Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1966 170114
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Ta og vent et par dager, så kommer helt sikkert CO på steam summer sale
Sitter og vurderer anskaffelse av Arma2 og DayZ mod'en Ser virkelig heftig ut, er det slik at det er servere eller er alle som har mod'en på en massiv bane?

Glem det! Fant det ut! ARMA2 kjøpes nå btw
im down! litt lei av å dra rundt å kravle og snike alene ass.. Vi burde være en gjeng og mekke skikkelig camp! Herje litt omkring :P har vært i live i 2 dager nå og har ak47 med 6x mags 5x blood bags pluss masse annet stash, inkl. hatchet,matches,map,watch,toolbox,hunting knife etc. mangler igrunn bare en par partnere to cover my six :-)
Thats it! jeg gir opp for i dag! fy faen så lei jeg er av å bli playerkilled! hadde en hunting rifle, remington hagle, Uzi , mp5 å en revolver. full stash i min lille camp I nerheten av black lake, et stykke fra airstrip. Skulle bare sta å fylle vann på flasken min da jeg plutselig blir angrepet av en jævla nob med makarov og en hatchet hengende på siden.. regner med han lever livets glade dager nå..
det er så jæævlig surt det! vært gjennom lignende en par ganger selv >_<
sjeldent å finne noen friendlies what so ever, jeg har kun møtt EN så langt på norske serverne :-O


btw, hvor er det størst sjanse for å finne telt evt. vehicles for å få satt seg opp en camp ??
og hvor lang tid kan jeg ha denne campen før evt. loot forsvinner ??
Forrige uke prøvde jeg å stashe en hel del mat og drikke ved et tre bare for noen par timer, lur som jeg var la jeg ikke merke til at server restart nærma seg, mista absolutt alt :P
Sist endret av TBailoutcrew; 26. juni 2012 kl. 16:33.
Droppa motherfuckers, med 4 andre. fkc yeah
Sikkert nevnt tidligere i tråden men det er bare kjøpe Arma 2: Combined Operations og installere modden så er man good2go?
jess, bare huske å kjøre en førstegangs oppstart av spillet før du prøver deg på å logge inn etc.
også må du huske å laste ned de siste oppdateringer før du starter hvis ikke vil du få problemer :P
www.arma2.com/beta-patch.php samt www.dayzmod.com

Og når du starter opp spillet etter alt er gjort så må du gå inn på expansions og aktivere dayz modn :-)
Lykke til!

ThomasB - Lone Ranger Norway serv 1-4
Takker Laster det ned nå, med en fart på 20-30 KB/S... YES!
Til alle som skal kjøpe ARMA:
Kjøp ARMA X: Anniversary Edition som koster 30-40kr ekstra. Jeg fant ut at den fantes ca. en time etter jeg hadde kjøpt combined operations, og for min del blir det for mye stress å begynne med refund. Man får i alle fall alle spillene i stedet for bare ARMA 2 + Operation Arrowhead.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Til alle som skal kjøpe ARMA:
Kjøp ARMA X: Anniversary Edition som koster 30-40kr ekstra. Jeg fant ut at den fantes ca. en time etter jeg hadde kjøpt combined operations, og for min del blir det for mye stress å begynne med refund. Man får i alle fall alle spillene i stedet for bare ARMA 2 + Operation Arrowhead.
Vis hele sitatet...
2late -.-

titegn
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Kompiser blir å kjøpe dette på steam, har dog drevet med modding av arma 2 siden før dere engang hørte om spillet men spørsmålet er, hvordan installeres dayZ på steam egentlig? En enkel fast forward guide? Har bare brukt mods på vanilla, derav lite erfaring med steam versjonen.
Noen i chernov som har lyst å gi meg blod :3? ligger i nærheten av Nordre hospital, men trørr ikke gå inn fordi der er så mange som fyrer av skudd xD har ikke bloodpack

Edit: Norway 2 serveren.
Sist endret av Tombøtte; 26. juni 2012 kl. 20:39.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Var ikke du i cherno igår og Tombøtte?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Og dette funker helt perfekt på steam versjonen?
var det :P fikk hjelp den gangen fikk nå også jeg lever videre! men der er noen med en sniper eller lignende... traff foten min så jeg brakk den xD heldigvis hadde jeg morfin! nå er jeg pissredd å kravler rundt omkring i byen.

Sitat av FatMan Vis innlegg
Var ikke du i cherno igår og Tombøtte?
Vis hele sitatet...
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Og dette funker helt perfekt på steam versjonen?
Vis hele sitatet...
Ingenting med DayZ som funker helt perfekt, men det er ikke langt unna.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Ingenting med DayZ som funker helt perfekt, men det er ikke langt unna.
Vis hele sitatet...
lol
Meh, sugent at jeg ikke kan spille på norgeserverne, ikke fordi det ikke går - men går ikke ann å spille på natta.
NÅJA! husk på at det er i alfa! har mistet mange våpen da jeg skal legge de i backpacken, de bare forsvinner. kropper og zombier som går dit det vill, agro gjennom murer osv osv sov. Spillet er kjempe gøy! men perfekt er det langt ifra enda, men på vei er det!

Sitat av FatMan Vis innlegg
Ingenting med DayZ som funker helt perfekt, men det er ikke langt unna.
Vis hele sitatet...
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
NÅJA! husk på at det er i alfa! har mistet mange våpen da jeg skal legge de i backpacken, de bare forsvinner. kropper og zombier som går dit det vill, agro gjennom murer osv osv sov. Spillet er kjempe gøy! men perfekt er det langt ifra enda, men på vei er det!
Vis hele sitatet...
Det gjennom murer også videre er ikke modden sin feil, er den sugne motoren arma 2 kjører på.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
En ting jeg har merket er at playere ofte ligger på forskjellig tid, så selv om alt er steinmørkt for meg, så kan kompisen min ligge en time bak meg og ha det helt lyst, på samme server.
har jeg aldrig opplevd.

Sitat av FatMan Vis innlegg
En ting jeg har merket er at playere ofte ligger på forskjellig tid, så selv om alt er steinmørkt for meg, så kan kompisen min ligge en time bak meg og ha det helt lyst, på samme server.
Vis hele sitatet...
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
neivel da er det vel ikke sånn da?
Sier ikke at det ikke har hent, bare at jeg aldrig har opplevd det xD virker ganske rart i grunn Oo

Sitat av FatMan Vis innlegg
neivel da er det vel ikke sånn da?
Vis hele sitatet...
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Skjer hele tiden med meg og kompisene mine. Vi er så og si aldri på eksakt samme tid.
så rart har spilt med mange her fra freak, vi var jo 5 her en dag alle hadde samme tidspunktene med oss

Sitat av FatMan Vis innlegg
Skjer hele tiden med meg og kompisene mine. Vi er så og si aldri på eksakt samme tid.
Vis hele sitatet...
Sist eg spilte når det var mørkt, så hjalp det og logge ut og inn fra serveren, da var det lyst en times tid til, sånn kunne en holde på natta lang.. Test dette dere som har mulighet for og spille nå da?
Will do skal teste når det blir natt

Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Sist eg spilte når det var mørkt, så hjalp det og logge ut og inn fra serveren, da var det lyst en times tid til, sånn kunne en holde på natta lang.. Test dette dere som har mulighet for og spille nå da?
Vis hele sitatet...
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Sist eg spilte når det var mørkt, så hjalp det og logge ut og inn fra serveren, da var det lyst en times tid til, sånn kunne en holde på natta lang.. Test dette dere som har mulighet for og spille nå da?
Vis hele sitatet...
Gjorde det et par ganger i natt. Relog hjelper også hvis du har en halv million zombies etter deg.
Er det noen som vet om noen bra servere hvor det er dag nå? SE 9 var full, og det er helt umulig å komme seg inn på den.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
US servere?
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Reloging gjør:


-Får vekk alt aggro fra Zeds.
-Får ny ammunisjon sålenge du ikke har frem et magasin som du har brukt noen kuler fra ( Skytt et skudd me DMR, reload, relog.)
-Bugger avogtil night&day cycle som gjør at du kan spille på dagen hele tiden hvis du forsetter å reloge til du får dag.
-Hvis du nettopp har plukket opp en backpack fra en enemy player så kan det være at det vil bugge seg når du relogger å du vil få alle items som var i hans sekk igjen, selvom du har puttet nye ting i den.
-Vehicles vil avogtil bli reparert, dette kan også gjøres noen ganger hvis du går in og ut av en sykkel.

Til dere som ikke viste det. :P

Jeg kan lage en god guide til det er noe dere har lyst på, alt fra newbie game to end game.


EDIT: SIKKERT VELDIG MANGE SKRIVEFEIL, har ikke sovet på to døgn å jeg skal raide sengen min nå.
Sist endret av ArtOfHacking; 27. juni 2012 kl. 04:50.
er det noen av dere som spiller på de norske serverne her da eller ?? veldig interessert i å danne en gruppe , kanskje oppe ved black lake om dere ikke allerede befinner dere der oppe da ?? Jeg har ganske ok gear med ak47 å pdw (uzi) samt blood bags og endel mat.. av verktøy så har jeg map,klokke,kniv,toolbox og matches.
joiner deg jeg, men ikke black lake... ble drept der av en fyr for ikke så lenge siden. mistet, uzi, hunting rifle, silenced mp5 , m19 og en winchester. hadde også alt av tools, til og med gps Ligger nå litt uten for chernov. Bare og adde meg på steam eller skype vettu :9

Sitat av TBailoutcrew Vis innlegg
er det noen av dere som spiller på de norske serverne her da eller ?? veldig interessert i å danne en gruppe , kanskje oppe ved black lake om dere ikke allerede befinner dere der oppe da ?? Jeg har ganske ok gear med ak47 å pdw (uzi) samt blood bags og endel mat.. av verktøy så har jeg map,klokke,kniv,toolbox og matches.
Vis hele sitatet...
Prest i fare
FryingPan's Avatar
Takk til DfenZ, som gjorde det mulig for meg å spille DayZ i dag!

Uheldig med looten de siste gangene, hadde ordna meg med pistol og hagle før servern restarta.. Ble en liten smule sinna, men men. Chillern på airstrip på Norway2, trur jeg
hmm.. airstrip sier du kansje jeg skal komme og ta deg :3 ligger oppe i skogen med guilly suit over airfield

Sitat av FryingPan Vis innlegg
Takk til DfenZ, som gjorde det mulig for meg å spille DayZ i dag!

Uheldig med looten de siste gangene, hadde ordna meg med pistol og hagle før servern restarta.. Ble en liten smule sinna, men men. Chillern på airstrip på Norway2, trur jeg
Vis hele sitatet...
Prest i fare
FryingPan's Avatar
Takk til den som skjøt meg... Kava rundt i 10 min med brukket bein etter at stigen ikke ville klatres ned.
det var ikke meg isåfall har ikke gama dayz i dag er du forsatt i tårnet? har morfin som jeg kan hjelpe deg med
Prest i fare
FryingPan's Avatar
Nei, respawna, prøvde å kite noen z's. Ligger i ei hytte ett eller annet sted på et berg :P
Hero of Time
bronze's Avatar
Eg skaut akkurat to survivors på åsen ovanfor Stary Sobor, på Norway 3. Den eine hadde ghillie og øks, den andre hadde sivile/vanlege klede og AKM. Dei sprang fram til buska eg stod i, og stod nokre få meter framfor meg, men såg ikkje i mi retning. Hadde sjølv M14 Aim, camo-klede og NVG, så ville helst ikkje risikere å miste dei.

Likevel får eg alltid dårleg samvittigheit når eg skyt intetanande spelarar. Eg trur ikkje eg er typen til å bli ein skikkeleg banditt, sjølv om eg i skrivande stund har seks murders. Det er oftast fordi eg føler meg trua at eg skyt andre.

Kva trur du hadde skjedd om eg spurte om dei var friendly? Hadde eg blitt skutt i haudet? Det er jammen meg vanskeleg å stole på folk oppe i nord. Uansett: Om dei eg skaut leser dette, beklager. =)
Er ganske så enig med deg her. Vi var en gruppe med 5 freaks, scavenga en liten by plutselig var der en annen player han var friendly men vi ville ikke ta sjangsen på at han begynte å skyte når vi snudde ryggen, det var en liten execution av han

Spill med andre freaks eller venner, drep alle andre.. det er hva jeg har erfart da jeg har blitt backstabba mange ganger etter noen sa de var friendly.


Sitat av bronze Vis innlegg
Eg skaut akkurat to survivors på åsen ovanfor Stary Sobor, på Norway 3. Den eine hadde ghillie og øks, den andre hadde sivile/vanlege klede og AKM. Dei sprang fram til buska eg stod i, og stod nokre få meter framfor meg, men såg ikkje i mi retning. Hadde sjølv M14 Aim, camo-klede og NVG, så ville helst ikkje risikere å miste dei.

Likevel får eg alltid dårleg samvittigheit når eg skyt intetanande spelarar. Eg trur ikkje eg er typen til å bli ein skikkeleg banditt, sjølv om eg i skrivande stund har seks murders. Det er oftast fordi eg føler meg trua at eg skyt andre.

Kva trur du hadde skjedd om eg spurte om dei var friendly? Hadde eg blitt skutt i haudet? Det er jammen meg vanskeleg å stole på folk oppe i nord. Uansett: Om dei eg skaut leser dette, beklager. =)
Vis hele sitatet...
EN liten reward til de som vil komme med blod og mat til meg, gjerne teame opp den som kommer med blod å mat skal få en Ak og 1 mag, er usikker på om ak kan bruke akm mags? har isåfall 3 eller 4 av de i tilleg. om Ak ikke er interresant har jeg også en remington.
Sist endret av Tombøtte; 27. juni 2012 kl. 14:17.
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
EN liten reward til de som vil komme med blod og mat til meg, gjerne teame opp den som kommer med blod å mat skal få en Ak og 1 mag, er usikker på om ak kan bruke akm mags? har isåfall 3 eller 4 av de i tilleg. om Ak ikke er interresant har jeg også en remington.
Vis hele sitatet...
Kvar er du, og på kva server? Kanskje eg kan komme.
Sier takk til bronze fikk både blod og mat, ikke nok med det så fikk jeg sitte på i en blå søt van
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Så hvorfor har ikke vi en freakbuss enda?
vanskelig å finne tak i vettu :P


Sitat av Quakecry Vis innlegg
Så hvorfor har ikke vi en freakbuss enda?
Vis hele sitatet...
Nooooo! Akkurat fått tak i mitt første våpen! Så går jeg inn i ett hus og gjør meg klar til og slakte to zombier, helt til jeg finner ut at det sitter en jævel inni hjørnet med Gevær og skyter meg rett ned
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Må komme ut av den tankegangen hvor du tenker på gearet ditt som noe hellig du vil ha for alltid, du vil dø, vi vil alle dø. Del heller spillet opp i omganger, omtrent som et FPS. Du begynner på bunnen igjen, dette spillet er nesten som gungame i CS.

Det som derimot er drit er å bruke crossbow, jeg mener det er det bete våpenet i spillet. Dessverre har lik en tendens til å fordufte, og da sammen med ammoen din...
Noen som kan kjøpe Arma 2 til meg på steam?

resell4
Det lureste du gjør i dette spillet er:

Team opp med noen, du stoler på.

Få tak i gear, head til en location som du tror er safe! fiks så opp telt!


Er selv medlem av en større camp, vi har alt av våpen osv osv, til og med et telt om vi skulle dø, drar vi dit henter det mest nøvendige for så å raide å loote så mye som mulig, stacke opp telt igjen osv osv.