seg, må jeg si at dette er noe av den verste dritten som har sett dagens lys. Bare det samme om-og-omigjen. Hvor lenge hold de på med de jævla hvalene sine? to-tre måneder?
For ikke og snakke om baot-is, chuck testa, me gusta, (...)ALL the (...)! osv-osv...
Blir vel kanskje litt for avansert å lage et script som laster ned f.eks alle facebookbildene i et album, eller?

Evt deviantArt.com
tumblr
etc..

kult ihvertfall, selvom jeg ikke får det til å funke på macen
Klarte ikke å laste ned bilde 68. http://www.gif.artige.no/store/22/22939.png
Kan ikke laste ned 68 ! Feil server, adresse, eller ukjent filtype
Vis hele sitatet...
Skal kjøre denne for å se hvor mye crap Artige lagrer/har.
Sist endret av Mkvarner; 1. februar 2012 kl. 18:52.
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
For å laste ned masevis av bilder fra fecebook, kan man bruke dene her http://www.firefoxfacts.com/2009/05/...k-photo-album/ Eller mankan bruke en anen firefox-utvidelse som kalles DownThemAll!

De andre sidene, bruker også PHP for å hente bilder, no jeg ikke vet hvordan man skal løse med noe slikt. Man trenger headers, som må analyseres for å finne "komandoen" som PHP-skriptet bruker for å presentere et gitt bilde.
Men det er jo bare å prøve for dem som har mer peiling på hvordan PHP/CGI fungerer på innsiden, noe jeg ikke gjør...

Jeg er ikke siker på om MacOS har Wget som standard, viss ikke må det innstalleres: http://www.mactricksandtips.com/2008...-terminal.html
Siden MacOS også er et Unix-system på innsiden, bør det kunne kjøre et vanlig bash-skript, men det er mulig at det må modifiseres. Den første linja: #!/bin/bash Forteler skriptet hvor kommandotolken befiner seg, kansje denne ligger et annet sted på Mac...? Mac'er er jo også kjent for å være ganske så strenge med hva som kan kjøres og ikke.
Viss du åpner en terminal, CD'er til mapppa det liger i og prøver og "chmod'e" skriptet:
cd MAPPA_SKRIPTET_LIGGER_I (eks /home/bruker/artigeskript
chmod 777 ./artige

777 gir alle tillatelser, lese/skrive/kjøre for alle brukere. Siden Unix-systemer ikke har en egen "kjørbar filtype" slik Windows har (EXE,BAT,COM,CMD) har den i stedet en egen bit som forteller systemet om filen er kjørbar eller ikke, uavhengig av filtype.
Kan jo også hende at det hjelper og kjører skriptet som root:
sudo ./artige eller:
sudo su
./artige


Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Klarte ikke å laste ned bilde 68. http://www.gif.artige.no/store/22/22939.png


Skal kjøre denne for å se hvor mye crap Artige lagrer/har.
Vis hele sitatet...
Dersom 22939.png blir sett som nummer 68, ser det ut som det er en feil et sted. Da vil den trolig prøve og laste ned ../store/22/68.png
Noe som ike vil fungere, siden bilder under 11000 ikke ligger i undermapper.
Kanskje den enkleste regnefunksjonen (den jeg brukte) i CMD ikke støtter så høye tall...?
Synes den funker ganske bra, men i stedet for å sjekke en og en filtype så kan du få den til å ta alle samtidig.
Bruker Win 7 64bit, så nå vet du at det funker.
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
Vel, det er ikke bare-bare og få til, siden Wget kan bare laste ned en fil av gangen, og CMD venter til en komando er utført før den fortsetter til neste linje. En mulighet er jo og åpne en ny Wget i et nytt vindu for hver fil, som dereter lukkes når den er ferdig, men dete kan fort bli kaotisk, siden vinduene vil komme fram fortere en de forsviner. Da blir det fort mange vinduer hehe.
En muighet er kansje og bruke "line separators" f eks wget 1.jpg & wget 1.gif & wget 1.png men jeg mener og huske at CMD fremdeles bare utfører en kommando av gangen, og venter til den er ferdig før den går videre til neste

Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Bruker Win 7 64bit, så nå vet du at det funker.
Vis hele sitatet...
Okei, greit og vite
Eller modifisere litt så det blir en .bat fil for hvert filformat? Det burde være mye mere effektivt.
hadde noen lasta ned alle bildene fra artige på pc'en min hadde jeg blitt forbanna
Tar jo 10 sek å slette de. De fleste trollface bildene er på 100kb.
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Eller modifisere litt så det blir en .bat fil for hvert filformat? Det burde være mye mere effektivt.
Vis hele sitatet...
Ja det kan for såvidt gå an, da får man jo "bare" 4 vinduer, og det kan man jo leve med. Skal prøve det ut i mårra, har ikke pc med Windows på her nå

EDIT:
Da har jeg gjort et forsøk på og lage en som laster ned de fire filtypene hver for seg.
Jeg sitter på en Linux-maskin for øyeblikket, så denne er IKKE testa! Er ikke sikkert at den kommer til og fungere i det heletatt, men bare og prøve. Gi meg en tilbakemelding om det virker eller ikke.
Last ned her: http://dl.dropbox.com/u/52924799/art...WIN32-BETA.zip

EDIT2 :
Da har jeg akkurat testa på en Windowsmaskin, og det funka ikke det grann.
Ingen vits i å prøve.
Må se om jeg kan finne feilen og få retta den
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
6 feb.
Har fått laga enda en versjon av Windows-utgava. Denne er testa, og den virker.
Denne åpner opp fire vinduer som laster ned hver sin filtype. Det går ikke veldig mye fortere, med untak av JPG-tråden som tar unna det meste siden de fleste bildene er av denne typen.
Det er noen skrivefeil som jeg glemte og fjerne bla står det at den ikke er testa, noe som ikke stemmer. Det står også at man kan pause nedlastingen, men dette vet jeg ikke om går an legnre, har ikke prøvd.

Last ned: http://dl.dropbox.com/u/52924799/art...IN32-Beta2.zip
Sist endret av varg300; 6. februar 2012 kl. 22:48.
Skal testes, men du klarer sikkert å hjelpe han her? http://freak.no/forum/showthread.php?t=212171
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Tar jo 10 sek å slette de. De fleste trollface bildene er på 100kb.
Vis hele sitatet...
Om hvert bilde er i gjennomsnitt 100kb:

10 bilder per side * 100kb * 2303 sider = 2.2GB.

Yeah, hadde neppe blitt happy.
lar den kjøre på servern min 1-99999 just for fun
Lagde en liste med "id link" til ca 20000 første bildene på artige
http://dl.dropbox.com/u/8194691/link_list.txt
Mulighet for å lage et lignende program i Windows som har lagret nettsider?
Er bare interessert i å laste ned i enten .html eller .mth format, bare tekst for det meste!
Samme ID-systemet som på artige.no!
Sist endret av starpowah; 10. februar 2012 kl. 10:31.
Kunne du ha laget den til Teit.no?
Huff.. er glad artige.no bølgen er over.
Fikk lyst til å slette halve vennelista mi fra facebook
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
Sitat av starpowah Vis innlegg
Mulighet for å lage et lignende program i Windows som har lagret nettsider?
Er bare interessert i å laste ned i enten .html eller .mth format, bare tekst for det meste!
Samme ID-systemet som på artige.no!
Vis hele sitatet...
Det finnes flere programmer som gjør dette (Lagre hele nettsider). Som for eksempel Web Snake og Black Widdow bare for å nevne noen.
Disse fungerer som oftest veldig bra

Sitat av EvveDevve Vis innlegg
Kunne du ha laget den til Teit.no?
Vis hele sitatet...
Disse bildene hentes av et CGI-skript på netstedet, men det kan se ut som de ligger i kronologisk rekkefølge, noe som burde gjøre det ganske enkelt og få til ja.
Jeg skal gjøre et forsøk


Sitat av disproved Vis innlegg
Huff.. er glad artige.no bølgen er over.
Fikk lyst til å slette halve vennelista mi fra facebook
Vis hele sitatet...
Ja fy faen. Jeg har allerede sletta nesten alle som er under 19-20 års-alderen hehe
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
For å laste ned bildene fra teit.no lagre ALT dette som en .BAT fil i SAMME mappe som artige-skriptet, så bør det virke:

Kode

@echo off
cls

REM          Automatisk nedlasting av bilde frå teit.no Versjon 1.0 WIN32
REM                                          Laga av MARVO!
REM                                                   15/02-12
REM
REM  V 1.0 - Første utgave. Ikke testa...



echo AUTOMATISK NEDLASTNING AV BILDE I FRA TEIT.NO
echo                     Laga av Marvo
echo ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
echo.
echo NB! Dette skriptet er i stand til og laste ned tusenvis av bilder!
echo For all del, putt skriptet i en egen mappe, alle bilder blir
echo lagra i samme mappe som skriptet beinner seg i!
echo Trykk CTRL+S for og pause nedlastingen. Trykk en tast for og fortsette
echo.

if not exist wget.exe goto wgetfeil
set /p min= Start i fra nummer: 
set /p maks= Stopp på nummer: 
if exist log.txt del log.txt

 set /a nummer=%min%-1

REM  for /l %%X in (%min%, 1, %maks%) do (goto loop)
  :loop
  set /a nummer=%nummer%+1
   if %nummer% gtr %maks% goto ferdig
 
 :jpg
  echo Prøver bilde nummer %nummer%
  wget -nv -nc --append-output=log.txt http://teit.no/image/%nummer%
  if errorlevel 0 (echo OK) else (echo Feil)

    goto loop

    :ferdig
echo.
    echo FERDIG!
        goto end

    :wgetfeil
    echo WGET.EXE mangler! Skriptet virker ikke uten den!
    goto end

    :end
pause
Jeg har ikke testa, men det skal virke. I allefal i teorien...
Sist endret av varg300; 15. februar 2012 kl. 19:28.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
Har kjeda meg igjen, og satt og leike meg med data'n og fant ut at nå har det forandra serveradresse og mappeoppsettet på nettstedet.
Derfor har jeg oppdatert dette skriptet slik at det bør virke igjen.

Som sagt tidligere, dette har ingen som helst nytteverdi, det er bare for moroskyld.

Dersom noen er interessert, kan den nyeste versjonen av Unix-utgaven lastes ned her:
http://dl.dropbox.com/u/52924799/artige-1.4-UNIX.zip
Denne støtter som sagt Linux,BSD,MacOS og andre typer Unix-systemer.

Dette betyr forøvrig at Windoze-utgaven må oppdateres også, men jeg gjør ikke noe med det dersom ingen spør, siden jeg regner med at folk er leie av denne her nå..
Lage noe vakrere enn dette i programmering kan være tøft,eller

Kode

goto loop

    :ferdig
echo.
    echo FERDIG!
        goto end
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
Hva mener du? Jeg bare fylle in tekst her-og-der hele tida, så det blir fort rotete ja hehe.
Bedre slik?
Echo FERDIG
Echo ÄÄÄÄÄÄ
(Understrek...)
jeg ville gjerne hatt den til windows daa :P
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
Sitat av 46312724 Vis innlegg
jeg ville gjerne hatt den til windows daa :P
Vis hele sitatet...
Viss du vil det, kan jeg godt oppdatere den også.
Windowsversjonen har en ekstra programfil i seg og det er denne som trenger oppdatering, så det tar noe lengre tid og skrive den om.
Skal prøve og ha det klart i løpet av morgendagen.
Du kunne ikke ha lært meg noe koding? driver å lærer å kan litt, noen gode bøker ellerno?

Fett program forresten, morro og bare laste ned mange bilder forså å bla igjennom å bare slette
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Du kunne ikke ha lært meg noe koding? driver å lærer å kan litt, noen gode bøker ellerno?

Fett program forresten, morro og bare laste ned mange bilder forså å bla igjennom å bare slette
Vis hele sitatet...
Joda, skal ikke skryte på meg at jeg kan lage et helt spill eller noe slikt, men jeg har lært meg litt gjennom åra.

Det finnes jo som kjent ganske mange språk/skripter der ute.
Dette programmet er foreksempel skrevet i Bash for Linuxversjonen, noe lignende Batch i Windows bare mer avansert. Dette er noe som virker i de fleste Unix-systemer.
Windowsversjone er skrevet i Batch for selve skriptet, og den ekstra programfilen er skrevet i Pascal.

De er forøvrig Pascal jeg kan best, og personlig synes jg det er et ganske enkelt og forståelig språk. Jeg har kildekodene til en del småprogrammer jeg har laga oppigjennom åra som du kan få viss du vil.
Dette er i midlertid langt fra noe heftige greier, men burde være lett og lese i gjennom og forandre på ting og bare prøver seg fram med.
Det var slik jeg starta med dette, fikk et Pascal-utviklingsverktøy og en del kode av en kompis som jeg bare leste i gjennom og prøvde og feila med forandringer osv..
Opp i gjennom åra har det kommet flere ganske kraftige utviklerverktøy for pascal som FreePascalCompiler og Lazarus (Disse er gratis, og sistnevte er veldig enkelt og lage grafiske programmer med) Dessuten har vi jo Delphi, et ganske komplisert verktøy som koster flesk.

Som sagt, det er mange andre språk der ute også men viss du vil prøve deg på Pascal, kan jeg være behjelpelig med det hehe.
FreePascalCompiler kan lastes ned her: http://www.freepascal.org/download.var

Send en PM viss jeg skal utdype noe for deg

Sitat av varg300 Vis innlegg
Har kjeda meg igjen, og satt og leike meg med data'n og fant ut at nå har det forandra serveradresse og mappeoppsettet på nettstedet.
Derfor har jeg oppdatert dette skriptet slik at det bør virke igjen.

Som sagt tidligere, dette har ingen som helst nytteverdi, det er bare for moroskyld.

Dersom noen er interessert, kan den nyeste versjonen av Unix-utgaven lastes ned her:
http://dl.dropbox.com/u/52924799/artige-1.4-UNIX.zip
Denne støtter som sagt Linux,BSD,MacOS og andre typer Unix-systemer.

Dette betyr forøvrig at Windoze-utgaven må oppdateres også, men jeg gjør ikke noe med det dersom ingen spør, siden jeg regner med at folk er leie av denne her nå..
Vis hele sitatet...
Æsj! Har oppdaga en skrivefeil IGJEN! Denne gangen kan det ikke laste ned bilder numrert lavere en 1000... Skal få fiksa det i morra

Ja, det var vist ikke så stor feil som jeg trodde så nå har jeg fiksa det.
Da er det altså den her som gjelder: http://dl.dropbox.com/u/52924799/artige-1.4 Linken peker til bare selve skript-fila, bare og byte den ut.

Godt man tar seg goood tid til debugging før man legger noe ut på verdsveven :P

PS: Høyreklikk på linken og last ned, ellers får du bare en side full av tekst...
Ridder av 1. klasse
Sitat av mondeodude Vis innlegg
Hei takk for program:-)
Klarer du lage et skript som laster ned mange bilder på en gang fra naken prat også?
Vis hele sitatet...
Finnes jo alerede en addons til mozilla som heter DownloadThemAll!... Den funker utmerket til jobben Laster ned noen tusen bilder på no time..

Funker for så vidt på alle sider..
Sist endret av Mchjort; 5. juli 2012 kl. 01:55.
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
Da har jeg gjort ferdig ny Windows-utgave.
LESMEG.TXT fikk desverre feil tegnkoding (Linux bruker en anen tengkoding en Windows som standard...) så den er ikke lett og lese. Kansje lettere og lese den i Word e.l. Gadd ikke og laste opp en ny en, er ingen som leser disse likevel...

Uansett, last ned nyeste versjon her: http://dl.dropbox.com/u/52924799/artige-1.4-win.zip
skulle ønske noen lagde noen bedre script/program til å få ned bilder fra imgur ... finnes jo noen som funker ... men virker som er noen bugs her og der, samt noen av di virker å ha blitt helt forlatt av utvikleren, noe som er synd siden det er ganske bra, men det er bare dumme bugs som stopper dem i å fungere ordlig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
Har kjeda meg i dag, så jeg laga en helt ny grafisk versjon av Windowsutgaven bare for å ha noe og drive med...
Skrevet i Pascal på Lazarus IDE

Dette er mer en prøveversjon så den er ikke helt optimal.
F.eks så bruker den ikke "Multithreading" så Windows merker programmet som 'Not responding / Svarer ikke' etter noen sekunder, selv om det egentlig fortsetter og kjøre og laste ned.
Denne ser ut til og laste ned bilder noe fortere enn skriptet gjør.
Dette lagrer også alle bildene i samme mappe som det befinner seg i.

Denne her krever ikke Wget, siden jeg har laga en egen nedlastingsfunksjon i programmet. Det følger imedlertid med en INI-fil, og denne må ligge i samme mappe som programmet. Tanken er at dersom de forandrer på adressa igjen, er det bare og oppdatere denne INI-fila, i stedet for hele programmet.

Kan også byge det for Linux viss noen vil..


Last ned her: http://dl.dropbox.com/u/52924799/Artige-Downloader.zip
Sist endret av varg300; 14. juli 2012 kl. 13:20.