Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1883
Noen som veit passordet til ThomsonF5A299 ??
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
Om det er nettverks-navnet så nei.
Fortell heller hva slags kryptering det er på passordet så kanskje vi blir litt klokere.
Gi oss heller modellnavnet på routeren og vi skal kunne hjelpe. Default password står også i manualen til routeren.
Happy Buddha
Har du prød brukernavn: admin uten noe passord? Er det din ruter? I såfall, se under/på ruteren om det er en lapp der med SSID og passord.
Prøv også med "admin" som passord, er ihvertfall det hos noen thomson routere.
Naa vet ikke jeg hvilken model du har, men sjekk dete http://defaultpasswords.in/thomson-r...ame-for-modems
Hvis det er WEP nøkkelen du tenker på, så passer en av disse:

Kode

CDF1EF6CC9
883CED7C9D
D63D21D9B8
Sist endret av 0xFF; 29. mai 2012 kl. 23:22.
Trådstarter
Er WEP nøklene! skal bare ha passord for og connecte til internett!
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Er WEP nøklene! skal bare ha passord for og connecte til internett!
Vis hele sitatet...
Da skal en av de ovenfor passe. Hvis ikkje, så har dem enten byttet bort default WEP, eller så har Thomson endret algorithmen.
Last ned BackTrack 5 og ta en airodump-ng, så kan du se om nettverket har WEP, som igjen gir deg mulighet til å cracke det ;-)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av 23732 Vis innlegg
Last ned BackTrack 5 og ta en airodump-ng, så kan du se om nettverket har WEP, som igjen gir deg mulighet til å cracke det ;-)
Vis hele sitatet...
Man trenger jo ikke akkurat gjøre mer enn å kjøre en SSID-scan fra et hvilket som helst OS for å se om det er WEP eller WPA.
inSSIDer er et greit lite verktøy, så slipper du å fyre opp BT5 bare for å finne basic info om div. nettverk i nabolaget.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Man trenger jo ikke akkurat gjøre mer enn å kjøre en SSID-scan fra et hvilket som helst OS for å se om det er WEP eller WPA.
Vis hele sitatet...
Du har sikkert rett :-) Jeg er ganske fersk innenfor dette her så.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Man trenger jo ikke akkurat gjøre mer enn å kjøre en SSID-scan fra et hvilket som helst OS for å se om det er WEP eller WPA.
Vis hele sitatet...
Nå er det en stund siden jeg har brukt Windows, men er ganske så sikkert på at det står også når du prøver å koble til nettverkene "Skriv inn WPA nøkkel" eller "Skriv inn WEP nøkkel" eller noe slikt.

Og du ser jo også når du henter frem listen over nettverk om dem er åpne eller om dem bruker krypterings algorithme.

Mulig jeg tar feil angående det med at det står WPA/WEP, men syns det er rart hvis det ikkje gjør det.
Bare å holde musen over nettverket, så ser man fort hvilken type kryptering det er.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Nå er det en stund siden jeg har brukt Windows, men er ganske så sikkert på at det står også når du prøver å koble til nettverkene "Skriv inn WPA nøkkel" eller "Skriv inn WEP nøkkel" eller noe slikt.

Og du ser jo også når du henter frem listen over nettverk om dem er åpne eller om dem bruker krypterings algorithme.

Mulig jeg tar feil angående det med at det står WPA/WEP, men syns det er rart hvis det ikkje gjør det.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett.

Når du skal koble til et trådløst nettverk med win7, så holder du musa over nettverksnavnet, så ser man om det er WEP, WPA eller WPA 2 osv.
Når du skrev passord til ruter så tenkter på passordet for å komme inn på selveste ruteren. Også når jeg leser videre så står vil du ha passord til nettverket?