Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3421
Hei

Først og fremst - har søkt rundt etter svar, men ikke helt funnet det jeg leter etter.

Amfetamin holder oss som vi alle vet våkne i tillegg til å gi en god form/energi. Og holder man seg våken på dette stoffet vil det til slutt ende ubehagelig.

Si at man ved noen anledninger går på Amfetamin i la oss si 5 dager. Man doserer utover dagen etterhvert som effekten dabber av. Man spiser hvertfall to måltider per dag og inntar vitaminer og mineraler, spesielt omega-3 og magnesium.
Når kvelden kommer og man bør sove av naturlige årsaker, tar man en dosering med Clonazepam/Rivotril for å roe ned og får søvn.

Det finnes naturligvis de åpenbare risikoene som avhengighet, benzoabstinenser etc. ved ikke klare å holde det til 5-dagers perioden, men for denne diskusjonen - la oss si at man klarer det.

Hvilke andre komplikasjoner mener dere det finnes ved et slikt type opp og ned bruk?
Jeg tror ikke at du bli avhengig av benzo dersom du bruker det på denne måten, men amf.bruk har jeg lite erfaring med.
Blir man fysisk avhengig av amf? Det er helt sikkert at en blir avhengig av benzodiasepiner etter bruk i en måned eller mer. Da er det nedtrapping som blir neste skritt på veien. Har dere noe å dele i denne sammenheng ?
Klem fra Betty
elevatormusician
sorrY's Avatar
Hvilket formål har du med dette? Fest, eller evnt jobb?
Sist endret av sorrY; 26. april 2015 kl. 16:42.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Slik jeg forstår det vurderer du å innta rivotril(clonazepam) for å få sove etter en periode på Amfetamin.

For min del så får jeg ikke sove på den måten. Rivotrilen gjør meg heller mer våken, mer eventyrlysten, og gir meg også tendenser til kleptomani. Med andre ord så blir jeg ikke meg selv hvis jeg tar rivotril. Særlig ikke samtidig som jeg er rusa på amfetamin. Har endt opp både i arrest og på sykehus der jeg har våknet opp helt uten hukommelse fra da jeg tok pillene.

Hvis jeg skal lande mens jeg er speeda så bruker jeg opiater eller innsovingsmedisiner som f.eks Imovane(zopiklon). Dette anbefaler jeg dog ikke, da disse stoffene heller ikke er helt ufarlige.
En six-pack med pils kan også få meg til å slappe bedre av. Spis godt før du går og legger deg.
Sist endret av solsikka; 8. mai 2015 kl. 13:40.
Det funker bedre med antipsykotika, det dreper effekten av speed og får deg i søvn. Du kan få feks seroquel av fastlegen din.
Vil egentlig fraråde seroquel sammen med amfetamin, jeg får grisenoia og angst av den komboen.
Har også lest litt på bluelight og flashback, og det er ganske mange som har fått ubehageligheter med det.
Ville egentlig gått for valium eller sobril, evt noen pils, aldri godt å vite hvor kvelden ender med rivotril.
Sist endret av Cosmos; 8. mai 2015 kl. 21:13.
Får ikke angst når han har rivotril i tillegg
Trådstarter
4 0
Takk for alle svar så langt.

Jeg lurer ikke på hva jeg skal ta, hvorfor og eventuelt hva annet jeg kan ta, men hvilke potensielle komplikasjoner et slikt opp-ned bruk kan føre med seg - både fysisk og psykisk gitt at man klarer å begrense seg til 5 dager av gangen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
4 0
Hei igjen
Føler ikke at det kom noen svar/meninger på det jeg egentlig lurte på her.

Bruken av amfetamin på dagtid og clonazepam for å roe ned å sove føles ikke veldig tærende på kroppen, noe jeg vil anta skyldes at benzoene maskerer de ubehagelige effektene.

Skulle gjerne hatt noen meninger rundt hvor skadelig dette egentlig er. Jeg vet selvsagt at ingen her er helsepersonell, men opplever at det er mange her med erfaring.

Naturligvis bør man unngå å gjøre det i det hele tatt, men hva er farene, hva er eventuelle faresignaler, hvor helseskadelig er det og ikke minst hva kan gjøres for å minimere impacten det har på kropp og psyke?
Sitat av OppNed000 Vis innlegg
Hei igjen
Føler ikke at det kom noen svar/meninger på det jeg egentlig lurte på her.

Bruken av amfetamin på dagtid og clonazepam for å roe ned å sove føles ikke veldig tærende på kroppen, noe jeg vil anta skyldes at benzoene maskerer de ubehagelige effektene.

Skulle gjerne hatt noen meninger rundt hvor skadelig dette egentlig er. Jeg vet selvsagt at ingen her er helsepersonell, men opplever at det er mange her med erfaring.

Naturligvis bør man unngå å gjøre det i det hele tatt, men hva er farene, hva er eventuelle faresignaler, hvor helseskadelig er det og ikke minst hva kan gjøres for å minimere impacten det har på kropp og psyke?
Vis hele sitatet...
Jeg vet vet ikke hvor gunstig det er men man har jo en tendens til å bruke MYE mer amfetamin da.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Pluss og minus sammen øker faren for diverse skader på hjertet og hjerne. Slag osv.

Selv om det ikke er å anbefale, vil ikke en(EN) slik 5-dagers periode ha noen nevneverdig skade. Men om du gjentar 5-dagers over lengere tid vil du nok kunne både se og merke store skader på kropp og sinn.
Trådd igjennom det eksempelet der...
Farte på dagen og rivotrille seg ned på kvelden...hadde full kontroll..Jau...

Komplikasjonene vill oppstå, i mitt tilfelle ihvertfall og mange andre jeg kjenner til..

I mitt tilfelle startet det med den la oss 5 dagern.. Full fart igjennom dagen og fikk gjort alt jeg trengte og mer enn det..kvelden kommer og speeden faller av og man roer det hele ned med rivo og flere feite kanon jointer...
Sov godt, sto opp og fortsatte.... Etter hvert holdt det ikke da speeden roa seg og man justerte opp seinere og seinere jo lengre tiden gikk...
Deretter ble det til slutt et blandings bruk som ikke ligner grisen der man mister kontrollen, åsså sitter man der som en misbruker.. Det er en farlig bane og prøve seg på, i mitt tilfelle gikk ikke dette.. Men for all del, er nok de som gjør det og.. Takk Gud for at jeg hoppa av i tide.. Er nemligere fortere gjort enn det man tror...

Håper jeg ikke spora helt av men det er mitt svar på den evt komplikasjonen du lurte på.. Håper det var nogen Lunde til hjelp.... Hvis ikke så er det helt sikkert noen her inne som kan utdype og svare bedre..
elevatormusician
sorrY's Avatar
Sitat av vato Vis innlegg
Trådd igjennom det eksempelet der...
Farte på dagen og rivotrille seg ned på kvelden...hadde full kontroll..Jau...

Komplikasjonene vill oppstå, i mitt tilfelle ihvertfall og mange andre jeg kjenner til..

I mitt tilfelle startet det med den la oss 5 dagern.. Full fart igjennom dagen og fikk gjort alt jeg trengte og mer enn det..kvelden kommer og speeden faller av og man roer det hele ned med rivo og flere feite kanon jointer...
Sov godt, sto opp og fortsatte.... Etter hvert holdt det ikke da speeden roa seg og man justerte opp seinere og seinere jo lengre tiden gikk...
Deretter ble det til slutt et blandings bruk som ikke ligner grisen der man mister kontrollen, åsså sitter man der som en misbruker.. Det er en farlig bane og prøve seg på, i mitt tilfelle gikk ikke dette.. Men for all del, er nok de som gjør det og.. Takk Gud for at jeg hoppa av i tide.. Er nemligere fortere gjort enn det man tror...

Håper jeg ikke spora helt av men det er mitt svar på den evt komplikasjonen du lurte på.. Håper det var nogen Lunde til hjelp.... Hvis ikke så er det helt sikkert noen her inne som kan utdype og svare bedre..
Vis hele sitatet...
Synes det der var et godt svar jeg Vato! KP. Den veien nedi kjellern der tørr jeg påstå at 90% av de som tester speed utover helgebruk må ta.

Nå er jo denne tråden relativt gammel da, så hadde vært interessant å høre om TS har gjort seg noen erfaringer IRL eller om han lot være å prøve problemstillinga si.
Sist endret av sorrY; 19. august 2015 kl. 23:07.
Takk for den sorrY
Vært Int i og hørt hva ts har funnet ut av.. Håper han droppa det hehe
Trådstarter
4 0
Sitat av vato Vis innlegg
Takk for den sorrY
Vært Int i og hørt hva ts har funnet ut av.. Håper han droppa det hehe
Vis hele sitatet...
Second that - det var et meget godt svar.

Kan informere om at "rutinen" har blitt gjennomført ved flere anledninger og det Vato sier stemmer i stor grad meget godt. Man får gjort overraskende mye og føler seg godt, men drar det på en måte bare lenger og lenger og det er jo åpenbart hvor det ender om man ikke evner å slutte - noe man gjerne ikke gjør før man er tom.

Har innsett dette selv og legger derfor denne levemåten på hylla for nå. Det er tross alt mye bedre uten, så fort man kommer seg over nedturen, eller hva man skal kalle det. Og folkens - den er faktisk ikke så ille Spis godt, gå turer med noe god musikk på øret og tenk positivt så er det over in no time.

Det jeg imidlertid er noe nysgjerrig på er hvordan det påvirker helsen kontra å kun bruke amfetamin. Usunt er det uansett, men jeg vet jo at benzodiazepiner ofte administreres til pasienter som har overdosert på "uppers", men om det er sunnere å trykke power on på morgenen og shut down på kvelden er bedre enn å holde det gående rent helsemessig, skulle jeg gjerne hørt deres meninger om.

Stay safe og takk for gode svar!
Godt og høre at du la det på hylla.. vill gjerne prøve og gi deg et svar men jeg forsto ikke helt hva du mener på den siste der ?
Nettopp stått så kjanskje bare hodet som ikke henger med...
elevatormusician
sorrY's Avatar
Sitat av OppNed000 Vis innlegg
Second that - det var et meget godt svar.

Kan informere om at "rutinen" har blitt gjennomført ved flere anledninger og det Vato sier stemmer i stor grad meget godt. Man får gjort overraskende mye og føler seg godt, men drar det på en måte bare lenger og lenger og det er jo åpenbart hvor det ender om man ikke evner å slutte - noe man gjerne ikke gjør før man er tom.

Har innsett dette selv og legger derfor denne levemåten på hylla for nå. Det er tross alt mye bedre uten, så fort man kommer seg over nedturen, eller hva man skal kalle det. Og folkens - den er faktisk ikke så ille Spis godt, gå turer med noe god musikk på øret og tenk positivt så er det over in no time.

Det jeg imidlertid er noe nysgjerrig på er hvordan det påvirker helsen kontra å kun bruke amfetamin. Usunt er det uansett, men jeg vet jo at benzodiazepiner ofte administreres til pasienter som har overdosert på "uppers", men om det er sunnere å trykke power on på morgenen og shut down på kvelden er bedre enn å holde det gående rent helsemessig, skulle jeg gjerne hørt deres meninger om.

Stay safe og takk for gode svar!
Vis hele sitatet...

Veldig lurt!

Faren med å kombinere de to er det kun en lege som kan forklare deg godt nok. Men meg bekjent øker det risioken for slag, både hjerne og hjerte. Slitasjen på hjertet kan du jo bare tenke deg selv, når det sendes kontrabeskjeder hver morgen og kveld om hvilken tilstand kroppen er i.

Nei, man får prøve å holde seg unna begge deler..