Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 27296
Ønsker å kjøpe en parkeringsplass på naboeiendommen, i den anledning lurte jeg på om det finnes det noen åpen tjeneste for å finne ut hvem som eier en eiendom?
Sist endret av Spelly; 29. juni 2015 kl. 16:57.
Prøv denne:

http://www.seeiendom.no

Tok 1.3 sekund å finne på google.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Jeg også har googlet og kom frem til samme siden. Det står ikke hvem som eier eiendommen...
Kommunen vet Ring de.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Sitat av normal Vis innlegg
Vis hele sitatet...

@Matrikkelen: Den inneholder en oversikt over eiendommer, eiendomsgrenser, adresser og bygninger.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Spelly Vis innlegg
Jeg også har googlet og kom frem til samme siden. Det står ikke hvem som eier eiendommen...
Vis hele sitatet...
Vis informasjon og på bygningen inne på seeiendom.no og bestill info eller noe sånt så skal du få opp.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Så vidt jeg vet kan ikke kommunen oppgi hvem som er eier av en eiendom, tror du må kontakte kartverket.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Så vidt jeg vet kan ikke kommunen oppgi hvem som er eier av en eiendom, tror du må kontakte kartverket.
Vis hele sitatet...
stemmer vertfall ikke i min kommune. ringt/sendt mail ved flere anledninger og har alltid fått svar.
www.seeiendom.no Trykk på eiendom med gnr/bnr eller adresse, velg marker eiendom. Deretter vis informasjon. Så når det kommer opp "Bekreftet grunnboksutskrift Grunnboksinformasjon og VIS". Trykk "Vis" det holder med å logge inn med bankid, eller minid. Da slipper du å kontakte kartverk og kommune, der du mangler gnr/bnr, må du kontakte kommune. Er fjerne plasser som ikkje har info annet enn kommuner.