Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 6455
Hei, hei! Vi er to-tre stykk, muligens 4-5 som nett har begynt å spele Arma 2. Eg og ein anna har kjøpt spelet, mens resten speler gratis versjonen.

Vi vill gjerne ha med fleire å spele med, evt. opprette ein klan, og dominere heile ArmA universett!

Skal selvfølgelig kjøpe ArmA 3 når det blir utgitt! Vi kommuniserer som regel over Skype. Er usikker på om det koster å opprette TeamSpeak/Mumble/Ventrillo, men regner nesten med det. Vi prøver å spele mest mulig taktisk, har ikkje fått tid til å spele så mykje i og med at han eg vanligvis speler med er saman med dama heile tida, så prøver difør å hente inn fleire folk

Hadde våre utrulig kult å lage ein klan, med evt. nettside, ect.

Grunnen til at eg seier vi er muligens er 4-5 er vist eg klara å overtale to av vennane mine til å bli med.

Om du ikkje har ArmA 2, så kan du laste det ned gratis på www.arma2.com/free, og då kan du spele på dei fleste serverane.

Vist de har ein klan vi kan joine så hadde det heller ikkje våre så dumt Må selvføleglig vere norsk eller engelsk talane.

Vi vil gjerne fordele folk utover div. klasser, og utnytte desse.

Kan også vere verdt å nemne at vi som har kjøpt spelet har Operation Arrowhead Vi som har ArmA 2 har også BF3 og MW3, så går an å avkople med desse
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Vist det er noken som ikkje har hørt på ARMA, eller er i tvil om det, så kan eg sei det slik at eg har ALDRI våre så hekta på eit spel før! Kan sitte i timesvis i strekk, om du så infiltrerer ein by, eller ligger på ein fjelltopp og skyter. Lagarbeid er tatt til det neste nivå! Sjukt bra voice chat, samnt text chat, der du har forskjellige kanala, som ein der alle pleier å vere (side) eller der squad mates'a dine er (group). Det er som regel plass til 40 på kvar server, Speler på Coop serverar, der spela mennekser mot datamaskina (AI), VELDIG morosamt! Hoppa inn i ein random match i dag, og eg og ein fyr samarbeida sjukt godt! Og da finnes mange som han på ArmA! Er berre å ta kontakt, og vips, så er det gjort!

9/10! har møtt på nokre bugs som gjer til at da ikkje når topp karakter! men vi snakka ikkje store bugs!
Husker jeg kjøpte det for en stund siden, men da jeg ikke engang greide å gå inn i en bil, da ga jeg opp. Omtrent hver knapp på hele tastaturet er jo bindet til en eller annen greide. Hehe

Men det høres gøy ut, er som sagt en god stund siden det her altså, frister å laste det ned igjen å teste det ut.
Sist endret av OberstApfel; 5. mars 2012 kl. 20:40.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Sitat av OberstApfel Vis innlegg
Husker jeg kjøpte det for en stund siden, men da jeg ikke engang greide å gå inn i en bil, da ga jeg opp. Omtrent hver knapp på hele tastaturet er jo bindet til en eller annen greide. Hehe

Men det høres gøy ut, er som sagt en god stund siden det her altså, frister å laste det ned igjen å teste det ut.
Vis hele sitatet...
Går du på singleplayer, så bootcamp så har du massevis av gode tutorials på korleis du skal gjere alt i frå å gå fram og tilbake til å kommandere ein heil hær!
Jeg har lagt ned utallige timer i Arma 2. Vil anbefale deg å undersøke "Warefare" brettene og spesielt "Gossamers Warfare", det er sykt fett og mange seiøse spillere og det arrangeres turningering også.

Eller så er også Project Reality modden ganske bra. Men for noen kan dette faktisk bli for realistisk. Uansett bør dere ta en kikk på dette. Merk at det disse spillmoduesene krever Combined Operations, og ikke kun Operation Arrowhead.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Sitat av j0n Vis innlegg
Jeg har lagt ned utallige timer i Arma 2. Vil anbefale deg å undersøke "Warefare" brettene og spesielt "Gossamers Warfare", det er sykt fett og mange seiøse spillere og det arrangeres turningering også.

Eller så er også Project Reality modden ganske bra. Men for noen kan dette faktisk bli for realistisk. Uansett bør dere ta en kikk på dette. Merk at det disse spillmoduesene krever Combined Operations, og ikke kun Operation Arrowhead.
Vis hele sitatet...
Har Combined Operation menne har du link?
Project Reality: http://www.realitymod.com/

Tok en raskt kikk på de tilgjengelige serverne nå og det ser ut til at Gossamers Warfare ikke lenger er spesielt populært. ca. 1 år siden jeg spilte det sist. Men du kan finne litt info om denne varianten her: http://forums.bistudio.com/showthrea...-of-Warfare-BE

Warfare Benny er fremdeles populær: http://www.armaholic.com/page.php?id=7313 (Men personlige synes jeg Gossamer er mye bedre enn Benny=

Hvis dere finner ut at dere vil satse på Warfare varient så gi meg gjerne beskjed. Jeg har kjennskap til et par klaner (Norske og utenlandske) som for øyblikket er inaktive. Men skal ikke se bort ifra at mange av dem vil ta opp tråden igjen hvis det kommer nye folk med.
ahh jeg har spilt utailge timer arma2 og OA
hvis noen vil spille er det bare å legge meg til på steam : robojot
jeg blir også gjørne med på en clan hvis noen lager det ^^
Sist endret av robojot; 5. mars 2012 kl. 21:46.
Jeg spiller litt, men hvor seriøse er dere på kommunikasjon? Er ganske seriøs når det kommer til det spillet gett :P
Jeg har nettop begynt å spille og synes det er vanskelig, mye å forholde seg til, har ikke blitt helt vandt til alle knappene osv enda. Kanskje litt lettere med multiplayer da man slipper å styre hele teamet sitt via 9 forskjellige knapper og slikt, eller?

har ikke prøvd mulitplayer enda
Sist endret av random36598; 5. mars 2012 kl. 22:02.
Hellotitty: Det kommer helt ann på hvilke typer MP du spiller. Det finnes utallige varianter der ute. Warfare, som jeg snakket om tidligere, tar for seg alle aspektene i spillet. Dvs at du har mulighet til å kjøre fly alene, kamphelikopter, tanks eller du kan ta med deg en hel tropp på en lastebil. Jeg vil anbefale deg å spille igjennom alle single player brettene som følger med spillet før du begynner med Warfare.

Eller så finnes du jo mindre komplisert MP typer, som f.eks dogfight, sniper wars, DM osv..
Hmm, hvis det er snakk om seriøs sniping, then im listening. (quickscoping kan brenne i helvette)
Er av den typen som kan ligge flere runder og kanskje få 1 kill pr runde, i f.eks bf3.

Vet ikke hvor lang tid jeg brukte på å runne sniper elite på playstation jeg, men det tok mange netter, høhø.
forøvrig et av de beste ps2 spillene jeg har spilt trur jeg.
Sist endret av random36598; 5. mars 2012 kl. 22:23.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Sitat av hellotitty Vis innlegg
Hmm, hvis det er snakk om seriøs sniping, then im listening. (quickscoping kan brenne i helvette)
Er av den typen som kan ligge flere runder og kanskje få 1 kill pr runde, i f.eks bf3.

Vet ikke hvor lang tid jeg brukte på å runne sniper elite på playstation jeg, men det tok mange netter, høhø.
forøvrig et av de beste ps2 spillene jeg har spilt trur jeg.
Vis hele sitatet...
Satt nett i kanskje 20-30 minutt på same plass og tok fiende ein etter ein, silencer=fucking no detection evaah!!!!

Er ganske seriøs på kom. Kjenner til det fonetiske alafbet, og div. andre militære utrykk og phraser (er med i HVU så er ein del av "pensum")

Når da kjem til singleplayer, så har eg spelt første oppdrag på arma2, multiplayeren er drit bra! om du ikkje har fleire å spele med legger du deg oppå eit fjell med sniper og camper ræva av deg! Har du folk, så snakker vi kordinerte fallskjermhopp og diverse.

Har blitt pase god i helikopterflyging, spelt mykje på bootcamp får å lære meg dette (bruka ein xbox kontroll når eg flyr, og kontrollane er berre lagt ut PERFEKT!!!!) Har desverre ikkje gaming headsett, men har eit "biltema headsett", som fint fungerer til voice (skal ha innkjøp av headsett neste veke)
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Dei som vil vere med på arma kan legge meg til på xFire

Eirikol1
Er glatt med på litt arma 2 på kveldstid når ungene er i seng.
Sitter med samme følelsen til en del av dere andre, og ble raskt overvelmet av knapper og shait.

Steam ID - nrgdrx84
Skype - Master_Corruptor
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Sitat av MasterCorruptor Vis innlegg
Er glatt med på litt arma 2 på kveldstid når ungene er i seng.
Sitter med samme følelsen til en del av dere andre, og ble raskt overvelmet av knapper og shait.

Steam ID - nrgdrx84
Skype - Master_Corruptor
Vis hele sitatet...
La deg til på steam og skype Orkte desverre ikkje å spele noke i dag.

Syns knappane låg fint til og er vand med dei fleste
Noen som vil ha en liten økt i kveld?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Damn, no har eg ikkje spelt ARMA på lenge!! Takk for linken @Vinkelpil!!

Speler mykje LoL for øyblikket
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg kunne godt tenkte meg å spille organisert Får sikkert mest glede ut av spillet da, hvis man har satt opp TS eller ventrilo.
Sitat av augi2323 Vis innlegg
Jeg kunne godt tenkte meg å spille organisert Får sikkert mest glede ut av spillet da, hvis man har satt opp TS eller ventrilo.
Vis hele sitatet...
God ide. kansje druke addons som ACE og ACRE også for øky realisme og taktisk arbeid. tror desverre ikke du kan bruke de adonene da hvis du ikke har Combined operations da....
Kjøpt spillet i går og fikk spilt i 2 timer eller noe, litt vanskeligt å sette seg inn i med en gang, men om noen har noen tips og triks så blir jeg glad
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Skal vi sjå om vi får til nokre games i dag?

Har ikkje såtte opp noko ventrilo, men kan sjå om vi får gjort noko med det
Sist endret av R0flcopter; 14. mai 2012 kl. 09:47.
Hobby Filosof
Har kun skolepc'n nå, og siden den ikke drar spillet helt smooth-så orker jeg ikke spille det mer .. .
Men når jeg evt. får meg ny data, så joiner jeg resten av folket her! (om dere fortsatt spiller da!) hehe.

- Kan vel legge til at jeg elsker realisme og god komunikasjon, og vil spille tactisk, og er ganske dreven med sniper, bulletdrop og det der - jeg er/var og ganske god som helikopterpilot
Har en nesten ubrukt Mumbleserver. Er svært interessert i å svi av noen timer med zombiemodden 'DayZ'. Starter sikkert på onsdag så hvis noen vil henge seg på er det bare å si ifra.
Kansje vi burde lage en Steam gruppe for dette. Freak-arma eller noe ?
Sitat av robojot Vis innlegg
Kansje vi burde lage en Steam gruppe for dette. Freak-arma eller noe ?
Vis hele sitatet...
God idè. Legg ut link
Foreslår at TS kan lage det siden jeg er elendig med å administrere grupper / ikke har tilgang til steam for øyeblikket...
Sist endret av robojot; 14. mai 2012 kl. 10:10.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Skal gjere dette så fort eg kjem heim! Samt sette opp Ventrilo, ved mindre mumble serveren til Agui2323 kan brukast
Mumbleserveren er fult brukbar. Er på skolen nå men skal lage en egen kategori for Arma også kan jeg sende dere IP ++. Hvis dette er ønskelig.
Sist endret av augi2323; 14. mai 2012 kl. 10:21.
Jeg ville kanskje si at Teamspeak er ett bedre alternativ siden en del plugins bruker det. Men hvis vi har en fult brukbar mumble server sier jeg ikke nei
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Eg kan ta ein titt på dei forskjellige alternativa, og rapporterer tilbake

Oscar Mike, out!
Jeg er interresert i dette.
Har dere Arma 2 og Operation Arrowhead slik at dere har Combined operations eller spiller dere kun Arma 2?
Noen som har hørt om DayZ mod?
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Noen som har hørt om DayZ mod?
Vis hele sitatet...
Ja Virker j*vlig fett. Jeg og en venn tenkte å starte på onsdag og se hvor lenge vi holder ut. Vi tar gjerne imot flere
Ja jeg spiller DayZ mod dog alene, og det kan bli vanskelig til tider.
Andre spillere som du møter har en tedens til å skyte deg for å ta provianter/mat du har. Er vi 3-4 stk eller mer som spiller sammen kan det bli mye lettere.
DayZ er overaskendes bra til å være en arma zombie mod. husker de tidligere moddene fra rundt 2010, de var helt forferdelige. jeg joiner sikkert litt DayZ men tror ikke jeg kan denne onsdagen...
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Korleis fungerer DayZ? Får intrykk her at det virker veldig bra, med tanke på mat og proviant? o.O Please explain! :*
Er det noe som operation flashpoint?
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
Jeg er med hvis vi lager en Steam clan eller noe så jeg kan holdes oppdatert.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av indolence Vis innlegg
Er det noe som operation flashpoint?
Vis hele sitatet...
ArmA 2 er jo lagd av samme folka... Så ja, det er det samme mer eller mindre.
Sitat av indolence Vis innlegg
Er det noe som operation flashpoint?
Vis hele sitatet...
En del av utviklerne fra Operation flashpoint var med å utviklet arma. men arma er enda mere "realistisk" enn operation flashpoint.

Edit:Damn ninjas everywhere
Sist endret av robojot; 14. mai 2012 kl. 15:04.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Okay, passer namnet, "ArmA Freak"?

Så må vi har ein forkortning, då var verken "nFF", eller "nFFA" ("A" står for ArmA, og nFF forklarer seg sjølv). Tips?

Rekner med at vi ikkje har public group, så om folk skal vere med så må dei inviterast, er det greit?
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Okay, passer namnet, "ArmA Freak"?

Så må vi har ein forkortning, då var verken "nFF", eller "nFFA" ("A" står for ArmA, og nFF forklarer seg sjølv). Tips?

Rekner med at vi ikkje har public group, så om folk skal vere med så må dei inviterast, er det greit?
Vis hele sitatet...
Har du fått ordna noe gruppe på steam ennå?
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
berre lurer på om vi skal ha public eller ikkje?

Då var gruppa oppe å går, ArmA Freak, http://steamcommunity.com/groups/nffarma

Då mangler vi avatar, skal vi sjå om noken vil lage ein litt meir "harry" freak te oss?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hvis noen har en TS eller lignende vi kan være på, så bør vi spille dayz ilag.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hvis noen har en TS eller lignende vi kan være på, så bør vi spille dayz ilag.
Vis hele sitatet...
Enig! Titegn
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Det var jo snakk om ein muble server tidligare? men eg kan sette opp ein maskin med ventrilo/TS. Maskina må berre formaterast til win7 istaden for 2008

Ventrilo ser ut som eit enklare alternativ Setter dette opp no
Sist endret av R0flcopter; 14. mai 2012 kl. 18:12.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Foretrekker egentlig teamspeak, da det er mye bedre - men om ventrilo funker så greit nok ; ) Blir jo gøy å spille ilag, så kan vi prøve å finne helikopter/bil og sånne ting.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
etter litt research, samt prat med folk, så viser det seg at TS er betre, så då setter eg opp TS
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
etter litt research, samt prat med folk, så viser det seg at TS er betre, så då setter eg opp TS
Vis hele sitatet...
Nice Men, TS koster jo penger etter hva jeg forstår?