Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  124 15668
Faithless - Motion Remix av We Come 1 (MÅ høres)

PM Dawn - Set Adrift On Memory Bliss (Chiiiiiiiiiill)

Goliath 7 - The Challenge Hardhouse Remix (Funker best på E, men fin til røyking og)

Delerium - Silence Airscape Remix

Seal - Get It Together Peter Rauhofer Classic Club Mix

Paul Van Dyk - Live @ Cream Amnesia Ibiza (Hel CD)

De La Soul - Shopping Bags

The Roots - Star (Fra nyeste Albumet, The Tipping Point)

Snoop Dogg & Pharrell - Drop It Like It's Hot (Aaah..)

Sist endret av knarkerforBRG; 20. oktober 2004 kl. 15:59.
Vil tenke meg dere kan klare dere med Jay and silent bob OST og Cheech and Chong OSTen
ween, the cure, div rap og div soul/funk...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det ultimate må nesten være
Natural Born Killers OST

Tracklist(title\artist):
1. Waiting For The Miracle - Leonard Cohen
2. Shitlist - L7
3. Moon Over Greene County - Dan Zanes
4. Rock N Roll Nigger - Patti Smith
5. Sweet Jane - Cowboy Junkies
6. You Belong To Me - Bob Dylan
7. Trembler, The - Duane Eddy
8. Burn - Nine Inch Nails
9. Route 666 - Robert Downey, Jr./Brian Berdan
10. Totally Hot
11. Back In Baby's Arms - Patsy Cline
12. Taboo - Peter Gabriel/Nusrat Fateh Ali Khan
13. Sex Is Violent
14. History (Repeats Itself) - A.O.S.
15. Something I Can Never Have - Nine Inch Nails
16. I Will Take You Home - Russel Means
17. Drums A Go-Go - Hollywood Persuaders
18. Hungry Ants
19. Day The Niggaz Took Over, The - Dr. Dre
20. Born Bad - Juliette Lewis
21. Fall Of The Rebel Angels - Sergio Cervetti
22. Forkboy - Lard
23. Batonga In Batongaville
24. Warm Place, A - Nine Inch Nails
25. Allah, Mohammed, Char, Yaar
26. Future, The - Leonard Cohen
27. What Would U Do? - Tha Dogg Pound
Jeg syns det er digg å høre på nightwish når jeg er høy! Får kule bilder i huet mitt da!
ta "The doors", de er fete og har noen ganske speisa sanger.
du kan jo også prøve "Turboneger" og "Bob Marly" eller "celin dion". hu siste er jo bare så utrolig "konge"
Bra musikk å høre på når man spiser poteter?

Musikken blir da ikke noe bedre når man er stein eller ikke? Mulig sanseintrykkene blir noe skjerpet og man legger merke til ting man ikke har hørt før men det er fordi man som oftest blir litt mer konsentrert når man er stein.

Musikk jeg ikke hører på til vanlig hører jeg heller ikke på når jeg er stein pga, musikksmaken min ikke endrer seg. Men syns mulig noen låter er tøffere, men det kommer nok bare av at man hører ekstra godt etter.
Opprinnelig postet av voktern
Bra musikk å høre på når man spiser poteter?

Musikken blir da ikke noe bedre når man er stein eller ikke? Mulig sanseintrykkene blir noe skjerpet og man legger merke til ting man ikke har hørt før men det er fordi man som oftest blir litt mer konsentrert når man er stein.

Musikk jeg ikke hører på til vanlig hører jeg heller ikke på når jeg er stein pga, musikksmaken min ikke endrer seg. Men syns mulig noen låter er tøffere, men det kommer nok bare av at man hører ekstra godt etter.
Vis hele sitatet...
Reactions and experiences may vary dramatically from person to person.
[erowid]

POSITIVE

* mood lift
* relaxation, stress reduction
* creative, philosophical or deep thinking : ideas flow more easily
* increased appreciation of music. More aware of, deeper connection to music.
* increased awareness of senses. (eating, drinking, smell)
* change in experience of muscle fatigue. Pleasant body feel. Increase in body/mind connection.
* pain relief (headaches, cramps)
* reduced nausea, increased appetite (used medically for this)
Og du tror ikke humør har noen påvirkning her?

POSETIVE

* mood lift

Om du er i godt humør en dag vil du antagelig like samme musikk som når du er stein. Sett deg på et stille rom og konsentrer deg om musikken og du kommer nok til å finne ut at du er på akkuratt lik bølgelengde med musikken som når du er stein. Bare en tanke :P
Klart det er det.. Men hva er poenget ditt? Musikken er en helt annen opplevelse når man er stein, hva som er grunnen er vel egentlig ikke viktig?

Dessuten tror jeg ikke humøret du er i er den mest avgjørende faktoren, selv om den spiller inn..
Sist endret av vipr; 29. oktober 2004 kl. 13:54.
Poenget mitt er at musikken ikke blir noe bedre om man er stien eller ikke, man endrer ikke totalt oppfattning av musikk selv om man er stein. Så alle postene om hva slags musikk som er bra å høre på når man er stein er utifra de forskjelliges musikk smak ok ikke om man er stein eller ei.

Uansett jeg orker ikke å argumentere noe mer for det, ettersom det virker som jeg ikke er på bølgelengde med noen som har postet tidligere i denne tården
▼ ... over en uke senere ... ▼
konge røyke sanger er ordentlig goa/psytrance, men beste sangen hvis du er pille fjern, må være:

steve miller band - abra abra cadabra

jeg synes ikke rap funker i det hele tatt for meg på noen områder
Ozon - Dragostea din tei
mayaaaaa hiiii
mayaaa hooo
Edvard Grieg - Morgenstund
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kunne vel ikke passa bedre med:

Stefan Raab - Wir Kiffen

Tysk sang... :P

Teksten HER

Anbefaler å leite etter musikkvideoen også..
sier bare, Benni Benasi - Satisfaction
er du helt sikker på det, voktern?
jeg kan for eksempel høre på darude - sandstorm når jeg er borte. hater det til vanlig.

man blir mer oppmerksom på hva som skjer i musikken, og jeg synst det er veldig forskjellig. akkurat HVA som gjør det synst jeg er uvesentlig.
Taco - Puttin'On the ritz
Lipps'inc - Funkytown
Synes selv at Sublime funker best når jeg er fjern.
Santaria er jo bare rå!
Hør på musikken med øreplugger.. kan bli helt sykt.
Men uansett best med vanlig stereo!

Kent - 747
(det instrumentale som kommer på rundt 4min føkker hode mitt)

Air - Ce Matin La og Cemetary Party
(kan høres ut som harry porrmusikk, men er utrolig idyllisk)

Jefferson Airplane - White Rabbit
("hippiemusikk" er jo laget for dette :P)

Men det meste som er rolig eller har spesielle instrumenter blir jo bra..
spørs hva en hører på til vanlig.
▼ ... over et år senere ... ▼
Cypress Hill-Dr.Greenthumb
Sublime - Smoke Two Joints

og enda:

Funkadelic - Maggot Brain <- beste noensinne
Frank Zappa: "Freak out"
Ingen som har nevnt Led Zeppelin? Weird. Bob Marley er jo selvskreven. Se på karen da.
Bone Thugs-n-Harmony - Extacy. Den har jeg ikke hørt på i "balle" tilstand, men kan tenke meg at det funker.
Noen som har prøvd å spille luftgitar? Det er fett! Får en følelse av å mestre gitaren:P Check it out!
Air - Alpha Beta Gaga
"Bone Thugs-n-Harmony - Weed song" er også digg.. Musikk videoen også, får sånn avslappet følelse av sangen..
noksaa vanskelig aa faa hvorhelst men dritttbra gode: Prolapse//ghosts of dead aeroplanes// Steve Reich //octet(eight lines)// Popol Vuh //agape agape love love// Anouar Brahem Trio //astrakan cafe// eller Pink Floyd //piper at the gates of dawn// roeyk og lytt til.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nå er sikkert mye av dette nevnt før i tråden, men jeg postet dette i en tråd som muligens blir slettet, hvertfall secondary, og siden jeg skrev så mye så legger jeg det til i denne tråden og..


Når det er snakk om musikk som er kult å ruse seg til (ikke speed og sånt, men hasj/psycedelics og evnt benzo gjerne kombinert med en nedtur) så blir nesten ALLTID Shpongle nevnt..!
Rart det ikke har blitt nevnt i denne tråden enda da men nå er det hvertfall gjort..!
Shpongle er psy-chill som har bl.a brukt LSD, DMT og THC til inspirasjon i tilleg til folk som Terence McKenna og Albert Hoffmann.. mange sanger du hører samples av disse folkenes foredrag/intervjuer..
Ellers kan jeg anbefale alt annet Simon Posford (hjernen bak bl.a Shpongle, Hallucinogen, Yonger Brother, Celtic Cross, Fly Agaric, Infinity Project, Metal Sharon, Walter Ego osv osv..)
Søk etter Simon Posford på piratebay så finner du en STOR sammling med mye (det meste?) av Simons arbeid..
For å chillen med hasj/psycedelics vil jeg anbefale Shpongle`s første album "Are you Shpongled?" og egentlig de to andre og, "Tales of the inexpressible" som er litt mer world-inspirert enn den ganske så elektroniske første jeg nevnte eller det relativt nylige albumet "Nothing Lasts... but nothing is lost" som er en slags "blanding" av de to forrige albumene, selv om blanding blir litt feil ord, "avslutning" blir litt mer riktig.. det har elementer av begge forrige albumene lix, men likner egentlig ikke noen av dem, konseptet bak det siste albumet er ganske genialt da dem (Simon og fløytespilleren Raja Ram) bestemte seg for å lage albumet som en drøm.. det er egentlig ett stykke musikk fordelt på 20 spor, uten pauser og med "tilbakekommende" temaer som kommer tilbake i diverse former rundt omkring på albumet.. hmm dette ble mye rør (er på opptrapping på Ritalin.. heh)
Ellers er Younger Brother ganske likt Shpongle og nesten like bra (forskjellen er vel nesten bare at Raja er byttet ut med en produsent, i tillegg til Simon seff da..)
Ellers er de rolige sangene av Infected Mushroom (IKKE ett Simon prosjekt) ganske fete til å chillen til og, cd2 av "converting vegetarians" samt "Dancing with kadafi" fra b.p empire og "Stretched" fra IM the supervisor er de rolige sangene jeg vet dem har lagd og som er bra..
Hvis du er i litt aktiv form (på psycedelics eller no) så er alt annet infected Mushroom har lagd veldig bra og alt uptempo Simon Posford har vært med på, spesielt Hallucinogen albumene (KUN Simon) og noe Younger Brother samt Metal Charon og Celtic Cross..

Ja... dette ble jo oversiktlig or ryddig... som dere skjønner er jeg VELDIG Simon Posford fan.. men jeg vet jeg er laaangt fra alene.. =)
Men skjønner du/dere ikke alt surret mitt over eller ikke gidder å prøve å lese det så kommer jeg med en (forhåpentligvis) mer oversiktlig og greit liste..


Psy-Chill til hasj, beroligende på nedtur, eller helst psycedelics (LSD, sopp, 2c-x osv)

Shpongle:
-Are You Shpongled? (bra sanger herfra er "Behind Closed Eyelids" og "Divine Moment of Truth" (forkortelse for DMT.. hehe)
-Tales of the inexpressible
-Nothing lasts... But nothing is lost

Infected Mushroom
-hele cd2 på "Converting Vegetarians"
-Låta "Stretched" fra IM the supervisor
-Og sist min IKKE minst "Dancing with kadafi" fra B.P Empire

Younger Brother

-A flock of b(l)eeps er eneste albumet dem har lagd og meste parten av det albumer er psy-chill..

Koxbox
-Låta "Go fly a kite" fra albumet "the great unknown"
-Låta "Searching for psychoactive herbs" fra albumet "Dragon Tales"


Psy-Trance til hasj, pycedelics, amfetamin eller knips og sånt

Hallucinogen
-Twisted (album)
-The Lone Deranger (album)

Infected Mushroom
Alt resterende dem har lagd som jeg ikke nevnte i chillout delen..

Younger Brother
-De låtene på albumet jeg nevnte i chill delen som ehh ikke er chill, f.eks "even dwarves start small"

Koxbox

-Forever After (gammelt album)
-DragonTales (VELDIG psykedelisk album)
-The Great unknown (moderne psy-trance på sitt beste, ligner ingenting jeg har hørt før, MÅ høres (spess "6 cells" og "a major problem in australia"


Linker til videoer og låter pluss div info..

Shpongle
www.shpongle.org
www.shpongle.com <- da kommer du til Twisted Records hjemmeside som inneholder MANGE bra artister

Infected Mushroom
www.infected-mushroom.net/futurecityskin


Som dere sikkert merke så kunne jeg skrevet en bok om dette da musikk (spesielt som dette) er livet mitt, men dere kan heller spørre så jeg ikke bruker opp server plassen til freakforum på text.. hehe
Sist endret av Juno; 19. juli 2006 kl. 19:47.
Bloodhound gang. genial musikk.
TrollfesT - Skogsgjensyn (fengende spesiell metal)
Sibbe (kristian Valen)
Red Hot Chili Pepper
Luxus Leverpostei
Sist endret av itZsaiN; 19. juli 2006 kl. 19:45.
Amon Tobin, Aphex Twin, Boards Of Canada, Boom Bip, Cabaret Voltaire, CAN, cEvin Key, Cex, Coil, Dead Voices On Air, Doubting Thomas, Download, edIT, Final, Muslimgauze, Richard Devine, Sigur Rós, Skinny Puppy, Slint, Squarepusher, Sun Ra, Supersilent, Venetian Snares...
; )
Vel, det avhenger klart av hvordan type musikk man liker.
Jeg personlig likte å høre på shpongle, infected mushroom, astral projection, yahel og lignende psy-musikk - helt til jeg en dag satt hos en lokal "satanist" msn jeg var stein, han satte på gruppa Opeth.
Jeg ble forelska i Opeth, det er glimrende å høre på mener jeg ihvertfall
Jefferson airplane - Fat angel, rock me baby, saturday afternoon\won't you try, white rabbit osv
Donovan - the trip
Pink floyd - echoes... heile dark side of the moon..
Grateful Dead... nesten alt.
Indian Puddin' & Pipe - Hashish
Painted Faces - Anxious Color
Quicksilver Messenger Service - Who Do You love
The Doors....
Led Zeppelin
The Velvet Underground - Sister Ray (!!!!)
Liker å høre på psy-trance for det meste. Da helst av den mørke og helt skrudde typen Får mange snodige tanker i hodet da pluss at det er veldig digg musikk. Kameratene mine kan ikke fordra det og vil ha hip-hop og slikt. Hip-hop gir meg ingenting å høre på værken når jeg er påvirket av noe eller i edru tilstand.
▼ ... over en måned senere ... ▼
enig med Spider gay.
Led Zeppelin er like bra selv om man er høy, fjern, stein, wasted drunk eller bare normal.
Men noe som virkelig blows my skirt off er Guns `n roses - November rain.
Vet ikke helt hva det er med den sangen, men den gjør noe med meg. Kan sitte å høre sangen på nytt og på nytt og spole tilbake for å høre slutten om igjen og omigjen i evigheter.

Ironisk nok (?) haha den! så er The Verve - The drugs dont work bra å høre på syns jeg. Er så deilig å legge seg ned og lytte på teksten. Stemmen, refrenget og melodien kan være sykt heftig noen ganger.
nå fortia går det vel i Panic! at the disco...

hører egentlig mest på hip hop men panic! er jævla fett
Jeg digger å høre på noe som er smooth, for eksempel D'Sound. Det er fett, eller Bjørn Eidsvåg. Det kan være skikkelig deilig. Neal Morse er også sykt spennende. Og Bugge Wessetoft, spennende jazz elektronika. Det er digge greier.
Sleep - Dopesmoker. OPTIMAL!!! Jeg lytter til den KUN når jeg er fjern

Anbefales brutalt!
Ufattelig digg å ligge å lese pondus med rolig fingerspill på gitar spiller i bakgrunnen
all rap/hip-hop generelt som går skikkelig sakte (og ikke er crap.. bone thugs, aesop rock, cypress hill osv), bob marley, jimi hendrix, og pink floyd..

ja..

og FUCK trance..! overlever metal, men FUCK trance...
Sist endret av samefaen; 6. september 2006 kl. 03:12.
midschool rap!
luniz - operation stackola skiva
mobb deep - infamous og hell on earth skivene
raekwon - only built 4 cuban linx plata!
redman - muddy waters og dare iz a dark side
både nye og gamle greier fra boot camp clik'en (nye skiva dems er ikke så verst!) dem har mange klassikere. heltah skeltah, smif'n'wessun, black moon f.eks. godsaker når man har toka!

av anna musikk funker seigmenn, fett, pulp fiction soundtracket(!), sublime, ska-p, ska patrol, kultiration, junior murvin, the wailers, niney the observer, the clash, the ruts, tom waits er noe av det jeg hører på når jeg er stein.. også nykter da, men dette er noen av hasjhitsa heheh
Opeth, pink floyd, led zeppelin, enkelte Queen låter, Wumpscut, Wolfsheim, Gothminister funker til tider, Oompf..

Det der er de jeg kan komme på som pleier stå på min spilleliste når jeg er fjern..



Edit: Er jeg den lokale "satanisten" du prater om Stian? :P
Sist endret av korzac; 6. september 2006 kl. 03:52.
Pink Floyd m/ Syd Barrett er det eneste som duger fra den kanten! Og det duger til gjengjeld jævlig godt.

Bob Dylan i sin glansperiode på sekstitallet kan jo også være å anbefale. Trenger nesten cannabis for å komme på plan med den geniale lyrikken.
Det er digg å høre på Cypress Hill å Paperboys =D
Jeg vet ikke om det er noen som har skrivd dette før for jeg orker ikke å lese gjennom alle sidene men jeg har hørt at det skal være jævli morsomt å se på family guy / simpsons / Futurama mens du er høy Det var ikke musikk da men. Shit au.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bob marley alle sangene av bob er vel egnet for folk som er stoned samme med Led Zeppelin:b
Glemte slækk hip hop med skikkelig fete punclines
Foretrekker pink floyd, f.eks Shine on you crazy diamond, brain damage, comfortably numb,. den siste er toppen
black label society - fire it up er så JÆVLI bra når man er høy!! funk metal genialt
Progressiv rock fra 70-tallet, psykedelia fra 60-tallet.. Det er forsåvidt det jeg hører på til vanlig også, men det er enda mer hørbart når man er fjern!