Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 21965
Jeg har hørt noe snakk om at man kan trekke kontoen sin over med 9.900,- kr, ved og tildekke et lite pungt på visa kortet sånn at man skjuler en sensor inne i kortet, sånn at Minibanken tror det er et utenlands kort og derav da kan trekke over så mye som minibanken tillater 9.900.- tror jeg det er!

Noen som har testet dette selv, og vet at det fungerer, eller har hørt noe i samme duren?
Isåfall hvis noen har testet dette og det var vellykket, kan vedkommende fortelle hvordan han/hun gjorde det?

^^
Jeg er ikke helt sikker, dog - det høres ikke helt logisk ut.
Det med at terminalen trur det er utenlansk, har jeg null trua på.
Så det må være en annen "bugg" - men ikke faen at terminalen trur kortet ditt er utenlansk.
Skjønner ikke helt hva som er poenget med å sette seg selv i gjeld på den måten. Hadde heller fått meg et kredittkort hvis jeg skulle trenge ekstra cash.
Noen som har noe peiling på vilke sensorer som er i visa kortene idag, og hvor de eventuelt ligger?

Sitat av uflaks23
Skjønner ikke helt hva som er poenget med å sette seg selv i gjeld på den måten. Hadde heller fått meg et kredittkort hvis jeg skulle trenge ekstra cash.
Vis hele sitatet...
Er det noe aldersgrense på over 18 år med anskaffelse av kredittkort da?
Sitat av Usikkertja
Noen som har noe peiling på vilke sensorer som er i visa kortene idag, og hvor de eventuelt ligger?



Er det noe aldersgrense på over 18 år med anskaffelse av kredittkort da?
Vis hele sitatet...
Nei tror da ikke det . Du får nok ikke no kredittkort hvis du ikke sku ha sikkerhet for å betale tilbake. Værtfall ikke en stor credit sum.
Teip over magnetstripa med halvgjennomsiktig teip og bruk den i en minibank som ikke hører til din egen bank. Problem solved.

Er noen måneder siden jeg prvde dette sist, men det funket fett med mitt Nordea-kort i sommer, hvertfall. Pass på å ikke trekke over med mer enn 4000,- tror jeg det er. Blir det mer enn det sluker minibanken kortet ditt.
kortet mitt flippa nylig helt ut i alle minibanker, fikk ikke brukt det i butikk da. Men jeg fikk beskjed om å velge språk i grensesnittet først og fremst, og jeg fikk ikke opp noe saldo e.l. Men jeg kunne allikevel ta ut cash. Ikke det at kontoen min er tom ellernoe, men det kan jo tenkes at dette er tingen som vil oppnås.

Aner forøvrig ikke hva som har skjedd med magnetstripen, var noen hakk i sidene eneste.
Har aldri hørt om noe slikt.
Men det går an å overtrekke visa kort på andre måter for de som er dumme nok til å ville gjøre noe slikt. (snakker da om vanlig debet bankkort med visa som de aller fleste har)

Vet ikke om det funker slik fortsatt men det gjorde ihvertfall det før:
Litt avhengig av hvilken bank du bruker så er banken "offline" ved enkelte tidspunkt regelmessig (pga oppdateringer eller whatever) Hvis du sjekker saldo så vil du få "saldo/disponiobelt beløp ikke tilgjengelig" og da kan du ta ut opp til maks av det kortet tillater (9900,-) uten å ha dekning på konto. (hvis jeg husker rett så var det vanlig vis rundt midnatt natt til Lørdag for Nordea og posten sin del)

Hvis du er i en kiosk eller butikk/bensinstasjon etc som har vanlig kortterminal så kan du ta ut ledningen på baksiden slik at terminalen er offline. Da kan du handle ved "reserveløsning" (dvs med legg ogsignatur som i ett kredittkjøp) uten å ha penger på kortet.
+ En hel haug av resturanter/barer/kafeer etc er offline og der kan du handle til du blir blå i trynet eller banken har sendt ut en opdatert svarteliste og de tar kortet fra deg (noe som kan ta lang tid)


PS!
Uansett så er de ikke spesiellt smart å sette seg i gjeld ved bruk av noen
av disse måtene da det bare vill føre til større problemer
En kompis av meg har et kort som er fucked, når du egentlig har en grense på så og så mange tusen i uka eller hva det er. Kan han trekke maximum beløpet så mange ganger han vil. Dette er visst etter slitasje ifølge mannen selv. Det er vel noe alá det du leter etter..
Var i beit for kr her om dagen, og prøvde teip-trikset, da jeg snart fikk inn penger likevel. Kan melde om at eneste funksjonen er at nå har jeg beskyttet magnetstripen mot slitasje (ja 3m-teipen er der fremdeles .)
Ehh, en , jeg kjenner jobber i butikk, og når han er blakk, vanligvis slutten av hver måned, så trekker han visa i butikk med reserveløsning.. Dvs. han trekker ut nettkabelen til terminalen, og drar kort og tar ut penger.

Hvis du vet om noen trådløse terminaler, så kan du på samme måten jamme signalet, om du har utstyr. Går da rett på visa, men du må jo betale tilbake så skjønner ike helt, men lykke til !
skrivefeeil
Sist endret av pidget; 3. mars 2008 kl. 19:10.
Eneste dette egentlig er "lønnsomt" for er vel om du har noen andre sitt visakort og tilfedligvis vet koden. Om det er din egen konto må du uansett betale tilbake før eller siden. Vel, kan vel være en grei "låne" metone for seg selv. Men ikke noe annet imo.
det blir jo som å stjele penger av seg selv da :P dyrt er det også!
men de har blitt strengere med det, før var det dritlett å gjøre det, kjempe bra når jeg ikke hadde spenn men hadde lyst på bønne, øl, mat og sånn!

men det kommer helt ann på kredittgrensa di på kortet.
Sjek med banken din.

lurer på om de har sluttet med såkalt "skyggekreditt" også, at du kan trekke over opptil 1000spenn ellerno, sånn at regninger blir trekt når du mangler en hundrings eller to....
Det som ihvertfall er forandret iløpet av siste tiden, er at nå sjekker taxi visaet rett opp, og trekker deg 100.- i depositum. dvs. har jeg 1 kr på kortet mitt, kan jeg ta taxi for 990,- da ringer de visa og sjekker. Har jeg minus på konto kan jeg ikke ta taxi.. (Ja jeg har musevisa, sånn uten kreditt..)
Har jobb og alt, og får lønn så er ikke noe problem og betale tilbake. Er bare tomt for penger nå som jeg trenger det. Fordi jeg hadde litt flere utgifter denne mnd en jeg hadde tenkt meg ;D Så tilbake betaling er ikke noe problem, skulle brukt penger på det samme om jeg hadde hatt penger så, taper egentlig ingenting på det.. Trenger det bare nå ^^
Vel, da vil jeg tro det lureste er å finne en minibank/terminal som er offline, slik at de kjører på reserveløsning. Da kan du ta ut opptil 9900, som mange andre har nevnt. Mitt VISA har sprekker i magnetstripen, litt av magnetstripen er borte, og det ser ut som om den har rustet (sikkert ikke rust men ser slik ut) enkelte steder. Det hender at jeg må betale med signatur og alt, og nestemann kan betale på vanlig hvis, vil tro det er dette du prøver å oppnå? Vet ikke helt akkurat hvilken feil det er som gjør det dog, har så mange på kortet mitt :P
Sitat av pidget
Var i beit for kr her om dagen, og prøvde teip-trikset, da jeg snart fikk inn penger likevel. Kan melde om at eneste funksjonen er at nå har jeg beskyttet magnetstripen mot slitasje (ja 3m-teipen er der fremdeles .)
Ehh, en , jeg kjenner jobber i butikk, og når han er blakk, vanligvis slutten av hver måned, så trekker han visa i butikk med reserveløsning.. Dvs. han trekker ut nettkabelen til terminalen, og drar kort og tar ut penger.

Hvis du vet om noen trådløse terminaler, så kan du på samme måten jamme signalet, om du har utstyr. Går da rett på visa, men du må jo betale tilbake så skjønner ike helt, men lykke til !
skrivefeeil
Vis hele sitatet...

lite sleipt
trekke fra nettkabel`n og voila reserveløsning
liker tankegangen^^,
Sitat av Restyle
Jeg er ikke helt sikker, dog - det høres ikke helt logisk ut.
Det med at terminalen trur det er utenlansk, har jeg null trua på.
Så det må være en annen "bugg" - men ikke faen at terminalen trur kortet ditt er utenlansk.
Vis hele sitatet...
Det stod om noe slikt i avisen for en stund siden faktisk. Det er flere felt på kort, og det var en kid som hadde fått en skrape slik av den vanlige Bank Axept-biten var uleselig. Minibanken tok deretter kortet som VISA. Dette er slik kortene er designet.
Hæ? Kan noen forklare meg noe de har gjort, og funker? Du teiper bare over magnetstripen med gjennomsiktigt teip, så voila går det på VISA?
Jeg har brukt opp hele lønnen min allerede og skal på fylla på torsdag .
Vet ikke om det funker med helt gjennomsiktig teip. Jeg brukte den som var litt hvitaktig. Er heller ikke sikker på om det funker nå lenger, eller om det funker på alle banker i det hele tatt.
Ok, jeg prøver idag med gjennomsiktig teip og gir ein lyd når jeg kommer hjem fra jobb
Sitat av The Don Mega
Ok, jeg prøver idag med gjennomsiktig teip og gir ein lyd når jeg kommer hjem fra jobb
Vis hele sitatet...
Ja gi beskjed om det fungerer, jeg og har visa og har det samme problemet som deg. Fikk mer regninger en jeg ventet meg. Jeg for lønn neste onsdag, og skal i trekket i helgen og drikke :P
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Nichotin
Det stod om noe slikt i avisen for en stund siden faktisk. Det er flere felt på kort, og det var en kid som hadde fått en skrape slik av den vanlige Bank Axept-biten var uleselig. Minibanken tok deretter kortet som VISA. Dette er slik kortene er designet.
Vis hele sitatet...
Som en plausibel forklaring på det så kan det være at magnetstripen var skadet og at han hadde smartcard-funksjonalitet på sitt kort, det er nemlig dette som blir benyttet i minibanker, og at minibankene han prøvde dette på var offline og på reserveløsning. Jeg ser ærlig talt ikke det store fuzzet med å gjøre masse grep for å kjøre på visa, du tar rett og slett bare ut nettverkstilgangen på kortterminalen, så den går på reserveløsning, og vips så har du kredittkort. Skal fungere på Visa Electron i Norge.

Hvis teip i det hele tatt gjør noe så er det å gjøre kortet enda mer lesbart. Har selv jobbet i butikk og der brukte vi teip hvis noen hadde et visa fra Skandiabanken. Disse kortene var litt tynnere og ble derfor ikke alltid godtatt.
Sist endret av Deezire; 11. mars 2008 kl. 19:26.
Sitat av Bob_marley
Ja gi beskjed om det fungerer, jeg og har visa og har det samme problemet som deg. Fikk mer regninger en jeg ventet meg. Jeg for lønn neste onsdag, og skal i trekket i helgen og drikke :P
Vis hele sitatet...

Dette funket ikke . Jeg gjorde stripen helt uleselig ved hjelp av teip, + jeg tusjet over teipen slik at en leser ikke kan lese gjennom teipen, slik at det går på chippen i kortet.
Jeg gikk i en annen enn min egen bank og stakk kortet i, jeg valgte språk osv slik og alt gikk slik det går når man er i utlandet, men fikk beskjed om at de ikke fikk tilatelse av min bank. Ja jeg har ekte VISA.
Det jeg tror er at viss du gjør det samme med kortet ditt som jeg gjorde og drar på butikken, skal nok dette virke.
Jeg prøvde forresten 3 forskjellige minibanker av forskjellige banker. Samme tilbake melding på alle
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av The Don Mega
Dette funket ikke . Jeg gjorde stripen helt uleselig ved hjelp av teip, + jeg tusjet over teipen slik at en leser ikke kan lese gjennom teipen, slik at det går på chippen i kortet.
Vis hele sitatet...
Dere har ingen anelse om hvordan en magnetstripe blir avlest?
Deezire, tydligvis noen her som ikke vet at en magnetstripe blir lest av ved hjelp av magnetisme, noe som med andre ord ikke er visuelt. Så om du gnir dine kroppsvesker eller sort tusj over teipen skal ikke det ha noe som helst funksjon.

Syns også det høres utrolig rart ut at en teipbit faktisk skal få banken til å tro at kortet ditt er ifra utlandet.
Trådstarter
75 3
Har funnet ut hva som fungerer

Veldig mange visa kan ikke trekkes over på minus med reserveløsning. Det som er, er at man kan betale f.eks mat o.l på reserveløsning sånn at det blir overtrekk.

Så cluet er da og f.eks "betale" 1000 kr for en pizza på en pizza sjappe, så får du tilbake vekslepengene ;D men da må tingen koste "1000,-" for kan ikke ta ut.

Dette funket, jeg tok ut 850 kr.. Har en kompis som jobber på sånn hamburger sjappe og han hjalp meg. Tror dog ikke dette funker uten en bekjent bak kassen.
Senest lørdag/natt til søndag var det mulighet til å ta ut opp til 9900kr i dnsnor-minibankene. Da hadde de oppdateringer på systemet dems. Nettbanken var nede, og kontofonen fungerte ikke. <-- To gode kjennetegn for at det går an å ta ut mye penger. Dog ikke så lurt, men det er nevnt ca 24 ganger tidligere.
Trådstarter
75 3
Finnes det noe mulighet for og få ramset opp når de forskjellige bankene kjører den opdateringen? ^^
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Usikkertja
Dette funket, jeg tok ut 850 kr.. Har en kompis som jobber på sånn hamburger sjappe og han hjalp meg. Tror dog ikke dette funker uten en bekjent bak kassen.
Vis hele sitatet...
Nettopp - svært få butikker gir ut penger når man er på reserveløsning, selv om de egentlig ikke har noe å bekymre seg for.

Sitat av Usikkertja
Finnes det noe mulighet for og få ramset opp når de forskjellige bankene kjører den opdateringen? ^^
Vis hele sitatet...
Ja - det kalles driftsmeldinger.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Magnetstripen på VISA-kortet ditt består at tre deler. Disse tre delene har naturlig nok tre forskjellige funksjoner. For å få muligheten til å ta ut penger man i realitet ikke har, må man avmagnetisere ett av disse feltene. Jeg avmagnetiserte en del på mitt VISA-kort ved et uhell, og jeg kunne ta ut inntil 9990 kr uten å taste kode i minibanker.

Jeg var ikke så interessert i å overtrekke kortet mitt uten kode eller noen ting, så jeg knakk det og bestilte nytt. Dette her er kun to-tre måneder siden. Jeg har Holla og Lunde sparebank og ekte VISA Classic.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Nettopp - svært få butikker gir ut penger når man er på reserveløsning, selv om de egentlig ikke har noe å bekymre seg for.
Vis hele sitatet...
Tror egentlig det bare er vanlig praksis over hele linja. Narvesen-systemet gir i alle fall automatisk IKKE TILLATT OFFLINE-melding når det er reserveløsning og man forsøker å ta ut over (eller tippe, yo!)
Life goes on: Hadde en lignende opplevelse for en tid tilbake. Jeg stappet kortet i minibanken og uten kode eller noe, kunne jeg bare ta ut så "mye" jeg ville. Jeg forsto ikke hva som skjedde og trykket avslutt og prøvde en gang til, samme skjedde en gang til. En kompis av meg kom bort og jeg sa at jeg skulle vise noe, tok kortet ut og inn igjenn, men denne gangen gikk det ikke. Jeg forklarte situasjonen siden han trodde jeg var en komplett idiot der jeg sto og fortalte i en enorm fart om noe jeg ikke kunne bevise. Men hvordan kan de ha seg at dette skjedde to ganger også har det aldri skjedd igjenn? Problemer med minibanken eller med kortet, er jo litt skummelt å ha en sånn feil viss jeg mot forventing skulle miste kortet...
Sist endret av Az0g; 12. januar 2009 kl. 02:08.
Jeg dro ned i banken min dagen etterpå for å forklare hendelsen og finne ut problemet. Det var de som fortalte meg at dette kunne skje når en av delene på VISA-kortet ble avmagnetisert.

Det som er skummelt, er jo om man mister kortet sitt, så skal fremmede bare kunne avmagnetisere det for så å ta ut de pengene som står på kontoen din, eller eventuelt overtrekke? Det skremte meg litt.
men så må de ha så flaks at de avmagnitiserer akkurat det de skal.. er ikke bare å dra en magnet over, da funker ikke kortet
Sist endret av sykofant; 12. januar 2009 kl. 21:11.
Du taper med gjennomsiktig tape LITT over halve stripa. må være meget nøyaktig. Virker på alle seven eleven minibankene. de som er plassert i de butikkene altså..selv tok jeg ut ca 18000 på en mnd. Men du må jo selfølgelig betale tilbake. Skjønner det fristene når man er blakk.
Litt off topic men fyrer løs uansett.

Hørte en gang at dersom du hadde visa electron og ikke hadde penger på konto (dette er ikke et kredittkort), så kunne en huke ut TP kabelen som går inn i bankterminalen og den ville automatisk gå på reserveløsning og du fikk betale. Blir man isåfall belastet for dette senere?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
ja. tror du virkelig banksystemer er så dårlig konstruerte at de gir deg gratis penger om en feil skjer, eller backup-løsning trer i kraft?
Nope, jeg trodde mer at banksystemer var såpass gjennomtenkte at en ville bli belastet. Spurte egentlig bare for å få det bekreftet.
Har sett på en kompis gjøre det så jeg vet det fungerer/fungerte.

Han hadde et nordea visa electron kort, med en ca 0,8ca lang teipbit litt til høyre for bilde. Når han var i banken måtte han velge språk og fikk ta ut 9900kr.

Dette var brun teip.
Sitat av pidget Vis innlegg
Var i beit for kr her om dagen, og prøvde teip-trikset, da jeg snart fikk inn penger likevel. Kan melde om at eneste funksjonen er at nå har jeg beskyttet magnetstripen mot slitasje (ja 3m-teipen er der fremdeles .)
Ehh, en , jeg kjenner jobber i butikk, og når han er blakk, vanligvis slutten av hver måned, så trekker han visa i butikk med reserveløsning.. Dvs. han trekker ut nettkabelen til terminalen, og drar kort og tar ut penger.

Hvis du vet om noen trådløse terminaler, så kan du på samme måten jamme signalet, om du har utstyr. Går da rett på visa, men du må jo betale tilbake så skjønner ike helt, men lykke til !
skrivefeeil
Vis hele sitatet...
Kompisen din får handlet med reserveløsning, men det går ikke ann å ta ut penger så lenge terminalen ikke har kontakt med BBS.
Det er ikke lov å ta ut penger på reserveløsning, nettopp for å forhindre slik bruk. Dette er naturligvis opp til butikkene, men bilagene blir ikke rett dersom butikken velger å gjøre dette. Pengeuttak og varebtaling går faktisk som to separate transaksjoner.

De forskjellige tjenestene på kortet, f.eks bank axept, visa og mastercars ligger på hver sin linje på magnetkortet. Antar at det er disse linjene dere prøver å "gjemme", slik at kredittkortdelen blir brukt. For at en terminal skal fungere med kredittkort må butikken abonere på dette. Noe slettes ike alle gjør.

PS! Ikke sett deg i bunnløs forbruksgjeld i så ung alder. Baller som regel på seg, og du må slite lenge med dette når du skal etablere deg for alvor.
Sitat av mortimer Vis innlegg
Kompisen din får handlet med reserveløsning, men det går ikke ann å ta ut penger så lenge terminalen ikke har kontakt med BBS.
Vis hele sitatet...
Snakket nettopp med vedkomende. Det er forskjell på terminaler, og hvor de har kontakt og sånn. Dette ble gjort "i tippingen" fikk jeg beskjed om. Vet han har peiling på hva han roter med. Er en av få i den butikken med fri adgang til safe, bla. dvs. de har tillit til han, flink i jobben sin.

Nå er det og sånn at det har skjedd en ting siden i mars ifjor : Han har fått beskjed om å ikke gjøre dette mer. Kanskje av grunner som er nevnt her over meg ? Ikke vet jeg, han måtte betjene en kunde, så fikk bare en kjapp bekreftelse av han nå.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Nei tror da ikke det . Du får nok ikke no kredittkort hvis du ikke sku ha sikkerhet for å betale tilbake. Værtfall ikke en stor credit sum.
Vis hele sitatet...
Må være over 18 år for og ha ett kreditt kort
Sitat av pardice Vis innlegg
Du taper med gjennomsiktig tape LITT over halve stripa. må være meget nøyaktig. Virker på alle seven eleven minibankene. de som er plassert i de butikkene altså..selv tok jeg ut ca 18000 på en mnd. Men du må jo selfølgelig betale tilbake. Skjønner det fristene når man er blakk.
Vis hele sitatet...


Hva er litt over halve?? Og fra hvilken side på kortet...?
For dette må jo nødvendigvis være alfa & omega å vite...
har ett bilde av de forskjellige laga i ett bank kort her.
det er 3 lag, skal prøve å dekke til forskjellige kombinasjoner og en av gangen også. sier ifra hvis det er noe som fungerer
Sitat av Weedman Vis innlegg
har ett bilde av de forskjellige laga i ett bank kort her.
det er 3 lag, skal prøve å dekke til forskjellige kombinasjoner og en av gangen også. sier ifra hvis det er noe som fungerer
Vis hele sitatet...

Funket det?
Etter å ha lest litt på sidene her, ble jeg nyskjerrig på dette teip-trikset, som vistnok skal gjøre deg styrtrik.
Jeg dro i minibanken med mitt visa electron ferdig teipet og satte det inn og joda. det ble registrert som et utenlandsk kort, måtte velge språk og alt. beløpene var på opp til 7000 på det meste. men fikk jeg noe penger ut? nei.
Jeg dro deretter med min mors visakort.(ikke electron og heller ikke kredittkort) og kortet ble slukt. Forsøkte i 4 ulike minibanker.
så jeg vet ærlig talt ikke om dette virkelig fungerer, eller om de som har fått det til har hatt noe jævlig flaks i det øyeblikket de forsøkte.
det har virket med meg, satt bare på en liten bit el-teip en plass på stripa, så måtte jeg velge språk osv..
Sitat av lere Vis innlegg
det har virket med meg, satt bare på en liten bit el-teip en plass på stripa, så måtte jeg velge språk osv..
Vis hele sitatet...
Fikk du ut mye penger?
Hvor på stripa plasserte du teipen?
Enkelte tidspunkt er minibankene offline for å oppdateres/whatever, og da kan det overtrekkes opp til 9900 på et vanlig visakort uten kreditt. Ypperlig hvis du vet når disse tidspunktene er, og du trenger å gi deg selv et lite lån.

Min lokale minibank hadde dette tidspunktet mellom ca 2135-2145 på hverdagene, men det har nå skiftet. Jeg er i litt småakutt behov for å bruke noen kroner som jeg ikke har, så det hadde vært fint her om noen kunne bekrefte en annen metode som fungerer (evt gi meg et klokkeslett og en minibank som går offline )