Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 549
Er det noen som har et tips angående hvordan man kan "booste" lyd ut på en latop?
Er for lav lyd.
Alt av innstillninger er på høyeste, men jeg trenger mere lyd.

Noen tips om hva jeg kan gjøre?
(Altså, booste all windows lyd)
bruke headset?
YTM
Trådstarter
Vel.... EQ er i grunnen ikke noe fornuftig bruk, da jeg trenger boosta windows lyd.
Brukes med nettsider så det må være driver/windows boosting. (ellers kunne jeg jo bare brukt vlc)

Headset eller andre eksterne høytalere er ikke noe alternativ.
Jeg leste gjennom en lang tråd på et annet forum, de sa at det ikke var mulig. (http://www.leasticoulddo.com/forum/i...howtopic=19712)

Eller, du kan jo kjøpe deg et eksternt lydkort.
Sist endret av naxoz; 9. juni 2008 kl. 23:43.
Hvor høy lyd du får ut av høyttalerne på laptopen kommer an på to ting: uteffekten til lydkortet, og effekten til de innebygde høyttalerne. Ingenting av dette kan endres på uten veldig avanserte kunnskaper innen elektronikk og et helvetes håndlag med loddebolten, så for alle praktiske formål er det umulig.

Enkleste alternativ er å kjøpe deg et sett bærbare, batteridrevne høyttalere som er kraftigere enn de i laptopen (noe de fleste er).

Jeg kan anbefale Logitech MM28. Takket være at det er transducere og ikke vanlige høyttalerelementer i denne er det sjokkerende god lyd i forhold til størrelsen, volumet er høyt nok til at jeg + seks andre har sett South Park på laptopen min i en stappfull skolekantine uten å plages (med pc-volumet på rundt 60%), 4 AA-batterier holder til minimum 15 timer lyd, stort sett mye mer, hele greia er såpass liten at den får plass i enhver PC-veske, den er robust som fy (har vært med meg på 4 festivaler, inkludert fjorårets søkkvåte Roskilde), og takket være standard 3.5mm-plugg med ledning (som skjules smart på baksida når den ikke brukes) kan den kobles til hva det skal være.
YTM
Trådstarter
Jeg synes det er veldig rart om det ikke skulle finnes software for dette...
Tenk på vlc f.ex. der an du skru opp lyden med 200% ...
Det høres ikke logisk ut at det ikke skal finnes...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av YTM
Jeg synes det er veldig rart om det ikke skulle finnes software for dette...
Tenk på vlc f.ex. der an du skru opp lyden med 200% ...
Det høres ikke logisk ut at det ikke skal finnes...
Vis hele sitatet...
Det er veldig fuckings logisk at det ikkje finst om du greier å tenke litt. Lyd blir konvertert fra et digitalt signal til et analogt av en DA i lydkortet. Deretter blir dette signalet, som er på millivolt-nivå forsterka opp av en spenningsforsterker, før det blir sendt gjennom en strømforsterker og blir boosta opp litt i straum. Deretter går det til høgtaleren. Kor mykje lyd høgtaleren er i stand til å produsere kjem heilt og holdent an på kor mykje effekt du trykker gjennom den. Og det er gitt fra produsenten si side om du ikkje vil fram med loddebolt...

Og du kan skru opp digitale volumet, men da får du digital vreng og klipping, og det er ikkje vakkert.