Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1372
Hei!

Jeg skal egentlig hjelpe en kamerat med å formatere packard bell'en hans. Han har ikke en recovery partisjon. Skal jeg da bruke smart restore? Han ønsker å få maskinene med fabrikkinstillinger. se skjerm dump:

http://s260.photobucket.com/albums/i...tennavn-15.jpg
Trykk F11 mens maskinen booter, det skal vel resette PCen. Det tar visstnok litt tid, men den blir i hvert fall som ny.

Oh, han har ikke en recovery-partisjon? Da blir situasjonen litt annerledes
Sist endret av Feeling; 10. mars 2009 kl. 15:05.
Sitat av Feeling Vis innlegg
Trykk F11 mens maskinen booter, det skal vel resette PCen. Det tar visstnok litt tid, men den blir i hvert fall som ny.
Vis hele sitatet...
Ja, tenkte det jeg også. Men fungere det så lenge han ikke har en recovery partisjon?
Kan du ikke bare sette inn windows cd og boote fra den ?
Sitat av Atec Vis innlegg
Kan du ikke bare sette inn windows cd og boote fra den ?
Vis hele sitatet...
jo, det kunne jeg gjort, men det fulgte ikke med windows cd når han kjøpte den. De i butikken sa at det lå inne på pc'en hans. Vet at man kan skaffe en eller annen cd og bruker produckt key under pc'en, men da må vi skaffe cd først.
Sist endret av macgyver1958; 10. mars 2009 kl. 16:08.
det kan være at partisjonen er skjult under windows, men at den kan bootes fra?

CD skaffer du på havna...
Sist endret av VivaLatrina; 10. mars 2009 kl. 16:10.
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
det kan være at partisjonen er skjult under windows, men at den kan bootes fra?

CD skaffer du på havna...
Vis hele sitatet...
Ja, det kan hende... han kameraten her ønsker få maskinene med fabrikkinnstillingene, men da skal jeg prøve å trykke F11 under boot, så får vi se hva som skjer.

Også en annen ting, hvordan kan jeg lage et speilbildet av recovery partisjonene min?

http://s260.photobucket.com/albums/i...tennavn-16.jpg

Prøvde paragon drive backup, men den brente ikke ut image plater.
Sist endret av macgyver1958; 10. mars 2009 kl. 20:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.