Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1320
Jeg og en kompis så nettopp windows 7 reklame på tv. Da la vi merke til at "oppleseren" sa: "Det skjer kun med EKTE windows 7".

Problemet vårt er da; Sier han ekte fordi det finnes en slags "falsk versjon", altså piratkopiert? Jeg vet selvsagt at det finnes mange piratkopier av windows 7. Er det piratkopier han henviser til i denne reklamen?

Ser windows virkelig på piratkopier som et så seriøst problem?
Vell, jeg vil anta at det er ett relativt stort problem ja, mtp hvor mange som faktisk bruker piratkopier.


Edit: Har dog ikke sett reklamen, så vet ikke mer enn hva du skrev.
Sist endret av Ancoil; 4. januar 2012 kl. 15:55.
Selvsagt ser Microsoft på piratkopier som ett seriøst problem, de går glipp av bra mange lisenskroner pga piratkopiering.

Og ja, det er piratkopier han snakker om som "falsk" versjon i reklamen.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Når en windows 7 lisens koster ~900 kr er det klart at de ser på det som et problem. Pengekåt ikke sant?
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Når en windows 7 lisens koster ~900 kr er det klart at de ser på det som et problem. Pengekåt ikke sant?
Vis hele sitatet...
Når det er flere tusener folk som bruker piratkopier, koster dette jo ganske mye for Windows. Når du en eller annen gang utvikler et progam, og du tjener ganske bra på det, men så ser du at du kan tjene enda bedre på det, vil du jo også være "pengerkåt". =)
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Når det er flere tusener folk som bruker piratkopier, koster dette jo ganske mye for Windows. Når du en eller annen gang utvikler et progam, og du tjener ganske bra på det, men så ser du at du kan tjene enda bedre på det, vil du jo også være "pengerkåt". =)
Vis hele sitatet...
Slik er menneskeheten, er det muligheter til å tjene penger så vil de det. Og er det mulighet for å tjene mer penger vil de selvsagt ønske det også.

Artig at du antyder at jeg en gang kommer til å utvikle et program(kanskje fordi man er freak?). Selv er jeg egentlig ikke så veldig interessert i programmering, men kanskje en gang.
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Når en windows 7 lisens koster ~900 kr er det klart at de ser på det som et problem. Pengekåt ikke sant?
Vis hele sitatet...
Du vet hvor mye det koster å utvikle Windows eller? Det samme kan jo sies om andre merker/firmaer. Men hvem gidder å betale, når de kan få det gratis? Selv morfar har piratkopiert Windows
Sitat av Poison Vis innlegg
Du vet hvor mye det koster å utvikle Windows eller? Det samme kan jo sies om andre merker/firmaer. Men hvem gidder å betale, når de kan få det gratis? Selv morfar har piratkopiert Windows
Vis hele sitatet...
Tja, selv har jeg kjøpt Windows fordi jeg rett og slett var for lat, men om jeg kan piratkopiere noe av et større bedrift, som for eksempel Windows, eller et spill som Battlefield ville jeg gjort det. Ville dog hatt litt dårlig samvittighet hvis det hadde vært av et nytt bedrift som faktisk trenger pengene. Get my point?

Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Slik er menneskeheten, er det muligheter til å tjene penger så vil de det. Og er det mulighet for å tjene mer penger vil de selvsagt ønske det også.

Artig at du antyder at jeg en gang kommer til å utvikle et program(kanskje fordi man er freak?). Selv er jeg egentlig ikke så veldig interessert i programmering, men kanskje en gang.
Vis hele sitatet...
Mente ikke å antyde det, men siden jeg er utlending formulerte jeg teksten kanskje litt feil =)
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Poison Vis innlegg
Du vet hvor mye det koster å utvikle Windows eller? Det samme kan jo sies om andre merker/firmaer. Men hvem gidder å betale, når de kan få det gratis? Selv morfar har piratkopiert Windows
Vis hele sitatet...
Personlig valgte jeg å kjøpe lisensen min, selv om jeg har muligheten til å piratkopiere det. Når hardt arbeidende selskaper jobber for å utvikle programvare som jeg benytter meg av, syntes jeg det er rett å betale for å støtte dem.
Sitat av Poison Vis innlegg
Men hvem gidder å betale, når de kan få det gratis?
Vis hele sitatet...
De som kjøper lisenser for noe så kritisk som ett OS unngår iallefall å måtte tenke over hva slags ulumskheter piratene kan ha inkludert. Det samme går for antivirus. Piratkopier kan være en sikkerhetsrisiko.

EDIT: Windows tjener for øvrig ingenting på Windows. Windows har heller ikke ansatte. Men Microsoft derimot...
Sist endret av caperno; 4. januar 2012 kl. 16:19.
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Personlig valgte jeg å kjøpe lisensen min, selv om jeg har muligheten til å piratkopiere det. Når hardt arbeidende selskaper jobber for å utvikle programvare som jeg benytter meg av, syntes jeg det er rett å betale for å støtte dem.
Vis hele sitatet...
Tja, jeg liker jo å ha et progam gratis, men når det er et progam jeg synes er viktig, eller kult, velger jeg å kjøpe CDen isteden. Har jeg for eksempel gjort med alle favorittspillene mine, og Windows. Selv kjøpte jeg også full lisensen slik at jeg ikke trenger å formatere etter evt. nytt hovedkort.
Windows må jo betale arbeiderne, også. Så selvfølgelig må de ta betalt for Winodows lisens.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Windows må jo betale arbeiderne, også. Så selvfølgelig må de ta betalt for Winodows lisens.
Vis hele sitatet...
Tror ikke "Windows" må betale noen som helst. Microsoft derimot...
Bruker selv piratkopi har W7, fordi eg ikkje gidder og bruke tusenlapper på et OS. Dette er jo selvsagt noe Microsoft taper mye på, vis det er flere som bruker piratkopi enn "The Real Deal"
Hørte noen rykter om at Windows 8 skal bli veldig vanskelig å piratkopiere, men det har vi vel hørt rykter om før også..
Det Microsoft burde gjøre er å senke prisen, de vil tjene mye mer på det. Hvorfor? Fordi flesteparten som piratkopierer ikke har særlig lyst til å bruke 1000kr når de kan få det superlett gratis. Mange fler hadde nok kjøpt om det ble billigere.

Sitat av Poison Vis innlegg
Hørte noen rykter om at Windows 8 skal bli veldig vanskelig å piratkopiere, men det har vi vel hørt rykter om før også..
Vis hele sitatet...
Ja det tar 2 timer istedet for 1
Det er piratkopier han henviser til ja, men det er svært lett å få datamaskinen til å mene at din piratwindows er ekte
Sist endret av Dagdriver; 4. januar 2012 kl. 16:45.