Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1358
Hei, Har tenkt til og kjøpe meg en HDMI kabel til xbox`en min men jeg lurer på hvilken som er best, Noen som kan finne en bra for meg?

En ting til, når jeg kobler Xboxen til TV`n via en HDMI kabel, jeg vil forsatt få lyd da?
Sist endret av SilverLemon; 25. november 2011 kl. 23:26.
En HDMI kabel er en HDMI kabel spør du meg. Noen er dyre og har litt bedre kvalitet enn de andre, men er vel ingen som er spesialdesigna til Xbox....

Og ja, det vil du.
Sist endret av JKnutsen; 25. november 2011 kl. 23:28.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
hdmi er hdmi, ikke mye forskjell i kvaliteten, en fra class ohlsson vil duge, med midre du har tv som er verdt mer en en bli og tjener mer penger en oss vanlige dødelige gjør gjennom et helt liv kan du kjøpe en fra hifi klubben

edit: ninjaed -.-
og ja du vil få lyd i tv'en
Sist endret av Frufsa; 25. november 2011 kl. 23:30.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Største forskjellen i HDMI-kablene er kvaliteten på kontaktene, og innfesting mellom kabel og kontakt. Så lenge du får både bilde og lyd gjennom kabelen, har du bra nok kabel. Før så slet billigkablene med å overføre 1080p over lengre strekk, men nå for tiden skal det vel godt gjøres å oppdrive slike.
Da de testet billige vs dyre hdmi-kabler på tv2 hjelper deg, så kunne de måle mere støy på billigkablene. Dette hadde ingen ting å si på bildekvaliteten, så billig er like god som dyr når det gjelder å få bilde og lyd
Kjøpte en 5m HDMI kabel på deal extreme for en stund tilbake for rundt 50kr. Forventet ræv kvalitet. Men fikk en kanonkabel som ikke har signaltap i det heletatt, som jeg kan bruke til mer enn bare xboxen.

Støtter det som er sagt tidligere her. En kabel er en kabel (med mindre du har et psyko hjemmekinooppsett verdt mer enn hus og hytte).
Idiot
Trådstarter
Tusen takk for alle svar! :-)
Kjøp den på Ebay, 20 kr.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kjøp den billigste du finner! Med mindre du skal ha 5 meter pluss, og evt kontakten skal røskes/flyttes mye på.

HDMI er digitalt, enten har du signal, eller så har du ikke signal. Det er ikke noe halvdårlig bilde pga en dårlig hdmi kabel.
Kjøp en billig en, men alltid greit at de er mere en 1 meter da !

Jeg bruker en HDMI som er rundt 3 meter eller noe, skal kjøpe lengre.
Når jeg var på elkjøp for et par år siden og kjøpte TV sa elkjøp duden at hvilken HDMI var ettfett, men når den bleo ver 30 m burde man kjøpe bedre type.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Hvis du skal flytte mye på kabelen kanskje hadde det vært lurt og kjøpe en litt dyrere? Men hvis xboxen skal stå på samme sted hele tiden tror jeg det er det samme!:9