Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 12289
Hei alle dere!

Jeg er ny her på forumet, så dere må unnskylde meg om jeg er noob. (Forsåvidt relativt noob når det kommer til rus generelt, bortsett fra weed og alkohol.) Jeg bor med kjæresten min, vi har begge venner som er av den reflekterende typen, folk som liker å eksperimentere. I sommer snakka vi mye om MDMA, og vi har lekt oss lenge med tanken på å prøve. Denne uka bestemte vi oss for å gjøre det til helga, så derfor spør jeg nå dere om eventuelle "tips og triks".

Spørsmålene mine kommer i slutten, jeg vil bare gi dere et innblikk i min tankegang så det kanskje blir lettere for dere å respondere.

Litt basic info om meg; 23 år, 49 kg og ca 1.69 høy.

Jeg ser på meg selv som en oppegående og klok jente, med verdier på rett plass.
Nå har det seg slik at når det kommer til noe nytt og ukjent, spesielt innenfor rus så er det jo vanlig at den instinktive beskyttelses-mekanismen, (eller hva jeg nå skal kalle det for) skrur seg på. 80% av meg er utrolig nysgjerrig på hele konseptet rundt MDMA, og de resterende 20% er de som holder meg tilbake og stiller spørsmål. Jeg har gjort masse research, lest meg opp her inne på forumet og prøvd å sette meg inn i det andre folk har rapportert etter en førstegangstur på MDMA.

Hovedgrunnen til at jeg vil prøve er, vel, denne rusen høres jo fantastisk ut.
Jeg tror også at jeg og samboer kan knytte bånd, komme nærmere, og bare prate i en fri flyt. Gjøre det vi gjør best, med andre ord. Jeg har veldig lyst å dele denne opplevelsen med han, og omvendt.

I Noen av rapportene jeg har lest har folk skrevet om at opplevelsen har forandret dem som person, til det bedre. Jeg har alltid vært en blid jente, en ja-person, mens i løpet av de siste året med kanskje litt for mye blazing, har jeg blitt mer likegyldig, finner ikke glede i like mange ting som det jeg gjorde før. Dette er jo selvfølgelig et resultat av mye røyking, en etterhvert minsket vennegjeng (pga flytting) og en del andre faktorer som spiller inn.
Dette er nok den andre grunnen til at jeg har lyst å prøve. Jeg vil føle hvordan ren glede og eufori er igjen, fordi det er en følelse det er veldig lenge siden jeg har kjent på. (Uten å høres for klisjè ut.)

Så, nå lurer jeg på;

Overtenker jeg hele greia? Det å ha et kritisk syn på rus ser ikke jeg på som en ulempe, men jo mer jeg tenker på det jo mer spørsmål dukker opp. "Hva om jeg får en bad trip" "Tenk om jeg plutselig får angstannfall" And so on. Er det bare å slippe seg løs? Det er jo alle what if's-ene som holder oss mennesker tilbake fra å gjøre det vi vil gjøre. Hva er den "gyldne regelen" som er grei å huske på når irrasjonelle tanker dukker opp?

Også lurer jeg på i forhold til dosering og tid osv. Jeg har hørt så mye forskjellig, noen mener jeg bør ta kun 1 til 2 doser fordelt utover kvelden, mens noen har sagt 5-6 mindre doser.
Hvordan er det med vekt og muskelmasse? Hva anbefaler dere til ei på min størrelse? Og, vi tenker å innta oralt, en kompis av meg anbefalte å ha litt på en papirbit for å så svelge, men det er vel mange måter å gjøre dette på.

Som sagt, jeg er ny i denne verdenen, så alle tips og huskeregler dere mener er relevant i forhold til min jomfrutur tar jeg imot med stor takk!

Hilsen the good girl gone bad
ArbeidsledigProletar
Vær supernazi med deg selv om du finner ut at dette "forandret livet ditt til det bedre" og du blir helfrelst. Veien fra helfrelst på MDMA til utbrent hode to måneder senere er kort
MDMA er veien å gå hvis du vil ødelegge deg selv og ditt liv. Prosentandelen er ikke stor for den som greier å opprettholde et normalt liv etter lengre bruk. Og som alle vet, de aller fleste prøver mer enn èn gang. It's called addiction.

At du sier du er klok, motsier seg selv når du i det hele tatt vurderer å ta MDMA.
Sitat av RauvcracK Vis innlegg
MDMA er veien å gå hvis du vil ødelegge deg selv og ditt liv. Prosentandelen er ikke stor for den som greier å opprettholde et normalt liv etter lengre bruk. Og som alle vet, de aller fleste prøver mer enn èn gang. It's called addiction.

At du sier du er klok, motsier seg selv når du i det hele tatt vurderer å ta MDMA.
Vis hele sitatet...
Hva er prosentandelen? "som alle vet"?? pffffff
It's called bullshit.

MDMA er ikke noe å leke med, men skremselspropaganda hjelper ikke. Kom med tall og fakta hvis du skal være så bastant. ikke "alle vet" Kjenner mange som har prøvd mdma, men ingen har gått til grunne så du må komme med noe litt mer håndfast for å overbevise.

TS: Pass på dosering og vær på et trygt sted med folk du er trygge på, så går det stort sett greit. Ikke surr rundt bland masse edru eller fulle folk.
Sist endret av Bothrops; 17. september 2014 kl. 14:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bare fordi dette er et forum som omhandler knark mer enn noe annet, så finnes det tenåringer her inne som plutselig finner en tråd som dette uten å ane hva MDMA er. Egentlig var han/hun her inne bare for å lese noe om data. Plutselig har denne tenåringen lest seg rundt på nettet og hørt hvor spennende MDMA er. I det neste øyeblikket sitter han/hun og tester dette ut i praksis. Dette stedet er reklamering på høyt nivå for rusmidler.

Toleransen for knark her inne er alt for høy, spesielt når ingen advarer om konsekvensene. Derad spesielt avhengigheten som følger med og eksperimenteringen med andre rusmidler.

Nei, alle kan ikke beskyttes, men dette forumet er alt for blottet for slike tråder som dette. Det pirrer unge uerfarne mennesker til å prøve det, og det støtter jeg ikke. Nye brukere skulle hatt en knapp på "rediger profil" hvor man kunne styre enkelt om man ville vise rusrelaterte tråder eller ikke. Og den knappen skulle stått på "aktivert" ved default slik at man er nødt å gå inn å krysse av boksen før man får se innlegg med rusrelatert innhold. Noe å tenke på der nso.

Takk for meg.
Sitat av RauvcracK Vis innlegg
MDMA er veien å gå hvis du vil ødelegge deg selv og ditt liv. Prosentandelen er ikke stor for den som greier å opprettholde et normalt liv etter lengre bruk. Og som alle vet, de aller fleste prøver mer enn èn gang. It's called addiction.

At du sier du er klok, motsier seg selv når du i det hele tatt vurderer å ta MDMA.
Vis hele sitatet...
Hva med å lese deg opp litt før du spytter på tastaturet ditt?
Nei gå et annet sted om du vil spre propaganda og løgn.
Kan også være greit å ikke sette spørsmål ved det intellektuelle nivået på folk som spør om råd.
Sitat av RauvcracK Vis innlegg
MDMA er veien å gå hvis du vil ødelegge deg selv og ditt liv. Prosentandelen er ikke stor for den som greier å opprettholde et normalt liv etter lengre bruk. Og som alle vet, de aller fleste prøver mer enn èn gang. It's called addiction.

At du sier du er klok, motsier seg selv når du i det hele tatt vurderer å ta MDMA.
Vis hele sitatet...

Nå synes jeg du overdriver en smule. "MDMA er veien å gå hvis du vil ødelegge deg selv og ditt liv." Om jeg ville ødelagt livet mitt hadde jeg pønsket ut noe annet. Det er stor forskjell på å ha en opplevelse med MDMA, og på å gjøre det flere ganger, jevnlig. Dessuten, jeg spør om tips fra folk som har peiling og erfaring om dette stoffet, så hvis du kom hit for å dømme kan du gjøre det en annen plass.
Det virker jo som du allerede vet veldig mye om MDMA. Og om førstegangsbruk.

MDMA er et fantastisk dop, som gir deg en veldig bra følelse og tur. Men vær forsiktig, for man vil bare gjøre det mer og mer. Selvom selve stoffet er vanskelig å bli fysisk avhengig av, blir man fort avhengig av følelsen man får på det.

Jeg begynte akkurat som du tenker å gjøre, men det bare eskalerte mer og mer og nå har det gått altfor langt! For min del hvertfall.


Man kommer mye nærmere person(e) man tar MDMA sammen med, og man knytter et spesielt bånd. Så "terapimessig" er det et fantastisk dop!

Tankegangen min har absolutt forandret seg. Jeg ser annerledes på ting og mennesker. Jeg har aldri vært en dømmende person, men jeg ser nå mye mer bak personer jeg møter.
Det skjer noe med hodet under, og etter, du tar det. Det er jo en grunn til at det blir prøvd ut i terapi også.

Det med at det er lenge siden du har opplevd glede og eufori, så anbefaler jeg heller at du gjør noe mer naturlig enn å ruse deg. MDMA er bra der og da, men faren for nedtur dagene etter er relativt stor(Vanlig å ikke få nedtur etter førstegangsbruk da). Så det er godt når man er rusa, men kan fort bli en uke med nedtur om du er riktig uheldig! Igjen, lett å bli avhengig av den gode følelsen man får iforhold til å prøve å få glede i livet uten dop.

Badtrip er ikke lett å få på MDMA, så langt du doserer riktig og har en bra setting. Det kan være lurt å enten ha noen der som har prøvd før, eller noen dere kan ringe dersom dere blir litt satt ut. Det er tross alt noe dere ikke har opplevd før, og kan virke litt skremmende i starten.

Angående den gyldne regelen så er det bare å tenke på at du har akkurat putta i deg et dop, og det er ikke noe farlig og det kommer til å gå over. De fleste kan "freake" litt ut de første 5-10 minuttene fordi de ikke vet hvordan rusen er, så går alt bra etter dette.

Jeg har pleid å ta 3 drop nesten hver gang. Men synes 2 drop holder i massevis da jeg har opplevd å bli mindre sliten dagene etter, og en bedre opplevelse. Når man er i rusen er det lett å bare ta en til fordi man vil ha det bra mye lenger.

1-2 mg/kg er normalt å dosere. Begynne med 0,1-0,15 og ta en på 0,1 på 2. dropp (1,5 time etter du har begynt å merke første)er nok en god dosering for deg. Og regne opp på kjæresten din som sikkert veier mer
Er absolutt best smakmessig og enten droppe det i sigarettpapir, eller i kapsel. Da slipper du smaken av det!


Finn frem masse deilig musikk, masse lister her på forumet.
Kjøp gjerne frukt, ta frem kosebukser og behagelige klær. Tenn masse lys, og fyr i peisen er magisk!

Her er det masse tips til hva man kan gjøre og ha med seg på tur:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=268717

Denne time lange remixen er helt magisk, og setter skikkelig stemning:
http://www.youtube.com/watch?v=bwXEQ8Uc6Dw


Kos dere, vær avslappet og ikke forvent at dere kommer til å få badtrip så kommer dere til å få det kjempe bra!

Dette ble jo utrolig langt, men! Hehe
Sitat av RauvcracK Vis innlegg
Bare fordi dette er et forum som omhandler knark mer enn noe annet, så finnes det tenåringer her inne som plutselig finner en tråd som dette uten å ane hva MDMA er. Egentlig var han/hun her inne bare for å lese noe om data. Plutselig har denne tenåringen lest seg rundt på nettet og hørt hvor spennende MDMA er. I det neste øyeblikket sitter han/hun og tester dette ut i praksis. Dette stedet er reklamering på høyt nivå for rusmidler.

Toleransen for knark her inne er alt for høy, spesielt når ingen advarer om konsekvensene. Derad spesielt avhengigheten som følger med og eksperimenteringen med andre rusmidler.

Nei, alle kan ikke beskyttes, men dette forumet er alt for blottet for slike tråder som dette. Det pirrer unge uerfarne mennesker til å prøve det, og det støtter jeg ikke. Nye brukere skulle hatt en knapp på "rediger profil" hvor man kunne styre enkelt om man ville vise rusrelaterte tråder eller ikke. Og den knappen skulle stått på "aktivert" ved default slik at man er nødt å gå inn å krysse av boksen før man får se innlegg med rusrelatert innhold. Noe å tenke på der nso.

Takk for meg.
Vis hele sitatet...

Vær så snill, dette forumet fronter ansvarlig bruk ved å informere om skadevirkninger og skadereduserende tiltak.

Hjelper nok mye mer enn det tullet du sitter å kommer med.

En klar majoritet av MDMA brukere får ikke problemer etter tid med ansvarlig bruk.. Noen vil danne avhengighet ja. Dog et MYE mindre tall enn for f.eks. Alkohol eller Cannabis.

Her er ihvertfall en kilde, mange flere der ute om du er villig til å lese litt.
http://www.economist.com/blogs/daily...ause_most_harm

Just say know!
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Vær så snill, dette forumet fronter ansvarlig bruk ved å informere om skadevirkninger og skadereduserende tiltak.

Hjelper nok mye mer enn det tullet du sitter å kommer med.

En klar majoritet av MDMA brukere får ikke problemer etter tid med ansvarlig bruk.. Noen vil danne avhengighet ja. Dog et MYE mindre tall enn for f.eks. Alkohol eller Cannabis.

Her er ihvertfall en kilde, mange flere der ute om du er villig til å lese litt.
http://www.economist.com/blogs/daily...ause_most_harm

Just say know!
Vis hele sitatet...
Det hjelper ikke å informere om skadevirkninger og skadereduserende tiltak når Freak.no var plassen hvor en ung jente/gutt hørte om MDMA først. (eller et annet rusmiddel)

Det er ikke snakk om hvor farlig eller ikke farlig MDMA er under vettugt bruk. Det er snakk om å skjerme ungdommene her inne før de i det hele tatt vurderer å ta MDMA. Ingen kan komme å fortelle meg at MDMA er bare roser og regnbuer.

Som ved reklamering av alkohol og bettingselskap, er jeg imot reklamering av rusmidler. Dette forumet er en fin inngangsbillett til et eventuelt rushelvette. Det er det ikke vits å fornekte engang. Jeg overdramatiserer heller ikke, for jeg har selv tatt meg i å sitte å lese meg opp på heroin etter å ha ramlet innom en tråd her på forumet for ett par år tilbake.

Sikkert mange som allerede hadde hørt om et spesifikt rusmiddel før de fant frem til Freak.no, men det betyr ikke at alle har det.
Det er ikke propaganda, men en beskjed til Freak-ledelsen om å gjøre denne delen av forumet begrenset til de som er spesielt interesserte.
Sist endret av RauvcracK; 17. september 2014 kl. 14:59.
Liker å anbefale denne siden til førstegangsbrukere: http://www.rollsafe.org/

- Ha alltid vann tilgjengelig (Jeg blir alltid tørst når jeg har tatt mdma) Ps. Ikke drikk for mye

- En god førstegangs dose vil jeg si ligger på et sted mellom 120mg og 150mg (Om du har god kvalitet / Krystaller).

- Tar dere mdma iform av krystaller eller iform av ecstasy som angivelig skal inneholde mdma? (Isåfall test pillen på kit)

- Mer info fra pålitelig kilde : https://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma.shtml

- 1 dose burde holde for kvelden, men om du absolutt vil holde ut litt lengre kan du gjerne fylle på med en til ( + på 30-40mg ) altså tar du 120mg først, så tar du 150-160mg nestegang. Vet at noen her kommer til å si det er lite vits for etter første runde så er tydeligvis serotoninlagret tømt eller noe sånt og da er det lite vits, men jeg er litt uenig der, mdma kan funke på runde nr 2.

Ting som kan være greit å vite: Du kan føle deg litt kvalm førstegangen på oppturen, det vil kile noe sinnsykt i magen - men dette er ikke noe stress (og måtte du plutselig spy så gjør du jo bare det, alle vet at alt blir bedre etter man har spydd uansett) <-- Tenker da spesielt på alkohol.

Edit: Kapsler kan forresten kjøpes på sunnkost, spør etter gelatin kapsler. (Koster 30 kr for 60stk eller noe sånt) - Smaken er kjemisk.

Lykke til!

Sitat av RauvcracK Vis innlegg
Det hjelper ikke å informere om skadevirkninger og skadereduserende tiltak når Freak.no var plassen hvor en ung jente/gutt hørte om MDMA først. (eller et annet rusmiddel)

Det er ikke snakk om hvor farlig eller ikke farlig MDMA er under vettugt bruk. Det er snakk om å skjerme ungdommene her inne før de i det hele tatt vurderer å ta MDMA. Ingen kan komme å fortelle meg at MDMA er bare roser og regnbuer.

Som ved reklamering av alkohol og bettingselskap, er jeg imot reklamering av rusmidler. Dette forumet er en fin inngangsbillett til et eventuelt rushelvette. Det er det ikke vits å fornekte engang. Jeg overdramatiserer heller ikke, for jeg har selv tatt meg i å sitte å lese meg opp på heroin etter å ha ramlet innom en tråd her på forumet for ett par år tilbake.

Sikkert mange som allerede hadde hørt om et spesifikt rusmiddel før de fant frem til Freak.no, men det betyr ikke at alle har det.
Det er ikke propaganda, men en beskjed til Freak-ledelsen om å gjøre denne delen av forumet begrenset til de som er spesielt interesserte.
Vis hele sitatet...
Mdma er bare ROSERxOGxREGNBUER.
samt kan du ikke kalle det reklamering, når det vi gjør er å opplyse på alle nivåer.
Er det ikke bedre at noen gir henne de rådene hun trenger, istedenfor prekner om hva hun ikke burde gjøre? Hun/han har allerede bestemt seg og da hjelper det lite med moralprekner eller skremselspropeganda eller lignende. Hvis hun/han da også prøver dette stoffet og etterpå finner ut av hele livet har hun blitt løyet til av mennesker som som skal peke med fingeren og fortelle løgnhistorier om hvordan ting fungerer osv , skal jeg garantere deg det vil være lettere for at hun prøver alle andre ting også ...

Dog er det i dette tilfellet en person som spør om råd, før hun prøver for førstegang. (Noe hun har bestemt seg for).

Du overdramatiserer etter min mening.
Du har helt rett, det er mange rusmidler jeg aldri hadde hørt om før jeg fant freak.no, noen av dem har jeg prøvd og andre har jeg holdt meg langt langt unna. Skal jeg fortelle deg hvorfor jeg har holdt meg unna?
Jo fordi, jeg fikk den informasjonen jeg trengte og akkurat den informasjonen pluss mange andre faktorer gjorde at jeg tenkte meg om og lot vær. Hadde ikke den informasjonen kommet frem via freak.no hadde jeg kanskje brukt dette rusmidlet likevel men takket være opplysningene rundt skadevirkningene og generelt effekter andre brukere har opplevd lot jeg at det var grunnen til at jeg ikke prøvde det.

Jeg tror mange kan kjenne seg igjen i det. Nå sier jeg heller ikke at jeg bare undersøker ting på freak.no (fordi jeg er av den type person som undersøker litt mer før jeg inntar noe enn bare her på freak)

Hvorfor skal man begrense det? altså hvis man vil inn å lese om det finner man det jo uansett? og blir man påvirket av hva som står av informasjon ute om rusmidler og at det gir en lyst til det, burde man ikke være på nettet i det hele tatt.
Sist endret av Tidspress; 17. september 2014 kl. 15:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg syns du virker som en reflektert og klok person, tror ikke du vil ha noen problemer med å teste dette stoffet.
Selvfølgelig må du ikke ta dette flere ganger i mnd og misbruke det, for da kan du tømme seratonin-lagrene i huet helt og bli deprimert etc... Men vettug bruk er ikke noe problem.

Mye rare kommentarer her som "sikker vei til å ødelegge livet" og så videre... Wtf, alt kan da misbrukes og ødelegge et liv. Cheeseburgere er nok større synder enn mdma

Jeg tror det er liten sjangse for angstanfall og badtrips på mdma, det virker som alle jeg kjenner som har tatt det ikke har fått noen problemer etter bruk. (mange venner av meg, jeg har faktisk ikke tatt det selv)
De fleste sier de er litt slitne dagen etter, og kanskje en smule nedstemt, men det går over etter én dag, i verste fall to.
Jeg tipper det er veldig avhengig av hvor hardt du tar det, altså hvor stor dose og hvor lenge dere holder på
Samtidig er det kanskje ikke lurt å blande inn alkohol ( i mine øyne er det fy-fy å blande psykedelika og alkohol )

Tror dere vil bonde mer etter denne opplevelsen sammen, og psykedeliske opplevelser pleier som regel å ha en positiv og motiverende/inspirerende effekt på folk etterpå.
Det kan hjelpe folk å komme ut av depresjoner, avhengigheter o.l (selvfølgelig også med vettug bruk, ikke sånn at hvem som helst skal kaste det i seg, men som sagt virker dere reflekterte og intelligente)

Jeg tror det vil gå bra, lykke til
Sitat av RauvcracK Vis innlegg
MDMA er veien å gå hvis du vil ødelegge deg selv og ditt liv. Prosentandelen er ikke stor for den som greier å opprettholde et normalt liv etter lengre bruk. Og som alle vet, de aller fleste prøver mer enn èn gang. It's called addiction.

At du sier du er klok, motsier seg selv når du i det hele tatt vurderer å ta MDMA.
Vis hele sitatet...
Jeg må si meg enig. Misforstå meg rett, da jeg selv har vært dum nok til å prøve mdma opptil flere ganger. 3-4 ganger vil jeg tippe.

De aller fleste prøver selvsagt mer enn èn gang. Spesielt om man prøver noe man liker. Av egen erfaring prøvde jeg MDMA flere ganger fordi jeg likte det.
Det var vindunderlig dèt. Angrer jeg på det? Selvsagt. Erfaringsmessig er det ingen spesiell god erfaring å ha, da det gir en falsk illusjon om hvor bra livet egentlig kan føles. Hjernen glemmer ikke, og man kan havne langt nede. Det kan trigge bipolare lidelser hvis man er disponert for det blant annet.

Trådstarter sier hun har følt seg noe nedstemt og finner mindre glede i hverdagen enn før grunnet pågående cannabis-bruk.
Jeg får et inntrykk av at hun vil piffe dette opp ved å prøve mdma for å se om dette kan gi noe av livsgleden tilbake, da hun har hørt så mye om effekten og glorifiseringen av rusmiddelet skrevet av rusbrukere som tilsynelatende skriver pertentlig og ordentlig.
Hva tenker jeg her? Jeg tenker at gratulerer, det er dette som er de mest kjente bivirkningene av cannabis - nedstemthet, likegyldighet og sulten på noe nytt.
Rusen er blitt kjedelig og tam. Hva med å bare droppe hele rusgreia og finn deg en litt sunnere hobby? Et prakteksempel på gateway theory, dette her. Jada, jada. Gateway theory fins ikke. Det er bare tull. Også er det noen som sier "wtf er det du snakker om, liksom? Alle vet jo at hvis du spiser cheezeburgere på macdonalds hver dag, så vil det være MINST like skadelig som kokain og heroin og halve kunne vært nok". Til dere som presterer å skrive slike ting: Stikk fingeren i jorda og få huet ut av rasshølet.

http://forskning.no/alkohol-og-narko...stasy-harmlost

http://forskning.no/content/ecstasy-...ring-i-hjernen

Eller så kan man selvsagt velge den gyldne middelvei og finne forskningsrapporter som sier det stikk motsatte, bare sånn at man kan rettferdiggjøre nysgjerrigheten sin.

Sett de som er påvirket av mdma? Det ser så sykt pent ut. Øyne som dirrer hit og dit, en kjeft som aldri holder kjeft. Irriterende sjeler som svever på en rosa sky av eufori - gud så deilig! Vet du hva? Man kan minne litt om en som har downssyndrom, uten å snakke negativt om de som faktisk har det.

Jaja, trådstarter. Kjør dit eget løp. Gjør hva du vil og prøv og test. Dette er noe du selv må finne ut av Lykke til.
Hei!

Du minner meg litt om meg før jeg prøvde MDMA. Jeg leste også mye, men det var en del av meg som var skeptisk. Likevel kjenner jeg meg selv som den ansvarlige typen (jeg brukte tross alt utallige timer på å lese meg opp om stoffet), og valgte til slutt å prøve det.

Av erfaring fra cannabisbruk har jeg alltid klart å kutte ned når jeg merker negative effekter, men som deg så har jeg også blitt mer likegyldig og mistet gleden for ting som tidligere holdt meg oppe til langt på natt, som f.eks. gaming.

Nå har jeg tatt MDMA 2 ganger, med rundt 2 måneder mellomrom mellom første og andre gangen. Dette har jeg gjort med noen av mine beste kompiser, og båndet vi har fått i ettertid er egentlig ganske magisk. Vi er liksom mer på samme bølgelengde enn tidligere. Jeg føler jeg har blitt litt bedre kjent med meg selv og mine verdier, og tør å være meg selv mer enn tidligere. Likevel bør du ikke forvente at MDMA gjør livet ditt herlig, men at det kan åpne noen dører for nye tanker er jeg ikke i tvil om .

Men jeg må advare deg: Du kommer til å få lyst på mer. Hvis du likevel har respekt for stoffet og klarer å begrense bruken til 1-2 måneders mellomrom, så tror jeg du kommer godt ut av det. Også handler det selvfølgelig om å være litt smart. Får du negative bivirkninger, bør du finne noe annet å drive med.

Jeg anbefaler sterkt å bruke noen av tilskuddene som er anbefalt på rollsafe.org. Etter første gangen, uten tilskudd, hadde jeg en nedtur som varte i rundt 2 uker. Andre gangen, med tilskudd, hadde jeg en afterglow som varte i rundt 2 uker. Kompisene mine, som er mer erfarne enn meg, sverger også til tilskuddene nå.

Tilskuddene vi tok var 5-HTP, C-vitamin, R-ALA og Magnesium. Bestiller du fra iHerb.com får du det veldig raskt (de bruker DHL).

Ellers anbefaler jeg:
- Glowsticks(!!) (TGR har en liten emma-avdeling )
- Et godt musikkanlegg
- Godt selskap (helst ingen edru folk, ellers vil det være vanskelig å slippe seg helt løs),
- Turteppe (det mykeste og glatteste du har)
- Cannabis på nedturen (får deg rett opp igjen )

Anbefaler å ikke re-droppe for å minske eventuell sjanse for nedtur (bruk heller cannabis), men hvis dere for all del skal gjøre det, begrens det til én re-drop.

God tur .
Sist endret av curiositycat; 17. september 2014 kl. 17:54.
Sitat av RauvcracK Vis innlegg
MDMA er veien å gå hvis du vil ødelegge deg selv og ditt liv. Prosentandelen er ikke stor for den som greier å opprettholde et normalt liv etter lengre bruk. Og som alle vet, de aller fleste prøver mer enn èn gang. It's called addiction.

At du sier du er klok, motsier seg selv når du i det hele tatt vurderer å ta MDMA.
Vis hele sitatet...
Men så se til faen å kom deg ned av dine høye hest da mann!

Mennesket ber ikke om ren propaganda, om det var det hun var ute etter kunne hun nok ganske sikkert funnet det i store mengder overalt ellers rundt omkring på internett.

Det går helt fint å ha ett veldig sunt forhold til MDMA (og de fleste andre rusmidler) om man bare er fornuftig og tar sine forhåndsregler, sterke sunne verdier har ingenting med å nekte seg selv å utforske diverse ikke lovlige rusmidler.

Du sier at prosentandelen ikke er stor for brukere som klarer å opprettholde ett normalt liv etter å ha prøvd MDMA? Sett gjerne igang med å bevise det, kom med en troverdig kilde som taler samme sak som deg, dette er herved en utfordring

Eller troll vidre en annen plass.

Sitat av RauvcracK Vis innlegg
Det er ikke propaganda, men en beskjed til Freak-ledelsen om å gjøre denne delen av forumet begrenset til de som er spesielt interesserte.
Vis hele sitatet...
Heldigvis er dette en beskjed som kommer til å bety ca null for ledelsen her på bruket.

Uansett hvordan du vrir og vrenger på det er det propaganda du spyr, og mest sansynlig kommer det til å virke mot sin virkning, når ungdommen du virker så bekymret for kommer over dine bastante uttalelser kommer det nok i mange tilfeller til å bety at de gir seg enda mere faen i "vær varsom" artikler og den slags.

I korte trekk, dine ekstreme holdninger kommer heller til å dra ungdommen til MDMA, ikke fra.
Sitat av RauvcracK Vis innlegg
MDMA er veien å gå hvis du vil ødelegge deg selv og ditt liv. Prosentandelen er ikke stor for den som greier å opprettholde et normalt liv etter lengre bruk. Og som alle vet, de aller fleste prøver mer enn èn gang. It's called addiction.
Vis hele sitatet...
Dette var nytt for meg, har du kilder på disse påstandene? For dette kunne jeg tenke meg å lese mer om.

Sitat av RauvcracK Vis innlegg
Bare fordi dette er et forum som omhandler knark mer enn noe annet, så finnes det tenåringer her inne som plutselig finner en tråd som dette uten å ane hva MDMA er. Egentlig var han/hun her inne bare for å lese noe om data. Plutselig har denne tenåringen lest seg rundt på nettet og hørt hvor spennende MDMA er. I det neste øyeblikket sitter han/hun og tester dette ut i praksis. Dette stedet er reklamering på høyt nivå for rusmidler.

Toleransen for knark her inne er alt for høy, spesielt når ingen advarer om konsekvensene. Derad spesielt avhengigheten som følger med og eksperimenteringen med andre rusmidler.

Nei, alle kan ikke beskyttes, men dette forumet er alt for blottet for slike tråder som dette. Det pirrer unge uerfarne mennesker til å prøve det, og det støtter jeg ikke. Nye brukere skulle hatt en knapp på "rediger profil" hvor man kunne styre enkelt om man ville vise rusrelaterte tråder eller ikke. Og den knappen skulle stått på "aktivert" ved default slik at man er nødt å gå inn å krysse av boksen før man får se innlegg med rusrelatert innhold. Noe å tenke på der nso.

Takk for meg.
Vis hele sitatet...
Ja, freak er et sted man kan diskutere rusmidler, men om du leser reglene så vil du finne at glorifisering av rusmidler er noe som ikke er akseptert.
Videre kan du umulig ha lest mye her på forumet, i og med at du klarer å påstå at ingen advarer mot konsekvensene rundt bruk av rusmidler.
Bare det at du kan komme å skrive det du har skrevet, er jo nettopp en tydelig indikasjon på det motsatte.

En annen ting som er verdt å notere seg, er at av forumets 49 underforum, er det 7 som omhandler rus, eller sagt på en annen måte, av forumets 11 kategorier er de 1 som tar for seg rusmidler.
Så påstanden din om at freak.no er et forum som omhandler knark mer enn noe annet, holder ikke vann.
At det er mye aktivitet i rusmiddelforumet, vitner heller om at det er behov for et forum som freak.

At det kunne vært et slags filter, er kanskje noe å vurdere, noe i likhet med youtube, der man må logge inn for å kunne se videoer som blir klassifisert som "voksenmateriale".
Det jeg ser som et problem da, er at dette er et anonymt forum, og terkselen for å registrer seg som bruker, vil nok bli en god del høyere dersom man er nødt til å legge inn personalia.
Derfor tror jeg ikke det vil bli noe filter med det første.

Og jeg mener det blir feil å legge skylden på freak, holdninger er noe som bør skapes i hjemmet, og her hviler ansvaret på foreldre.
Og det er her tror jeg mye av problemet ligger, alt for mange foreldre i dag, overlater oppdragelsen av barna til andre (barnehage og skole for eksempel) og følger for dårlig med på barnas interesser og ikke minst nettbruk.
Så om du skal legge skylda på noen, burde du se etter andre syndebukker enn freak.no.

Sitat av RauvcracK Vis innlegg
Det hjelper ikke å informere om skadevirkninger og skadereduserende tiltak når Freak.no var plassen hvor en ung jente/gutt hørte om MDMA først. (eller et annet rusmiddel)

Det er ikke snakk om hvor farlig eller ikke farlig MDMA er under vettugt bruk. Det er snakk om å skjerme ungdommene her inne før de i det hele tatt vurderer å ta MDMA. Ingen kan komme å fortelle meg at MDMA er bare roser og regnbuer.

Som ved reklamering av alkohol og bettingselskap, er jeg imot reklamering av rusmidler. Dette forumet er en fin inngangsbillett til et eventuelt rushelvette. Det er det ikke vits å fornekte engang. Jeg overdramatiserer heller ikke, for jeg har selv tatt meg i å sitte å lese meg opp på heroin etter å ha ramlet innom en tråd her på forumet for ett par år tilbake.

Sikkert mange som allerede hadde hørt om et spesifikt rusmiddel før de fant frem til Freak.no, men det betyr ikke at alle har det.
Det er ikke propaganda, men en beskjed til Freak-ledelsen om å gjøre denne delen av forumet begrenset til de som er spesielt interesserte.
Vis hele sitatet...
Saken er den, at de som ønsker å teste ut rusmidler, gjerne har bestemt seg for dette på forhånd (dette sier jeg basert på meg selv, folk jeg kjenner og ting jeg har lest), da er det veldig fint med et sted som freak, der man kan få informasjon, og på den måten forebygge eventuelle skadevirkninger.
I dagens samfunn blir vi eksponert for rusmidler fra så å si alle kanter, så om du vil skjerme dagens unge fra å høre om, lese om eller se rusbruk, har du en tilnærmet umulig oppgave foran deg.
Og i motsetning til det inntrykket jeg får av deg, tror jeg at informasjon er veien å gå, skremselspropaganda virker alt for ofte mot sin hensikt, særlig når det finne så mye god informasjon som sier noe helt annet.
BRUK VEKT!!!!!!!
Start med et dropp på ca 60-80mg så kjenner du litt på det først så kan du ta et til dropp vist du syntes ting går greit og bruk vekt
Sitat av RauvcracK Vis innlegg
Bare fordi dette er et forum som omhandler knark mer enn noe annet, så finnes det tenåringer her inne som plutselig finner en tråd som dette uten å ane hva MDMA er. Egentlig var han/hun her inne bare for å lese noe om data. Plutselig har denne tenåringen lest seg rundt på nettet og hørt hvor spennende MDMA er. I det neste øyeblikket sitter han/hun og tester dette ut i praksis. Dette stedet er reklamering på høyt nivå for rusmidler.

Toleransen for knark her inne er alt for høy, spesielt når ingen advarer om konsekvensene. Derad spesielt avhengigheten som følger med og eksperimenteringen med andre rusmidler.

Nei, alle kan ikke beskyttes, men dette forumet er alt for blottet for slike tråder som dette. Det pirrer unge uerfarne mennesker til å prøve det, og det støtter jeg ikke. Nye brukere skulle hatt en knapp på "rediger profil" hvor man kunne styre enkelt om man ville vise rusrelaterte tråder eller ikke. Og den knappen skulle stått på "aktivert" ved default slik at man er nødt å gå inn å krysse av boksen før man får se innlegg med rusrelatert innhold. Noe å tenke på der nso.

Takk for meg.
Vis hele sitatet...
Det du har kommet med er helt latterlig propaganda, noe dette forumet er et av få som prøver å holde seg for god for. De som svarer på slike tråder er gjerne folk som kommer med gode råd om forsiktig bruk og lignende, som gjerne fungerer langt bedre enn ren løgn.

Mange tar MDMA flere ganger etter første gang, men so what, om det ikke er problematisk bruk eller fører til problemer for brukeren? Jeg vet om folk som f.eks. tar det én gang i året og holder seg til det. Det sier seg selv at hvis du er manisk depressiv og på randen av psykose bør du holde deg unna alle rusmidler, men utstrakt bruk (like ofte som mange tenåringer drikker alkohol for å ruse seg) hører man knapt om. Det dør 150 personer av alkoholoverdose i året. Hvor mange dør av MDMA?

Nå høres det ut som om jeg glorifiserer noe voldsomt her, men det er en jordnær motvekt til dine dommedagsprofetier som hører hjemme i juvente. Jeg vet ikke noe om deg, men om du er en av de som har fått livet ditt ødelagt av rusmidler så trenger ikke dette å gjelde alle andre. Mange blir alkoholikere, men langt fra alle.

For å ta litt FAKTA om MDMA, så frigjør det enorme mengder serotonin, som er en endogen nevrotransmitter, ved å binde seg og reversere SERT. Samtidig frigjøres en del dopamin, og også oxytocin, som er to andre endogene nevrotransmittere. På selve reseptorene (5HT1 etc.) har MDMA i seg selv ganske liten virkning, så det vil ikke fungere om du f.eks. tar det en uke i strekk, og det har derfor en slags innebygget sperre for misbruk. Det tar en stund for kroppen å bygge opp serotoninlagrene igjen.

Rent subjektivt vil de fleste oppleve en ganske intens følelse av velbehag, og det er ikke til å stikke under en stol at sjansen er forholdsvis stor for at man prøver det mer enn én gang, men hvis man følger reglene for "best practice", som også faktisk ER fornuftig for å ikke miste "magien", så er det ganske uproblematisk. Generelt sett bør man se litt på det som julaften; noe å se frem til og glede seg til, men det vil selvfølgelig ødelegge noe av det spesielle med julen om man begynner å feire hver helg.

Tommelfingerregelen er "så lite som mulig og så sjelden som mulig" og angående dosering holder jeg meg til 2mg/kg først og så 1mg/kg når du merker at kroppen begynner få "positiv" effekt og man roer seg. Å dele det opp på denne måten minsker sjansen for negative bivirkninger som serotonin kan ha på andre deler av kroppen (noen blir f.eks. kvalme på grunn av stimulering av 5HT-3 i mageregionen). Som mange andre sier er det meget viktig å bruke vekt, siden 100mg og 150mg ser ganske likt ut i og med at begge deler er forholdsvis små mengder. Om du på toppen av dette ønsker en enda mer intens rus kan man ta litt og litt til, men det anbefales generelt ikke annet enn kanskje første gangen, siden det i en trygg setting ikke er spesielt farlig så lenge du holder deg innenfor gitte rammer. Bestem deg på forhånd for hvor grensen går, og gjem resten en helt annen plass om du ikke er den beste til å holde dine egne grenser.

For en på ca. 50kg blir det 100mg + 50mg + evt litt mer, så 250mg totalt burde være mer enn nok, samtidig som det fysisk sett går bra med mindre du har en eller annen veldig sjelden genfeil eller noe.

Set og setting er veldig viktig, og første gangen bør være i så trygge omgivelser som mulig. Du skriver at du har samboer, og det minner veldig om min første gang. Gjør alle forberedelser på forhånd og forbered deg på eufori og at tiden kommer til å fly, men ta til deg alle advarsler om "don't overdo it" så går det nok veldig bra Jeg kom mye nærmere min daværende kjæreste etter den opplevelsen. I mine øyne er det den beste mulige settingen, og bare det å prate med hverandre totalt uten sperrer (altså, man mister ikke sperrene på samme måte som med alkohol, men jeg har sagt ting jeg ikke hadde turt å si edru som jeg ikke har angret på i det hele tatt).

Ellers kan du med fordel kutte ned på røyking, det er en ting jeg mener mange har et litt for ukritisk forhold til, uten at jeg er veldig motstander på generelt grunnlag, men det er et stoff mange undervurderer, og jeg vet om flere som har blitt "stonere" og ikke gjør stort annet enn å røyke. Alt kan føre deg på ville stier om det misbrukes. Det samme gjelder selvfølgelig MDMA. Sett klare grenser for deg selv (MINST en måned til en eventuell neste gang, og helst så lenge som mulig osv.)

Når det gjelder litt ymse spørsmål kan jeg oppsummere på slutten; jeg har aldri hørt om noen som har fått "bad trip" av MDMA for det forandrer ikke måten du tenker på på samme måte som mye annet, det bare fjerner kjipe følelser og forsterker gode. Det som kan føles litt ubehagelig er ca. 10 minutter før du "er oppe", hvor du hovedsaklig vil merke en slags "forventning", som kan minne litt om å stå på 10-meteren og vurdere å hoppe ned, men det er blant annet derfor det er lurt å dele opp startdosen, slik at man minimerer dette. Om du skulle få noe lignende en slik følelse er det bare å ikke tenke på det. Bruk tiden mens dere venter på noe koselig/gøy og vips har man "landet". Etter det kan jeg ikke tenke meg at det skal gå an å oppleve noe som negativt før det er ferdig...

Inntaksmåte er oralt, det beste er kapsler, men det er ikke noe problem å bruke noe tynt papir (ta av det ene laget på et ark med kjøkkenrull eller noe) eller rett og slett bare spise det, bortsett fra at smaken er ganske jævlig. Grunnen til at man pakker det inn er nettopp for å unngå den kjipe smaken. Magnesium kan være lurt for å unngå unødvendig kjevegnissing.

Forvent noe helt annet enn alkohol og cannabis, for man blir hverken dritings eller loka, med mindre man tar veldig mye hvor man kan "ramle ut", men det unngår du ved å planlegge og holde deg til planen, og man (de aller fleste?) blir ikke irrasjonelle og kaster alle planer på sjøen. Sørg for å ha fri neste dag så dere bare kan chille og slippe å ha noe dere MÅ gjøre

Jeg liker forresten verken rusen av weed eller alkohol, og kan garantere at dette er noe HELT annet. Den subjektive følelsen som beskriver det best (i alle fall for min del) er "eufori", og så lenge man er av typen som klarer å sette grenser for seg selv og holde dem er det ikke noe galt med å oppleve dette en sjelden gang

Og sist men ikke minst; god musikk Jeg hørte aldri på techno/house/slikt før kjæresten min insisterte på å sette det på, men til dette er det veldig "riktig"
Hør på David nutt, nevroforsker og psykriatist. Han mener definitivt mdma er bedre alkohol, både hva angår mentale som fysiske skader. I og med at jeg vil betegne deg som en small person med hensyn til vekten din :

Oral MDMA Dosages
Threshold 30 mg
Light 40 - 75 mg
Common (small or sensitive people) 60 - 90 mg
Common (most people) 75 - 125 mg
Common (large or less sensitive people) 110 - 150 mg
Strong 150 - 200 mg
Heavy 200 + mg


Mdma er ett fantastisk middel med ufortjent dårlig rykte, Sjekk ut David Nutt, han er i det minste forsker og psykiater som uttaler seg om tema.

Anbefales max 1 gang i mnd, men hvorfor så ofte ?
Sist endret av mektignatur; 18. september 2014 kl. 08:28. Grunn: glemte siste setninga
Sååå... for å ta opp igjen denne tråden; kan vi forvente oss en slags oppdatering om det skjer noe? Jeg gir gjerne flere råd om det er noe du lurer på

Vær uansett forsiktig! Ikke legg så mye vekt på dommedagsprofetene, men hvis noen som faktisk har erfaring med noe og sier at det både er gøy og bra, samtidig advarer mot et dårlig bruksmønster, for høye doser eller lignende bør man ta det til seg Det finnes mange av de som uansett ville gjort noe, men som kanskje gjør det på en mer fornuftig måte etter å ha fått råd fra andre her på freak, og du har fått en del gode råd i denne tråden...
Har dere testa ennå?

Vil bare si som nevnt tidligere at du første gangen bør være dere to alene på et "trygt" sted, og ikke kombiner dette med andre rusmidler, hvis du ikke har erfaring, og ikke ta for stor dose! Min første tur på Emma var stikk motsatt av dette, jeg hadde drukket og røyka tjall hele dagen og i tillegg hatt i meg en god del kokain.. Høres ut som verste narkisen, men har en tendens til å ta alt eller ingenting når jeg er på fylla iblant.. Uansett så hadde jeg fått tak i no kjempegod krystallisert MDMA som jeg tok første droppen av ca kl 23 om kvelden (ca.200mg) var full og dro rett på byen uten å tenke mer over dette, når jeg kom til utestedet så merka jeg fortsatt ingenting trodde jeg, i baren kan jeg huske at jeg med en gang begynte å prate med flere mennesker jeg ikke kjente om alt mulig, jeg spanderte drinker og det føltes så jævla riktig å gjøre og si alt jeg gjorde, jeg følte meg så glad i alle menneskene rundt meg, kjente og ukjente. Innen det var gått 45 minutter hadde jeg knaska i meg resten av MDMAen, gikk å spiste småkrystaller hele tiden, så endte opp med å ta 500-600mg på litt over en time, jeg var full og coked, og gikk bare å venta på kicket, hadde ikke vett eller tidsbegrep til å vite bedre.. Husker at alt plutselig ble kjempelyst, pga tallerken pupiller, og jeg var så stoka som jeg aldri har vært før, kasta meg inn på dansegulvet og tok av som faen, endte opp med å bare ture rundt å si masse dritt til alle, satt ved et bord og befølte bordet og kosa med det, og ga totalt faen i at det var folk rundt, satt å så på mennesker og følte meg så inderlig forelska i alle! (Er mye blackouts fra kvelden også btw) husker når jeg sku gå så var det som om det tok et halvt sekund å gå 10 meter, omverdenen ble speeda opp og passerte meg når jeg gikk på en måte, hadde også smålig hallusinasjoner, ved at jeg hørte f.eks musikk som ikke var der osv. Jeg tygde og tygde til jeg blødde i kjeften, skulle sent på kvelden helle øl fra ei mugge i et glass, men hadde ikke sjans til å treffe glasset, samme hvor hardt jeg prøvde så helte jeg ved siden av, er mye jeg ikke husker, men dette innlegget ble langt allikevel kan egt ikke beskrive orntlig hvor på tryne tura jeg var, dagene etterpå var jævlige, og jeg drømte ved flere tilfeller at jeg tura på MDMA i etterkant.

Har tatt det ved et par anledninger i etterkant hvor jeg har tatt ca 250mg fordelt på 2 dropp, og da har opplevelsen vært fantastisk, så gled dere!
Om dere har krystallisert M så anbefaler jeg at den første droppen er på ca 120-130mg, så får dere se om dere trenger/vil ha mere etterhvert, ingen vits å droppe 60-80mg som jeg ser noen anbefaler, du vil få funk, men kan ende opp med at du kjenner opptur rusen under store deler av rusen, hvor man da ofte er litt nervøs og redd de første gangene, og man får ikke skikkelig utbytte av det i forhold, med mindre du har skikkelig bra saker, for det er peaken du vil ha på MDMA, at du får et skikkelig rush under selve turen.
Ble mye snakk detta, men dere får ha lykke til, og skriv gjerne litt her om hvordan dere opplevde det!

Forresten: sånn jeg vil forklare rusen hovedsakelig er eufori/ekstrem lykkerus, og et kjennetegn er at man sier og gjør ting man ikke hadde turt nykter, man sier at MDMA fjerner noen sperrer i hjernen, eller et filter om du vil, som får deg til å si og gjøre det du egentlig vil si og gjøre, ikke nødvendigvis dumme ting, men du gir faen, og det føles så jævlig riktig!
Sist endret av Xtacy94; 26. september 2014 kl. 07:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av aintnowifey Vis innlegg
Jeg har alltid vært en blid jente, en ja-person, mens i løpet av de siste året med kanskje litt for mye blazing, har jeg blitt mer likegyldig, finner ikke glede i like mange ting som det jeg gjorde før. Dette er jo selvfølgelig et resultat av mye røyking, en etterhvert minsket vennegjeng (pga flytting) og en del andre faktorer som spiller inn.
Dette er nok den andre grunnen til at jeg har lyst å prøve. Jeg vil føle hvordan ren glede og eufori er igjen, fordi det er en følelse det er veldig lenge siden jeg har kjent på. (Uten å høres for klisjè ut.)
Vis hele sitatet...
Du skriver at du har blitt mer likegyldig og at du ikke finner glede i like mange ting som du gjorde før. Du har også en minsket vennegjeng og det er en del andre faktorer som spiller inn. Men den settingen vil jeg ikke anbefale å leke med serotoninreseptorene dine, noe du kommer til å gjøre på MDMA. Jeg tror det er noe mer, uten at du vet det selv. Vil anbefale deg en kveld og søke på "MADRS" og fylle ut. Søk hjelp og få behandling. MDMA vil med den settingen du har ikke være noe sjakktrekk med mindre du har en vanvittig sterk psyke.

Hvis du likevel har bestemt deg, husk at det er din egen avgjørelse og at du bare må "flyte med" under turen.
Sist endret av Duckie; 26. september 2014 kl. 11:51.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei. Du er jo en ganske så lett jente, så ang dosering vil jeg tro du får en super førstetur på 01, med evt en 01 til senere på kvelden dersom du føler for det! Mdma kan by på mye forskjellig! Ekstremt kosete, halliser (Ser somregel VELDIG ekte ut. Artig!) og man kan bli VELDIG forvirret (stokk dum). Sistnevnte kommer da jeg røyker på mdma.

Etter høyere doser mdma og hasjrøyking hender det at alt samtalene går i er: hæ? OI? Hva?? Fisk? Hva sa jeg nå???
Dette er isåfall ikke noe å bli skremt av, da jeg og mine syntes det er helt supert da man "mister" kontrollen litt.

Mdma kan være fantastisk! Godt du er skeptisk, men så lenge du IKKE TAR DET HELE TIDEN, så skal det nok gå helt fint, og du kan få mye godt ut av turen!(:

Ikke for å skremme deg, men det KAN skje at du eller kjæresten din får en ganske heftig opptur. Mest sannsynlig ikke, men hvis dette skjer, så kan det være skremmende om man ikke er forberedt. (Jeg ble ganske satt ut første gang, da vi fant ut at en venn har veldig lav toleranse). Når det er sagt, så har jeg aldri opplevd at noen ikke har hatt det HELT SUPERT på mdma, selvom man er overjustert som bare f....

Deilig musikk, MASSE telys og godt selskap, så blir det en uforglemmelig kveld!(: Drikk passe mengder vann, men ikke for mye heller.

Kan være fort gjort å bli glad i dette stoffet, så ikke ta det for mye! Sier dette pga jeg nå for første gang har satt i gang med pause etter MYE bruk av større doser. (Merkes godt på hodet at dette ER farlig..!)

Legg håndkle dunket i kaldt vann over ansiktet - Deilig når man er så varm.

Hadde vært artig med en kort tilbakemelding fra kvelden deres, dersom den blir noe av! - God tur (y)
Til dere som venter på oppdateringer så har hun laget en rapport:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=273330
Stikk på rave med dine aller beste venner.
Dans og klem på hverandre.