Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 7472
Røyka for tredje gang eller noe i går.
Merka det veldig godt for å si det slik. Tror jeg trakk inn for mye enn kroppen tålte.

Men jeg ble mer redd enn glad.

For hjerte begynte bare å slå fortere og fortere. Fikk vondt i deler av kroppen.
Prøvde å gå å legge meg å sove. Men jeg begynte bare å skjelve mer og mer.
Når jeg prøvde å lukke øye. Begynte jeg bare å se ting skikkelig klart, slik som mye bedre en 1080p noen gang.
Alt ble klart og bare bevegde seg.
Tok meg en dusj og ble fin etter 2 timer i dette mareritte.

Men vil prøve igjen. Burde jeg gjøre det eller er dette tegn på psykotiske trekk?
Har en veldig nær i familien som er psykotisk pga dette. Så vurdere bare å aldri prøve igjen? Men vil gjerne prøve å få den deilig rusen en gang.
Vil dette være trygt eller burde jeg la være?
Man blir vel ikke psykotisk av å røyke 4 ganger og så slutte?
Takker for alle svar. Ble litt rart skrevet, men er litt noia idag.
Har et par tips, husker jeg å slet litt med noia på starten.

Top tips mot NOIA!

1. Ta deg et runk.

2. Spis/drikk noe med mye sukker, det vil dempe rusen litt!

Dette funket for meg i allefall. Bare et lite tips til, ikke røyk for mye. Det blir fort en uvane, og du KOMMER til å angre på at du beggynte å røyke mye ettervært!

Det du sier angående psykose osv, har jeg lite ide om. Men bedre føre var!
Hadde ikke røyka på evigheter før nå i helga. Gikk fint, sovnet nesten og så dobbelt, men da jeg kom hjem og prøvde å legge meg følte jeg at jeg holdt på å miste grepet på virkeligheten og fikk noya. Noyaen gikk over, og på tirsdag var jeg fin igjen. Skal nevnes at jeg hadde drukket heftig den helga, samt andre ting kvelden før. Det høres ut som om du bare grønna ut, og det er vanlig å få noya da.
Hvis du har slektninger som ble psykisk syke av hasjrøyking, noe som faktisk kan skje enkelte, så anbefaler jeg at du kutter ut rusen eller holder deg til tryggere rusmidler.
Sitat av belisarius Vis innlegg
Hvis du har slektninger som ble psykisk syke av hasjrøyking, noe som faktisk kan skje enkelte, så anbefaler jeg at du kutter ut rusen eller holder deg til tryggere rusmidler.
Vis hele sitatet...
Det finnes ikke mange flere mer trygge rusmidler enn cannabis..

Hva så er alternativet? Kjedelig øl fra butikken og / eller en 20-pakning røyk?
Sist endret av aeon_illuminate; 1. oktober 2014 kl. 19:28.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Dette skjedde i en periode med meg, bare at jeg trodde at jeg skulle dø hver gang siden det var akkurat som at hjertet mitt ble knust. Dette skjedde vel 3-4 ganger før jeg sa at jeg ikke orket mer og holdt meg borte fra cannabis i noen måneder.

Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å røyke en litt mindre mengde neste gang og hvis du forsatt for "badtrip" så kan du heller holde deg borte fra stoffet i en periode for å prøve igjen en annen gang.

Er ikke noe vits å røyke om du ikke for noe positivt ut av det imo.

PS: Kan det være at du har røyket syntetisk? Har hørt om mange som for dårlige opplevelser av dette.
Sist endret av ArtOfHacking; 1. oktober 2014 kl. 19:56.
Det sies at det tar omkring tre runder med "røyking" før det "slår inn" ..
Stoffer lagres i kroppen og man forberedes (litt) mentalt. Men det er en stor fordel
å dele (spesielt) sine tidlige rusopplevelser med gode "guider" med erfaring ...
Men Cannabis og hasj er ikke for alle, akkurat som alkohol og andre rusmidler,
eller remedier for medisinering og/eller selvmedisinering, om man vil ..

Til TS vil jeg bare si :
Jeg har lært så mye av mine feil, at jeg tenker å gjøre noen flere
Vis hele sitatet...
og; Alt vel
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Det finnes ikke mange flere mer trygge rusmidler enn cannabis..

Hva så er alternativet? Kjedelig øl fra butikken og / eller en 20-pakning røyk?
Vis hele sitatet...
Sopp, eller andre psykedeliske rusmidler gir fin tripp, fantastisk selvinnsikt og ufarlig ved ansvarlig bruk (les en del på forhånd )
Jeg vil gi deg et et VELDIG godt tips!

Gå til anskaffelse av MARIHUANA, grønt... Dropp Hasj, det er ikke på langt nær like deilig og rusmessig er grønt imho 10 ganger bedre enn hasj, brunt.

Når du røyker hasj blir du slapp, sofa stein liksom.. Det er slitsomt å hente fjernkontrollen hvis det betyr at du må reise deg opp av sofaen liksom.

Hasj og Marihuana er som øl og vin.. du får en rus av begge delene, men den ene er favoritten liksom

Lykke til!
Skjedde akkurat det samme med meg. Måtte prøve en 3-4 ganger før jeg fikk skikkelig funk, og da smalt det godt. Fikk ikke noia, men en helt ny rusopplevelse.

Det finnes ikke mange flere mer trygge rusmidler enn cannabis..
Vis hele sitatet...
Dette er en skummel påstand. For folk flest så stemmer det, men for enkelte kan det ha stor betydning. Og som trådstarter sier, har han en nær slektning som sliter med psykoser pga noen ganger med hasjrøyking. Mest sannsynlig vil du ikke bli dårlig, men vær klar over at du kan i værste fall utvikle schizofreni hvis du er genetisk disponert for det. Men dette er bare hvis du har max uflaks. Husk at ganja er et psykedelisk stoff...
Btw, når du lukket øynene, så du sånne artige figurer?Når jeg ikke har røyka på lenge ser jeg det når jeg lukker øynene. Skikkelig trippy, og veldig kult Anyways, lykke til. Du har mange gode stunder fremfor deg, hvis du syns det er verdt risken.
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Jeg vil gi deg et et VELDIG godt tips!

Gå til anskaffelse av MARIHUANA, grønt... Dropp Hasj, det er ikke på langt nær like deilig og rusmessig er grønt imho 10 ganger bedre enn hasj, brunt.

Når du røyker hasj blir du slapp, sofa stein liksom.. Det er slitsomt å hente fjernkontrollen hvis det betyr at du må reise deg opp av sofaen liksom.

Hasj og Marihuana er som øl og vin.. du får en rus av begge delene, men den ene er favoritten liksom

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Du sa noe rett, men rusen på pot å hasj er lik... Man blir ikke nødvendigvis høy av pot å stein av kief....
Prøv å røyke mindre/mer kontrolert neste gang.

Ta 1 trekk å vent 10-15 minutter, se ann formen. får du noia etter første trekk så er det kanskje ikke det rette rusmiddelet for deg. Snakker av erfaring.
Legg ut bilde av det du røyker, kan være du har fått dårlig shit.
Sitat av belisarius Vis innlegg
Hvis du har slektninger som ble psykisk syke av hasjrøyking, noe som faktisk kan skje enkelte, så anbefaler jeg at du kutter ut rusen eller holder deg til tryggere rusmidler.
Vis hele sitatet...
Hvordan i allverden skulle TS kunne vite dette? Ta eksemplet med passiv røyking, det øker sannsynligheten for å få lungekreft med 50%, uten røyk får 6 av en million lungekreft, med passiv røyking får 9 av en million lungekreft (tallene stemmer kanskje ikke, men de er ikke relevant til diskusjonen). Hvis du opplever passiv røyking og får lungekreft, så er det 66% sannsynlighet for at det ikke var årsaken. Ingen kan bevise om lungekreften kom fra passiv røyking eller noe annet, det eneste du kan si er at det er en tredjedels sannsynlighet for at passiv røyking var årsaken, men ingen individ kan vite om det var årsaken til deres lungekreft, hvis du ser på 9 som fikk lungekreft som var utsatt for passiv røyking kan du anta at 3 fikk det pga passiv røyking, men du vet ikke hvem.

Selv om symptomene på psykose manifesterte seg etter cannabisrus kan man ikke konkludere med at dette var årsaken.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Det finnes ikke mange flere mer trygge rusmidler enn cannabis..

Hva så er alternativet? Kjedelig øl fra butikken og / eller en 20-pakning røyk?
Vis hele sitatet...
Det er mulig å leve uten rus. Å ikke ruse seg er også et alternativ.

Sitat av bacongull Vis innlegg
Dette er en skummel påstand. For folk flest så stemmer det, men for enkelte kan det ha stor betydning. Og som trådstarter sier, har han en nær slektning som sliter med psykoser pga noen ganger med hasjrøyking. Mest sannsynlig vil du ikke bli dårlig, men vær klar over at du kan i værste fall utvikle schizofreni hvis du er genetisk disponert for det. Men dette er bare hvis du har max uflaks. Husk at ganja er et psykedelisk stoff...
Btw, når du lukket øynene, så du sånne artige figurer?Når jeg ikke har røyka på lenge ser jeg det når jeg lukker øynene. Skikkelig trippy, og veldig kult Anyways, lykke til. Du har mange gode stunder fremfor deg, hvis du syns det er verdt risken.
Vis hele sitatet...
Påstanden til TS om at cannabis førte til psykose hos en slektning er i beste fall tvilsom. Det verste utfallet av cannabisrus er ikke schizofreni, det er død. Rus påvirker dømmekraften og fører til økt dødelighet. Jeg ville også klassifisert rusmisbruk over schizofreni. Dog er det heller tvilsomt at cannabis fører til schizofreni.
Sitat av Lallis Vis innlegg
Sopp, eller andre psykedeliske rusmidler gir fin tripp, fantastisk selvinnsikt og ufarlig ved ansvarlig bruk (les en del på forhånd )
Vis hele sitatet...
Mja riktig det, men jeg føler man må være psykisk klar for sopp, f.eks over en viss alder. Muligheten for badtripp er tilstede tross alt. Men seff, betraktelig mindre risiko enn det er med LSD, også ift psykisk forberedelse.
Er du disponert for schizofreni kan det utløses av cannabisrøyking, det trenger ikke å gjøre det, men det KAN...(dette er ingen hemmelighet) Det er også mange andre ting som kan utløse det.
Hadde selv ikke røkt på lenge før nå i helgen. Tok 0.6g oralt i yoghurt, men da jeg ikke gadd å vente på rusen rulla jeg med en Jay med ca 0.3 i. Satt meg ned og gamet CS:GO i en times tid. Da jeg startet på den nye matchen(competetive) kicket yoghurten. For å si det kort: Ble bannet i 7 dager. Passet dog etterhvert, beste søvnen på lenge!
Tips: Trekk ned litt mindre siden du er newbie og ta deg god tid med jointen, ikke rushrøyk den. Blir utrolig fjern og det kan bli for mye til tider, been there done that.

Annet du kan gjøre er og ta på avslappende musikk (personal pref såklart) som Electro, Pink Floyd eller hva enn du liker.

Men, hvis du føler deg "utrygg" der du skal røyke, så gå ett annet sted. Finn en safe plass og paff der.

TLDR: Trygg plass, ta det rolig med jointen og ha det gøy.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Jeg begynte å få slike reaksjoner på cannabis etter å ha hatt 4-5 gode år med røyking bak meg. I det siste har jeg begynt å røyke igjen, men veldig lite om gangen. Prøv i minimale doser, gjerne bare ett trekk av jointen. Kjenner du ingen effekt etter 10-15 minutter røyker du bare ett trekk til. Finn din komfortsone.
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Legg ut bilde av det du røyker, kan være du har fått dårlig shit.
Vis hele sitatet...
Da er du faen meg flink om du kan se standarden på varene bare av å se et bilde!
Har selv fått tjall som ser tørr og kjip ut, men som funker fjell, men også ting som ser bra ut/lukter bra (spesielt sortings) som ikke funker i det hele tatt..
om du får noia så er det best å f.eks sitte hjemme og holde seg unna der det er folk, funket for meg
Sitat av criminal-ideal Vis innlegg
om du får noia så er det best å f.eks sitte hjemme og holde seg unna der det er folk, funket for meg
Vis hele sitatet...
Eller sitte ved en nær venn, gråte og klemme de, hahah . Fungerer enda bedre for min del om du føler at du mister kontrollen. Alle reagerer forskjellig og trenger forskjellig støtte, så å si noe om hva som er best for et annet individ blir ofte feil.
Sist endret av Relevant; 3. oktober 2014 kl. 00:15.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Da er du faen meg flink om du kan se standarden på varene bare av å se et bilde!
Har selv fått tjall som ser tørr og kjip ut, men som funker fjell, men også ting som ser bra ut/lukter bra (spesielt sortings) som ikke funker i det hele tatt..
Vis hele sitatet...
Ett bilde kan hjelpe for å se om han har noe kjip tørrok eller om han har weed med ingen krystaller osv.. Men vanskelig å dømma utifra bilde, det har du rett i.
Takk for mange gode svar

Velger egentelig å ikke prøve hasj igjen. Selvom jeg har lyst.
Men faren for psyktisk er ikke verdt det.
Sitat av x-ray123 Vis innlegg
Takk for mange gode svar

Velger egentelig å ikke prøve hasj igjen. Selvom jeg har lyst.
Men faren for psyktisk er ikke verdt det.
Vis hele sitatet...
Ikke for å presse deg eller noe men sjangesen for at man får psysiske problemer av å røyke cannabis et par ganger er vel ekstremt liten, er bare å finne ut hvor mye man trenger for å bli fin i formen. Det skal overraskende lite til for å blir skiggelig balle fjern når man ikke har toleranse. Det kan jo være at du ikke liker rusen i seg selv, men jeg har en sånn liten teori om at de fleste som ikke liker cannabis rusen ikke har tatt det i passende mengder, det virker som det er veldig vanelig å overdosere blant nybegynnere
kanskje ikke røyke så mye og så fort neste gang da?
dessuten høres det ut som du kjenner altfor godt etter. Prøv og slapp av, og flyt heller med rusen enn å kjempe imot den. Visst du har god vare så skal det ikke være noe som er farlig.
Det med bli psykotisk av og røyke er jeg ikke sikker på, men det er ikke vits og prøve og bli helt styggfjern når du har prøvd det så lite.
Min erfaring er at de første gangene er relativ dårlige forhold til rusen du får når du har røyka flere ganger. Etter et par ganger er du veldig erfaren med rusen så kan du bare kjøre på og bli helt mongo visst du bare vil. Dødsherlig
Sitat av x-ray123 Vis innlegg
Takk for mange gode svar

Velger egentelig å ikke prøve hasj igjen. Selvom jeg har lyst.

Men faren for psyktisk er ikke verdt det.
Vis hele sitatet...
Det synes jeg høres veldig fornuftig ut, du går ikke glipp av noe stort ved å holde deg unna hasj/cannabis.

Sitat av 3li-G Vis innlegg
Ikke for å presse deg eller noe men sjangesen for at man får psysiske problemer av å røyke cannabis et par ganger er vel ekstremt liten, er bare å finne ut hvor mye man trenger for å bli fin i formen. Det skal overraskende lite til for å blir skiggelig balle fjern når man ikke har toleranse. Det kan jo være at du ikke liker rusen i seg selv, men jeg har en sånn liten teori om at de fleste som ikke liker cannabis rusen ikke har tatt det i passende mengder, det virker som det er veldig vanelig å overdosere blant nybegynnere
Vis hele sitatet...
Selv om risikoen for å få psykiske problemer ved å ruse seg på hasj/cannabis ikke er veldig stor, er det ingen grunn til å ta denne risikoen.
Og hasj/cannabis er et stoff det er lett å bli for glad i, og selv om man ikke får nevneverdig fysiske abstinenser ved slutt etter langvarig bruk, kan den psykiske avhengigheten være ganske så slitsom når man ønsker å kutte ut.
Om man greier å ha et fornuftig forhold til rusmidler, er det for de fleste ikke noe problem å nyte cannabis en gang i blant, men min erfaring tilsier at cannabis har et stort missbruk-potensial, mye på grunn av at det er så enkelt "å bare ta litt" hvis man har noe liggende.

Sitat av Stunexx Vis innlegg
kanskje ikke røyke så mye og så fort neste gang da?
dessuten høres det ut som du kjenner altfor godt etter. Prøv og slapp av, og flyt heller med rusen enn å kjempe imot den. Visst du har god vare så skal det ikke være noe som er farlig.
Det med bli psykotisk av og røyke er jeg ikke sikker på, men det er ikke vits og prøve og bli helt styggfjern når du har prøvd det så lite.
Min erfaring er at de første gangene er relativ dårlige forhold til rusen du får når du har røyka flere ganger. Etter et par ganger er du veldig erfaren med rusen så kan du bare kjøre på og bli helt mongo visst du bare vil. Dødsherlig
Vis hele sitatet...
Selv om hasj/cannabis i seg selv ikke trenger å være den utløsende faktoren til psykiske problemer, opplever jeg at hasj/cannbis fungerer som en slags katalysator og trigge problemer som kanskje ikke hadde oppstått like lett uten hasj/cannabis.
Jeg synes også at mange har alt for liten respekt for hasj/cannabis som rusmiddel, det er ikke helt ufarlig stoff uten negative bivirkninger, selv om mange opplever det slik, folk er forskjellig og reagerer forskjellig på hva man putter i seg.
Jeg ser heller ikke hensikten med å bruke tid på å lære seg å like et rusmiddel, når man i de aller fleste tilfeller vil ha det bedre uten, det vil bare være å gjøre seg selv en bjørnetjeneste.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei, jeg har nå røykt så å si vær dag i 2-3 år. Kan fremdeles hende at jeg får hjerte bank om det er dritt pot/hasj.
Får du bra kvalitet er den delen lett å unngå.
Og det du ble redd er bare en stateof mind må du huske! bare si til deg selv: det er bare rusen, det jeg gjør når "noijan" kicker

PS: Det er veldig venelig å "dusje" /børste dorlig vare med andre saker for å piffe dem up. Så dumt ødlegge noe så fantatisk
Sist endret av pajwt94; 21. oktober 2014 kl. 01:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Jeg vil gi deg et et VELDIG godt tips!

Når du røyker hasj blir du slapp, sofa stein liksom.. Det er slitsomt å hente fjernkontrollen hvis det betyr at du må reise deg opp av sofaen liksom.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Det avhenger jo veldig av om det er sativa eller indica en røker i utgangspunktet. Sativa vil generelt sett gi en mer oppløftende rus og brukes derfor best i sosialt samkvem etter min mening. Indica derimot gir deg den berømte "couch-locken" som mange regner som trademarken til cannabis forøvrig.

Hasj kan i utgangspunktet lages av både sativa og indica- baserte planter, men hasj er ofte mer konsentrert på spesielt THC- innhold, noe som kan gjøre at det er lettere å "overdosere" på hasj kontra ren og skjær grønn marihuana.

Happy toking!