Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2579
Tok 4-AcO-DMT imgår. God tur og my morro.
Kunne tenke oss en 2cb tur med noen kapsler en kompis har med seg. 2c-b kapsler.mvi har to hver. Må jeg forvente mindre effekt av disse i dag etter gårsdagens inntakt av syntetisk psilocybin? Vellykket fangst under hummerfiske må feires
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
4-AcO-DMT er et tryptamin mens 2C-B er et fenetylamin, de skal ikke ha noe nevneverdig krysstolleranse.
Trådstarter
Takk for svar. Det fungerte ypperlig, men samtidig litt skuffet over begge to..rart.

Stemmer det at 4-AcO-DMT omdannes til psilocybin i kroppen, og sånn sett bør fungere og oppføre seg som "vanlig" sopp? Alle sopp og soppturer er forskjellig .... Men jeg ble ikke like tura av disse 4-Ac0-DMT kapselene som jeg har blitt på tidligere soppturer. Var gått på vei og sinnsykt mye lok, men tok ikke helt av.

Takk for svar. Det fungerte ypperlig, men samtidig litt skuffet over begge to..rart.

Stemmer det at 4-AcO-DMT omdannes til psilocybin i kroppen, og sånn sett bør fungere og oppføre seg som "vanlig" sopp? Alle sopp og soppturer er forskjellig .... Men jeg ble ikke like tura av disse 4-Ac0-DMT kapselene som jeg har blitt på tidligere soppturer. Var gått på vei og sinnsykt mye lok, men tok ikke helt av.
Sist endret av EazyA; 20. oktober 2014 kl. 10:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
At psilocybin er det mest rusgivende stoffet i sopp er jo klart men det er jo mulig at sopp inneholder andre stoffer som også bidrar til trippen. Dette er riktignok bare synsing fra min side men siden det er slik med cannabis så er det jo en mulighet for at det gjelder for sopp også.
Sol Niger Within
Vartec's Avatar
Både tryptaminer og phenetylaminer fungerer gjennom 5-HT2A reseptoren, så krysstoleranse vil jeg tro finnes mellom dem.
Mener å ha lest at de fleste klassiske kategoriene innenfor psykedelika har krysstoleranse pga. denne reseptoren.
Trådstarter
DfenZ, ja jeg tenker og det må være der det ligger....
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sopp inneholder Baeocystin og Norbaeocystin, vi vet svært lite om disse stoffene, men det finnes rapporter om at de er psykoaktive.

4-Aco-DMT gjøres om til psilocin, som er 5-HT2A, 5-HT1A og 5-HT2C reseptor agonist, 2C-B er bare agonist på den sistnevnte reseptoren, derfor skal ikke krysstoleranse være det store problemet her.
Interessant! Du har vel ikke noen linker til disse rapportene?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dfenz: Det finnes ikke kopier på nettet, den ene er i boken "Magic Mushrooms Around the World" skrevet av Jochen Gartz, den andre jeg vet av er del av en vitenskapelig journal, man må ha et abbonement eller betale for å lese den: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...2600571007/pdf
Sitat av Dodecha Vis innlegg
4-AcO-DMT er et tryptamin mens 2C-B er et fenetylamin, de skal ikke ha noe nevneverdig krysstolleranse.
Vis hele sitatet...
LSD gir toleranse mot 2cb (ikke så mye andre veien, 2cb toleranse bygger seg opp sakte).
Jeg måtte opp i nesten det dobbelte på 2cb i forhold til det jeg vanligvis bruker. Stemmer med det andre skriver på nettet om emnet.

Nå blir det kanskje litt på siden, da jeg leser at folk kaller LSD både for tryptamin og fenetylamin, at det har karakteristikken til begge to. Jeg har alltid tenkt på LSD som ergoline og tryptamin, men det er mulig jeg har misforstått noe. Er ingen kjemiker
Sitat av EazyA Vis innlegg

Takk for svar. Det fungerte ypperlig, men samtidig litt skuffet over begge to..rart.

Stemmer det at 4-AcO-DMT omdannes til psilocybin i kroppen, og sånn sett bør fungere og oppføre seg som "vanlig" sopp? Alle sopp og soppturer er forskjellig .... Men jeg ble ikke like tura av disse 4-Ac0-DMT kapselene som jeg har blitt på tidligere soppturer. Var gått på vei og sinnsykt mye lok, men tok ikke helt av.
Vis hele sitatet...
4-AcO-DMT er ganske så identisk som sopp, så hvis du hadde forskjellige opplevelser kommer dette av dosen og set+setting, som man selvfølgelig ikke skal undervurde effekten av.
skuffet over 4-Ac0-DMT? hvor mye ca tok du? har selv prøvd det en gang med en dose på 30 mg noe av det sykeste jeg har opplevd av rc`s! i mine øyne ikke helt litt psylocybin, men mye likheter seff.
Hva er vitsen med Syntentisk psilocybin ?
Visste at dette eksisterte, men da først og fremst til forsknings/teraputiske formål.
Men det kan man altså finne på det svarte markedet ? Lite poeng når det kan skaffes i fra fri natur, kanskje beregnet markeder der man ikke finner flein (er vel i tempererte klimasoner) eller de som ikke tør plukke grunnet giftfare ?

Hva er vitsen med Syntentisk psilocybin ?
Visste at dette eksisterte, men da først og fremst til forsknings/teraputiske formål.
Men det kan man altså finne på det svarte markedet ? Lite poeng når det kan skaffes i fra fri natur, kanskje beregnet markeder der man ikke finner flein (er vel i tempererte klimasoner) eller de som ikke tør plukke grunnet giftfare ?
Sist endret av [protus]; 21. oktober 2014 kl. 20:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av [protus] Vis innlegg
Hva er vitsen med Syntentisk psilocybin ?
Visste at dette eksisterte, men da først og fremst til forsknings/teraputiske formål.
Men det kan man altså finne på det svarte markedet ? Lite poeng når det kan skaffes i fra fri natur, kanskje beregnet markeder der man ikke finner flein (er vel i tempererte klimasoner) eller de som ikke tør plukke grunnet giftfare ?

Hva er vitsen med Syntentisk psilocybin ?
Visste at dette eksisterte, men da først og fremst til forsknings/teraputiske formål.
Men det kan man altså finne på det svarte markedet ? Lite poeng når det kan skaffes i fra fri natur, kanskje beregnet markeder der man ikke finner flein (er vel i tempererte klimasoner) eller de som ikke tør plukke grunnet giftfare ?
Vis hele sitatet...
Det er ikke alle som gidder å traske rundt i mange timer i håp om å finne flein i naturen. Syntetiske tryptaminer er ofte billigere og lettere å håndtere enn flein også.
Sitat av [protus] Vis innlegg
Hva er vitsen med Syntentisk psilocybin ?
Visste at dette eksisterte, men da først og fremst til forsknings/teraputiske formål.
Men det kan man altså finne på det svarte markedet ? Lite poeng når det kan skaffes i fra fri natur, kanskje beregnet markeder der man ikke finner flein (er vel i tempererte klimasoner) eller de som ikke tør plukke grunnet giftfare ?

Hva er vitsen med Syntentisk psilocybin ?
Visste at dette eksisterte, men da først og fremst til forsknings/teraputiske formål.
Men det kan man altså finne på det svarte markedet ? Lite poeng når det kan skaffes i fra fri natur, kanskje beregnet markeder der man ikke finner flein (er vel i tempererte klimasoner) eller de som ikke tør plukke grunnet giftfare ?
Vis hele sitatet...
Et tilnærmet rent kjemikalie som f.eks 4-AcO-DMT er mye enklere å forholde seg til, da virkestoffene i sopp(selv om du doserer etter gram) har en tendens til å variere fra tre gram den ene dagen til tre gram den andre.

Personlig synes jeg turen ut for å plukke er en stor del av hele seansen, så jeg hadde aldri gått for et syntetisk alternativ. Men for de som ikke har noe forhold til selve turbiten eller ikke har mulighet av andre årsaker er det jo veldig praktisk =)
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Et tilnærmet rent kjemikalie som f.eks 4-AcO-DMT er mye enklere å forholde seg til, da virkestoffene i sopp(selv om du doserer etter gram) har en tendens til å variere fra tre gram den ene dagen til tre gram den andre.

Personlig synes jeg turen ut for å plukke er en stor del av hele seansen, så jeg hadde aldri gått for et syntetisk alternativ. Men for de som ikke har noe forhold til selve turbiten eller ikke har mulighet av andre årsaker er det jo veldig praktisk =)
Vis hele sitatet...
Men det er vel fortsatt mest atraktivt i klimasoner der du ikke finner flein, på samme måte som at meskalin i europa oftest er syntetisk ? Eller ?
Sitat av [protus] Vis innlegg
Men det er vel fortsatt mest atraktivt i klimasoner der du ikke finner flein, på samme måte som at meskalin i europa oftest er syntetisk ? Eller ?
Vis hele sitatet...
Det har jeg ingen formening om, men antakelig ja. Det jeg mente å svare deg på var spørsmålene "Hva er vitsen med Syntentisk psilocybin?" og "Lite poeng når det kan skaffes i fra fri natur".

Jeg har aldri vært borti syntetisk framstilt meskalin her i Trondheim, kanskje det forekommer oftere i Oslo, jeg vet ikke. Har hørt flere omtale 2c-* som syntetisk meskalin, noe som selvfølgelig ikke er riktig.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
At psilocybin er det mest rusgivende stoffet i sopp er jo klart men det er jo mulig at sopp inneholder andre stoffer som også bidrar til trippen. Dette er riktignok bare synsing fra min side men siden det er slik med cannabis så er det jo en mulighet for at det gjelder for sopp også.
Vis hele sitatet...
Det høres logisk ut at dette er tilfellet med sopp også i likhet med cannabis.
Jeg mener også å ha hørt at sopp også har noe stimulerende mekanismer?
4-aco-dmt er ikke syntetisk psilocybin. Det er et annet stoff - et research chemical - som riktignok ligner veldig på psilocybin i strukturen. Men det er fremdeles ikke psilocybin. Dette til forskjell fra syntetisk meskalin. Som faktisk er meskalin - bare syntetisk fremstilt (om man ser bort ifra idioter som mener at div 2-cb produkter er syntetisk meskalin)

De fleste som har prøvd både psilocybin og etterligninger av psilocybin (4-Aco-DMT, 4-Ho-Met etc) merker også greit subtile forskjeller i rusen.

Personlig prøvde jeg meg på 4-ho-met. Det ble med med den ene gangen. Første og siste. Og etter dette bestemte jeg meg for å legge alle RCer på hylla en gang for alle.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Bearass Vis innlegg
4-aco-dmt er ikke syntetisk psilocybin. Det er et annet stoff - et research chemical - som riktignok ligner veldig på psilocybin i strukturen. Men det er fremdeles ikke psilocybin. Dette til forskjell fra syntetisk meskalin. Som faktisk er meskalin - bare syntetisk fremstilt (om man ser bort ifra idioter som mener at div 2-cb produkter er syntetisk meskalin)

De fleste som har prøvd både psilocybin og etterligninger av psilocybin (4-Aco-DMT, 4-Ho-Met etc) merker også greit subtile forskjeller i rusen.

Personlig prøvde jeg meg på 4-ho-met. Det ble med med den ene gangen. Første og siste. Og etter dette bestemte jeg meg for å legge alle RCer på hylla en gang for alle.
Vis hele sitatet...
4-AcO-DMT er det samme som O-Acetylpsylocin...

"In the body O-acetylpsilocin is deacetylated to psilocin by deacetylases/acetyltransferases during first pass metabolism[citation needed] and during subsequent passes through the liver (evident as psilacetin is also active via parenteral routes of ingestion). Its ability to alter cellular metabolism by competing for the deacetylase enzyme causes a perceptible loss of cellular heat generation capacity at doses between 0.4 and 0.8mmol."

Hvis du ser på molekylene så ser du at den eneste forskjellen er at O-acetylpsylocin har en acetylgruppe der psilocin har en -OH-gruppe. Jeg ser at wiki nå har [citation needed], men all logikk tilsier at det som står der stemmer, og at det raskt vil omgjøres til psilocin in vitro.

Du har rett i at det ikke er psylocibin, men det er i praksis psilocin (den ekstra acetyl-gruppen har lite å si i praksis... Forskjellen er vel hovedsaklig at sopp trolig inneholder andre aktive alkalier enn bare psilocybin (psilocin).

Men, angående det du sier om syntetisk meskalin; snakker du da om biosyntetisert meskalin, eller finnes det "helsyntetisk"? Altså kjemisk fremstilt uten å bruke enzymer eller lignende...