Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 622
Jeg har bestemt meg for å installere debian på min gamle pc her...

problemet er at på sidene jeg ser er det rundt 7-8 iso cd'er... Hvor mange cd'er tar debian? å kan jeg få full install me live cd?
Network install from a minimal CD
http://www.debian.org/CD/netinst/

A "network install" or "netinst" CD is a single CD which enables you to install the entire operating system. This single CD contains just the minimal amount of software to start the installation and fetch the remaining packages over the Internet.
Trådstarter
90 1
Må jeg fylle ut ftp server og hvor filene er og slikt? Eller kobler det automatisk til å laster ned?

Skal også få brent ut en live cd... Noen anbefalninger?

Knoppix?
Slax?
Knoppix STD?
BSD live?
PLHAK?
Sist endret av swestre; 7. juni 2006 kl. 16:18.
Automagisk, du bruker apt-get det-du-vil-ha

Les en kort install guide eller beginners guide før du begynner


Edit:
Live-CD anbefaling: Spørst hva du skal bruke den til da.. Av de du nevnte tror jeg du bør velge Knoppix. Prøv Mepis og Kororaa til "nyere" maskiner. Bruk Live-CDen til distroen du har tenkt å bruke fast på din maskin fremover. Men som sagt, kommer helt an på hva du skal bruke den til. Skal du sette opp en server trenger du ikke prøve deg frem med LiveCD først
Sist endret av sputch; 7. juni 2006 kl. 16:21.
Trådstarter
90 1
Gjerne en liten linux du får inn på en 8 cm cd...

får man tak i en så liten knoppix?
Hvor dårlig er du til å søke, egentlig? Det finnes en drøss små live-cd-er, blant annet Damnsmall Linux.
swestre: Du trenger bare CD 1 (CD ONE). Den første isofila:P

Det eneste du kanskje må ha i bakhodet når installasjonen er ferdig er "apt-get install irssi-text && apt-get install gnome mozilla-firefox"
..