Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1460
Hei!

* Jeg benytter meg alltid av kun en coal når jeg røyker hookah, hvorfor bruker de fleste to?

* Hvor lenge varer egentlig en Soex bowl? Bruker som regel å kaste det etter at kullet har gått ut.

* Hender seg at det plutselig blir lite vann, er det da bare å fylle på mer? Er jo en sånn rar regel at det ikke skal være mye vann i vannpipa.

Er ganske retard innen dette, håper noen har mulighet til å forklare.
Altså, du skal ha èn kullbit, men det er også forskjell på størrelse på både kullbit i diameter, samt størrelsen på bowlen. Når du stikker hull i aluminiumsfolien, sørg for at kullbiten skal kunne dekke hullene. Etter min erfaring så vil det slutte å komme røyk da tobbakken er oppbrukt. Blir det for lite vann fyller du på til du kan trekke helt uten avbrekk med luft.
Jeg bruker 2 om jeg har fylt på mye for å kunne få mer varme og mer røyk. En bowl for meg pleier å vare i ca 45min, ofte det er mer igjen etter at kullet har sluknet. Er bare å fylle på mer vann om det blir lite. De fleste har en sånn strek rundt hele bowlen. Vannet skal ikke overstige denne streken.
Hei! Når jeg var ferdig var det øverste delen av tobakken helt svart, men det under så jo helt fint ut (?)

Har jeg eventuelt gjort noe feil? Men hadde egentlig en ganske fin hookah opplevelse.

Loffenius, hva mener du med fylt på? Tenker du på vann, og hvorfor blir det da mer varme? Er helt ny på dette, beklager.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Altså, du skal ha èn kullbit, men det er også forskjell på størrelse på både kullbit i diameter, samt størrelsen på bowlen. Når du stikker hull i aluminiumsfolien, sørg for at kullbiten skal kunne dekke hullene. Etter min erfaring så vil det slutte å komme røyk da tobbakken er oppbrukt. Blir det for lite vann fyller du på til du kan trekke helt uten avbrekk med luft.
Vis hele sitatet...
Så jeg skal dekke hullene jeg lager med kullbiten? Lagde mange hull jeg, også dekket kullbiten kun noen.
Sist endret av Brukerguiden; 14. oktober 2014 kl. 21:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei på deg.-

* Når du sier en coal så velger jeg å tro at du mener èn glødende kullbit? Om så er; Da jeg røykte hooka noe aktivt, stakk vi alltid flere hull i aluen som dekket frukttobakken, og hadde således flere, kanskje ikke fullt så store, kullbiter liggende som naturligvis dekket mere av bowlen.

Hvorfor to? Jeg vet ikke. Kameratene min hadde med seg alt utstyr og tobakk fra egypt pga familiære forbindelser. Hvordan praksis er i forskjellige kulturer eller fra land til land vet jeg ikke.

*Vet ikke, men foreslår at du bare prøver deg frem. Om du velger å ikke fylle på kull etterhvert så kan du jo modere mengden tobakk. Sløsing av naturens goder er jo bare teit.-)

* Fyll på vann så mye du kan uten at det blir unødig søl. Hvor kommer regelen om lite vann i pipa fra? Nytt for meg. Jeg foretrekker mest mulig vann, da holder det seg kjølig lenger og kald røk er mildere for deg.
Sitat av Brukerguiden Vis innlegg
Så jeg skal dekke hullene jeg lager med kullbiten? Lagde mange hull jeg, også dekket kullbiten kun noen.
Vis hele sitatet...
Ja, poenget med kullbiten er å varme opp luften som går igjennom smakstilsetningen slikt at det blir damp av det hele. Dersom du har mange hull som ikke er dekket av en kullbit vil det være mindre motstand for luften å fly inn de åpene og utildekkede hullene, noe som vil resultere i at mye kald luft kommer igjennom vannpipen og det vil bli produsert lite damp.
Sitat av Brukerguiden Vis innlegg
Hei! Når jeg var ferdig var det øverste delen av tobakken helt svart, men det under så jo helt fint ut (?)

Har jeg eventuelt gjort noe feil? Men hadde egentlig en ganske fin hookah opplevelse.

Loffenius, hva mener du med fylt på? Tenker du på vann, og hvorfor blir det da mer varme? Er helt ny på dette, beklager.



Så jeg skal dekke hullene jeg lager med kullbiten? Lagde mange hull jeg, også dekket kullbiten kun noen.
Vis hele sitatet...
Med fylt på mener jeg fylt på tobakk. Og det blir mer varme med 2 kullbiter for det dekker jo mer av bowlen.
Sist endret av Loffenius; 14. oktober 2014 kl. 21:21.
Takk for svar, er det noe annet jeg burde tenke over?

Når jeg var ferdig var det øverste delen av tobakken helt svart, men det under så jo helt fint ut (?)

Stusser litt over dette.
Sist endret av Brukerguiden; 14. oktober 2014 kl. 21:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Brukerguiden Vis innlegg
Hei! Når jeg var ferdig var det øverste delen av tobakken helt svart, men det under så jo helt fint ut (?)

Har jeg eventuelt gjort noe feil? Men hadde egentlig en ganske fin hookah opplevelse.
Vis hele sitatet...
Så lenge du kjenner at smaken ikke er ekkel, så er det bra. Nybegynnerfeil er å klemme folien ned i tobakken, slik at kullet blir liggende å svi den, i steden for å dampe den.
De fleste merker dette ganske fort på smaken, da det begynner å smake surt og svir i halsen.
Om tobakken kun er "oppbrukt" øverst, kan du jo røre litt rundt og prøve mer - det har funket mange ganger på meg - men mange vil sikkert bare kaste det og fylle på nytt. Spørs egentlig hvor sparsom du er
Tusen takk for svar alle, setter meget stor pris det.