Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2520
Hei

Jeg har en PC som jeg har nødt til å hå på 24/7.
Jeg kan ikke trykke på "logg av" eller "bytt bruker".
Grunnen hvorfor, vil jeg ikke si her.

Så, er det noen som vet om noen programmer som fryser skjermbilde slik at hver gang du skal bruke PC'en, må du skrive inn passord, og når du er ferdig med den, må du skrive inn passord for å låse den igjen?

Beklager måten jeg skriver på, sikkert litt vanskelig å forstå
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja, hva med å bare deaktivere "windows hurtig brukerbytte" og bruke windowstast + L til å låse skrivebordet?
Du kan sette passord for å få pcen "tilbake" etter skjermspareren har kommet på..
AntonBB's Avatar
Trådstarter
50 5
Jeg hadde foretrukket et program som gjør dette
http://ophcrack.sourceforge.net/ med fare for misforståelse, samt den å gjenta megselv.. Litt bedre forklaring=litt bedre løsninig !
Fortell meg problemet med å bruke Atx sin metode. Det har jo praktisk talt akkurat samme effekt, uten at du trenger noe stressende program.

Uansett, med et program, kan de jo bare restarte maskinen, og problemet forsvinner.
sinnsykt mye enklere hvis du bare sier hvorfor du ikke kan logge av. Vanlig windows passord er jo den enkleste måten og lase dataen.
Om man låser dataen på måten atx forklarer så kansje ikkje hva enn anton driver med på dataen vil drive sånn som vanlig. E ingen ekspert på det omerådet, bare en teori..

Å for de som lurer på hvorfor han ikkje kan logga av, mind your own business..
Sitat av HMK
Om man låser dataen på måten atx forklarer så kansje ikkje hva enn anton driver med på dataen vil drive sånn som vanlig. E ingen ekspert på det omerådet, bare en teori..

Å for de som lurer på hvorfor han ikkje kan logga av, mind your own business..
Vis hele sitatet...
Så vidt eg veit skjer det ingenting med prosessene som blir kjørt når du gjør det på den måten. så det blir vell det letteste, og kjappeste.
Hvis dette ikke er noe super-high-security shit kan det jo funke og bare avslutte explorer.exe.

Da forsvinner alle ikoner, og start menyen, og litt diverse.
Sitat av lille___meg
Du kan sette passord for å få pcen "tilbake" etter skjermspareren har kommet på..
Vis hele sitatet...
Dette fungerer ikke på windows XP etter min erfaring. Det er lett å komme rundt, esc eller no..husker ikke i farten, men funker dårlig. På windows 98derimot!:P
TRykk windowsknapp + L. Helt klart den enkleste måten. Påvirker ingen av programmene som kjører på noen som helst måte.
AntonBB's Avatar
Trådstarter
50 5
Sitat av lille___meg
Du kan sette passord for å få pcen "tilbake" etter skjermspareren har kommet på..
Vis hele sitatet...
Åss'n gjør jeg det?
Du merker av for "Vis velkomstskjerm ved gjenopptakelse" under Skriverbord -> Egenskaper -> Skjermbeskytter.
Eller hvis du vil låse dataen, men samtidig ha oversikt over hva som skjer på skjermen - kan du gå på www.download.com og søke etter Transparent Lock Screen, også meget brukbart på LAN for å unngå snoking..
pengejeger
Natz's Avatar
gå på instillinger for skjermsparer så gjør du sånn at du må inn med et passord for og få vekk skjermbeskytelsen (vettikke om dette er nevnt utallige ganger før i denne posten, bare slett om den er det)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ett annet program , ett lite program som gjør at du kan skjule program som du kjører. Helt "hidden" Husker ikke hva programmet heter, men har det på en annen pc.
Men bruker du f.eks bitcomet og kvinnfolket ditt bruker pc'n din så vil hun ikke se at bitcomet kjører.
Vil ikke se hva du laster ned hehe :-D
Du kan skjule de fleste programmene med dette. Kan se etter på den andre pc'n om det er dette du leter etter?
Jeg bruker truecrypt.