Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 5420
Er du som jeg, så går ting i glemmeboken, også navnene på gode gamle spill. (Nye også forsåvidt)

Mimres du fra koselige stunder med spill du spilte i barndommen, men kan ikke huske navnene på de? Eller kanskje det ble litt for mye fyrings den kvelden du så et tøft spill på en reklame?
Ja, da har du kommet til riktig plass!


Sleng ut en post med informasjon om spillet, så kan det nok hende noen er så snille å hjelper deg

Lykke til med jakten på dine bortkommede gæims!
Ja, jeg spilte et spill for mange år siden, var et månelanderspill.
Er ikke sikker på om det er dos eller ikke ( er såpass lenge siden)

Var et klassisk spill gass opp og til siden, og man skulle fly fra et sted til et annet uten å bruke opp all bensinen. ikke noe som skal samles opp eller hentes osv.

er det noen her som kansje vet hva det heter ?
det ligger ikke ute på noen side som 123 1001spill etc.

er kansje ikke så lett å tenke seg noe utifra denne posten, men hadde vært morsomt å finne det igjen.

//Jokkmeister
Sist endret av Jokkmeister; 20. februar 2009 kl. 23:35.
Er også et spill jeg husker fra noen år siden. Var vel kanskje 00-01 kanskje. Kan hende jeg bommer med noen år men:

Du styrte en slags robot, og du kunne gjøre oppgraderinger på denne. Tror den hadde våpen og greier. Roboten så rimelig merkelig ut, og hadde ikke føtter eller noe. Synsvinkelen kan sammenlinkes litt med Red Alert 2. Mulig det er noe av dette som ikke stemmer, men det er slik jeg husker det iallefall. Anyone?
Sitat av Berkowitz Vis innlegg
Er også et spill jeg husker fra noen år siden. Var vel kanskje 00-01 kanskje. Kan hende jeg bommer med noen år men:

Du styrte en slags robot, og du kunne gjøre oppgraderinger på denne. Tror den hadde våpen og greier. Roboten så rimelig merkelig ut, og hadde ikke føtter eller noe. Synsvinkelen kan sammenlinkes litt med Red Alert 2. Mulig det er noe av dette som ikke stemmer, men det er slik jeg husker det iallefall. Anyone?
Vis hele sitatet...
Tenker du på Future Cop?
Husker eg hadde ett nintendo 64 spill der du var i en pretty syk dyreverden der du var en brikke som du kunne bli de dyra du drepte.

måtte samle strøm og diverse andre ting til romskipet mitt.

noen som vet navn eller om det evt er på pc?
Jeg vet hva spill dere mener med romskipet, men husker faen ikke hva det het :S
Sitat av mr.bananskall Vis innlegg
Husker eg hadde ett nintendo 64 spill der du var i en pretty syk dyreverden der du var en brikke som du kunne bli de dyra du drepte.

måtte samle strøm og diverse andre ting til romskipet mitt.

noen som vet navn eller om det evt er på pc?
Vis hele sitatet...
Space Station Silicon Valley.
Finnes til N64, Playstation og Gameboy Color.
Sist endret av trigger; 22. februar 2009 kl. 10:06.
Jeg er på jakt etter et spill hvor man flyr et amerikansk jagerfly/bombefly fra et amerikansk hangarskip i Japan. Man skal bombe en japansk øy med masse stråhytter og mennesker på.
Jeg spilte dette på Win 3.1 en gang i tiden.
Sitat av Jokkmeister Vis innlegg
Ja, jeg spilte et spill for mange år siden, var et månelanderspill.
Er ikke sikker på om det er dos eller ikke ( er såpass lenge siden)

Var et klassisk spill gass opp og til siden, og man skulle fly fra et sted til et annet uten å bruke opp all bensinen. ikke noe som skal samles opp eller hentes osv.

er det noen her som kansje vet hva det heter ?
det ligger ikke ute på noen side som 123 1001spill etc.

er kansje ikke så lett å tenke seg noe utifra denne posten, men hadde vært morsomt å finne det igjen.

//Jokkmeister
Vis hele sitatet...
Tenker du på "Lander"?
Jeg spilte et spill en gang der du skulle skyte opp "vegger" Og hvis boblene som spratt rundt traff veggen ble de delt i 2 osv. Så var det snn at om du klarte banen kunne du gå videre på et "kart"
Det ligner veldig på Bubble Struggle men er ikke det :/
Jeg spilte et spill for lenge siden som jeg savner. Jeg hadde det på diskett, så det er en stund siden liksom. Tror jeg spilte det på windows 95 eller 98. ^^

Uansett. Man var et romskip, som fløy rundt i verdensrommet og skulle skyte ned alt man så. Så mens man spilte kom det random powerups som oppgraderte våpenet ditt etc. Spillet er/var i 2D, og man så det ovenfra, hvis jeg ikke husker feil.

På forhånd, takk. ^^
Frenor, jeg også husker dette, veldig gøy! Googlet litt og fant frem til dette http://www.mobygames.com/game/dos/wings-of-fury
Sitat av Marius145 Vis innlegg
Frenor, jeg også husker dette, veldig gøy! Googlet litt og fant frem til dette http://www.mobygames.com/game/dos/wings-of-fury
Vis hele sitatet...
Det var det!
Nå forsvinner det noen dager, tenker jeg.
Jeg leter etter et spill jeg spilte hos en kamerat da jeg var mindre, rundt årtusenskiftet tenker jeg. Man valgte en bil og plasserte våpen på denne, og kjørte rundt i en amerikansk ørken/savanne verden mens andre væpnede biler som din egen jager deg. Husker ikke om man kjørte løp eller deathmatch elns.

Når jeg tenker meg om så hadde vi bare en demo og leke oss med, så det er demoen jeg har beskrevet her.
Vet ikke helt om det er "Interstate" du er ute etter, men det er hvertfall noe lignende beskrivelsen. Gøy er det også!
http://pc.ign.com/objects/009/009921.html
^^ Det er "Insterstate 82", 2-ern, etter "Insterstate 76"
Sist endret av Prognisse; 22. februar 2009 kl. 17:35.
Sitat av emphi Vis innlegg
Jeg leter etter et spill jeg spilte hos en kamerat da jeg var mindre, rundt årtusenskiftet tenker jeg. Man valgte en bil og plasserte våpen på denne, og kjørte rundt i en amerikansk ørken/savanne verden mens andre væpnede biler som din egen jager deg. Husker ikke om man kjørte løp eller deathmatch elns.

Når jeg tenker meg om så hadde vi bare en demo og leke oss med, så det er demoen jeg har beskrevet her.
Vis hele sitatet...
Er det Vigilante 8 du snakker om kanskje?
Okey, Husker ikke mye om det men det kan være 5-6år gammelt og det var bare en demo jeg hadde av det. Det første oppdrage men får var og drepe noen strore løpende dyr som løp i flokk og ta eggene tilbake til han som skulle spisse dem. Man hadde forsjelige våpen og etter noen oppdrag fikk man en grønn ting man hadde rund seg som man ble "usynelig med" eller bare gjemte seg i den. Spillet var på pc sammen med en demo cd med masse andre spill some et radiostyrt spill ellerno. Men på spillet kan man ødelege alt mulig man hadde jettpack og man spilte ikke som et menneske tror jeg mere en annen verden.
Interstate 76 var det! Takk for hjelp!
Hah! God på detta jeg
Jeg leiter etter et spill jeg spilte når jeg var liten, rundt windows 95/98 tida
Det jeg husker var at du gikk rundt som en kar i lilla genser og en gul hjelm hvis jeg ikke husker feil, innpå sånn gressplass der du valgte baner, gikk inn i et åpent fjell, pyramide osv, når du var innpå en bane, så så du det fra sida, og måtte passe deg for gule snegler som pissa (pisset var farlig) du måtte passe deg for fluer og du kunne sitte på sånne røde baller som hoppa rundt og gliste, men etterhvert så kom det slemme baller og Du kan samle på vanndråper, og du måtte tenke litt, med feks dra ned riktige spaker for og åpne dører, måtte finne diamanter i rødt,blått,lilla grønt osv for og komme deg inn i mål Og det var sånne plater som enten gikk loddrett bortover eller vannrett som du kunne hoppe på Og noen var gjennomsiktige osv xp Det er jo så lenge sida jeg spilte det, så husker ikke så mye, men har så lyst til å finne det igjen så hvis noen kunne hjelpi meg og finni ut av det hadde det vært kult
Commander Keen.
ja det var det det het Tusen takk
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg spilte et spill for lenge siden som jeg savner. Jeg hadde det på diskett, så det er en stund siden liksom. Tror jeg spilte det på windows 95 eller 98. ^^

Uansett. Man var et romskip, som fløy rundt i verdensrommet og skulle skyte ned alt man så. Så mens man spilte kom det random powerups som oppgraderte våpenet ditt etc. Spillet er/var i 2D, og man så det ovenfra, hvis jeg ikke husker feil.

På forhånd, takk. ^^
Vis hele sitatet...
Det kan minne litt om tyrian. Der kan du spille slik du sier, man kan og velge en story mode hvor u mellom brettene kjøper oppgraderinger til romskipet.
Men finnet veldig mange typer slike spill, men tror du vile like tyrian.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Husker et spill (dos) som jeg hadde på en gammel windows 3.11 pc.
Husker bare små detaljer av spillet desverre, men kanskje noen kan hjelpe?

Det var en kar, lettkledd med masse muskler, om jeg ikke husker helt feil :/ Han hadde en bomerang som våpen, og etterhvert fikk man nye og bedre bomeranger. Mesteparten (sånn jeg husker det) foregikk inne i huler, hvor man skulle drepe skjeletter etc.
Husker ikke helt sikkert hva spillet gikk ut på, men jeg trur man skulle finne nøkler osv, slik at man kunne komme seg gjennom hele banen.

Trur "sky" er noen av bokstavene i tittelen.
Sist endret av Prognisse; 4. mars 2009 kl. 15:40.
Husker jeg spilte som 5 åring på en Windows 95. Det het Magnus og myggen. Det var i hovedsak et pek og klikk spill, men med god humor og litt "spenning" ble det sikkert noen timer tilsammen
Hehe, ja, takk for den informasjoen Hva var spørsmålet? Trenger du hjelp med å finne det?
OK, Denne blir vanskelig - tror jeg.

Jeg leter etter ett type "brettspill" - der hele meninga med spillet er å sende forskjellige "leketøy" mot hverandre og så se hvem som vinner. tror kanskje det het noe med demolition i navnet, men er ikke 100% sikker.

Kan huske at man kunne sende skjellethoder/dumpere/rotter osv osv.

Jeg tror jeg fikk dette spillet som en Demo i en eller annen windows/pc magasin.

Any clues?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg leter etter en funksjon som lå på en internettside som målte reaksjonstiden. Jeg tok denne for ei uke siden og jeg tror testen er relativt ny.
Man ser en vei som om man kjører bil på den med grønt gress på begge sider. Det dukker plutselig opp et skilt på bildet et tilfeldig sted og man skal da trykke så fort man kan på museknappen. Da blir reaksjonstiden målt. Dette skjer 20 ganger i et tidsmellomrom på 3-4 min. Når et skilt dukker opp ser bildet ca ut som dette.
Bingo! Takk, Pipa
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg leter etter ett spill jeg spilte mye før itiden men husker ikke hva det hete!
Ting jeg husker fra det er:
Jeg spilte dette i Win95
Det var i cd format
Det var turn-based (samme opplegget som xcom spillene)
Det var Nåtidsbasert.

Man var en leiesoldat som fikk oppdrag og man kunne leie hjelpere som hadde forskjellige abilitis, styrke osv.
Samt man kunne også kjøpe våpen og utstyr.
Det er ikke Jagged Alliance du tenker på da crustydemon?
Sist endret av laksen; 26. mai 2009 kl. 17:15.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg spilte et spill for lenge siden som jeg savner. Jeg hadde det på diskett, så det er en stund siden liksom. Tror jeg spilte det på windows 95 eller 98. ^^

Uansett. Man var et romskip, som fløy rundt i verdensrommet og skulle skyte ned alt man så. Så mens man spilte kom det random powerups som oppgraderte våpenet ditt etc. Spillet er/var i 2D, og man så det ovenfra, hvis jeg ikke husker feil.

På forhånd, takk. ^^
Vis hele sitatet...
Overkill ?

Edit: http://ben.bacchus.com.au/vpcblog/images/overkill3.PNG
Sist endret av prenix; 26. mai 2009 kl. 17:20.
Sitat av laksen Vis innlegg
Det er ikke Jagged Alliance du tenker på da crustydemon?
Vis hele sitatet...
Det var faen meg Jagged Alliance 1 jah
Takker så mye! Nå skal det spilles
Husker jeg spillte et spill når jeg var rundt 8 år, atlså kanskje 2001/2. Var et spill som het noe med "Black ops" på pc. Husker du gikk rundt og drepte japser/vietnamesere. Disse hvar selvmordsbombere også som kom løpende mot deg (kjempe adrenalin kick, for det var alltids en sjangse at du dæva) Moren min så dette blodbadet, og tok det selvfølgelig fra meg

Vet noen hva det spillet egentlig heter? Har veldig lyst til å prøve igjen
Husker også to spill som jeg lurer på navnet på.. Det ene var på.. windows 95 tror jeg. Det var et fps skytespill, hvor det på coveret var 3 personer, den ene var en kvinne, som holdt en mann etter halsen elns. I spillet gikk du rundt i et slags slott, og drepte folk(tror det var sjømenn du drepte, tror det ligna på det vertfall), og så kunne du plukke opp forskjellige våpen. Det ene våpenet var bare en hvit arm elns som beveget på seg, og som du kunne drepe lett med. Tror det kanskje kom noen skumle lyder når du fikk den hånda, siden jeg synes å huske at jeg ble småredd (var liten).

I det andre spillet er du en slags rambo hjort som jakter på jegere, som du kan skyte med rifler etc. Spillet er forholdsvis gammelt, sikkert fra rundt 2000 + -.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Spilte et spill for kanskje 6-10 år siden. Husker ikke navnet. Var til pc. Du styrte en fyr som sprang rundtom i små byer og ørkener og du kunne slå personer, men da risikerte du at de slo tilbake. Kunne fly ein jetpack og kjøre diverse små kjøretøy. Mener å huske at det var med romvesener. Det var også en plass der du kunne kjøre en slags go-cart i et kappløp. Du kunne gå inn i romskip om eg ikke husker feil. Det var ikke et skytespill, men du kunne ha en form for våpen, men ikke noe blod eller lignende. Kan prøve å finne mer info om dette ikke fører fram
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
var til win98 og eg mener også å huske at det var en hule under ett av husene i en by der du kom deg ved å gå inn en dør/fallem. Der nede var det stein og vann og du møtte skjelettlignende ting
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Jeg spilte et spill en gang der du skulle skyte opp "vegger" Og hvis boblene som spratt rundt traff veggen ble de delt i 2 osv. Så var det snn at om du klarte banen kunne du gå videre på et "kart"
Det ligner veldig på Bubble Struggle men er ikke det :/
Vis hele sitatet...
Kan det være Bubble Trouble?
jeg så en trailer e.l. på youtube hvor det var en slags stort sneglemonster som slapp ut av en glassbeholder som følgte etter deg og prøvde å drepe deg, det gikk ikke ann å drepe snegla så vidt jeg vet. Det er et ganske nytt spill (om ikke unreleased). jeg trodde det var dead space men det var det ikke.
jeg lurer da også på et godspill fra gamledager som jeg spilte på pc sammen med mange venner. Spillet gikk ut på å bygge en space-station på en øy så utviklet det seg videre fra dette med å dra til Mars og andre steder ut i verdensrommet. Tror det også ble lagd en slags oppfølger der det var samme opplegget bare nå utforsket man havdypet. Lurer på om jeg fikk spillet fra bokkulbben eller noe slikt, spilte det på w98 hvertfall. Mener også å huske at man fikk spillet i happy meal på mcdonalds for en stund tilbake. Noen som kan navnet jeg ANER IKKE hva det heter og prøvd å finne det en stund nå?
Herregud... oppdrag rommet?
Helvete, jeg har det jo hjemme etellerannet sted, skal leite. Så var poenget å komme seg til rommet så fort som mulig. Også endte du med å bygge et helt sykt romfartøy som du bare sendte på reise ut i det store intet.
Jeg leter etter et spill, som jeg spilte en gang på 90 tallet tror jeg. Et lite flash spill som gikk ut på å få flest poeng ved å dytte en "crash" dukke utfor en trapp tror jeg. Du kunne variere styrken på dyttet, og kunne sikte på forskjellige lemmer på kroppen. Dukken ville dette ned, og man ville få poeng etter hvor dødlig den datt ned trappa.
Noen som vet....?
Ski or Die, spilte det da jeg liten (3år eller no)
Chips challenge husker jeg litt av,
ett spill med lyd fra dos, du kasta kasser på gamle damer i handlevogn og polti, hadde derss på seg tror jeg, kunne velge mellom 2 pers
Sitat av Marius145 Vis innlegg
Husker et spill (dos) som jeg hadde på en gammel windows 3.11 pc.
Husker bare små detaljer av spillet desverre, men kanskje noen kan hjelpe?

Det var en kar, lettkledd med masse muskler, om jeg ikke husker helt feil :/ Han hadde en bomerang som våpen, og etterhvert fikk man nye og bedre bomeranger. Mesteparten (sånn jeg husker det) foregikk inne i huler, hvor man skulle drepe skjeletter etc.
Husker ikke helt sikkert hva spillet gikk ut på, men jeg trur man skulle finne nøkler osv, slik at man kunne komme seg gjennom hele banen.

Trur "sky" er noen av bokstavene i tittelen.
Vis hele sitatet...

Vet det er helt på viddene, men jeg vet hvordan våre minner kan bli erstattet av andre ting og tang, du mener ikke Monsterbash? Eneste spillet jeg vet om der man bruker sprettert og er til win 3.11 / dos
Sist endret av treimoz; 1. juni 2009 kl. 19:03.
Sitat av treimoz Vis innlegg
Vet det er helt på viddene, men jeg vet hvordan våre minner kan bli erstattet av andre ting og tang, du mener ikke Monsterbash? Eneste spillet jeg vet om der man bruker sprettert og er til win 3.11 / dos
Vis hele sitatet...
Nee, bruker bomeranang.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Spilte et spill for kanskje 6-10 år siden. Husker ikke navnet. Var til pc. Du styrte en fyr som sprang rundtom i små byer og ørkener og du kunne slå personer, men da risikerte du at de slo tilbake. Kunne fly ein jetpack og kjøre diverse små kjøretøy. Mener å huske at det var med romvesener. Det var også en plass der du kunne kjøre en slags go-cart i et kappløp. Du kunne gå inn i romskip om eg ikke husker feil. Det var ikke et skytespill, men du kunne ha en form for våpen, men ikke noe blod eller lignende. Kan prøve å finne mer info om dette ikke fører fram
var til win98 og eg mener også å huske at det var en hule under ett av husene i en by der du kom deg ved å gå inn en dør/fallem. Der nede var det stein og vann og du møtte skjelettlignende ting
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ok, jeg har en til dere.

Spillet var på playstation 1, og var med i en av de der euro XX demoene. Om jeg ikke husker helt feil da.
Uansett, spillet gikk ut på at man startet som en gutt, og fikk ett monster (samme konseptet som pokemon).
Derimot, så kunne man fange andre monster, dra tilbake til byen og parre/"breede" disse med hverandre for å så skape ett helt nytt monster.

Noen som husker dette?
Husker at jeg spillte denne demoen i flere timer i strekk, og fant det bestandig arti å parre monster med hverandre, for å skape det ultimate monster:P
Husker et spill hvor man kjørte rundt i ubåt og samlet gull, tror jeg. Det var også undervannslandsbyer og andre ubåter/fisker etc som du måtte passe deg for. Tror han fyren som styrte ubåten var veldig rasta-aktig, husker ikke:P
Det var vel rundt 00-tallet, og spillet var i 3d.