Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1668
Kjøpte nylig et par boksehansker på Biltema: (http://www.biltema.no/no/Fritid/Spor...hansker-14282/)

Jeg lurer på hva slags typer hansker dette er:
- boksehansker til bruk i ringen
eller
- sekkhansker til bruk i trening med sekk?

Kan man fint bruke disse hanskene til trening 1 mot 1?

Er det noen som har anelse om hva slags oz denne typen hansker har?
Står ikke noe info om dette på selve hanskene...
Har størrelsen på hanskene noe som helst å si om oz?

Trenger man boksebandasje ved bruk av disse hanskene?

Håper på raske svar!
Dette er ikke veldig bra hansker, hvis de er ment for voksne/ungdom kan jeg tenke meg at OZ'en ligger på 12-16. Dette er mykere hanske så de skal nok brukes i ringen. Sekkhansker er hardere.
Oz er vekten på hansken. Det du har linket til som nevnt hansker til sekk. Ikke veldig passende til sparring, kjøp heller 14-16 oz sparring hansker. Fighter har rimelige hansker i ok kvalitet.

Om du trenger bandasje eller ei er må du nesten prøve ut selv. Jeg bruker stort sett alltid bandasje, selv til lett sparring. Et feil slag uten støtte for håndleddet kan gi kjipe skader. Lykke til
Som personen over nevner, så er dette hansker beregnet for slag mot sekk og IKKE sparring.
Ser mer ut som sekkhansker dette her. Grunnen til at jeg sier det er at de ser for tynne ut. Konkurransehansker i kickboxing ligger på 10OZ
Går du på boksing, eller bare kjøper du noe til å "trene" hjemme? Litt off-topic men bare lurer..
Trådstarter
2 0
I utgangspunktet skal de brukes for å trene med hjemme, men jeg går også på kampsporttreninger i nærområdet, og lurte litt på om disse hanskene ev.kunne brukes under sparringer her også. Men de kan vel kanskje ikke det i tilfelle siden de er for tynne (for lav oz-verdi)?

Synes det var irriterende at det ikke stod noe som helst info om hanskene bortsett fra "the obvious" - at de er til å bokse med :-p

Men har jeg forstått riktig når jeg sier at høyere oz (12-18) er for kamp mot andre, mens lavere verdi av oz (6-10) er til å slå på mot sekk, eller er jeg helt på jordet? :-p

Har ingen tidligere erfaring med boksehansker, så setter veldig pris på de som gidder å forklare det grunnleggende for meg slik at jeg får en bredere forståelse for dette!:-)
Sist endret av Kraz; 20. februar 2012 kl. 20:31.
Sitat av Kraz Vis innlegg
I utgangspunktet skal de brukes for å trene med hjemme, men jeg går også på kampsporttreninger i nærområdet, og lurte litt på om disse hanskene ev.kunne brukes under sparringer her også. Men de kan vel kanske ikke det i tilfelle siden de er for tynne (for lav oz-verdi)?
Synes det var irriterende at det ikke stod noe som helst info om hanskene bortsett fra "the obvious" - at de er til å bokse med :-p
Men har jeg forstått riktig når jeg sier at høyere oz (12-18) er for kamp mot andre, mens lavere verdi oz (6-10) er til å slå på mot sekk, eller er jeg helt på jordet? :-p

Har ingen tidligere erfaring med boksehansker, så setter veldig pris på de som gidder å forklare det grunnleggende for meg slik at jeg får en bredere forståelse for dette!:-)
Vis hele sitatet...
Jeg bruker 10oz til sparring og noen ganger sekk. Anbefaler du tar en titt på www.fightshop.no, der selger de alt fra klær til hansker. Husk at hvis du eventuelt skal slå til sekk så trenger du håndwraps med mindre du ønsker skader på hånden.