Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 7962
Jeg blir så oppgitt over hvor intetanende ungdommer er om narkotika.

Idag hadde vi fremføring i norsken, dær vi hadde et valg om å skrive om rusmidler, eller rasisme. En elev valgte å snakke om hasj.

Han brukte powerpoint for og vise bilder og lignende. På den første siden, står det med stor skrift HASJ, og under er et stort bilde av et cannabis blad. Han fortsetter så med å si at hasj er en plante som gir deg en sterk rus, og burde ikke inntas.

Han snakker om hvordan man kan få i seg planten (som han fortsetter og kalle hasj) Dette kunne gjøres ved tre måter, røyking, brownies, eller bong. "Kaken ser veldig god ut, men man burde virkelig ikke spise den" Og hvordan man skulle bruke en bong? Nei, det viste han ikke. (Ikke noe direkte negativt med det)

Så fortsetter han med å vise noen klipp fra That's 70 show, for og demonstere rusen. Der ser man hele gjengen bli ferska, mens de hylflirer og har kraftige hallunisasjoner. "Det er normalt å se ting som ikke er dær, det er en effekt fra hasj."

Mot slutten forteller han at hasj er sykt avhengihets-skapenes, og du kan lett havne på en mental instiusjon. Det siste powerpoint-bildet viser et bilde av et dødningshode, og har en søt liten quote under seg. "Don't buy drugs kids, become a rockstar and get them for free."

Syns virkelig staten burde innføre en regel i skole-systemet dær ungdommer får lære sannheten om narkotikaer. Er jo faen meg mange som trur cannabis er på lik linje med heroin, og at man ødelegger livet sitt etter et hit.

Sorry om jeg har puttet denne i feil kategori, eller har mange skrivefeil. Måtte bare få utreagert litt. Deres meninger er godt motatt.
Sist endret av TheGloryHole; 19. mai 2011 kl. 15:42.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Vel, jeg vet ikke hva du vil frem til med dette, utenom å utlyse at personen ikke vet hva <hasj> er, eller har satt seg inn i hvordan det <virker>

Dette er verken nytt, eller særlig spennende. Ta en titt på rusmiddel debatten fra offentlig sektor du, det er hva du egentlig burde bekymre deg for, ikke hva en uviten vgs elev har å si.
Opplevde akkurat det samme når jeg gikk på ungdomsskolen, to jenter i klassen som snakket om hasj som om det skulle vært heroin. Kjente jeg ble litt frustrert, men kan nesten ikke begynne å korrigere som juling heller, da blir det vel møte med rektor om hvorfor jeg vet sannheten bak dette stoffet.

Hvor gammel er du/dere?
Klassetrinn?
Sist endret av ZELDUR; 19. mai 2011 kl. 15:45.
Dette var jo faktisk bare ÉN person sin kunnskap, greit nok han tar feil på et par punkter. Å kalle planten for "Hasj" eller "Hasjplante" er jo noe 85% av hele Norge gjør, spesielt aviser og andre massemedier.

Å si at hasj gir en sterk rus er jo ikke direkte feil, da rusopplevelsen er relativ. Har selv opplevd ganske så kraftig rus på cannabis.

Alt i alt virker det som denne presantasjonen har akkurat like lav kvalitet som en hvilken som helst presantasjon fra en ungdomskoleelev. Hvor gammel er du/han?

Edit: Jeg har hatt _veldig_ mange presantasjoner i livet mitt hvor jeg ikke kunne fakta godt nok i det hele tatt, men jeg er enig i at vi trenger bedre opplæring i rusmidler, risiko ved bruk og kjøp, etikk og moral rundt det osv, og selvsagt en del fakta om de forskjellige stoffene så ungdommer har bedre grunnlag til å velge selv
Sist endret av Membranplan; 19. mai 2011 kl. 15:49.
For en idiot. Jeg håper virkelig du satt han på plass etterpå.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Opplevde akkurat det samme når jeg gikk på ungdomsskolen, to jenter i klassen som snakket om hasj som om det skulle vært heroin. Kjente jeg ble litt frustrert, men kan nesten ikke begynne å korrigere som juling heller, da blir det vel møte med rektor om hvorfor jeg vet sannheten bak dette stoffet.

Hvor gammel er du/dere?
Klassetrinn?
Vis hele sitatet...
Er 17. Jeg prøvde å avbryte for å rette på han, men ble bare hysjet ned. Jeg har en stor interesse for mange forskjellige drugs, men betyr jo likevell ikke at jeg har prøvd dem. (Holder meg kun til Cannabis, og muligens Psykadelikaer om noen år.)
Ja, jeg ble sykt frustrert jeg å.
Okei, så det er bedre å si "Det er helt ufarlig å røyke hasj barn, bare start!" ?
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
For en idiot. Jeg håper virkelig du satt han på plass etterpå.
Vis hele sitatet...
Tro meg, det gjorde jeg! Satt å snakka med han i 15 minutter etterpå, så nå vet han bedre.
Sitat av kimmag Vis innlegg
Okei, så det er bedre å si "Det er helt ufarlig å røyke hasj barn, bare start!" ?
Vis hele sitatet...
dust, det er bedre å gi riktig informasjon, enn å spre skremselspropaganda.
Sist endret av Membranplan; 19. mai 2011 kl. 15:50.
Sitat av Membranplan Vis innlegg
dust, det er bedre å gi riktig informasjon, enn å spre skremselspropaganda.
Vis hele sitatet...
Det er bedre å ikke kalle medmennesker for dust, da de som oftest tar deg mer seriøst
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av kimmag Vis innlegg
Okei, så det er bedre å si "Det er helt ufarlig å røyke hasj barn, bare start!" ?
Vis hele sitatet...
Ikke dra det jeg sier ut av kontekst. Jeg mener at vi burde vite mer om dette, ikke at skolen skal si at det er helt finfint å vi heller burde røyke det en sigaretter. Jeg vil bare at folk skal få vite mer om et narkotika som såppas mange i landet bruker. Plutselig prøver de hasj engang, og tenker: Nei, det hær var jo ikke så farlig som alle sier. Er sikkert det samme med coke å.
Takk for personangrepet.


Ifølge veldig mange så er det jo akuratt det som er riktig, folk sier jo tilogmed at det er SUNT å røyke det.
Sist endret av Bruskork1; 19. mai 2011 kl. 15:52.
Har opplevd samme. En fj0rtizz fjott i klassen som tror han vet alt om narkotika. Har hendt at han sitter med en gjeng jenter å snakker om det å være "høy", hvordan bli høy, halliser osv. Lyst å vise han noen sider så han faktisk kan lære noe om f.eks hasj.....men er mye morsomere å bare høre på det han sier Vil heller ikke at noen ska få mistanke om at jeg henger her iom. at jeg bor på bydga, og alle vet BYGDA=RYKTER.

Skulle jeg hatt en PP-presentasjon om hasj, skulle jeg gjort det skikkelig, ikke gjenngi det vi får høre på skolen, om jeg så fikk en 2'er.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av Madxoc Vis innlegg
Har opplevd samme. En fj0rtizz fjott i klassen som tror han vet alt om narkotika. Har hendt at han sitter med en gjeng jenter å snakker om det å være "høy", hvordan bli høy, halliser osv. Lyst å vise han noen sider så han faktisk kan lære noe om f.eks hasj.....men er mye morsomere å bare høre på det han sier Vil heller ikke at noen ska få mistanke om at jeg henger her iom. at jeg bor på bydga, og alle vet BYGDA=RYKTER.

Skulle jeg hatt en PP-presentasjon om hasj, skulle jeg gjort det skikkelig, ikke gjenngi det vi får høre på skolen, om jeg så fikk en 2'er.
Vis hele sitatet...
Tro meg, jeg vet alt om rykter. Er et hælvette. Hadde faktisk en presentasjon om cannabis jeg å, med mye informativt, og KORREKT stoff. Du burde rette på han, plutselig er det noen som tar det han sier serriøst og havner i grøfta.
Jaså, du har funnet en person med manglende kunnskap innen et emne. Jeg tror jeg møtte en sånn en gang.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av bullshizz Vis innlegg
Jaså, du har funnet en person med manglende kunnskap innen et emne. Jeg tror jeg møtte en sånn en gang.
Vis hele sitatet...
Det er ikke det største problemet. Problemet var at han fremførte dette for en full klasse, og dærmed lærte dem at man blir avhengi av hasj, og du mest sannsynlig havner på metal-sykehus.
Sitat av KafanEdetta Vis innlegg
Det er ikke det største problemet. Problemet var at han fremførte dette for en full klasse, og dærmed lærte dem at man blir avhengi av hasj, og du mest sannsynlig havner på metal-sykehus.
Vis hele sitatet...
Han høres ikke troverdig ut. Hele foredraget later til å ha vært grunt og barnslig. Forhåpentligvis er klassekameratene dine såpass oppegående at de ikke alltid tror på hva de blir servert, selv om det står med stor skrift på en powerpoint.
Sitat av KafanEdetta Vis innlegg
Det er ikke det største problemet. Problemet var at han fremførte dette for en full klasse, og dærmed lærte dem at man blir avhengi av hasj, og du mest sannsynlig havner på metal-sykehus.
Vis hele sitatet...
Da jeg gikk på skolen var 40-60% av alle framføringer, uahengig av emne, av samme elendige kvalitet som denne. Det er selvfølgelig tragisk, men ikke spesielt knyttet til hasj/cannabis. Jeg ville vel heller sett på det som et generelt problem at allmennkunnskapen (for eksempel kildekritikk og evnen til å argumentere) er så dårlig.
Sitat av kimmag Vis innlegg
Takk for personangrepet.


Ifølge veldig mange så er det jo akuratt det som er riktig, folk sier jo tilogmed at det er SUNT å røyke det.
Vis hele sitatet...
vell, det er jo minst like dust som propaganda andre veien. Det vi vil ha er RIKTIG informasjon. Ikke gal informasjon den ene eller den andre veien.
Sitat av randoom Vis innlegg
Da jeg gikk på skolen var 40-60% av alle framføringer, uahengig av emne, av samme elendige kvalitet som denne. Det er selvfølgelig tragisk, men ikke spesielt knyttet til hasj/cannabis. Jeg ville vel heller sett på det som et generelt problem at allmennkunnskapen (for eksempel kildekritikk og evnen til å argumentere) er så dårlig.
Vis hele sitatet...
Jeg jobbet som lærer. Du overvurderer elevene.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av bullshizz Vis innlegg
Jaså, du har funnet en person med manglende kunnskap innen et emne. Jeg tror jeg møtte en sånn en gang.
Vis hele sitatet...
Når man har en presentasjon om et evne krever det faktisk at man har satt seg litt inn i temaet slik at man formidler korrekt informasjon.

Selvfølgelig møter alle personer hele tiden som ikke vet like mye om alt, tingen er bare at når man skal lære fra seg noe kan man faktisk ikke prate piss.
Det er på mange måter respektløst ovenfor de personene du prater til! Dette gjelder selvfølgelig ikke bare cannabis, men absolutt alt.
Men husk atcannabis er tabu, derfor har folk en tendens til å spise informasjonen de får slengt i trynet uansett om det er piss eller ikke.

Derfor burde det vært mye bedre undervisning på skolen rundt slike temaer, da snakker jeg om nøytral & korrekt undervisning som bretter ut alle sider av saken.
På den måten gir du muligheten til at folk skal tenke selv, danne egne meninger rundt temaet og deretter velge selv hva de synes!
Læreren skal også være til stede for å veilede elevene til å danne disse meningene, slik at folk som glorifiserer blir hjulpet ned til bakkekontakt og folk som driver med skremselspropaganda lærer seg å respektere at virkeligheten kansje ikke er så hard konspirasjonene sier.
Jeg snakker jeg ikke om at læreren skal hjelpe elevene til å "begynne eller ikke" men om man vil respektere, ta helt avstand eller være i mot.

Trådstarter satte denne personen på plass etter fremføringen, flott!
Sist endret av Kimbobo; 19. mai 2011 kl. 17:11.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Når man har en presentasjon om et evne krever det faktisk at man har satt seg litt inn i temaet slik at man formidler korrekt informasjon.

Selvfølgelig møter alle personer hele tiden som ikke vet like mye om alt, tingen er bare at når man skal lære fra seg noe kan man faktisk ikke prate piss.
Det er på mange måter respektløst ovenfor de personene du prater til! Dette gjelder selvfølgelig ikke bare cannabis, men absolutt alt.
Men husk atcannabis er tabu, derfor har folk en tendens til å spise informasjonen de får slengt i trynet uansett om det er piss eller ikke.

Derfor burde det vært mye bedre undervisning på skolen rundt slike temaer, da snakker jeg om nøytral & korrekt undervisning som bretter ut alle sider av saken.
På den måten gir du muligheten til at folk skal tenke selv, danne egne meninger rundt temaet og deretter velge selv hva de synes!
Læreren skal også være til stede for å veilede elevene til å danne disse meningene, slik at folk som glorifiserer blir hjulpet ned til bakkekontakt og folk som driver med skremselspropaganda lærer seg å respektere at virkeligheten kansje ikke er så hard konspirasjonene sier.
Jeg snakker jeg ikke om at læreren skal hjelpe elevene til å "begynne eller ikke" men om man vil respektere, ta helt avstand eller være i mot.

Trådstarter satte denne personen på plass etter fremføringen, flott!
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt det bedre selv. Er idiotisk at vi generelt sett vet så lite om noe så utbredt i landet vårt. Skulle bare mangle! Endte faktisk opp med at jeg hadde et miniforedrag forran noen få individer i klassen.
Uff, dette ble jeg irritert av å lese altså! At skolen virkelig kan gi ut så mye feilinformasjon? Vi går jo på skolen for å lære, ikke for å få vrangforestillinger osv. Men men, har selv noen i klassen som kom med en grei uttalelse:
''Jeg kunne godt tenkt meg å prøve hasj, ikke så mye da, bare nok til å se ponnier og regnbuer.''
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
For en idiot. Jeg håper virkelig du satt han på plass etterpå.
Vis hele sitatet...
Han er ikke nødvendigvis en idiot - feilinnformert og uviten, ja.
Sitat av kimmag Vis innlegg
Okei, så det er bedre å si "Det er helt ufarlig å røyke hasj barn, bare start!" ?
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om å fortelle folk at de skal begynne å røyke hasj.
Det er snakk om å fortelle sannheten, ikke slik propaganda som det høres ut slik TS beskrev det.
Jeg syns du og mange her inne har misforstått hele framføringa.
Poenget er ikke nødvendigvis å ha et innholdsrikt foredrag basert på harde fakta (selv om det jo ville styrket foredraget) men poenget er å få fram et budskap! Og på meg hørtes det ut som han hadde et klart og tydelig budskap, akkurat som deg trådstarter, selv om ditt innhold selv ikke var serlig bra, eller korrekt skrevet. Men poenget ditt kom fra.

Og det virker som mange av de som er irriterte på eleven er narkiser (jeg sier narkiser fordi dere bruker et narkotikum!) og det underbygger jo bare poenget mitt om at dere forsto poenget til eleven. Dere er bare irriterte fordi "dere vet best"
Sitat av Leroy Vis innlegg
Jeg syns du og mange her inne har misforstått hele framføringa.
Poenget er ikke nødvendigvis å ha et innholdsrikt foredrag basert på harde fakta (selv om det jo ville styrket foredraget) men poenget er å få fram et budskap! Og på meg hørtes det ut som han hadde et klart og tydelig budskap, akkurat som deg trådstarter, selv om ditt innhold selv ikke var serlig bra, eller korrekt skrevet. Men poenget ditt kom fra.

Og det virker som mange av de som er irriterte på eleven er narkiser (jeg sier narkiser fordi dere bruker et narkotikum!) og det underbygger jo bare poenget mitt om at dere forsto poenget til eleven. Dere er bare irriterte fordi "dere vet best"
Vis hele sitatet...
Men skal man holde foredrag for å endre holdning basert på feil informasjon da?
Ikke alle her er "narkiser" heller btw.
Sist endret av Kalars; 19. mai 2011 kl. 20:22.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Nei, jeg har ikke missforstått. Jeg kjenner denne fyren. Han skrev oppgaven sin natten før han skulle fremføre den, med det han trudde var riktig. Han ville ikke sende en anti-drug message. Og grunnen til at det ikke er "serlig" bra skrevet er at jeg ikke har sovet på 40 timer. Mer nøyaktig 34 når denne tråden ble startet.
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Han er ikke nødvendigvis en idiot - feilinnformert og uviten, ja.
Vis hele sitatet...
Såpass manglende evne til kildekritikk og kritisk tenking gjør at jeg plasserer han godt innenfor kategorien "idiot".
Lite som forbauser meg når 80% av menneskeheten mener at LSD og shrooms er svært farlig for kroppen.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Jeg er enig i at ungdommer kanskje ikke har tilstrekkelig med informasjon om narkotika. Men for en vanlig ungdom som ikke har noen særlig interesse for det, så er det jo samme om han kan noe om det eller ikke.
Da jeg var 17 og gikk på vgs. visste ALLE i klassen min veldig godt at Cannabis ikke var noe å hoppe i taket av.
Gjett en gang hvorfor. Oslo øst <3
Sitat av ViceR Vis innlegg
Jeg er enig i at ungdommer kanskje ikke har tilstrekkelig med informasjon om narkotika. Men for en vanlig ungdom som ikke har noen særlig interesse for det, så er det jo samme om han kan noe om det eller ikke.
Vis hele sitatet...
Ja, synest heller ikke det er så relevant å forholde seg til fakta når man skal presentere noe i en lærings sammenheng.
Eller?
Skjønner ikke at dere henger dere så mye opp i dette. De fleste har en eller annen gang lagd en fremføring full av piss. Greit, læreren burde gi han en dårlig karakter, annet enn det så er det ikke så mye å snakke om.

Ser ikke helt hvorfor staten skal informere oss om noe som helst, vi burde da klare å innformere oss selv.
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Sitat av hesm Vis innlegg
Ser ikke helt hvorfor staten skal informere oss om noe som helst, vi burde da klare å innformere oss selv.
Vis hele sitatet...
Hvorfor går/gikk du på skolen? For å ha det fett eller for å ta til deg kunnskap og informasjon? Jo det er staten sitt ansvar at rusopplæringen i skolen blir bedre.
Sist endret av Bmariuz; 20. mai 2011 kl. 09:31.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Hvorfor går/gikk du på skolen? For å ha det fett eller for å ta til deg kunnskap og informasjon? Jo det er staten sitt ansvar at rusopplæringen i skolen blir bedre.
Vis hele sitatet...
Sant, men staten vil jo ikke at vi skal ha korrekt kunnskap om rusmidler. Hvorfor ellers får skoleelever i ungdomsskolen og videregående besøk av
en illsint politimann som snakker om hvor farlig hasj er, og som bare snakker piss som "hasj svir hjernecellene dine og til slutt havner du i rullestol"? I tilleg tar de med seg en sliten narkoman som har blitt busta med noen brukerdoser av ettellerannet, og som alternativ til vanlig straff, må bli med til skoler for å fortelle alle om hvordan hasj ødela livet hans. Dette er stygt gjort av staten/politiet. Simplifisere de svært komplekse årsakene til rusmisbruk ned til hasj.... Det er krenkelse av narkomane, samt krenkelse av elevers rett til riktig informasjon OG krenkelse av elevers intelligens.

Så lenge narkotika er uglesett og illegalt, vil aldri vi få korrekt/non-propaganda informasjon inn i skolen. Men for at narkotika ikke skal bli uglesett på samme måten, og cannabis legalt, er vi nødt til at alle vet sannheten. Det er en ond sirkel...
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av hesm Vis innlegg
Skjønner ikke at dere henger dere så mye opp i dette. De fleste har en eller annen gang lagd en fremføring full av piss. Greit, læreren burde gi han en dårlig karakter, annet enn det så er det ikke så mye å snakke om.

Ser ikke helt hvorfor staten skal informere oss om noe som helst, vi burde da klare å innformere oss selv.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke støtte en dårlig fremføring på et grunnlag av at andre har hatt dårlige fremføringer. På skolen skal vi LÆRE, ikke høre på elever som snakker om ting de ikke aner noe om. Trur du virkelig ungdommer kommer til og finne all infoen de trenger, vis ikke skolen lærer oss det? Hvor mange hadde lært seg historie, matte, geografi, om ikke skolen hadde lært oss?

Læreren vet like lite om dette som han.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av Esnc Vis innlegg
Ja, synest heller ikke det er så relevant å forholde seg til fakta når man skal presentere noe i en lærings sammenheng.
Eller?
Vis hele sitatet...
Jeg syns absolutt det er relevant å holde seg til fakta når man skal presentere noe om et emne. Jeg snakker heller om de som ikke har noe interesse for det, og heller ikke skal holde en presentasjon om det.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av ViceR Vis innlegg
Jeg syns absolutt det er relevant å holde seg til fakta når man skal presentere noe om et emne. Jeg snakker heller om de som ikke har noe interesse for det, og heller ikke skal holde en presentasjon om det.
Vis hele sitatet...
Prøv å si det til læreren din. "Sorry ass, men jeg har ikke noe interesse for dette, kan jeg heller se en film eller noe?" Uansett om du har interesse eller ikke, så burde du vite fakta, ikke propaganda.
Glad jeg har vokst litt siden jeg gikk på ungdom/vgs og gikk rundt å pratet om at cannabis måtte legaliserest.....
Sitat av hideout Vis innlegg
Glad jeg har vokst litt siden jeg gikk på ungdom/vgs og gikk rundt å pratet om at cannabis måtte legaliserest.....
Vis hele sitatet...
Nå går du rundt og prater om at dagens narkopolitikk funker, regner jeg med..?
Social skills er tydeligvis helt ukjent for majoriteten av posterne i denne tråden. Han har vel fått en oppgave og gjort den for å få en karakter. Når noen blir tvunget til å gjøre en oppgave skal en heller ikke vente seg at det er så sykt mye tanke bak den. Å forelese karen om det en selv vet fra tvilsomme internettkilder er bare irriterende.

Det er heller ikke sånn at de fleste har noen interesse av å vite masse om hasj. Det fins jævla mye som er nyttig å vite, men en kan ikke kunne alt. Å kreve at folk skal vite alt om ens hobby er latterlig selvsentrert.
Sist endret av Stratops; 21. mai 2011 kl. 15:34.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Social skills er tydeligvis helt ukjent for majoriteten av posterne i denne tråden. Han har vel fått en oppgave og gjort den for å få en karakter. Når noen blir tvunget til å gjøre en oppgave skal en heller ikke vente seg at det er så sykt mye tanke bak den. Å forelese karen om det en selv vet fra tvilsomme internettkilder er bare irriterende.

Det er heller ikke sånn at de fleste har noen interesse av å vite masse om hasj. Det fins jævla mye som er nyttig å vite, men en kan ikke kunne alt. Å kreve at folk skal vite alt om ens hobby er latterlig selvsentrert.
Vis hele sitatet...
Er enig her!

Hadde en vel ubekvem opplevelse i psykologi timen hvor vi skulle ha muntlig framføring for elevene i grupper. Temaet var selvsagt rusmidler. Under framføringen ble jeg skremt hvor mange som hadde negativt syn på hasj/marihuana og sammenlignet dette med harde stoffer som heroin, kokain og amfetamin. Ikke nok med det, så var alkohol mye bedre i forhold til hasj/marihuana, og det var ikke et farlig rusmiddel siden det var lovlig, riktignok ikke ved misbruk.

Jeg satt stum og brydde meg ikke, fordi, så lenge stoffet vi er så glad i er ulovlig, så er det naturlig at folk har et slikt syn på stoffet, uten å ha noe erfaring med det. Det gir mening folkens. Og man bretter ikke ut om alt man vet om stoffet til streite, medelever, det er som å skyte seg selv i leggen. Å være seg selv er en ting, men ærlig talt, hvor mange av dere er det ikke som tar på seg en maske i enkelte tilfeller? That's just the way it is.
Sist endret av Denzel; 21. mai 2011 kl. 16:19.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stratops Vis innlegg
Social skills er tydeligvis helt ukjent for majoriteten av posterne i denne tråden. Han har vel fått en oppgave og gjort den for å få en karakter. Når noen blir tvunget til å gjøre en oppgave skal en heller ikke vente seg at det er så sykt mye tanke bak den. Å forelese karen om det en selv vet fra tvilsomme internettkilder er bare irriterende.

Det er heller ikke sånn at de fleste har noen interesse av å vite masse om hasj. Det fins jævla mye som er nyttig å vite, men en kan ikke kunne alt. Å kreve at folk skal vite alt om ens hobby er latterlig selvsentrert.
Vis hele sitatet...

Vi hadde tre kategorier vi kunne velge mellom. Rusmidler, rasisme og internett. Han ble slettes ikke tvunget til noe. Og Narkotia er lang mer en en hobby når du ser hele bildet.
Problemet ligger i om at hvis noen avgir korrekt informasjon, så vil man kanskje få problemer med lærere, at de blant annet begynner og mistenke at eleven driver med dop! det er latterlig at man er nødt og presentere en løgn for oppnå karakterer!
Sitat av Shellshock Vis innlegg
Problemet ligger i om at hvis noen avgir korrekt informasjon, så vil man kanskje få problemer med lærere, at de blant annet begynner og mistenke at eleven driver med dop! det er latterlig at man er nødt og presentere en løgn for oppnå karakterer!
Vis hele sitatet...
Hvis man har en skoleoppgave med dette burde man uansett ha konkrete kilder på alt du sier under foredrager, så om man henviser til disse skal det ikke ha noe å si hva læreren mener om dop.
Bedre norskopplæring også? Feilinformerte elever.
Ta saken i egne hender!
I 9. ende klasse fikk vi ha en fremføring om akuratt hva vi ville. Da hadde jeg selvfølgelig et foredrag om cannabis planten, hasj/marijuana.

Fikk karakter 6.

Dem har ikke lov til og trekke deg i karakterer, eller gi deg noe straff fordi du velger et emne dem ikke liker.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Hvorfor går/gikk du på skolen? For å ha det fett eller for å ta til deg kunnskap og informasjon? Jo det er staten sitt ansvar at rusopplæringen i skolen blir bedre.
Vis hele sitatet...
Man kan ikke lære om alt på skolen, og jeg ser derfor ikke hvorfor vi skal bruke tid på å lære om ulovlige rusmidler. når jeg skrev noe som helst, så mente jeg selvfølgelig noe som helst innenfor dette.

Sitat av KafanEdetta
Du kan ikke støtte en dårlig fremføring på et grunnlag av at andre har hatt dårlige fremføringer. På skolen skal vi LÆRE, ikke høre på elever som snakker om ting de ikke aner noe om. Trur du virkelig ungdommer kommer til og finne all infoen de trenger, vis ikke skolen lærer oss det? Hvor mange hadde lært seg historie, matte, geografi, om ikke skolen hadde lært oss?

Læreren vet like lite om dette som han.
Vis hele sitatet...
En fremføring er i større grad lagt opp for at eleven skal få en muntlig vurdering, enn at de andre skal lære. På skolen min så lærer læreren oss alltid pensum, så går vi videre inn på det med fordypningsoppgaver likt som dette. Det er altså ikke elevens jobb å undervise andre elever gjennom en fremføring, men å bevise hva man har lært.
Sitat av hesm Vis innlegg
Man kan ikke lære om alt på skolen, og jeg ser derfor ikke hvorfor vi skal bruke tid på å lære om ulovlige rusmidler.
Vis hele sitatet...
Fordi rusmidler, også ulovlige, har en enorm påvirkning på samfunnet vårt.